Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-08-11, 13:59
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Av vilken anledning r Biden i en dlig sits fr att han vljer en VP som r kvinna, eller till och med en svart kvinna?

Drfr att det inte finns s mnga svarta kvinnor med politisk erfarenhet, om han hade varit ppen till att vlja vem som helst till VP s hade han haft ett betydligt strre utbud av potentiella kandidater till VP posten. Dremot mste jag sga att jag tror han hade ftt en nnu strre kning i opinionsmtningarna om Michelle Obama eller liknande karismatisk karaktr skulle f en potentiell VP post, d hade han nog suttit mycket skrare infr valet i November.
2020-08-11, 14:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Drfr att det inte finns s mnga svarta kvinnor med politisk erfarenhet, om han hade varit ppen till att vlja vem som helst till VP s hade han haft ett betydligt strre utbud av potentiella kandidater till VP posten. Dremot mste jag sga att jag tror han hade ftt en nnu strre kning i opinionsmtningarna om Michelle Obama eller liknande karismatisk karaktr skulle f en potentiell VP post, d hade han nog suttit mycket skrare infr valet i November.

Michelle Obama r inte intresserad s hon kan aldrig vara en option fr Biden.

Vad spelar det fr roll hur mnga svarta kvinnor det finns med erfarenhet? Han ska ju ha en. Menar du att det inte kan finns en svart kvinna som har erfarenhet?
2020-08-11, 14:09
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Michelle Obama r inte intresserad s hon kan aldrig vara en option fr Biden.

Vad spelar det fr roll hur mnga svarta kvinnor det finns med erfarenhet? Han ska ju ha en. Menar du att det inte kan finns en svart kvinna som har erfarenhet?

S r det, men om hon skulle ndra sig s skulle det antagligen bli spiken i kistan fr Trump's tervalskampanj.

Det r klart att det finns det om man tittar i det stora hela, men han letar efter en toppolitiker och dom potentiella alternativen till VP som har presenterats har en hel del dlig historik. Vet inte exakt hur mnga svarta kvinnor som har en hg politiskt erfarenhet, men jag kan garantera att det r ett strre utbud av politiker som kanske hade varit ett bttre val om man inte skulle sna in sig p en specifik hudfrg och kn.
2020-08-11, 14:13
Medlem
Citat:
S r det, men om hon skulle ndra sig s skulle det antagligen bli spiken i kistan fr Trump's tervalskampanj.

Det r klart att det finns det om man tittar i det stora hela, men han letar efter en toppolitiker och dom potentiella alternativen till VP som har presenterats har en hel del dlig historik. Vet inte exakt hur mnga svarta kvinnor som har en hg politiskt erfarenhet, men jag kan garantera att det r ett strre utbud av politiker som kanske hade varit ett bttre val om man inte skulle sna in sig p en specifik hudfrg och kn.

Du tror allts att en svart kvinna inte kan ha de egenskaper som fungerar fr en VP-post d allts. Fel kn och fel hudfrg.
2020-08-11, 14:14
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Du tror allts att en svart kvinna inte kan ha de egenskaper som fungerar fr en VP-post d allts. Fel kn och fel hudfrg.

Hmh..- Okej, du verkar vilja misstolka allting man sger. Haha, vi sger att det var det jag sa. Ls om det jag skrev s kanske du frstr.
2020-08-11, 14:16
Medlem
Citat:
Hmh..- Okej, du verkar vilja misstolka allting man sger. Haha, vi sger att det var det jag sa. Ls om det jag skrev s kanske du frstr.

Det r ju det du sger. Man kan inte hitta en svart kvinna som kan vara VP fr det r ett strre utbud bland vita mn. Du menar att man ska kvotera in en vit man fr att det r strre utbud dr. Svarta kvinnor r fr f s dr kan man inte hitta ngon.
2020-08-11, 14:23
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Det r ju det du sger. Man kan inte hitta en svart kvinna som kan vara VP fr det r ett strre utbud bland vita mn. Du menar att man ska kvotera in en vit man fr att det r strre utbud dr. Svarta kvinnor r fr f s dr kan man inte hitta ngon.

Nej, det jag sger r att han kanske inte skulle ha sna in sig p att vlja en specifik VP baserat p dess hudfrg och kn. Hans val utav VP har minskat drastiskt, dem nda han kan vlja mellan r Susan Rice, Kamala Harris, Val Demings och Karen Bass och alla dem har mer eller mindre ganska dlig historik.

