2020-09-04, 23:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Haha, knsjukdomar, det har jag inte hrt tidigare. Rulla bandet (om det finns ett)!

https://www.youtube.com/watch?v=nQcT...el=George34667

Han pratade om det ganska ofta p den tiden. Tyckte vl att han var s cool.
2020-09-04, 23:33
Medlem
Snapcounts avatar
Live presskonferens, Trump : https://www.youtube.com/watch?v=enwlbcYbkkQ
2020-09-04, 23:33
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Kan du tnka dig, en (!) kvinna som vill bli finare, vilken kioskvltarnyhet! H E L A j*vla medelklassen r s bestrt av detta...ungefr som vid covid-1984 *Whomp*
Nu r du ju bara ljlig, d du vet att det inte r det som har gjort detta till en nyhet. Det r ju att reglerna tydligen inte gller henne. Hon gr ngra timmar efter sin klippning och terigen ppekar hur viktigt det r att bra mask i offentligheten. Hennes regler gller alla andra men inte henne.

Men jag hller med om att det r en skitsak, men hade det inte varit fr att hon s lnge och s mnga ggr hade sttt i rutan och lxat upp folk om vidden av att skydda sig, s hade detta knappt blivit ens en rubrik.
2020-09-04, 23:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tauceti
Nu r du ju bara ljlig, d du vet att det inte r det som har gjort detta till en nyhet. Det r ju att reglerna tydligen inte gller henne. Hon gr ngra timmar efter sin klippning och terigen ppekar hur viktigt det r att bra mask i offentligheten. Hennes regler gller alla andra men inte henne.

Men jag hller med om att det r en skitsak, men hade det inte varit fr att hon s lnge och s mnga ggr hade sttt i rutan och lxat upp folk om vidden av att skydda sig, s hade detta knappt blivit ens en rubrik.

Glm det dr. Det r grdagens nyhet. Vem bryr sig om en kvinna som gr till hrfrisren, nr USAs president pratar skit om dda amerikanska krigshjltar. "Loosers" och "Suckers".
Citat Trump: "What the f*** are we doing that for? Guy was a f***ing loser.".

Detta r vad vi pratar om nu.
2020-09-04, 23:37
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Video: https://video.foxnews.com/v/6187942113001

Rtt allvarligt nr Trumps egen favoritkanal Fox News kr detta. Det r nrmast hans propagandakanal, men de kr allts denna video.
Ganska dlig tajming om man sger s...mer av samma lr poppa upp vid senare tillflle, garanterat.

BTW, lnar din signatur ett tag...det gr inget hoppas jag
2020-09-04, 23:39
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Det berknas vara 18 miljoner levande amerikaner som tjnstgjort i militren och som Donald verkar se ner p.

Tror det r en dlig strategi och sedan r det sjlvklara att det avskyvrd syn p de som r villiga att offra livet fr sitt land.

Undrar om Poliserna i USA kommer sluta stdja Donald efter detta avsljandet.

Hysteriskt roligt nr vnsterextremisterna brjar och hedra mnnen och kvinnorna i uniform.
Snart kommer ni vl ut som nationalister och brjar vrna konservativa vrden.
2020-09-04, 23:40
Medlem

Han pratade om det ganska ofta p den tiden. Tyckte vl att han var s cool. Det som r mest trkigt r att han skrattar t de som inte hittade p att de hade hlsporre. Trump minns inte lngre p vilken fot eller vilken lkare det var som skrev intygen.

Att han visar sdant frakt fr militren r inte verraskande. Det r hans hjrtas mening, det r jag vertygad om. Ngon kanske rstar p Biden nu?
Senast redigerad av sirup 2020-09-04 kl. 23:47.
2020-09-04, 23:44
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tack fr grvandet, detta r ju sanslst stoff. Frn Trumps kampanj-TV Fox News. Och de mer eller mindre bekrftar att han "trampar och pissar p" USA's fallna krigshjltar i WW II och Vietnamkriget.

You know what? Jag r inte ett dugg frvnad. Men detta mste spridas mer.
Hur fan fr man anonyma kllor till att bli en sanning?

Speciellt med tanke p alla tusentals gnger som media har anvnt sig av anonyma kllor och psttt s mycket fel, och ppekat, ssom du nu gr, att Trump nu r rkt?

Borde man inte ha lrt sig att invnta bevis istllet? Eller finner man det roligt att gng p gng tappa ansiktet?

Hur mnga gnger avsljade inte media "sanningar" ifrn anonyma kllor att Trump r rkt under russiagate?

