2020-09-04, 11:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Trump efterlyser nu frivilliga sk. "Trump Election Poll Watchers" p twitter, och har gr det med texten "Fight for President Trump".

Antar att det han egentligen sker r folk som ska stra och hota vid framfr allt demokratiskt dominerade valkontor fr att frska f ner valdeltagande dr s mycket som mjligt.
2020-09-04, 12:01
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trump efterlyser nu frivilliga sk. "Trump Election Poll Watchers" p twitter, och har gr det med texten "Fight for President Trump".

Antar att det han egentligen sker r folk som ska stra och hota vid framfr allt demokratiskt dominerade valkontor fr att frska f ner valdeltagande dr s mycket som mjligt.
Ja, det r sklart s att Trump vill f dit sina milisgrupper som ska st med ar-15 och se till att negrer och judar inte ska f rsta.

Annat r det med DNCs poll watchers, som sklart bara r dr fr att hjlpa HBTQP-personer att slippa bli rdda fr folk i MAGA-hattar.

Citat:
We seek a talented individual to run and manage our year-round, statewide poll watching
program and provide support to the Voter Protection Director. By November 2020, we aim to
have experienced and effective poll watchers in every one of our priority precincts across the
state, with an express focus on Democratic strongholds, majority-minority districts, and locations
with a track record of voter suppression issues.

https://democrats.org/wp-content/upl...escription.pdf

Hur kunde du tappa det p detta vis. Du har slppt alla sprrar och blivit konspiratorisk och TDS:ig. Vad hnde?
2020-09-04, 12:12
Medlem
Luke-of-Ahch-Tos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klyban
Det intressanta r ju att trumpen r helt ointresserad av hur folk har det, utan dr r det bara jag jag jag och TER jag.

Biden vill hela Amerikansks folket vl, trumpen verkar var inriktade p ett ftal rika.
Det r vl summeringen av valet som rcker och blir ver som frklaring av valet.

Biden r en svrt sjuk man. Han kommer att bli ersatt nstan direkt om han blir president. Vad som hnder nu i USA r skrmmande. Hur r det mjligt att denna charad fr fortstta?
2020-09-04, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luke-of-Ahch-To
Biden r en svrt sjuk man. Han kommer att bli ersatt nstan direkt om han blir president. Vad som hnder nu i USA r skrmmande. Hur r det mjligt att denna charad fr fortstta?

Jag frstr att ni pro-Trumpers tycker att det r skrmmande att Trump sannolikt frlorar presidentvalet 2020. Jag frstr ocks att ni pro-Trumpers tycker att det r charad.

Det som gr att det fr fortstta? Det kallas USA's konstitution.
2020-09-04, 12:33
Medlem
klybans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Luke-of-Ahch-To
Kan du utveckla vad det du skriver har med det citerade och gra?
2020-09-04, 13:01
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag frstr att ni pro-Trumpers tycker att det r skrmmande att Trump sannolikt frlorar presidentvalet 2020. Jag frstr ocks att ni pro-Trumpers tycker att det r charad.

Det som gr att det fr fortstta? Det kallas USA's konstitution.

Exakt, en plan frn demokraterna och just drfr var valet av Kamala Harris viktigt. Det 25:e Amendment Sektion 4. i konstitutionen stipulerar att om Vicepresidneten och en majoritet vriga i kabinettet finner Presidenten inte r kapabel att skta sina uppgifter s kan de gemensamt snda ett brev till huset och senaten. D de snder detta brev blir Vicepresidenten stllfretrdande President till att anna lsning som ex. nyval etc hllits.

In kommer Kamala Harris, s blir det inga nya val i vartfall inga demokratiska sdana. Fr Dems hlla i taktpinnen kommer de fullstndigt smula snder valen, detta efter de sett Trump vinna. Det gr att det r s osannolikt mycket som str p spel, hela vstvrldens framtida frihet om det vill sig illa.
2020-09-04, 13:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Exakt, en plan frn demokraterna och just drfr var valet av Kamala Harris viktigt. Det 25:e Amendment Sektion 4. i konstitutionen stipulerar att om Vicepresidneten och en majoritet vriga i kabinettet finner Presidenten inte r kapabel att skta sina uppgifter s kan de gemensamt snda ett brev till huset och senaten. D de snder detta brev blir Vicepresidenten stllfretrdande President till att anna lsning som ex. nyval etc hllits.

In kommer Kamala Harris, s blir det inga nya val i vartfall inga demokratiska sdana. Fr Dems hlla i taktpinnen kommer de fullstndigt smula snder valen, detta efter de sett Trump vinna.
Det gr att det r s osannolikt mycket som str p spel, hela vstvrldens framtida frihet om det vill sig illa.

Naturligtvis r allt det kursiva i det citerade ovan rent dravel, naturligtvis har inte demokraterna ngon sdan specifik plan att avstta Biden och du vet antagligen sjlv om det.

