Citat:
Ursprungligen postat av
Dr0n3g4n
Hur gör ni med veckans kost?
Jag börjar blir fan snart depressiv av mina matlådor jag har med till jobbet.
Jobbar en hel del, och har familj med småbarn hemma så är konstant full rulle.
Just nu gör jag samtliga matlådor för veckan söndag kväll. Brukar oftast bli något rätt enkelt.
Typ att man slänger in 5 laxfilér i ugnen och kokar ris, eller typ kalkonbiffar med sötpotatis, ja ni fattar. Det som är enkelt att laga i större mängd. Har kört såhär konstant i 8 månader.
Resultatet blir tyvärr att man käkar samma lunch hela arbetsveckan vilket blir deppigt efter ett tag.
Jag funderar seriöst på om man ska börja köpa matlådor för att kunna variera mig lite mer.
Vilka bra alternativ finns det för oss som tränar och tänker på kosten?
Jag lagar oftast grytor varje söndag som jag lägger ner kärlek i så det blir jävligt gott och inte bara helt ok... Så äter jag samma gryta varje dag i en vecka fast på kvällen och bytar gryta varje vecka... Så unnar jag mig att käka ute på lunchen...
Att laga mat för både lunch och kvällsmat tycker jag blir för mycket... Behöver inte alltid va en 100-150kr lunch, ibland kör man bara någon färdigrätt eller pastavagn... Men folk är ju olika, många undrar hur jag pallar käka samma kvällsmat 5-7 dagar i rad, jag brukar svara att lagar man någon man verkligen gillar så e det inga problem, men ja... många tycker ju det blir enformigt.