Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-11, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Fr att avsluta den hr bokdiskussionen s kan jag tycka att Fire and Fury boken hade en mycket bttre utgngspunkt eftersom den var skriven av ngon med insikt i hur det gick till i Vita Huset, r nog betydligt mer intressant att lsa fr gemene man.

Men varfr tror du att DU kan tala om vad som r intressant fr andra?
2020-08-11, 12:53
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup

Vad jag vet har jag aldrig talat om vad som r intressant fr andra, dremot tror jag fler r intresserad utav att lsa bcker ifrn mnniskor som har haft insyn n frn mnniskor som inte har haft insyn, eller kanske har haft insyn fr tio - tjugo r sedan. Du fr vl tycka att det r intressant att lsa skrnor om du vill det.
2020-08-11, 12:55
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Det tycks g frbi folk att Michael Cohens material r detaljer som annars kommer ut efter valet. Mnga lr trsta efter intrikata detaljer, snt som inte fick utrymme under de tv-snda frhren. Han sitter som sagt p mngder av information s det kan mycket vl bli en riktigt tung tegelsten han slpper.

Om jag r en som sitter p sanktionslistan, d r jag extra angelgen av att veta hur VH och POTUS fungerar. Han har ju slppt bomber p Iran's hgste general t ex -- och det var inte mnga som sg det hnda. Pongen jag vill komma fram till, det r att man kan analysera bokinnehllet p flera olika stt. Sprngstoff eller inte, informationen kommer kunna vara tungan p vgen.

2020-08-11, 13:12
Medlem
Citat:
Fr att avsluta den hr bokdiskussionen s kan jag tycka att Fire and Fury boken hade en mycket bttre utgngspunkt eftersom den var skriven av ngon med insikt i hur det gick till i Vita Huset, r nog betydligt mer intressant att lsa fr gemene man.

Citat:

Citat:
Vad jag vet har jag aldrig talat om vad som r intressant fr andra, dremot tror jag fler r intresserad utav att lsa bcker ifrn mnniskor som har haft insyn n frn mnniskor som inte har haft insyn, eller kanske har haft insyn fr tio - tjugo r sedan. Du fr vl tycka att det r intressant att lsa skrnor om du vill det.

Du skriver ju att ngot r betydligt mer intressant fr gemena man att lsa. Och fr att avsluta den hr bokdiskussionen har du vldigt svrt att avsluta den. Och varfr tror du jag r intresserad av vad du ger mig tilltelse att lsa? Du framstr om totalt frvirrad just nu. Vet inte ens vad du sjlv skriver.

Att frfattare utifrn sin utgngspunkt beskriver Trump, Biden eller fr all del Kanye kring det hr valet kan vara av intresse fr andra. Varfr du ska babbla om vad andra lser bara fr att du sjlv inte kan lsa en bok fr ju dig att framst som fullstndigt obegvad och ignorant. Att lsa bcker om det hr valet eller om andra val fr att gra jmfrelser r ett stt att frska frst hndelsefrloppen som nu sker.

Bidens val av VP r intressant och att lsa om det i artiklar, bcker och se och hr p nyheter kan ge en mer omfattande insikt i VP. Men du vill vl inte lsa om det fr det r ju enligt dig skvaller. Jag vill veta mer om Bidens VP dels fr att se vad jag kan tro att folk ska tycka om det och s tillvida f en uppfattning om hur valet kan tnkas g. P samma stt som jag lser artiklar om henne, om det nu blir en hon, fr att stta mig in allt mjligt som kan tnkas vara intressant kring detta.

Det r ju vad Trumps kampanj ocks kommer att lsa bcker och artiklar och egen forskning kring VP fr att kunna fra sin kampanj och visa vad de tycker r fel med VP. D r det intressant att ha tagit del av samma saker fr att kunna jmfra vilka slutsatser man drar.