Sen fr du tolka det som du vill, att han skulle kvotera in en vit man fr att det r ett strre utbud har jag aldrig psttt men man kanske ska se runt vem som bst platsar som VP och vem som har strst effekt p opinionen.
2020-08-11, 14:26
Medlem
Citat:
Nej, det jag sger r att han kanske inte skulle ha sna in sig p att vlja en specifik VP baserat p dess hudfrg och kn. Hans val utav VP har minskat drastiskt, dem nda han kan vlja mellan r Susan Rice, Kamala Harris, Val Demings och Karen Bass och alla dem har mer eller mindre ganska dlig historik.

Sen fr du tolka det som du vill, att han skulle kvotera in en vit man fr att det r ett strre utbud har jag aldrig psttt men man kanske ska se runt vem som bst platsar som VP och vem som har strst effekt p opinionen.

Han kommer inte att vlja en VP baserat p kn och hudfrg. Varfr tror du det?

Varfr skulle en vit man vara bttre fr att han r man och r vit fr?
2020-08-11, 14:33
Bannlyst
Citat:
Det r nog mycket mycket troligt. Ju lngre tiden gr desto mer frustrerade blir Trumps kampanj av att inte veta vad de ska attackera. Att anvnda tiden till att tala om Trumps politik verkar inte vara ett alternativ. Tnker de satsa s mycket p attacker att de inte kommer med ngot politiskt lfte s ser det inte bra ut fr dem. De tycks behver Bidens uttalande om sin politik fr att kunna agera. Och detsamma gller VP.

Frgan r om de kommer att attackera p ett snt stt att folk finner det sttande?

Det r nackdelen med att ha en kampanj som fokuserar p negative attack ads.
Ibland rcker Opposition research inte till och d tvingas man ljuga om kandidaten.
Tex att "Biden hates energy" och "Biden wants to hurt God" vilket innebr att vljare mste ta stllning till om de ska tro p Trump eller killen som redan har goda relationer (tar emot stlar) med ExxonMobil och som regelbundet gr p katolsk mssa.
2020-08-11, 14:34
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Han kommer inte att vlja en VP baserat p kn och hudfrg. Varfr tror du det?

Varfr skulle en vit man vara bttre fr att han r man och r vit fr?

Kanske drfr att han r under enorm press inom partiet att vlja en svart kvinna som VP, finns enormt mycket kllor p det om du bara gr en Google skning.

Det tror jag inte heller, men fr att frtydliga fr dig eftersom du verkar ha som strategi att misstolka allting om det finns i en hypotetisk vrld 100 vita kvinnor och 5 svarta kvinnor. r det d smart att vlja endast en svart kvinna p grund utav att hon r en svart kvinna och kanske inte vad som r bst fr partiet, sen kan det sklart vara s att alla dem 5 svarta kvinnorna som finns r jttebra och betydligt bttre n dem alla 100 vita kvinnorna men chansen att det r s r mindre eftersom dem r numerrt underlgsna, det r lttare att skaka fram en bra VP kandidat om du har 105 att vlja n bara 5. Det var mitt resonemang, inte att en svart kvinna inte kan ha kompetensen.

Klla: https://www.politico.com/news/2020/0...k-woman-393147
Senast redigerad av winningfeast 2020-08-11 kl. 14:36.
2020-08-11, 14:35
Medlem
Citat:
Kanske drfr att han r under enorm press inom partiet att vlja en svart kvinna som VP, finns enormt mycket kllor p det om du bara gr en Google skning.

Det tror jag inte heller, men fr att frtydliga fr dig eftersom du verkar ha som strategi att misstolka allting om det finns i en hypotetisk vrld 100 vita kvinnor och 5 svarta kvinnor. r det d smart att vlja endast en svart kvinna p grund utav att hon r en svart kvinna och kanske inte vad som r bst fr partiet, sen kan det sklart vara s att alla dem 5 svarta kvinnorna som finns r jttebra och betydligt bttre n dem alla 100 vita kvinnorna men chansen att det r s r mindre eftersom dem r numerrt underlgsna, det r lttare att skaka fram en bra VP kandidat om du har 105 att vlja en bara 5. Det var mitt resonemang, inte att en svart kvinna inte kan ha kompetensen.

Klla: https://www.politico.com/news/2020/0...k-woman-393147

Varfr skulle inte en svart kvinna kunna vara den bsta VP i deras tycke?
2020-08-11, 14:37
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Varfr skulle inte en svart kvinna kunna vara den bsta VP i deras tycke?

Det har jag redan svarat p, ls mitt resonemang igen..

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in