Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-23, 00:54
Medlem
0rganets avatar
Ytterligare en republikan stdjer Joe2020 och kommer rsta p Joe!

Cindy McCain!!

WalkAway r stark 2020!!
2020-09-23, 00:58
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Jag har vldigt svrt att se hur Biden kan stlla upp hr, han lr ju inte kunna ha teleprompter med publik nrvarande. Skulle det nd ske s fr nog Trump se upp, s han inte gr p fr mycket och utlser sympati fr Biden. Det r ju nstan s jag sjlv knner ett hugg i brstet fr Biden.

Det kommer att bli spnnande och se om Beijing Biden kommer att tilltas stlla upp, eller om man kommer med ngon urskt fr att f honom och slippa debattera. Demokraterna r givetvis livrdda, men om han stller upp s blir han hrt drillad av sina rdgivare. Det r f mnen att lra sig svaren p. Jag r tmligen vertygad om att taktiken frn demokraterna kommer vara full attack, det r nda sttet att frska bryta ner Trump p.
2020-09-23, 01:23
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Jag har vldigt svrt att se hur Biden kan stlla upp hr, han lr ju inte kunna ha teleprompter med publik nrvarande. Skulle det nd ske s fr nog Trump se upp, s han inte gr p fr mycket och utlser sympati fr Biden. Det r ju nstan s jag sjlv knner ett hugg i brstet fr Biden.

Underskatta inte Biden.., han r nog mer i matchvikt n vad verkar..

Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Oj ett till nyreggat konto som tror Joe! inte klarar detta...

Joe! kommer sjlvklart stlla upp MEN frgan r kommer DOnald svara p frgorna eller kommer han fortstt med sitt invadade svara med en attack som inte ens berr mnet?

Fr fyra r sedan s frlt USA`s befolkning mycket utav Trump`s grodor/baksnack/och rent trams ifrn msm, och han vann. Man nskar alltid en ledare i USA. Underskatta inte det..
2020-09-23, 02:21
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag tror det r inte pandemin som fller han. Snarare att det r Trump's beteende som fller han.

Under dessa 4 r som president s har media hackat p hans stt att vara. Klart sdant stter spr i folks sinne.

Skulle Trump vara en Obama i talet s skulle man aldrig kunna kritisera han. Statsmanna stt att kunna tala har med att man mste visa sig mer bttre och finare n andra fr att inte bli kritiserad.

Det r en politisk kultur som finns idag. Brjade existera nr internet kom till. Innan dess kunde man svra och rka inne i debattstudion.

Drfr tror jag Trump inte vinner..
Nej pandemin kommer inte flla honom. Usas ddstal sjunker betydligt snabbare n vriga vrldens och usa r i dagslget p 10 plats ver flest ďda per miljon invnare. Det r inget spektakulrt och kommer vara n mindre s om en mnad nr nnu frre dr
2020-09-23, 03:49
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Trumpcountry ser en surge i covid-19. Ca. 9 mille fick aldrig ta del av stimulanspaketet. Vita vljare drar frn Trumpismen och mot Biden istllet. Inga jtterrelser mot mitten, men ett tecken inte desto mindre.

Lindsey Graham (SC), USA's kanske mest ogenerade flipfloppare, kommer dessutom f det svrt i senatracet. Inte otnkbart om han mste ge upp sin stol. Det r en coin toss om ni frgar mig, med momentum fr utmanaren.

Wisconsin...en region jag fljt nra den senaste tiden, kommer inte g till Trump igen. Finns inte en chans. Mnga kraftfulla tgrder har satts in dr sedan Hillarys frlust. Grsrotsrrelserna r supereffektiva. Har arbetat hrt med att bygga ut sin lokala nrvaro i ver 3 r nu och har bl a ftt extra draghjlp frn idrottsorganisationer som NBA, WNBA och NFL.

Wisconsin r knt fr sina voting suppression lagar, Ron mf'ing Johnsons ryss-flrtar och inte minst 3rd party rsterna (som beseglade Hillarys de). Det senare, 3rd party, de existerar inte i r. Kanye frskte komma in...det gick t h*lvete. Ron Johnson dremot, den vesslan har antagligen en ppen kanal till GRU och Kremlin (som C. Grassley), men jag tror inte deras anstrngningar kommer srskilt lngt. (Frra valet hade man tillgng till Demokraternas taktikmanual ska man veta, och det skulle frvna mig mycket om man kunde anvnda samma eller liknande material igen.) Finns mer att rkna upp sklart, till exempel hur frortskvinnorna gillar betald frldraledighet och andra `sossereformer', men jag stannar upp hr tillsvidare.

