Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-23, 12:22
Medlem
Yougov kom nu p morgonen med en ny OU dr man stter job approval 45% p Trump och 49% disapproval.
Jag har noterat att Yougovs svngningar har minskat, man brukar flacka i job approval fr Trump mellan 40%---44%.
Trump gr allts ngot starkare nu.

Att smeta epitet p sin motstndare r inget nytt. I min barndom minns jag en kandidat vid namn Muskie och nr man kletade p honom epitetet "Moskva-Muskie" sjnk hans siffror. Nr han d stllde sig i TV och grt ver orttvisan sjnk siffrorna ytterligare. Det var faktiskt massmedia som kletade ned honom om jag minns rtt. Inte den politiske motstndaren.

Smnige Joe har vl Trump hittat p sjlv men skall Trump vinna behver han kra hrdare med "China Joe"....Ja det r lite skrattretande men smutskastning ingr i spelet frn bda sidor,
2020-09-23, 12:36
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Yougov kom nu p morgonen med en ny OU dr man stter job approval 45% p Trump och 49% disapproval.
Jag har noterat att Yougovs svngningar har minskat, man brukar flacka i job approval fr Trump mellan 40%---44%.
Trump gr allts ngot starkare nu.

Att smeta epitet p sin motstndare r inget nytt. I min barndom minns jag en kandidat vid namn Muskie och nr man kletade p honom epitetet "Moskva-Muskie" sjnk hans siffror. Nr han d stllde sig i TV och grt ver orttvisan sjnk siffrorna ytterligare. Det var faktiskt massmedia som kletade ned honom om jag minns rtt. Inte den politiske motstndaren.

Smnige Joe har vl Trump hittat p sjlv men skall Trump vinna behver han kra hrdare med "China Joe"....Ja det r lite skrattretande men smutskastning ingr i spelet frn bda sidor,

Jag skulle inte sga att 1 procentenhetskning r s vrst starkt, men man gissar p att man tar alla vinster man kan f.

Grejen r den att det r fortfarande fr tidigt fr att sga vem som vinner, det r rena fantasier att veta hur det ser ut i november.
2020-09-23, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Jag skulle inte sga att 1 procentenhetskning r s vrst starkt, men man gissar p att man tar alla vinster man kan f.

Grejen r den att det r fortfarande fr tidigt fr att sga vem som vinner, det r rena fantasier att veta hur det ser ut i november.

Nej fr Trumps del kan man sga att det r en uppgng frn ett mycket lgt lge. Om jag skall gra en bedmning nu s r Biden fortfarande favorit. Det kan vara s att det finns ett tak fr Trump runt 45% och frgan r om det rcker fr att vinna. Det r frgan.

Vi fr se hur Biden klarar debatterna.
2020-09-23, 13:39
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Grejen r den att det r fortfarande fr tidigt fr att sga vem som vinner, det r rena fantasier att veta hur det ser ut i november
.

Varfr gick Allan Litchman ut extremt tidigt och sade att Trump kommer frlora?
2020-09-23, 13:44
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av USP89
Du avfrda opinionsunderskningarna med att de bara frgar 1000-1500 personer samtidigt som du sjlv grundar din slutsats p tv personer som har en dlig knsla.

Jag ser vldigt mnga hr som ppekar att opinionsunderskningarna hade si och s mycket fel frra valet och tillmpar samma felmarginal p dagens opinionsunderskningar. Jag tror att ni gr i samma flla som mnga SD entusiaster p flashback gick i frra riksdagsvalet. Man rknade upp alla opinionsunderskningar med flera procent p SD och drmde bort sig om att SD skulle bli strsta parti. Sen kom valet och det var snarare s att SD hade haft fr hgt i opinionsunderskningarna eftersom underskningarna hade kompenserat i sina viktningar fr felmtningen 2014 samtidigt som stigmat runt att rsta SD hade minskat.

Med strsta skerhet har alla amerikanska opinionsinstitut reviderat sina viktningar sen frra valet, eventuellt har stigmat runt att rsta Trump dock inte minskat. Det r nog fortfarande mnga republikaner som skms fr att rsta Trump men inte kan f sig att rsta demokratiskt eller att soffligga. S till skillnad frn SD tror jag inte att Trump r verskattad i opinionen men skerligen inte lika underskattad som frra valet.

Sen s precis med brexit s var felmtningen vid valdagen inte s stor som mnga idag vill frska gra gllande.
Som jag har skrivit tidligare. S har jag dagligen kontakt med olika folk ver hela nord-Amerika via mitt jobb, och i bland s hnder det att vi snackar om saker som inte har ngt med jobbet att gra. De flesta amerikaner som jag har varit i kontakt med skrattar nstan t opionsmtningarna och sger att det r ingen chans att Biden leder med s klar marginal som mtningarna tillsger - srskilt frn folk i Florida sger detta. Amerikanerna som jag var i kontakt med fr fyra r sedan s sa ungefr samma sak d.

Opionsmtningarna tog ven fel vid presidentvalet i 2004, att s mnga vljer att tro mtningarna och tar de som fakta r fr mig helt otroligt.

