2020-09-09, 14:44
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag fljer FiveThirtyEight och jag noterade fr 6 dagar sedan en uppgende tendens fr Trump och jag beskriv att det alltid fljs av vgrrelser nedt. Vi hade Trumpvnliga Rasmussen p 52-48. Idag r det nedtgende str p 50-50 men kommer g ned till 47-53 jag "knner" det.

HarriX r ocks granska Trumpvnligt och str p 47-53.

Vrst mot Trump r alltid yougov, det var frra gngen nere p 39-54 och str idag p 43-50 Yougov brukar faktiskt ligga dr.

Jag ser ingen klar tendens till att Suckergate har ftt ngon inverkan. Om jag fr sga vad jag "tror" s skvalpar det uppt igen fr Trump p fredag.

Det r lite skumt med alla dessa OU, hller ni med mig eller litar ni p denna skit?? Min slutsats r att Suckergate inte betyder ngot fr valutgngen. Biden r fortfarande favorit men det r hrdare n vad som har visats.

Hller med dig. Jag har jttesvrt att f en bra uppfattning med alla OU. Mycket enklare i sverige.

Tror Biden r favorit just nu. Men det kan ndras fort. Som 2016 r varenda jvel i Hollywood och media var skra p HC skulle vinna. Man ska nog inte underskatta Trumps vljare.

Blir vldigt intressant om/nr det blir live debatter mellan dom.
2020-09-09, 14:48
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Jag r rligt talat frvnad ver att Trumps kampanj har tappat bollen s totalt, till exempel har man ju mig veterligen inte ens presenterat en sammanhllen nationell ekonomisk plan fr en tilltnkt andra mandatperiod? Infrastruktursatsningar? Handelspolitik? Fiskal planering? Stimulanser i den nya Coronaekonomin?

Lyssna p den hr frgan, nr hans favoritjournalist lgger fram en snll frga om vad hans "second term agenda" ska bli:

https://youtu.be/xFfNEFvNYeg?t=80

Bara lyssna p svaret. Det r helt hpnadsvckande. Han menar att "The word talent is good, but the word experience is great". Det r i princip hans svar p den frgan.
2020-09-09, 14:51
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Hller med dig. Jag har jttesvrt att f en bra uppfattning med alla OU. Mycket enklare i sverige.

Tror Biden r favorit just nu. Men det kan ndras fort. Som 2016 r varenda jvel i Hollywood och media var skra p HC skulle vinna. Man ska nog inte underskatta Trumps vljare.

Underskningarna brukar inte vara vrda allt fr mycket fren de sista veckorna innan valdagen, s se dem bara en potentiell pekpinne fr stunden
2020-09-09, 15:00
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman

Ja Trump gr inbrytningar bland bde svarta och latinos. De vill inte lngre ha klappar p huvudet frn demokraterna och ses som sjlvklar valboskap. Se upp med de superrika elitdemokraterna Pelosi, Newsom och Di Blasio p vst- och stkusten. De sabbar fr demokraterna som behver nyktra till och knyta an till vanligt folk och inte bara till media och aktivister.
2020-09-09, 15:06
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
JSe upp med de superrika elitdemokraterna Pelosi, Newsom och Di Blasio p vst- och stkusten. De sabbar fr demokraterna som behver nyktra till och knyta an till vanligt folk och inte bara till media och aktivister.

Detta visar att du helt gtt p Trump och Alt-hgerns narritiv. Demokraterna r vanligt folk, dvs de bland vanligt folk som inte ndvndigtvis vill se p alla svarta som "Uncle Tom" och inte ndvndigtvis drmmer om en tid f det var bttre med rassegregerade bnkar i bussarna.
2020-09-09, 15:13
Medlem
drvinds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Jag hller ocks med om det. Donald har ingen strategi och har aldrig haft. Frn brjan tillt han folk att jobba p och administrationen tillts ha sikter och att uttala sig. Det r strngt frbjudet i dag. Trump tror att om ngon annan omkring honom fr positiv press s hamnar han sjlv p motsvarande minus som de fr plus.

Jag tror inte han heller tillter att ngon kommer med frslag. Fr att lyssna p ngon annan ligger inte fr honom p det sttet. Nr ett frslag r riktigt till honom sparkar han bakut. Om han verhr andras samtal irl eller p teve s kan han plocka p sig meningar som han upprepar. Men dessa meningar har inte ngon tckning fr ngot. Det r bara prat.

Han vann 2016 med att prata. Men nu fyra r senare och det fortfarande bara r en massa prat fungerar det inte lika bra.

Sirup, Trumps strategi r att lita p medborgarnas sunda frnuft. Han kan spela det helt fel, absolut, men det ger honom ett moraliskt vertag.
Han vinner om Biden inte kan komma undan att debattera med honom offentligt. Jag vntar med spnning p vilka uttryck den rdslan hos demokraterna kommer ta. Lite road blev jag nr jag insg att han kanske helt enkelt vljer att d p scenen. Tajmat med ett verbalt slag under bltet p Trump s att stmningen r lite sdr lagom neandertalare precis innan
Nej, men serist, att en politiker pratar kan ju inte ses som ngot dligt? Srskilt inte om det r s raka budskap som de som kommer frn deras nuvarande president?