Biden tar allts hem Wisconsin...believe you me! slutresultatet kommer likna Obamas segersiffror. Med det s har jag allts gett bde Arizona och Wisconsin till Biden.
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-09-23 kl. 03:55. Anledning: Addendum
2020-09-23, 06:13
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Trumpcountry ser en surge i covid-19. Ca. 9 mille fick aldrig ta del av stimulanspaketet. Vita vljare drar frn Trumpismen och mot Biden istllet. Inga jtterrelser mot mitten, men ett tecken inte desto mindre.

Lindsey Graham (SC), USA's kanske mest ogenerade flipfloppare, kommer dessutom f det svrt i senatracet. Inte otnkbart om han mste ge upp sin stol. Det r en coin toss om ni frgar mig, med momentum fr utmanaren.

Wisconsin...en region jag fljt nra den senaste tiden, kommer inte g till Trump igen. Finns inte en chans. Mnga kraftfulla tgrder har satts in dr sedan Hillarys frlust. Grsrotsrrelserna r supereffektiva. Har arbetat hrt med att bygga ut sin lokala nrvaro i ver 3 r nu och har bl a ftt extra draghjlp frn idrottsorganisationer som NBA, WNBA och NFL.

Wisconsin r knt fr sina voting suppression lagar, Ron mf'ing Johnsons ryss-flrtar och inte minst 3rd party rsterna (som beseglade Hillarys de). Det senare, 3rd party, de existerar inte i r. Kanye frskte komma in...det gick t h*lvete. Ron Johnson dremot, den vesslan har antagligen en ppen kanal till GRU och Kremlin (som C. Grassley), men jag tror inte deras anstrngningar kommer srskilt lngt. (Frra valet hade man tillgng till Demokraternas taktikmanual ska man veta, och det skulle frvna mig mycket om man kunde anvnda samma eller liknande material igen.) Finns mer att rkna upp sklart, till exempel hur frortskvinnorna gillar betald frldraledighet och andra `sossereformer', men jag stannar upp hr tillsvidare.

Biden tar allts hem Wisconsin...believe you me! slutresultatet kommer likna Obamas segersiffror. Med det s har jag allts gett bde Arizona och Wisconsin till Biden.

Din uppgift nu p morgonen r att ta reda p en Gallup-underskning hur intresset fr dessa sporter utvecklats under senaste ret, nr dom blivit propagandaorgan t demokraterna och den rasistiska vnstern.

Varfr skulle vita mnniskor dras till ett parti som hatar vita mnniskor?
Stockholms syndrom?
2020-09-23, 07:13
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Nej pandemin kommer inte flla honom. Usas ddstal sjunker betydligt snabbare n vriga vrldens och usa r i dagslget p 10 plats ver flest ďda per miljon invnare. Det r inget spektakulrt och kommer vara n mindre s om en mnad nr nnu frre dr

Fast spridningen av viruset har inte minskat p de sista 15 dagarna.
2020-09-23, 10:19
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Hehe, mycket underhllande. Nej Biden leder med 9-10% i Minnesota, det r total kross. Snlla, var realistisk.

Texas: Har oftast varit 100% republikansk, typ deras Kalifornien. Nej "MSM" har inte kallat Texas fr en Swing state vid "varje val sedan 96". Det r fel, Fake News dr p dig.

Snlla, livet blir enklare om man r realistisk och fljer sin samtid.
Den som skrattar bst r den som skrattar sist. Inte en chans i havet att Biden leder med 10p i Minnesota, opionsmtningarna frgar folk i de strre stderna i varje delstat och hnvisar sig oftare till folk som troligen rsta p Dems. Dessutom s frgar de kanske en 1000-1500 pers i opionsmtningar. I 2016 s ledde Hillary MN med 9p i slutet av oktober, men i slutndan s vann hon MN med bara 46.000 fler valrster n vad Trump fick. Min syster/svger bor i en liten stad i MN, de rstar bda p demokraterna. Men de sger att de r oroliga ver hur liten entusiasmen fr Biden r i Minnesota, och de blir inte frvnade om Trump vinner MN. Jag r av flera olika skl vertygad om att Trump tar hem Minnesota. Jag gamblar 1000 SEK, p att Trump vinner Minnesota. Trs du gambla imot?