Det kan ju absolut stmma att trump har yttrar dessa meningar(jag tror inte p det frrn det bevisas) men man tycker att folk borde ha lrt sig vid det hr laget att inte frlita sig helt och hllet p anonyma kllor.
2020-09-04, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag gillar DJT, absolut. MSM har varit styrd av vnstersidan sedan slutet av 60-talet, s jag vet inte riktigt vad du syftar p.

Jag har fljt det republikanska partiet sedan mitten av 80-talet, Ronald Reagan var en hjlte fr mig. De enda politikerna frn GOP som jag inte tyckte ngt srskilt om var John Seymour, Rick Snyder (pga Flint). George W. Bush, John McCain och Ron Paul. GOP r det enda vettiga partiet i USA.

Anledningen till att varfr jag gillar Trump r bl.a. fr att han r politisk okorrekt, inte rdd fr att st upp mot Kina, stter FN, WHO m.m. i ett hrn, tnker p sitt eget folk istllet fr globalism, har varit fantatisk bra fr USAs ekonomi och anti-socialiist.

Men lyssnar man enbart p vad MSM skriver/rapporterar om Trump, s frstr jag att man blir hjrntvttad.

Fr jag frga dig varfr du hatar president Trump? De flesta som ogillar Trump har sllant ngt bra svar att komma med om varfr du hatar DJT.
MSM, du menar Fox News va? De flesta av de stora mediehusen, t ex New York Times, lses av typ 2 procent av befolkningen,

Fox News r vl tio ggr strre n CNN, MSNBC och de andra tillsammans,

Ronald Reagan var den som brjade med oerhrda underskott i Statens budget. Han tyckte att det inte spelade s stor roll, bara bensinen var billig och skatten lg. Att kineserna och Tyskarna kpte upp lite Amerikanska statspapper sgs inte som ett problem, det viktigaste var ju att snka skatterna p hemmaplan. Balansera budgeten? Fuck that, vi lnar bara.

Trump gick till val p att eliminera statsskulden? ha ha ha- Han har hittills kat den med en sisdr 3 miljarder dollar.

Vet du hur mycket tre miljarder dollar r jmfrt med en miljon? En miljard r 100 miljoner. 3 miljarder dollar r en vansinnig siffra.

Trump personligen ogillar jag fr att han ltsas vara en hrding och en selfmade man nr man vet att nr kulorna brjar smlla s finns han aldrig i nrheten. T ex nr Trump frskte f procent p en Rolling Stoneskonsert i New York nn gng p 80-talet och idiotdjveln skickade tre man till Madison fr att ta betalt och Stones Roadisar bara skrattade men Trump gav sig inte korkad som han r s andra gngen blev de utjagade frn Madison med hammare.

Han kallar folk som dog eller blev tillfngatagna i Vietnam fr losers nr han sjlv tillbringade hela kriget vid sin pappas pool.

Ja jag hatar Trump. Man skulle kunna sga att han personifierar allt som r fel med vrlden faktiskt.
Senast redigerad av Alpoxen 2020-09-05 kl. 00:03.
2020-09-04, 23:49
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:

Du fr helt enkelt frga Fox News (se frsta lnk i min signatur)
2020-09-04, 23:54
Medlem
Citat:

Anonyma kllor kan vara vldigt sanna medan offentliga uttalanden kan vara vldigt lgnaktiga. Man fr anvnda sitt sunda frnuft och anvnda den erfarenhet man har av folk, situationer och politik.

Att Trump har pratat ner militren ser jag som mer n troligt.
2020-09-04, 23:56
Medlem
taucetis avatar
Citat:
Ja det hr r en standard operation frn Pelosi fr att slippa f rubriker om sin miss med hrsalongen och f media att skriva om detta istllet. Hon har ju sjlv erknt hur dom gr tillvga och slpper lsa rykten till ngra journalister som sen skriver om det som en sanning.

Hr berttar hon hur det gr till.

https://youtu.be/WzA-V_1lk40

Citat:
nd tar du upp det...Dumf*n!

Skulle inte gra dig ngt om du var lite seris fr en gngs skull...
Fokusera nu p vad som skrivs i trden istllet fr att gra din vanliga grej och sjunka i niv.

Jag var inte den som tog upp det. Jag svarade p en annan om att Pelosi troligtvis har gjort sin grej och spridit rykten fr att rikta bort blickarna ifrn sitt misstag. Hon har ju faktiskt erknt om hur hon gr tillvga.

Vet att det r fredag och vinet kommer fram, men du kan vl Iallafall frska att hnga med. Annars s r det kanske bttre om du gr och sover av dig ruset istllet fr att agera snurrig och dumma dig

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in