Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-11, 14:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Det r nackdelen med att ha en kampanj som fokuserar p negative attack ads.
Ibland rcker Opposition research inte till och d tvingas man ljuga om kandidaten.
Tex att "Biden hates energy" och "Biden wants to hurt God" vilket innebr att vljare mste ta stllning till om de ska tro p Trump eller killen som redan har goda relationer (tar emot stlar) med ExxonMobil och som regelbundet gr p katolsk mssa.

De verkar ha gtt in fr att gra det misstag som Clintons kampanj gjorde frra vndan. Och fr Trump r ju det han r bst p. Att hitta p knamn, slnga ur sig lock her up eller ngot annat om och om igen och att tala om vad det r fr fel p Biden. Och detsamma kommer att gras mot VP.

Jag vet inte om det r s, att Trumps frra kampanj var mer funktionell n den nuvarande. Fr Trumps paranoia har ju drivit honom att kontrollera kampanjansvariga hrdare nu. Och det innebr ju att de mste anamma Trump stt att se p det. Och det r ju att nedvrdera motstndaren fr hela slanten.
2020-08-11, 14:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Det har jag redan svarat p, ls mitt resonemang igen..

Du menar ju att det r mer troligt att en vit man r bttre fr att det finns fler att vlja p. Vilket r ett direkt korkat stt att se det. Man mste ju se till vad var och en kan prestera, eller rttare sagt vad man tror de r kapabla till att prestera. Det har inget med kn eller hudfrg att gra.
2020-08-11, 14:46
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Du menar ju att det r mer troligt att en vit man r bttre fr att det finns fler att vlja p. Vilket r ett direkt korkat stt att se det. Man mste ju se till vad var och en kan prestera, eller rttare sagt vad man tror de r kapabla till att prestera. Det har inget med kn eller hudfrg att gra.

Nej, det jag menar r att han har satt sig i en rvsax dr han blir tvingad att vlja bland fyra svarta kvinnor nr egentligen ett val som Gretchen Whitmer kanske r ett bttre val. Om det nu uppdagas att alla dessa fyra svarta kvinnor har en dlig historik som ger Trump en frdel s r det sklart ett problem fr Biden kampanjen.

Har frvrigt aldrig sagt att han br vlja en vit man, bara fr att pongtera det.
2020-08-11, 14:53
Medlem
Citat:
Nej, det jag menar r att han har satt sig i en rvsax dr han blir tvingad att vlja bland fyra svarta kvinnor nr egentligen ett val som Gretchen Whitmer kanske r ett bttre val. Om det nu uppdagas att alla dessa fyra svarta kvinnor har en dlig historik som ger Trump en frdel s r det sklart ett problem fr Biden kampanjen.

Har frvrigt aldrig sagt att han br vlja en vit man, bara fr att pongtera det.

S du menar att de fyra svarta kvinnorna r inte utvalda som alternativ fr att de skulle kunna fungera bra som VP utan bara fr att de r bruna kvinnor? Jag frstr rligt talat inte vad du pratar om?
2020-08-11, 15:00
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
S du menar att de fyra svarta kvinnorna r inte utvalda som alternativ fr att de skulle kunna fungera bra som VP utan bara fr att de r bruna kvinnor? Jag frstr rligt talat inte vad du pratar om?

Nej, jag sger att hans val av VP r limiterad pgrund utav att han har en press p sig att vlja en svart kvinna vilket stter han i en dlig position om dem nuvarande fyra alternativen inte r r tillrckligt bra. Vad r det du inte frstr med det, tror du inte att han har en press p sig att vlja en svart kvinna som VP?
2020-08-11, 15:01
Medlem
Citat:
Nej, jag sger att hans val av VP r limiterad pgrund utav att han har en press p sig att vlja en svart kvinna vilket stter han i en dlig position om dem nuvarande fyra alternativen inte r r tillrckligt bra. Vad r det du inte frstr med det, tror du inte att han har en press p sig att vlja en svart kvinna som VP?

Av vilken anledning skulle de inte vara bra d?

Det finns ju mnga svarta kvinnor, tror du de har valt ut fyra som r idioter d?
2020-08-11, 15:11
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Av vilken anledning skulle de inte vara bra d?

Det finns ju mnga svarta kvinnor, tror du de har valt ut fyra som r idioter d?

Vet du hur det gr till nr man vljer en VP kandidat? Det jag sger r att alla dem fyra har enorm politisk erfarenhet, men utav dem hr fyra kandidaterna som har presenterats offentligt s har dem alla fyra lik i garderoben, frgan r om dem r tillrckligt mnga fr att inte kunna eventuellt vljas som VP kandidat.

Fr att ta ett exempel en kandidat som Karen Bass skulle bli helt verkrd om hon valdes som VP kandidat, inte fr att hon r svart eller fr att hon r kvinna utan fr att hon i sina unga dagar har sttt Fidel Castro bland annat, en sdan VP kandidat skulle vara frdande fr Joe Biden's valkampanj.
2020-08-11, 15:14
Bannlyst
Citat:

Jag vet inte om det r s, att Trumps frra kampanj var mer funktionell n den nuvarande. Fr Trumps paranoia har ju drivit honom att kontrollera kampanjansvariga hrdare nu. Och det innebr ju att de mste anamma Trump stt att se p det. Och det r ju att nedvrdera motstndaren fr hela slanten.
Denna kampanj styrs av Jared & Ivanka enligt "anonymous white house staffer" p twitter.
De vertalade donald trump att sparka Brad Parscale sedan Oklahoma rallyt och sedan lincoln project krt frnedrande ads mot Brad.

