2020-09-24, 12:54
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
...och nd har Senator Rand Paul ett av de kanske strsta frtroenden bland USAs senat i befolkningen. Likt sin far r han knd fr att ha en egen sikt.

Rand Paul r en mycket intelligent och frisprkig politiker, lskar att hra honom, han r uppfinnigsrik, har mycket bra ideer och ser "out of the box". Att man hr frn vnsterhll diskuterar ett grannbrk sger det mesta. Paul r exempelvis aktiv motstndare till "det militra komplexet" som s mnga vnstervridna hr p forumet jobbar fr att skapa en starkare plattform fr. Rand Paul har varit fr att inte gp in i Irak, avsluta krigen i Afghanistan och Syrien m.m. Listan kan gras lng.

Ondahamstern och andra vnstervridna hr vill ha evighetskrig och stora pengar som levereras till dessa, det kanske viktigaste syftet Demokraterna har idag (de stttas av the deep state).
..Vi andra ser nog mjligheterna att planeten gr annat fr dom pengarna.

Rand Paul: End America's Wars
https://youtu.be/rEfP7aKF03M

Rand Paul r inte respekterad inte ens i sin hemstat, men det r fint att du anser att han gr ngot positivt som inte vill ge pengar till first responders, som gr och badar i en offentlig simbassng medan han vntar p provsvar, som r fysiskt p plats upp till 9 dagar efter att han testades positivt fr Covid-19.

Den enda anledningen till varfr Rand Paul vill stoppa krigen r fr att han vill kunna minska p militren och minska p skatterna ytterligare, Rand Paul kommer aldrig att komma i nrheten av Ron Paul nr det kommer till att komma med bra ider speciellt inte d Ron Paul visste nr man inte lngre kunde vara ideologiskt blind samt nr man mste vlja sina strider.
2020-09-24, 15:36
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Biden har dragit ifrn ganska ordentligt senaste dagarna. Upp ytterligare en procentenhet nationellt senaste veckan och r nu 7.4% fre.

Han har ocks kat sin ledning i flera viktiga swing-states.

Frgan r om det r Trumps vansinniga TV-reklam som slagit tillbaka, dr han frsker framstlla Biden som ngon sorts "grnsak" trots att alla vet att det bara r trams. Eller r det hans galna presskonferenser? Igr sprang han ut nr han fick en fr svr frga och skyllde p "Urgent telephone call", det var lite drpligt.

Detta med TV-reklamen som hetsar mot Biden kan ocks sl tillbaka vldsamt i och med debatterna. Alla kommer d se en skrpt och vltalig Biden, som jag hoppas ocks kommer att st ver Trumps attacker och tala om sin egen politik istllet. D blir ju Trumps lgner om honom n mer uppenbara.
2020-09-24, 15:48
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Trumps extrema hantering av Covid-19-krisen. Frn brjan hade han tv respekterade experter p omrdet i sin Task force, Dr Anthony Fauci och Dr Deborah Birx. Detta r i princip vrldens hgsta eminenser p infektionssjukdomar.

Fauci blev snabbt utsttt av Trump fr att han fresprkade hrdare tgrder. Birx blev kvar ett tag till men har nu ocks hamnat p sidan och syns inte mer.

Vem tar d Trump in? Jo en extremt mrklig figur vid namn Scott Atlas, som verkar vara ungefr lika galen som Trump sjlv, men framfr allt r handplockad fr att han r emot allt vad tgrder heter, och verkar dela Trumps sikt att Covid-19 r en lite bagatell. Atlas r kunnig inom omrdet Radiologi men har ingen specifik kunskap inom infektionssjukdomar.

Det r som en fars. Nu med 210.000 dda och kande starkt, s hr man Trumps supporter skandera "Ta av masken" och "Corona r en bluff". Vad r det med detta land....

Du menar vad det r med det landet som gr att dom vill ha ett tillvgagngsstt som vi i Sverige?
2020-09-24, 15:49
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
...Igr sprang han ut nr han fick en fr svr frga och skyllde p "Urgent telephone call", det var lite drpligt...

Men ljug inte r du snll. Efter att ha svarat p en hel drs av frgor av de vnstermarinerande journalisterna, s sa han att han mste ta ett brdskande samtal, men att han kommer att vara tillbaka nsta dag. Efter det s brker en helt rabiat kvinnlig vnsterjournalist ut en frga flera gnger. Vid det laget var Trumps medverkande slut.
Du borde nog behlla dina fantasier fr dig sjlv, det vore mer kldsamt faktiskt.
2020-09-24, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Du menar vad det r med det landet som gr att dom vill ha ett tillvgagngsstt som vi i Sverige?

Ja, sjlva restriktionerna (eller avsaknaden drav) r ungefr desamma. Drfr har fram till nu ungefr samma frdande resultat som USA nr det kommer till dda per capita.

