Finns det teknik för att upptäcka kameror i väggarna? Seriös teknik alltså och inte bluff.
Har länge fått för mig att jag är övervakad i hemmet för det jag hör reagerar på det jag gör i vardagsrummet mer eller mindre. Hade varit fett att få detta bekräftat på gott och ont.
Finns det teknik för att upptäcka kameror i väggarna? Seriös teknik alltså och inte bluff.
Har länge fått för mig att jag är övervakad i hemmet för det jag hör reagerar på det jag gör i vardagsrummet mer eller mindre. Hade varit fett att få detta bekräftat på gott och ont.
Du överreagerar givetvis. Men... Vore du övervakad lär du vara det dygnet runt. Kika med mobilkameran, mina mobiler de senaste tio åren har reagerat på IR-ljus. Varför och av vem skulle du vara övervakad?
Vill minnas att jag har sett en pryl som sänder ut ljus och så skall man titta i något slags sikte, då ser man kamerorna.
Eller rättare sagt så ser man själva sensorn om det är en digital grej.
Den reflekterar ljus och lyser rött har jag för mig.
Vill minnas att jag har sett en pryl som sänder ut ljus och så skall man titta i något slags sikte, då ser man kamerorna.
Hört det med men är det pålitligt? För vilket pris?
"Tack vare linsen på buggdetektorn kunde vi med egna tester även lokalisera dolda kameror. Linsen på kameran lyste upp starkt med ett rött sken när våra produkttestare tittade rakt in i linsen genom buggdetektorns IR-lins som ni ser på bilden nedan."
Ofta är dolda kameror placerade för att kunna ha uppsikt över en så stor yta som möjligt, gärna på ställen som du inte riktar någon uppmärksamhet till ofta. Exempelvis kan det vara bra att söka igenom bokhyllan, där förekommer dolda kameror ofta. Andra ställen är inuti glödlampor, inuti tekniska prylar, osv. Själv har jag hittat en dold kamera med mikrofon i min brandvarnare, och inuti mitt element.
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!