Citat:
Ursprungligen postat av
Generalandersson
Jag gillar DJT, absolut. MSM har varit styrd av vnstersidan sedan slutet av 60-talet, s jag vet inte riktigt vad du syftar p.
Jag har fljt det republikanska partiet sedan mitten av 80-talet, Ronald Reagan var en hjlte fr mig. De enda politikerna frn GOP som jag inte tyckte ngt srskilt om var John Seymour, Rick Snyder (pga Flint). George W. Bush, John McCain och Ron Paul. GOP r det enda vettiga partiet i USA.
Anledningen till att varfr jag gillar Trump r bl.a. fr att han r politisk okorrekt, inte rdd fr att st upp mot Kina, stter FN, WHO m.m. i ett hrn, tnker p sitt eget folk istllet fr globalism, har varit fantatisk bra fr USAs ekonomi och anti-socialiist.
Men lyssnar man enbart p vad MSM skriver/rapporterar om Trump, s frstr jag att man blir hjrntvttad.
Fr jag frga dig varfr du hatar president Trump? De flesta som ogillar Trump har sllant ngt bra svar att komma med om varfr du hatar DJT.
MSM, du menar Fox News va? De flesta av de stora mediehusen, t ex New York Times, lses av typ 2 procent av befolkningen,
Fox News r vl tio ggr strre n CNN, MSNBC och de andra tillsammans,
Ronald Reagan var den som brjade med oerhrda underskott i Statens budget. Han tyckte att det inte spelade s stor roll, bara bensinen var billig och skatten lg. Att kineserna och Tyskarna kpte upp lite Amerikanska statspapper sgs inte som ett problem, det viktigaste var ju att snka skatterna p hemmaplan. Balansera budgeten? Fuck that, vi lnar bara.
Trump gick till val p att eliminera statsskulden? ha ha ha- Han har hittills kat den med en sisdr 3 miljarder dollar.
Vet du hur mycket tre miljarder dollar r jmfrt med en miljon? En miljard r 100 miljoner. 3 miljarder dollar r en vansinnig siffra.
Trump personligen ogillar jag fr att han ltsas vara en hrding och en selfmade man nr man vet att nr kulorna brjar smlla s finns han aldrig i nrheten. T ex nr Trump frskte f procent p en Rolling Stoneskonsert i New York nn gng p 80-talet och idiotdjveln skickade tre man till Madison fr att ta betalt och Stones Roadisar bara skrattade men Trump gav sig inte korkad som han r s andra gngen blev de utjagade frn Madison med hammare.
Han kallar folk som dog eller blev tillfngatagna i Vietnam fr losers nr han sjlv tillbringade hela kriget vid sin pappas pool.
Ja jag hatar Trump. Man skulle kunna sga att han personifierar allt som r fel med vrlden faktiskt.