Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-04, 16:57
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Den titeln, konstigaste Pro-Trumpern, tycker jag nog att jag frtjnar. Jag r ju den som tidigare talat om en jordskredseger fr Trump, runt sjuttio procent i popular vote. Ni har ngra veckor p er att skratta t detta, s ta vl vara p tiden. Alla polls r f riggade och missvisande. Alla. ven de f som ger Trump en knapp ledning.

Trump har inte bara massivt folkligt std, han r t o m lskad av ett stort segment av populationen. Domstolarna tycks nu dessutom ge tummen ned fr mail ballots, s utrymmet fr valfusk krymper. Det blir en underbar natt i brjan av november. Inte fr er frsts, ni har ju fortfarande inte lrt er att autonomt tolka verkligheten utan elitens filter, s ni kommer hata, gapa och grta som aldrig frr.
Dina anekdotiska bevis trumfar naturligtvis allt...say no more. Fortstt ni att suga p desinformationstutten, det slutar skert bra ska du se.

QAnon nskar sklart hamra in detta i er, precis som de (GRU antagligen) hoppas p att frdumningen av massorna fr fortg med ofrminskad styrka. Kanske skulle g allt g bttre, eller fortare rentav, om inte de i VH var s j*vla korkade och klarade av ngot s simpelt som att radera/manipulera EXIF data t ex.

https://twitter.com/jonostrower/stat...16578773446656

Citat:
The photos released by the WH tonight of the president working at Walter Reed were taken 10 minutes apart at 5:25:59 pm and 5:35:40 pm ET Saturday, according to the EXIF data embedded in both
@AP wire postings that were shared by the White House this evening.

Som ngon sger i kommentarsfltet; allt tyder p att Trump iscensatt detta. Jag frgar mig dock vad han skulle tjna p ett mirakulst tillfrisknande. Frn vad jag sett, s talar inget fr att Trump Team (med behftat intellekt), frstr det heller. Man frsker skert bara vinna lite tid nu...mer n s r det skert inte.
2020-10-04, 17:08
Medlem
Tubleross avatar
Skulle jag ha ansvaret fr Trumps kampanjteam s skulle jag fortstta p samma spr. Visa att Trump inte r s ddssjuk utav corona som fake news rapporterar. Fortstt med att visa bilder och videor utav Trump p sjukhuset och gr allt fr att inte gra det till en valfrga. Skulle det bli en valfrga nd s vifta bara bort det med att dessa mirakelmediciner som Trump pratat om hela tiden faktiskt funkar och att 99% blir friska inom bara ett par dagar.

Att Trump fick syrgas i vita huset som hans idiotiska stabschef rapporterade till media borde ju sparkas direkt. Detta mste viftas bort med att han bara fick det eftersom han fick en panikngestattack efter corona beskedet. Eller helt enkelt sparka stabschefen och sga att det inte r sant. Trump mste se stark ut i slutet av valrrelsen och som opinionen ser ut nu s mste han ut p banan igen p rallys s fort som mjligt.
2020-10-04, 17:08
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Har tidigare igr/idag i trden redovisat att Trump vinner Florida om allt fortstter som nu med ca 2%, Allt annat hyfsat lika s vinner d Trump valet.

D Trump ven bland demokratiska analytiker vinner bland Svarta och Latinos* betyder det att Biden fr att komma ikapp mste vinns dubbelt mot Trump bland vita vljare. D Trump vann mot Hillary 2016 mste Biden ta in ytterligare rster bland vita (han satsar troligen p vita kvinnor) fr att kalkylen skall hlla. Inga detaljerade polls visar att detta r ngot pgende, tvrtom Trump "stands his ground" med vita**, vi br d se en strre vinst n mot Hillary ej tvrtom.

*Har tidigare i Trden visat att Trump r p vg att sl rekord i Miami Dade county, det county med flest latinos frn Kuba och Venezuela.

**Drutver har jag visat att antalet icke uthmtade early-ballots av Demokrater (17%) i Florida r 30ggr(!) fler n fr Republikanerna (0.5%). Detta betyder att omDemokraten som inte hmtat sin mail in ballot inte gr o rstar p valdagen r rsten kasserad. Alla vet inte det hr men Demokrater r inte alls lika bengna att lmna sin rst i vallokal p valdagen. Summerat allt detta tyder p en rejl seger fr Trump i Florida.

