Citat:
Ursprungligen postat av
sirup
Jag hller ocks med om det. Donald har ingen strategi och har aldrig haft. Frn brjan tillt han folk att jobba p och administrationen tillts ha sikter och att uttala sig. Det r strngt frbjudet i dag. Trump tror att om ngon annan omkring honom fr positiv press s hamnar han sjlv p motsvarande minus som de fr plus.
Jag tror inte han heller tillter att ngon kommer med frslag. Fr att lyssna p ngon annan ligger inte fr honom p det sttet. Nr ett frslag r riktigt till honom sparkar han bakut. Om han verhr andras samtal irl eller p teve s kan han plocka p sig meningar som han upprepar. Men dessa meningar har inte ngon tckning fr ngot. Det r bara prat.
Han vann 2016 med att prata. Men nu fyra r senare och det fortfarande bara r en massa prat fungerar det inte lika bra.
Sirup, Trumps strategi r att lita p medborgarnas sunda frnuft. Han kan spela det helt fel, absolut, men det ger honom ett moraliskt vertag.
Han vinner om Biden inte kan komma undan att debattera med honom offentligt. Jag vntar med spnning p vilka uttryck den rdslan hos demokraterna kommer ta. Lite road blev jag nr jag insg att han kanske helt enkelt vljer att d p scenen. Tajmat med ett verbalt slag under bltet p Trump s att stmningen r lite sdr lagom neandertalare precis innan
Nej, men serist, att en politiker pratar kan ju inte ses som ngot dligt? Srskilt inte om det r s raka budskap som de som kommer frn deras nuvarande president?
Suckergate? r det ett devalveringsfrsk till Obamagates betydelse? Det utspelet har nog kostat Demokraterna fler rster n Clintons undanhllande av r av sin email. Det knns troligt att det handlar om att skapa ngot att jiddra om i nyhetsfldet, s att man kan hlla ner intresset fr de verkliga frgorna. Obamagate svider, minst sagt. Trump har nog en del verraskningar p g dr, eftersom han har ett sdant tlamod med all annan skit som kastas ver honom av media.
Roliga siffror:
En spelsajt (unibet) ger idag bara 9 ggr pengarna p ett valresultat dr Republikanernas Trump vinner mer n 360 av elektorsrsterna. Samma resultat fr Demokraternas Joe Hiden ger 13 ggr pengarna.
Att bara betta p valutgngen ger ju ett snvare utfallsrum, Biden ger 1,88, samma resultat med Trump som vinnare ger nu 1,95.
Nr Trump vann frra gngen var vl oddsen runt 6 ggr pengarna p Trump? Ser allts inte s bra ut nu fr Creepy Joe.