Suckergate? r det ett devalveringsfrsk till Obamagates betydelse? Det utspelet har nog kostat Demokraterna fler rster n Clintons undanhllande av r av sin email. Det knns troligt att det handlar om att skapa ngot att jiddra om i nyhetsfldet, s att man kan hlla ner intresset fr de verkliga frgorna. Obamagate svider, minst sagt. Trump har nog en del verraskningar p g dr, eftersom han har ett sdant tlamod med all annan skit som kastas ver honom av media.

Roliga siffror:
En spelsajt (unibet) ger idag bara 9 ggr pengarna p ett valresultat dr Republikanernas Trump vinner mer n 360 av elektorsrsterna. Samma resultat fr Demokraternas Joe Hiden ger 13 ggr pengarna.

Att bara betta p valutgngen ger ju ett snvare utfallsrum, Biden ger 1,88, samma resultat med Trump som vinnare ger nu 1,95.
Nr Trump vann frra gngen var vl oddsen runt 6 ggr pengarna p Trump? Ser allts inte s bra ut nu fr Creepy Joe.
2020-09-09, 17:56
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av drvind
Att bara betta p valutgngen ger ju ett snvare utfallsrum, Biden ger 1,88, samma resultat med Trump som vinnare ger nu 1,95.
Nr Trump vann frra gngen var vl oddsen runt 6 ggr pengarna p Trump? Ser allts inte s bra ut nu fr Creepy Joe.
Ja nu gller det att satsa ordentligt! Det r ju ingen att lta pengar g en ur hnderna nr utgngen r s sjlvklar!
2020-09-09, 18:53
Inget kan vara vrre n Trump i Vita huset, ven en dement person som styrs av demokratiska partiet r bttre n Trump. Sen kan Kamala Harris alltid ta ver presidentposten om det visar sig att han faktiskt lider av nn neurodegenerativ sjukdom.
Senast redigerad av Guy86 2020-09-09 kl. 19:03.
2020-09-09, 18:55
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Opinionsunderskningarna har inte ambition att visa sanningen. Syftet r att visa verdrivna siffror fr Dems s det inte blir uppenbart fr alla nr fuskrsterna kommer med posten ngra veckor senare. Biden satsar inte p valkampanjen. Han har istllet anlitat hundratals advokater som ska vinna valet i domstol och drefter med vld. Statskuppen som startade 2016 rullar p med n strre kraft idag. Frgan r bara vilka som har strst vldskapital - kommunisterna eller patrioterna?
2020-09-09, 19:21
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Detta visar att du helt gtt p Trump och Alt-hgerns narritiv. Demokraterna r vanligt folk, dvs de bland vanligt folk som inte ndvndigtvis vill se p alla svarta som "Uncle Tom" och inte ndvndigtvis drmmer om en tid f det var bttre med rassegregerade bnkar i bussarna.
Demokraterna r vanligt folk. Republikanerna r ovanligt folk. Demokraterna vill verkligen gra allt s fint och bra och de dumma republikanerna vill bara gra allt dligt. Demokraterna tycker om Greta och det gr inte republikanerna.

Demokraterna tycker om hga skatter och vld p gator och torg. De str ju allts fr frihet och de dumma Republikanerna som vill ha lga skatter och frihet utan att bli trakasserade av arga fredliga demonstranter r s elaka. Kan inte de ocks g ut p gator och torg och brnna polisstationer som vanligt folk?

Jag frstr verkligen inte varfr de inte vill ha lite social housing i sina frorter. Det mste verkligen vara s rasistiska. Alls inte som vanligt folk. De som gillar att g p bidrag och gra serieaborter fr bidrag, r verkligen de vi ska hylla.Vill ens fjortis rka braj ska han vl kunna kpa det p gathrnet som alla andra?

Fr Trump r dum och senile Biden r s snll. Tnk bara p allt gott han gjort under sina 47 r som politiker. Kan han inte bara f fortstta sniffa kvinnor i hrbotten och tafsa p smflickor s vi alla kan f m bra och knna oss som hemma? Detta frtryck frn de fascistiska Republikanerna hotar vr nya, fria HBTQAIP-livstil!
2020-09-09, 20:08
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Sleepy Joe: If you don`t vote for me, you ain`t black!
Senast redigerad av Generalandersson 2020-09-09 kl. 20:12.
2020-09-09, 20:14
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Sleepy Joe: If you don`t vote for me, you ain`t black!
Min personliga favorit:
I mean, you got the first mainstream African-American who is articulate and bright and clean and a nice-looking guy. I mean, thats a storybook, man.
Speaking of Presidential candidate Barack Obama

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in