Trump has a 24-point lead with Cubans

https://twitter.com/MZHemingway/stat...94153111744512

nskar du har rtt. Men tyvrr s mste vi flja 13 Keys till vita huset. Trump frlorar fr att media granskar inte Biden.

Orsaken varfr Trump vann har med att folk tog det fr givet att Trump skulle frlora. Idag har dom lrt sig sin lxa.

Drmed s kommer swing states g till Biden bara fr att media har hjlpt Biden under 4 r att svartmla Trump.
2020-10-04, 17:10
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Har tidigare igr/idag i trden redovisat att Trump vinner Florida om allt fortstter som nu med ca 2%, Allt annat hyfsat lika s vinner d Trump valet.

D Trump ven bland demokratiska analytiker vinner bland Svarta och Latinos* betyder det att Biden fr att komma ikapp mste vinns dubbelt mot Trump bland vita vljare. D Trump vann mot Hillary 2016 mste Biden ta in ytterligare rster bland vita (han satsar troligen p vita kvinnor) fr att kalkylen skall hlla. Inga detaljerade polls visar att detta r ngot pgende, tvrtom Trump "stands his ground" med vita**, vi br d se en strre vinst n mot Hillary ej tvrtom.

*Har tidigare i Trden visat att Trump r p vg att sl rekord i Miami Dade county, det county med flest latinos frn Kuba och Venezuela.

**Drutver har jag visat att antalet icke uthmtade early-ballots av Demokrater (17%) i Florida r 30ggr(!) fler n fr Republikanerna (0.5%). Detta betyder att omDemokraten som inte hmtat sin mail in ballot inte gr o rstar p valdagen r rsten kasserad. Alla vet inte det hr men Demokrater r inte alls lika bengna att lmna sin rst i vallokal p valdagen. Summerat allt detta tyder p en rejl seger fr Trump i Florida.

Storfantiseraren har vl missat senaste polls, och hnger hoppet p en (!) online poll (spridd ver hela delstaten) med 1000 deltagare. Frsingen is back at it!

A+ pollstern Siena College/The New York Times Upshot sger +5% fr Biden...vad sger din sanningshaltsradar om det?

Tidigare visade ven Ipsos-pollen att vldigt mnga ogillade Trumps coronahantering, s man finner allts inte srskilt mycket sympati fr honom -- ven fast han som nu tycks ha dragit p sig den ddliga/harmlsa Chyna flu. Mrkligt.
2020-10-04, 17:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
Skulle jag ha ansvaret fr Trumps kampanjteam s skulle jag fortstta p samma spr. Visa att Trump inte r s ddssjuk utav corona som fake news rapporterar.

Ja visa att Trump bara gmmer sig. Att gmma sig p ett sjukhus fr att man inte vill ta ansvar ser ju jttebra ut!!!

Trump har ett problem och det r att han gmmer sig. Han kan inte ta upp kampen just nu. WO kanske?

Biden r ute och har rallyn nu. Han vet om att det hr kan man bara jobba fr. Man kan inte sla bort tiden p sjukhus. Det duger inte.
2020-10-04, 17:15
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:

Kan du plocka fram hur mnga som r registrerade eller nyregistrerade?
2020-10-04, 17:21
Medlem
Tubleross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Ja visa att Trump bara gmmer sig. Att gmma sig p ett sjukhus fr att man inte vill ta ansvar ser ju jttebra ut!!!

Trump har ett problem och det r att han gmmer sig. Han kan inte ta upp kampen just nu. WO kanske?

Biden r ute och har rallyn nu. Han vet om att det hr kan man bara jobba fr. Man kan inte sla bort tiden p sjukhus. Det duger inte.

S att inte visa Trump p dagar skulle vara ett bttre alternativ tills han r tillbaka i WH? Det skulle bara visa en otrolig oansvarig president och dessutom s skulle media brja verdriva direkt hur sjuk Trump egentligen varit p sjukhuset.

Visa att han jobbar p sjukhuset och faktiskt arbetar fr det amerikanska folket. Bidens rallyn om man nu ens kan kalla det fr ngon sdant r det ingen som bryr sig om eller snder d det kommer typ 5-10 personer.

Dessutom, hur mnga dagar/mnader har inte Biden gmt sig i sin kllare ven fast han varit helt frisk? Enda sklet att han vill visa upp sig lite nu r fr att Trump inte har mjlighet att ta ver scenen som han brukar gra.

Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Jag vet inte hur mnga som r nyregistrerade men jag vet att republikanerna har ett massivt vertag i princip alla swing-states frutom Arizona gentemot 2016 nr det gller republikanska registrerade vljare mot demokraterna.
Senast redigerad av Tubleros 2020-10-04 kl. 17:27.
2020-10-04, 17:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Har lnkat till detta tidigare men du kanske har missat det. Jag har iaf utgtt frn att pollsters med hga ratings, ver tid, ger en hyfsat korrekt bild. Inget r sklart skrivet i sten...men ls artiklarna sjlv och terkom grna med synpunkter.

Key things to know about election polling in the United States
The presidential polls in 2016 weren't as wrong you think. Here's why you can trust them in 2020.
Experten: Drfr hade medierna fel om Trumps valseger 2016

Klart det r extraordinrt...lr dig lsa innantill vetja (har ptalat det tidigare). Men frgan var (som du inte kunde lsa dig fram till), om det r till hans frdel att ha ltit sig bli smittad av ett hoax-virus.

Bra information. Jag har blivit kroniskt misstnksam men skall frska forska lite bredare. Nu har jag bara fljt job approval/disapproval fr Trump och skulle jag verstta lget r det jmnare n vad Ipsos sger. Jag taxerar Bidens ledning till 55%----45% och det lga valdeltagandet kan spka till det rejlt.
2020-10-04, 17:36
Medlem
Citat:
S att inte visa Trump p dagar skulle vara ett bttre alternativ tills han r tillbaka i WH? Det skulle bara visa en otrolig oansvarig president och dessutom s skulle media brja verdriva direkt hur sjuk Trump egentligen varit p sjukhuset.

.

Han kan naturligtvis sluta att gmma sig och ha presskonferenser och lngre framtrdande dr han talar om sin politik de kommande fyra ren. Men nu vljer han ju att gmma sig. Och han har ju tidigare visat sig inte ha ngon politik s han sitter vl och filar p det. Tills dess kommer han att gmma sig. S fegt! Hur tror han att ngon vill rsta p ngon som gmmer sig?
2020-10-04, 17:39
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland

Skall kolla om jag kan leta upp exakt siffra. Vet att jag
tidigare noterat att i Florida har Republikanerna hmtat in dvs ftt lngt fler nyregistrerade n Demokraterna sedan valet 2016, gapet har minskat rejlt, det betyder att Republikanerna r bttre rustade att vinna Florida frutsatt att andra faktorer r lika. I ex Arizona har Demokraterna lagt till rstande, s detta r ju givetvis stat per stat.

Lgg drtill i Florida till
1. Latino vote
2. Black vote

I min vrld str Trump otroligt mycket stadigare nu n 2016 d Demokraterna hade mer tyngd bakom att Trump egentligen var en nazist som hatade svarta och latinos, nu efter 3.5r har detta punkterats. Mnga av dessa vljargrupper har slktingar som r utsatta fr det frtryck Demokraterna och speciellt personer som AOC vill infra i USA, detta gr att de mer aktivt n ngonsin jobbar fr en Republikansk seger i Florida. Trump har ex ver 90% av rsterna bland Vietnameser i Florida. Minoriteter stdjer Trump i vsentligt strre utstrckning n 2016, detta gr det till en matematisk omjlighet att sl honom. Om man inte ser ett mangrant bortfall frn vita rstande.
2020-10-04, 17:46
Medlem
Citat:

OK jag underknner inte ditt resonemang, men Biden kan vl ltt samla in dubbelt s mnga kvinnor som Trump, han har ju trots allt inte tagit dom "by the pussy" och sedan mste du ocks rkna med Demokraternas ENORMA resurser nr dom fr std av dom flesta storkapitalister och stora delar av njesbranschen och ventyrs/idrottsbranschen.

Vinsten p 2% i Florida som du kalkylerar med r ju ingen marginal alls. Men vi fr se skall jag i nulget stta polls blir det 55% Biden och 45% Trump. Hlsotillstndet fr Trump pverkar nog inte mycket.
2020-10-04, 17:46
Medlem
0rganets avatar
Citat:
klipp

Jag vet inte hur mnga som r nyregistrerade men jag vet att republikanerna har ett massivt vertag i princip alla swing-states frutom Arizona gentemot 2016 nr det gller republikanska registrerade vljare mot demokraterna.

S Florida r inte en swing state?
Registrerade i Florida:
Rep: 5,020,199
Dem: 5,203,795

180.000 FLER registrerade som Demokrater.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in