Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-06, 23:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Varför inte göra det där du bor nu och filma det och lägga ut det på media med ditt namn och ansikte helt omaskerat?

Helt klockren kommentar!
Sitta anonymt och gaffla är något helt annat än att göra det man säger i verkliga livet.
Förmodligen en feg skit som sitter på nätet dygnet runt.
Citera
2020-09-06, 23:50
Medlem
Krimkolls avatar
Vidrig vinklad artikel i aftonbladet. Varenda ord i den skitartikeln är för skrivet för att försvara, försköna och förhärliga massinvandringen, våldet, kriminaliteten, ghettona, "utsatta områden", kriminella invandrarkillar/män, stenkastare, afghaner och allt andra problematiska grupper och fenomen som härjar i ghettot Rosengård.

Den som inte ser igenom sån här propaganda är efterbliven, ta mig på orden. Efterbliven.

Daltande daltande daltande daltande daltande daltande. Med kriminella invandrare, med islam. Ständigt. Väldigt förvånande att det är den ökända Natalia Kazmierska som skrivit artikeln, eller så var det inte förvånande. Hon förhärligar alltid invandrare, ghetton, invandrarkriminalitet, ständigt och jämt och oavsett vad som hänt och hur jävla illa det än är.

Citat:
Han berättar att endast fyra personer är hemmahörande i Rosengård. Det rör sig om tonåringar mellan 14 och 18 år.

Polisinspektör Fredrik Brokop jobbade ute på stan i en piketbuss under fredagsnatten och han bekräftar att det inte bara rörde sig om Rosengårdsbor.

– Jag träffade till exempel helsingborgare. De här personerna är som handelsresande i bråk. Min känsla var att det inte var religiösa motiv, utan att många passade på att bränna och ställa till det, säger han.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...amma-upploppet

Nä, det var bara enstaka stackare från Rosengård där, säääkert. Alla fattar att det inte är så i verkligheten hur mycket dessa massinvandringsvurmare än ljuger om detta. Sen tar man upp varenda jävel från ghettot som är emot våld och förhärligar, varenda person som kan tänka sig städa i sitt område ska berömmas i dessa vidriga vinklade skitartiklar. Det vore väl för jävligt om precis alla var lika våldsamma och om inte en jävel ville hjälpa till att städa?

Det förändrar inte att den stora majoriteten är problematisk i detta och liknande ghetton. Man lever i ghetto, man behärskar inte språket korrekt för fem öre, man ser ned på och hatar Sverige och svenskarna. Man är i väldigt hög grad livsstilskriminella och gängkriminella. Man förnedrar, rånar och trakasserar sin omgivning. Osv osv. Men detta kan vi ju blunda för, eftersom någon enstaka stjärna kunde tänka sig att sopa lite på gatan efter upploppen Vilka naiva korkade jävla dårar.
Senast redigerad av Krimkoll 2020-09-06 kl. 23:52.
Citera
2020-09-07, 00:08
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Krimkoll
Vidrig vinklad artikel i aftonbladet.
Citat:
– Jag träffade till exempel helsingborgare. De här personerna är som handelsresande i bråk. Min känsla var att det inte var religiösa motiv, utan att många passade på att bränna och ställa till det, säger han.

Detta motsäger dock vad PK-polismannen sade (citat ur AB-artikeln):

Citat:
Men när en video från Stortorget sprider sig på nätet urartar demonstrationen.

– Människor blev upprörda över att polisen väntade så länge med att stoppa danskarna. Att de stod på sidan och tittade på när Koranen sparkades runt. Man borde ingripit efter första sparken, säger Mohamed Masriyey, boende i Rosengård.

Enligt Mohamed Masriyey blev demonstranterna väldigt arga på polisen. Demonstrationen urartade skadegörelse som stenkastning mot polisbilar, krossade busskurer och brinnande bildäck.
Citera
2020-09-07, 00:28
Medlem
FFL88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RonnyKålman
Fast han har ju rätt. Alla muslimer jag känner är lugna och fredliga och beter sig inte som svin. Iaf de jag känner, sen kanske det beror på vilken krets man hänger i.
Skitsnack, finns inga "lugna och fredliga" musslor när det gäller "blasfemi" av deras sop-religion, ligger så pass djupt rotat i deras grumliga genpool att det krävs generationer av avprogrammering för få rättsida på eländet.
Citera
2020-09-07, 01:18
Medlem
Dogshits avatar
Vilken jävla loser, har totalt bränt hjärnan så han inte ens kan försöka provocera på internet längre utan måste komma till Sverige från sitt lilla plutteland för att provocera.

Låt han komma, låt han göra sin grej och sen dömmas till det maximala straffet för grov uppvigling, 4 års fängelse + hatbrott + allmänfarlig vårdslöshet.

Kan ju samtidigt lägga alla kostnader för polis, brandkår, sjukhuspersonal + efterföljderna av alla fake-muslimer som kommer ta tillfället i akt att sabotera samhället på honom och andra medverkande.