Vet inte varfr du verkar s emot bcker, r det ngot slags bildningskomplex, en slags stolthet att inte lsa bcker som fr dig att fortsatta p den inslagna vger fr att tala om att bcker inte kan vara intressant fr gemena man eller ge ngot?
2020-08-11, 13:30
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Du skriver ju att ngot r betydligt mer intressant fr gemena man att lsa. Och fr att avsluta den hr bokdiskussionen har du vldigt svrt att avsluta den. Och varfr tror du jag r intresserad av vad du ger mig tilltelse att lsa? Du framstr om totalt frvirrad just nu. Vet inte ens vad du sjlv skriver.

Att frfattare utifrn sin utgngspunkt beskriver Trump, Biden eller fr all del Kanye kring det hr valet kan vara av intresse fr andra. Varfr du ska babbla om vad andra lser bara fr att du sjlv inte kan lsa en bok fr ju dig att framst som fullstndigt obegvad och ignorant. Att lsa bcker om det hr valet eller om andra val fr att gra jmfrelser r ett stt att frska frst hndelsefrloppen som nu sker.

Bidens val av VP r intressant och att lsa om det i artiklar, bcker och se och hr p nyheter kan ge en mer omfattande insikt i VP. Men du vill vl inte lsa om det fr det r ju enligt dig skvaller. Jag vill veta mer om Bidens VP dels fr att se vad jag kan tro att folk ska tycka om det och s tillvida f en uppfattning om hur valet kan tnkas g. P samma stt som jag lser artiklar om henne, om det nu blir en hon, fr att stta mig in allt mjligt som kan tnkas vara intressant kring detta.

Det r ju vad Trumps kampanj ocks kommer att lsa bcker och artiklar och egen forskning kring VP fr att kunna fra sin kampanj och visa vad de tycker r fel med VP. D r det intressant att ha tagit del av samma saker fr att kunna jmfra vilka slutsatser man drar.

Vet inte varfr du verkar s emot bcker, r det ngot slags bildningskomplex, en slags stolthet att inte lsa bcker som fr dig att fortsatta p den inslagna vger fr att tala om att bcker inte kan vara intressant fr gemena man eller ge ngot?

Att skriva att man tror att ngot r mer intressant betyder vl inte att jag talar om vad andra tycker r intressant? Tnker inte diskutera vidare det hr, eftersom det nda du kommer med r phopp och inga riktiga argument och du vljer att feltolka allting man sger, du sger saker som jag inte ens har sagt. Du fantiserar om att jag inte tycker att man ska lsa bcker, artiklar, forskning, och s vidare vilket jag aldrig har sagt. Det jag har sagt r att en del bcker som kommer ut som sger sig ha sprngstoff inte har ngonting av substans verhuvudtaget, och en del bcker baseras p intriger man har haft sinsemellan fr tjugo r sedan. Om du tror att du kan bli bildad och att det ger dig ngot utav att lsa en sn bok, s r vl det bra.

Fr att frtydliga s tror jag inte att de allra flesta r intresserad av en del av bckerna som publiceras som r baserat p skrnor, du fr vara intresserad av dem men jag tror inte dem allra flesta r det. Det betyder som sagt INTE att jag inte ger dig tilltelse att lsa dessa bcker som du utrycker det, om du finner intresse i dem. Utgr sklart utifrn mig sjlv och vad jag tror, du fr vl tycka vad du vill.

Sedan har jag aldrig sagt att alla bcker om Trump r ointressanta eller inte ger ngot, tycker bara personligen att bcker ssom ngon bok skriven av ngon brorsdotter till Trump r ganska ointressant d dem allra flesta redan vet vad han r fr typ av person, och det gr inte mig mer bildat utav att veta skvaller om han. Bcker med annan typ av gammal skpmat som man redan har lst hundra gnger tycker jag inte heller r intressant.

