2020-09-07, 20:17
Medlem
Trump lter ganska trtt och osammanhngande p det till presskonferens frkldda tv-valmte som pgr just nu: ven med Trump-mtt mtt r det tydligt att han kr p autopilot och ofta bara associerar fritt frn ett nyckelord till nsta.

"Only an animal would talk like that!" frklarade han nr han konfronterades med uppgifterna om hur han skulle ha hnat amerikanska soldater som fallit och begravts i Frankrike. Trump har allts nu deklarerat att han r ett djur.

Strax eftert frklarade han lngrandigt och med mnga utvikningar hur totalt omjligt det hade varit att ta sig till den dr amerikanska krigskyrkogrden mindre n 100 km frn Paris. Vdret med regn och blst var fruktansvrt, och t o m fransmnnen ska ha varnat honom och ppekat att om han kte med bil s mste han kra genom *hela Paris*: "They told me: Mr. President, please don't do that!"
Senast redigerad av HepCat-X 2020-09-07 kl. 20:47.
2020-09-07, 20:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ilikepancakes
Fantastiskt sllan p sistone som de hr presskonferenserna handlar alls om hur han ska ena landet som nu r i kaos och hur hans politiska plan ser ut om han vinner valet.
Det handlar bara om att antingen snacka skit om motstndarna eller att hitta p urskter fr saker andra sagt om honom. Det r bara "jag, jag jag".
S sjukt stor kontrast mot om man googlar lite p tal frn tidigare presidenter. Fan, t.o.m. Bush kunde tala om att ena landet trots att han var kass.

Landet r inte i kaos. Det r vnstern som r i kaos.

Om USA inte hade ngon vnster d hade vi aldrig sett ett kaos i USA.
2020-09-07, 20:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skolmatt
Vad menar du med "hur d?"? Det r vl bara att sluta? Eller menar du hur de ska lyckas utan att hamna i fngelse?

Jag menar att de som inte sympatiserar med Trump och hans ider kan brja fundera p hur de kan gra fr att slippa betala fr dem.

Allts skatten r ju inbakad i lner och varor.
2020-09-07, 20:20
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Nu str han p sin jkla presskonferens och pratar om att hans kompisar sger att han nog r den mest rliga och oskyldiga presidenten nnsin.
Knns inte som att folk som r oskyldiga och rliga s ofta behver ta upp mnet och frska vertyga folk. Men visst, hans kompisar sger ju det.

Det du sger spelar ingen roll.

Fr man har ingen att jmfra med, s lnge Trump ensam kampanjar/har rallies/presskonferenser. Trump syns hos vljaren.

Det r enormt riskabel strategi att inte vara ute.

Edit :

Ser p Pence nu.., och han r bra. Kamala fr nog ngot att kmpa mot. Jag vgar sga t.o.m att han tar Biden utan problem. Han r riktigt bra !
Senast redigerad av Snapcount 2020-09-07 kl. 20:36.
2020-09-07, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Landet r inte i kaos. Det r vnstern som r i kaos.

Om USA inte hade ngon vnster d hade vi aldrig sett ett kaos i USA.
Oavsett var man str politiskt r de r del av USA. Och det r under Trump detta har uppsttt. Det r han som genom sin kommunikation ftt halva landet att hata honom. Han har tidigt varit tydlig med att han r president fr de som gillar honom och inte fr resten.
2020-09-07, 20:28
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Oavsett var man str politiskt r de r del av USA. Och det r under Trump detta har uppsttt. Det r han som genom sin kommunikation ftt halva landet att hata honom. Han har tidigt varit tydlig med att han r president fr de som gillar honom och inte fr resten.

BLM kom till 2015.
Innan dess s var det negerupplopp p 90-talet.

Dom hatar han fr media hatar han. Ls nazisternas sikter om propaganda. Gobbels frklarande varfr nazisterna anvnde mediapropaganda.
2020-09-07, 20:41
Medlem
Citat:
BLM kom till 2015.
Innan dess s var det negerupplopp p 90-talet.

Dom hatar han fr media hatar han. Ls nazisternas sikter om propaganda. Gobbels frklarande varfr nazisterna anvnde mediapropaganda.
Allts, om media och folket verlag gillade tidigare presidenten men hatar denna s kanske man ska ta och fundera p varfr. De har ju inte valt att hata honom fr att han r vit eller man. S kanske, kanske fr hans sikter...
Men du anvnder nedsttande ord om mrkhyade s jag frstr att du r p Trumpens sida. Och ja, jag frstr att du och mnga andra hr frsker frsvara att det inte r nedsttande. Precis som att Trump inte frstr hur folk kan ogilla att han bara fokuserar p pengar och sig sjlv.
2020-09-07, 20:45
Medlem
Citat:
Allts skatten r ju inbakad i lner och varor.

Jo, men bara vitmarknads- lner och varor. Dessutom bakas de ju in av personer som (s klart) inte vill hamna i fngelse. Drfr terkommer vi till frgan hur man undviker att betala skatt utan att hamna i fngelse. Och ven om jag inte har ngot direkt svar p den frgan skulle jag nd vga mig p o gissa att det gr att hitta ngonstans i ett USA dr den ena halvan av befolkningen hatar den sittande presidenten och den andra halvan hatar att betala skatt.
2020-09-07, 21:06
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skolmatt
Jo, men bara vitmarknads- lner och varor. Dessutom bakas de ju in av personer som (s klart) inte vill hamna i fngelse. Drfr terkommer vi till frgan hur man undviker att betala skatt utan att hamna i fngelse. Och ven om jag inte har ngot direkt svar p den frgan skulle jag nd vga mig p o gissa att det gr att hitta ngonstans i ett USA dr den ena halvan av befolkningen hatar den sittande presidenten och den andra halvan hatar att betala skatt.

Och det menar du har frndrats sen tidigare presidenter ?

Eller vad r grejen ?
2020-09-07, 21:09
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Allts, om media och folket verlag gillade tidigare presidenten men hatar denna s kanske man ska ta och fundera p varfr. De har ju inte valt att hata honom fr att han r vit eller man. S kanske, kanske fr hans sikter...
Men du anvnder nedsttande ord om mrkhyade s jag frstr att du r p Trumpens sida. Och ja, jag frstr att du och mnga andra hr frsker frsvara att det inte r nedsttande. Precis som att Trump inte frstr hur folk kan ogilla att han bara fokuserar p pengar och sig sjlv.

Trump har inte sagt ngot nedstmd om svarta . I s fall skulle vi ha en trd om detta.

Det r ju Biden som kallade svarta fr predatorer. Ungefr som republikaner kallar illegala invandrare fr aliens.
2020-09-07, 21:14
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Trump har inte sagt ngot nedstmd om svarta.
Cohen sger det...om det r ngt jag tror p som kommer ur hans kft s r det vl detta. Vore spnnande om ett tape (vilket det ryktats kring) slpptes dr han anvnder n-ordet. Tajmingen vore perfekt nu...finns svarta i militren som skert skulle g i taket av ett snt dubbelfel.
2020-09-07, 21:19
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Cohen sger det...om det r ngt jag tror p som kommer ur hans kft s r det vl detta. Vore spnnande om ett tape (vilket det ryktats kring) slpptes dr han anvnder n-ordet. Tajmingen vore perfekt nu...finns svarta i militren som skert skulle g i taket av ett snt dubbelfel.

Cohen sger det?
Mannen som kte dit fr bedrgeri och meded.

Tror knappast Trump sitter i vita huset och sger nigger lite d och d.

Trump r ju liberal i grunden - New York liberal. Dom anvnder inte sdana ord.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in