Sen är han totalt körd. Kör bara kör! Snacka om självmål med flit.
Senast redigerad av Dogshit 2020-09-07 kl. 01:22.
Citera
2020-09-07, 02:40
Medlem
Franke88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natalz2
Polisen kan väl rimligen inte ge tillstånd till en demonstration som genomförs i enda syftet att provocera fram hat, våld och skadegörelse? Rikets säkerhet, för nu börjar vi snabbt närma oss den nivån, går väl före yttrandefriheten?

Tönt. Paludan gör helt rätt. Vi kan provocera hur mycket vi vill. Det här är vårt land. Vi kan bränna hur många koraner vi vill. Om inte muslimerna gillar det så kan de åka hem.
Citera
2020-09-07, 05:16
Medlem
HGs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dogshit
Vilken jävla loser, har totalt bränt hjärnan så han inte ens kan försöka provocera på internet längre utan måste komma till Sverige från sitt lilla plutteland för att provocera.

Låt han komma, låt han göra sin grej och sen dömmas till det maximala straffet för grov uppvigling, 4 års fängelse + hatbrott + allmänfarlig vårdslöshet.

Kan ju samtidigt lägga alla kostnader för polis, brandkår, sjukhuspersonal + efterföljderna av alla fake-muslimer som kommer ta tillfället i akt att sabotera samhället på honom och andra medverkande.

Sen är han totalt körd. Kör bara kör! Snacka om självmål med flit.

Du kan inte bli dömd för hets mot folkgrupp om du sparkar eller bränner en koran.
Citera
2020-09-07, 07:21
Medlem
Zaedrewss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HG
Du kan inte bli dömd för hets mot folkgrupp om du sparkar eller bränner en koran.

Nej därav det svårbegripliga. Hur man kan neka honom inträde. Vi såg ju att ingen blev gripen för att ha sparkat Koranen. Gör inget om du bränner den eller gör vad som med den enligt svensk lag. Om det var så hade polisen behövt gripa och lagföra alla dessa konstnärer som gjort något med en Bibel. Det är ett angrepp mot en religion inte ett folk.

Anledningen man kör med som det verkar är att det kan störa den allmänna ordningen. Men det är ju bara att ge upp det. I Sverige ska detta vara helt ok. Även om en del människor blir upprörda. Som även kristna givet blir av dessa konstnärer.
Citera
2020-09-07, 07:26
Citat:
Ursprungligen postat av Franke88
Tönt. Paludan gör helt rätt. Vi kan provocera hur mycket vi vill. Det här är vårt land. Vi kan bränna hur många koraner vi vill. Om inte muslimerna gillar det så kan de åka hem.
Idiot. Jag gav uttryck för en fråga om vilka hänsyn polisen tar när de tar ställning till ett demonstrationstillstånd.
Så här står det på deras hemsida.

Polisen kan endast vägra tillstånd till en allmän sammankomst om det är nödvändigt med hänsyn till ordningen eller säkerheten vid sammankomsten. En allmän sammankomst kan även förbjudas om det vid en sammankomst av samma slag tidigare uppkommit svårare ordningsstörningar eller avsevärd fara för de närvarande.
https://polisen.se/om-polisen/polise...monstrationer/

Därav min fråga. Sen att just du tycker att vi kan bränna hur många koraner vi vill är helt ointressant.
Citera
2020-09-07, 07:46
Medlem
31G350125s avatar
Frågan vad är man upprörd över? Att man bränner böcker? Eller att man bränner Koranen?

Jag tycker man skall pröva att vid 3 olika tillfällen, bränna Koranen, Mein Kampf och Bibeln. Vilken bok ger mest upplopp på Järvafältet?

Man kommer bli upprörda att man bränner koranen? Varför? Det handla om makt, genom att bli upprörda och uppvigla sina egna till upplopp, så bygger man ett våldskapital. Så småningom kan man använda det här våldskapitalet för att stifta lagar som t.ex gör det mer straffbart att bränna koranen än Mein kampf.

Därför är det viktig att polisen står upp för yttrandefriheten och man visa vem som har våldsmonopolet i Sverige.

Jag tro ingen vill leva i ett Sverige där vi inte få bränna upp Mein kampf, och eftersom vi är lika inför lagen, så skall vi har lika stor rätt att få elda upp koranen.
Citera
2020-09-07, 07:59
Medlem
tinca75s avatar
Han kommer att nekas tillstånd, trots att det inte går att hänvisa till någon lag vad jag förstått ? men det kommer att genomföras som i Malmö ändå av anhängare skulle jag tro. Upplopp värre än i Malmö, den sedvanliga reaktionen med att bränna bilar, kasta sten, krossa fönster, dvs allmänt blattekaos kan ev eskalera med skjutvapen o granater tyvärr.
Citera
2020-09-07, 08:03
Medlem
Snubchurps avatar
Är tydligt att Sverige accepterat våldet och vänstern har tystnat. Man har fått det man vill ha. De borde välkomna fler koranbränningar så får de njuta av hur härligt det blivit i Sverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in