Nr Fire and Fury kom ut s tyckte jag att det var en intressant bok som gav en inblick i hur det gick till i vita huset frn ngon med inblick i det dagliga arbetet, det r ett exempel p en bok som jag tyckte vad intressant. Det betyder inte att du behver tycka det eller inte, fr att frtydliga fr dig.
2020-08-11, 13:36
Medlem
Citat:

Citat:
Att skriva att man tror att ngot r mer intressant betyder vl inte att jag talar om vad andra tycker r intressant?

Du skriver om vad som r intressant och inte fr gemen man. Frstr du inte ens vad du sjlv skriver?

Bidens kampanj hller just nu p att frbereda och de r de som har nsta drag att gra. S de kan frbereda fr motdragen. Undrar i vilken mn Trump kampanjen har gissat rtt p VP. Trump kampanjen och supportrarna klagar mycket p att Biden inte visar sig srskilt mycket eller att han utser sin VP. De str i startgroparna med startsignalen lter vnta p sig. Det r frsts irriterande fr dem.
2020-08-11, 13:36
Bannlyst
Citat:

Kan jag f en lista med de bcker som du tycker r sanningsenliga och vilka som r fejk eller inte alls vrda att lsa.
Jag hoppas du baserar ditt svar p de bcker du lst o inte p vad andra sger o tycker
2020-08-11, 13:39
Bannlyst
Lyssnar p pod save America.
De har en teori om varfr Biden skjuter upp sitt vp choice. D trumps kampanj tnker kpa reklam nationellt fr sina attack ads mot henne, vem hon n blir, s drar biden ut p processen s att de brnner pengar i ondan.

Han vill f Trump att boka ads i frskott till ingen nytta.
Vad tror ni??
2020-08-11, 13:45
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Kan jag f en lista med de bcker som du tycker r sanningsenliga och vilka som r fejk eller inte alls vrda att lsa.
Jag hoppas du baserar ditt svar p de bcker du lst o inte p vad andra sger o tycker

Jag tycker dem nda bckerna som r intressanta r dem med inblick och dem som inte utgr ifrn att dem har ngot som dem inte har, dr det inte finns ngon substans ver huvud taget. Har frvrigt aldrig psttt att bckerna r sanningsenliga eller inte, mycket r nog sant men dremot r nog ven mycket verdrivet fr att det ska bli en bok verhuvudtaget.
2020-08-11, 13:47
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
De har en teori om varfr Biden skjuter upp sitt vp choice. D trumps kampanj tnker kpa reklam nationellt fr sina attack ads mot henne, vem hon n blir, s drar biden ut p processen s att de brnner pengar i ondan.

Vad tror ni??

Jag tror snarare det handlar om att han har svrt att vlja en VP som inte har alltfr mycket i bagaget som kan utnytjas av Trump kampanjen, de allra flesta av dem som har utnmnts som potentiell VP har inte den bsta historiken. Han har satt sig i en dlig sits dr han mste vlja ngon som r svart, och ngon som r kvinna fr att inte frlora rster.
2020-08-11, 13:53
Medlem
Citat:

Vad tror ni??

Det r nog mycket mycket troligt. Ju lngre tiden gr desto mer frustrerade blir Trumps kampanj av att inte veta vad de ska attackera. Att anvnda tiden till att tala om Trumps politik verkar inte vara ett alternativ. Tnker de satsa s mycket p attacker att de inte kommer med ngot politiskt lfte s ser det inte bra ut fr dem. De tycks behver Bidens uttalande om sin politik fr att kunna agera. Och detsamma gller VP.

Frgan r om de kommer att attackera p ett snt stt att folk finner det sttande?
2020-08-11, 13:54
Medlem
Citat:
Jag tror snarare det handlar om att han har svrt att vlja en VP som inte har alltfr mycket i bagaget som kan utnytjas av Trump kampanjen, de allra flesta av dem som har utnmnts som potentiell VP har inte den bsta historiken. Han har satt sig i en dlig sits dr han mste vlja ngon som r svart, och ngon som r kvinna fr att inte frlora rster.

Av vilken anledning r Biden i en dlig sits fr att han vljer en VP som r kvinna, eller till och med en svart kvinna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in