Mtningarna frn Gallup visade ngt helt annat resultat n vad alla de andra mtningarna gjorde fr fyra r sedan - bde i Brexit och i presidentvalet.
2020-09-23, 14:25
Medlem
Raskaoverisens avatar
Demokraterna gr allt fr att vinna "fuska sig till Presidentposten r fr dem legalt"
Mayor and billionaire Mike Bloomberg raised $16 million to pay off the fines for 32,000 black and Hispanic Florida voters so they can vote for Joe Biden in the 2020 election.
https://www.thegatewaypundit.com/202...t-votes-video/

BREAKING: North Carolina Joins Michigan and Pennsylvania Will Accept Late Ballots For 9 Days After Election and Ballot Harvesting
Varfr fuska om man nu leder i polls"Fake polls
https://www.thegatewaypundit.com/202...ot-harvesting/
Demokraterna hller p att rigga valet
2020-09-23, 14:26
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varfr gick Allan Litchman ut extremt tidigt och sade att Trump kommer frlora?
Han gick ocks ut infr frra valet och sa att Trump skulle vinna popular vote.
2020-09-23, 14:28
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen
Demokraterna gr allt fr att vinna "fuska sig till Presidentposten r fr dem legalt"
Mayor and billionaire Mike Bloomberg raised $16 million to pay off the fines for 32,000 black and Hispanic Florida voters so they can vote for Joe Biden in the 2020 election.

BREAKING: North Carolina Joins Michigan and Pennsylvania Will Accept Late Ballots For 9 Days After Election and Ballot Harvesting
Tnk sn skandal det hade varit i media om Trump betalade skulder fr att Republikaner skulle rsta.
2020-09-23, 14:29
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raskaoverisen

Dumt val! Alla vet att HD kommer neka dessa. Precis som det hnde r 2000 d Bush vann.
2020-09-23, 14:30
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Scrip7
Han gick ocks ut infr frra valet och sa att Trump skulle vinna popular vote.

Han kan inte ha rtt p allt. Det viktigaste fr han r att pricka vem som vinner.
2020-09-23, 14:32
Medlem
Scrip7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Han kan inte ha rtt p allt. Det viktigaste fr han r att pricka vem som vinner.
Vilket han inte gjorde nr Bush vann. D hade han frutsptt Al Gore, som d vann popular vote. Han rknar det som att han hade rtt.
2020-09-23, 14:32
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Addendum

Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Din uppgift nu p morgonen r att ta reda p en Gallup-underskning hur intresset fr dessa sporter utvecklats under senaste ret, nr dom blivit propagandaorgan t demokraterna och den rasistiska vnstern.
Det frblir hgt...Mnga vill se dessa megastjrnor dansa med bollen lika mycket som de uppskattar deras samhlleliga gemenskapsinsatser. Milwaukee Bucks stjrna, Giannis Antetokounmpo, blev frvrigt MVP i r och i likhet med Green Bay Packers (som r den enda professionella, icke-vinstinriktade, medlemsgda NFL-klubben) s betyder deras insatser p och utanfr planen mycket -- speciellt fr svarta.

The Partisan, Gender and Generational Differences Among Black Voters Heading Into Election Day

Citat:
Most national and state polls include only a small number of Black voters, we rarely get the opportunity to take a detailed look at how preferences and opinions vary within the Black community. [...] this year, at least four different groups are conducting surveys with bigger samples of Black Americans in the run-up to the 2020 election. [...] It seems likely that Biden will end up winning close to 90 percent of Black voters, with Trump winning around 10 percent, as experts on Black voting say undecided Black voters tend to consolidate to the Democrat as we get closer to Election Day. If that happens again this year, Bidens roughly 80-point margin over Trump among Black voters would be fairly typical for U.S. presidential elections.

Citat:
Ursprungligen postat av JetSociety
Varfr skulle vita mnniskor dras till ett parti som hatar vita mnniskor?
Stockholms syndrom?
Lossa lite p skygglapparna...det skulle inte gra ngot om din snva syn p omvrlden vidgades lite. Kan bli tufft att sp valutgngen annars.

Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag kommer att spara detta inlgg till 3:e november. Mark my words
Till skillnad mot mnga fegisar hr i trden s tar jag mig tiden att lsa en massa olika rapporteringar, lyssnar in vad akademiker sger, samt ser med spnning p hur marknads- och virustrender rr sig och frsker tolka dessa i en politisk kontext. Det min kre analfabet r ganska annorlunda mot hur du och mnga av dina hger-hgerfrnder arbetar. Ni har mer eller mindre gett upp och ltit snt arbete gras av skvatt galna propagandister istllet. Varfr du sen tror att vi skulle vara intresserade av att lsa det du frsker precisera utmedefter vad din magknslan sger, i en mening eller tv, r vl bara ett bevis p just en sn "mental resignation."
Senast redigerad av ErikAnderzohn 2020-09-23 kl. 14:38. Anledning: Addendum

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in