Texas r fortfarande 100 procent GOP. Vid varenda presidentval sedan 96, s har varit Trump om att Gore, Kerry, Obama, Hillary och nu Biden kan vinna Texas, och i 2004 s uttalade ngn politisk kommentar p CNN att Texas kommer att bli en bl stat innan 2012... lol. Att inte du har ftt med dig visar bara hur lite du faktiskt kan om amerikansk politik.

Men nr man litar 100 procent p opionsmtningar, s tillhr man inte de mest kunniga i sanden.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-09-23 kl. 10:22.
2020-09-23, 10:21
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn

Jag kommer att spara detta inlgg till 3:e november. Mark my words
2020-09-23, 10:24
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:

Cindy McCain!!

WalkAway r stark 2020!!
Du knner uppenbarligen inte till historiken mellan Trump och McCain.. och Cindy McCain r inte aktiv inom politiken p ngt som helst vis.
2020-09-23, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Den som skrattar bst r den som skrattar sist. Inte en chans i havet att Biden leder med 10p i Minnesota, opionsmtningarna frgar folk i de strre stderna i varje delstat och hnvisar sig oftare till folk som troligen rsta p Dems. Dessutom s frgar de kanske en 1000-1500 pers i opionsmtningar. I 2016 s ledde Hillary MN med 9p i slutet av oktober, men i slutndan s vann hon MN med bara 46.000 fler valrster n vad Trump fick. Min syster/svger bor i en liten stad i MN, de rstar bda p demokraterna. Men de sger att de r oroliga ver hur liten entusiasmen fr Biden r i Minnesota, och de blir inte frvnade om Trump vinner MN. Jag r av flera olika skl vertygad om att Trump tar hem Minnesota. Jag gamblar 1000 SEK, p att Trump vinner Minnesota. Trs du gambla imot?

Texas r fortfarande 100 procent GOP. Vid varenda presidentval sedan 96, s har varit Trump om att Gore, Kerry, Obama, Hillary och nu Biden kan vinna Texas, och i 2004 s uttalade ngn politisk kommentar p CNN att Texas kommer att bli en bl stat innan 2012... lol. Att inte du har ftt med dig visar bara hur lite du faktiskt kan om amerikansk politik.

Men nr man litar 100 procent p opionsmtningar, s tillhr man inte de mest kunniga i sanden.

Du avfrda opinionsunderskningarna med att de bara frgar 1000-1500 personer samtidigt som du sjlv grundar din slutsats p tv personer som har en dlig knsla.

Jag ser vldigt mnga hr som ppekar att opinionsunderskningarna hade si och s mycket fel frra valet och tillmpar samma felmarginal p dagens opinionsunderskningar. Jag tror att ni gr i samma flla som mnga SD entusiaster p flashback gick i frra riksdagsvalet. Man rknade upp alla opinionsunderskningar med flera procent p SD och drmde bort sig om att SD skulle bli strsta parti. Sen kom valet och det var snarare s att SD hade haft fr hgt i opinionsunderskningarna eftersom underskningarna hade kompenserat i sina viktningar fr felmtningen 2014 samtidigt som stigmat runt att rsta SD hade minskat.

Med strsta skerhet har alla amerikanska opinionsinstitut reviderat sina viktningar sen frra valet, eventuellt har stigmat runt att rsta Trump dock inte minskat. Det r nog fortfarande mnga republikaner som skms fr att rsta Trump men inte kan f sig att rsta demokratiskt eller att soffligga. S till skillnad frn SD tror jag inte att Trump r verskattad i opinionen men skerligen inte lika underskattad som frra valet.

Sen s precis med brexit s var felmtningen vid valdagen inte s stor som mnga idag vill frska gra gllande.
2020-09-23, 12:02
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Cindy McCain!!

WalkAway r stark 2020!!

Ingen merit! Ungefr som KKK skulle brja stda Joe Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in