Men jag r intresserad om du kan utveckla lite kring det fetade? P vilket stt str "hela vstvrldens framtida frihet" p spel om demokraterna skulle vinna valet i hst?

P vilket stt str till exempel Sveriges frihet p spel? Nu r jag lite taskig med dig, eftersom du inte lr kunna klmma fram ngot vettigt svar. Men lite fredagsunderhllning r aldrig fel.
2020-09-04, 13:46
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Naturligtvis r allt det kursiva i det citerade ovan rent dravel, naturligtvis har inte demokraterna ngon sdan specifik plan att avstta Biden och du vet antagligen sjlv om det.

Men jag r intresserad om du kan utveckla lite kring det fetade? P vilket stt str "hela vstvrldens framtida frihet" p spel om demokraterna skulle vinna valet i hst?

P vilket stt str till exempel Sveriges frihet p spel? Nu r jag lite taskig med dig, eftersom du inte lr kunna klmma fram ngot vettigt svar. Men lite fredagsunderhllning r aldrig fel.

Ingen hade tnkt sig att du skulle kunna dra ngra slutsatser om en marionett placeras i Vita Huset.
Givetvis r det bsta fr vriga kring Biden att han r President s lnge han kan, enklare att styra s. Blir Kamala stllfretrdande mste ett nyval till, inget som Deep State nskar, hellre 4-r med Biden.

Bakgrund
Som jag noterade r det strsta hotet p kort sikt att fria val i bemrkelsen att man inte har fr avsikt att fuska till sig en seger kommer vara mjliga om Biden vinner 2020. Vet att du inte hller med eller frstr detta, men nskan att sklja rster fr att vinna oavsett hur de ser ut ex. kpta rster av grupperingar i frorter, illegala personer icke folkrknade, postrster frn mnniskor som inte avser rsta (ca 50% av USA befolkning), dubbelrster (som man och kvinna p samma adress) . Detta finns inte bara bland demokraterna i USA utan samma sak uppmuntras av S hr i Sverige.
Det skall exempelvis bli mycket spnnande om Ms folkrknings frslag gr igenom, den som agerar hr kommer att kunna tippa vgen, enkelt. Det har pgtt ett notoriskt fuskande ven i Sverige.

Ltsas att det jag sger stmmer
Men om du i vartfall kan ponera dig "min tanke" att om fria val inte fungerar i USA fr detta ven implikationer p EU och ven Sverige. EU r redan helt odemokratiskt, vi bor inte i en Demokrati dvs vi vljer ingen dr som har ledarposition och kan inte pverka beslut. Om dessa demokratiska drrar stngs ven i USA likt EU s r det i vartfall fr tillfllet slut p demokratin i de tv strsta block som tidigare sttt fr demokrati, idag r bara ett av dem helt odemokratiska EU. I USA komer d troligen inbrdeskrig bryta ut. D vi frntagits mjligheterna att resa oss i EU kan vi inte gra detta hr lika direkt.
2020-09-04, 13:53
Medlem
smoerreboms avatar
Ang det hr med frlorare bland soldaterna.
r det inte lite mrkligt att med tanke p hur mkt folk p departement och myndigheter som hatar Trump, att ingen under snart fyra r har lyckats spela in nr han sger snt dr? Det r ju bara lra sig att sl p micken p mobilen diskret och lgga i brstficka och sen lcka skiten.

Nn som vet vad de har fr skerhetsrutiner?
2020-09-04, 14:44
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smoerrebom
Ang det hr med frlorare bland soldaterna.
r det inte lite mrkligt att med tanke p hur mkt folk p departement och myndigheter som hatar Trump, att ingen under snart fyra r har lyckats spela in nr han sger snt dr? Det r ju bara lra sig att sl p micken p mobilen diskret och lgga i brstficka och sen lcka skiten.

Nn som vet vad de har fr skerhetsrutiner?

Det finns fler "mrkligheter". Fanns ju tydligen ett exemplar utav "Mein Kampf" p Trump`s nattduksbord. Konstigt nog, s togs det inget fotografi p spektaklet..

Ryssland, hur mnga miljoner har inte pumpats i de spret ?

Etc, osv, mm.., rena "Loch Ness" historier r efter r..
2020-09-04, 15:47
Medlem
Polling explainer: is the race for the White House tightening?

Citat:
Betting markets have moved dramatically in Donald Trumps favour despite Joe Bidens stable lead

https://www.ft.com/content/b3297609-...7-7ab1179d0c40
2020-09-04, 15:52
Medlem
Dogshits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Bla bla

Trump har ju medvetet nedmonterat hela det Amerikanska systemet genom att placera sina kamrater p poster dr han mycket vl r medveten och frvntar sig om att de aktivt kommer motarbeta den aktuella institutionens intressen.

Han tillsammans med GOP har ven aktivt stngt ner utredningar och lagfrslag till att bekrfta och strka skrare rstning 2020.

Han arbetar ven genom proxies stenhrt fr att frsvra eller rent av frhindra postrstning eller rent av stlla in valet 2020, r inte det fascism s sg?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in