Den frra kampanjen styrdes av 3 erfarna politiska strateger
Corey lewandowski som sparkades sedan han brjat stta p trumps assistent.
och
Paul manafort som sparkades sedan FBI talat honom fr kampanjbedrgeri och penningtvtt.
och
steve bannon som sparkades sedan han brjat prata med reportrar om hur dysfunktionell donald trump r.

Enligt flera kllor s exploderade Donnie sedan Paul manafort brjat behandla Donnie som ett litet barn

https://thehill.com/blogs/blog-brief...-manafort-days

Sedan Paul manafort sparkades trodde de flesta att han lmnat kampanjen. men Manaforts dotters mobil blev hackad och sms lckte ut dr hon erknde att han fortfarande r rdgivare. Dels fr att de knt varandra lnge men ven fr att han har en lgenhet under trumps inne i trump tower.
Mer skvaller. Paul Manafort frskte f sin fru att g med p gangbangs men hon vgrade. D ville han skilja sig.
Frun berttade detta fr dttrarna som helt brutit med sin far eftert.
Citat:
....to engage in gang bangs with black men while he watched.
https://lareviewofbooks.org/article/...-hacked-texts/
Klla: Andrea Manaforts sms till sin syster.

D donald trump r en paranoid jvel s kte de ofta hiss upp och ner tillsammans. Donnie fick fr sig att det inte gr att bugga hissar s nr han ville prata smuts med paul manafort s inledde han dialogen med "lets take a ride"
Klla: michael cohens vittnesml om hur donald beter sig som en maffia boss nr han vill diskutera korruption.
2020-08-11, 15:17
Bannlyst
Citat:
Drfr att det inte finns s mnga svarta kvinnor med politisk erfarenhet, om han hade varit ppen till att vlja vem som helst till VP s hade han haft ett betydligt strre utbud av potentiella kandidater till VP posten. Dremot mste jag sga att jag tror han hade ftt en nnu strre kning i opinionsmtningarna om Michelle Obama eller liknande karismatisk karaktr skulle f en potentiell VP post, d hade han nog suttit mycket skrare infr valet i November.

Det du menar r att det inte finns mnga du knner till som r rikskndisar i USA eller hur?

Jag r sker p att det finns massor av kvalificerade kvinnor som han kan vlja. Professorer,diplomater,och regeringstjnstemn. De behver inte ha figurerat p MSNBC i 4 mnader fr att hamna p Bidens shortlist tex.
2020-08-11, 15:18
Bannlyst
Ok, jag ser det inte p samma stt men jag frstr vad du frsker frmedla.
Citat:
Jag tror snarare det handlar om att han har svrt att vlja en VP som inte har alltfr mycket i bagaget som kan utnytjas av Trump kampanjen, de allra flesta av dem som har utnmnts som potentiell VP har inte den bsta historiken. Han har satt sig i en dlig sits dr han mste vlja ngon som r svart, och ngon som r kvinna fr att inte frlora rster.
2020-08-11, 15:22
Medlem
Citat:
Vet du hur det gr till nr man vljer en VP kandidat? Det jag sger r att alla dem fyra har enorm politisk erfarenhet, men utav dem hr fyra kandidaterna som har presenterats offentligt s har dem alla fyra lik i garderoben, frgan r om dem r tillrckligt mnga fr att inte kunna eventuellt vljas som VP kandidat.

Fr att ta ett exempel en kandidat som Karen Bass skulle bli helt verkrd om hon valdes som VP kandidat, inte fr att hon r svart eller fr att hon r kvinna utan fr att hon i sina unga dagar har sttt Fidel Castro bland annat, en sdan VP kandidat skulle vara frdande fr Joe Biden's valkampanj.

Vad du menar r att Bidens kampanj inte vet hur man vljer en VP kandidat.

Det r ju inte jag som ska vlja en VP kandidat till Biden.
2020-08-11, 15:25
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Kan jag f en lista med de bcker som du tycker r sanningsenliga och vilka som r fejk eller inte alls vrda att lsa.
Nu har jag inte lst de hr tv bckerna men innehllet knns vldigt relevant och kommer IMO passa vldigt bra som ammunition i Bidens kampanj.

True Crimes and Misdemeanors: The Investigation of Donald Trump

The Madman Theory assesses what's behind Trump foreign policy (Review)

Vill du lmna ngra rekommendationer p bokfronten ocks kanske? Tar grna emot tips. Bitecofer var super frvrigt!

Citat:
Lyssnar p pod save America. De har en teori om varfr Biden skjuter upp sitt vp choice. D trumps kampanj tnker kpa reklam nationellt fr sina attack ads mot henne, vem hon n blir, s drar biden ut p processen s att de brnner pengar i ondan.
Pengafrgan r knslig, sklart, men det vore ven dumt att ge Trump Team ngot gratis (och extra tid) nr han gr s "bra" ifrn sig i rampljuset.

Citat:
Frgan r om de kommer att attackera p ett snt stt att folk finner det sttande?
Avgr sjlv, hr r en bra lista med ads som du kan gotta dig i: Campaign Experts React

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in