En viktig skillnad r dock att FHM och myndigheter i Sverige iallafall hela tiden ppekar hur viktigt det r att ta detta p allvar. Drfr hller folk avstnd och tvttar ofta hnderna innan man gr in i en butik och s. Jag har inte sett ngra hjorder i Sverige skandera att corona r en bluff, eller "ta av dig masken!". Det r dit Trump har lyckats f 40% av den amerikanska befolkningen.
2020-09-24, 16:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Men ljug inte r du snll. Efter att ha svarat p en hel drs av frgor av de vnstermarinerande journalisterna, s sa han att han mste ta ett brdskande samtal, men att han kommer att vara tillbaka nsta dag. Efter det s brker en helt rabiat kvinnlig vnsterjournalist ut en frga flera gnger. Vid det laget var Trumps medverkande slut.
Du borde nog behlla dina fantasier fr dig sjlv, det vore mer kldsamt faktiskt.

Jag kan lika grna svara p detta med att du lever i en "Trump-bubbla".

Bde presidenten och hans barbie Kayleigh McEnany uppvisar samma beteende vid varje presskonferens: De liksom orkar inte ljuga mer, utan springer ut helt pltsligt. Det normala r att man sger "OK folks, I will take one final question and then I have to leave". Men s r det aldrig. De avbryter mitt en mening eller mitt i ett utbyte med en journalist nr de inte klarar mer, och springer ut med svansen mellan benen.
2020-09-24, 16:16
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Trump sa igr ppet p sin presskonferens att han inte kommer att respektera valresultatet om han frlorar. Han fick frgan om han kommer att bidra till en ordnad vergng av makten till nsta president om han frlorar (en grundbult i det politiska systemet).

Hans svar: "Vi fr se vad som hnder. Postrstningen r en skam. Om vi inte har postrstning s blir det ingen vergng. Det blir en fortsttning".

Detta visar att han aldrig kommer accceptera en frlust, eftersom det ju r en stor andel som kommer att postrsta (USA r faktiskt "vrldsmstare" p sker postrstning och har haft det sedan mitten av 1800-talet p grund av sin stora yta).

Nu ppnar han ocks upp fr att tillstta en ny HD-domare som specifikt r inriktad p att se till att Trump "vinner" valet. Tnk en situation dr Trump frlorar med jttelika 8% med HD, dr Trump haft turen/fusket att f tillstta hela 3 domare p 4 r, nd dmer honom till segrare. Det r Belarus-klass p det.

Finansmarknaden r ocks extremt oroliga fr Trumpens agerande och brserna fortstter att falla. Man frvntar sig kaos efter valet, p grund av Trumpens agerande.

Frgestllningen var dock inte hurvidare han skulle acceptera en eventuell valfrlust, utan frgan var stlld som om att det amerikanska folket redan hade rstat och att han redan hade frlorat och frgan var d om maktvergngen skulle ske fredligt. Det var s jag tolkade nr jag lyssnade p det live, och det verkar vara s som Trump tolkade ocks frgan.

P vilket han svarar "We will see what happends", vilket min tolkning r att han refererar till om hur valet gr, vem som vinner. Kanske var dligt formulerat d han borde veta hur vnstermedia vljer att spinna saker, s han skulle antagligen ha utvecklat svaret lngre men jag ser inga konstigheter med uttalandet.

Vet inte riktigt var du fick citatet att han skulle ha sagt det du sa, om du tittar p videon s sger han inte alls det p det viset du verkar vilja pvisa, han sger att han tror att det kommer att bli en fortsttningen och inte en vergng? Ser inget konstigt med det, han stller vl upp fr terval fr att vinna och inte fr att frlora.

Klla: https://youtu.be/DF6cUolO0m4?t=504
Senast redigerad av winningfeast 2020-09-24 kl. 16:48.
2020-09-24, 16:20
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Jag kan lika grna svara p detta med att du lever i en "Trump-bubbla".

Bde presidenten och hans barbie Kayleigh McEnany uppvisar samma beteende vid varje presskonferens: De liksom orkar inte ljuga mer, utan springer ut helt pltsligt. Det normala r att man sger "OK folks, I will take one final question and then I have to leave". Men s r det aldrig. De avbryter mitt en mening eller mitt i ett utbyte med en journalist nr de inte klarar mer, och springer ut med svansen mellan benen.

Jag tror nog att alla som kollar p presskonferenserna ser vad som egentligen hnder. S dina fata morganas r endast dina sjlvupplevda fantasier. Gott s. Tyvrr fr din egen del, s vertygar du ingen som verkligen kollar p dessa press briefings.
2020-09-24, 17:22
Medlem
Yougovs stndiga och kraftiga vgrrelser fortstter. Igr hade man fr Trump goda 45% job approval och 49% disapproval fr att sedan under kvllen komma med den frvntade rrelsen nedt som slutade p 42% job approval mot 52% disapproval.

Jag hller gonen ppna fr en ny yougov ikvll som troligen skvalpar uppt till 43% job approval eller hgre.

Rasmussen Reports hade igr tryckt ned siffrorna till 50% approval mot 49% disapproval men redovisar idag ter 52% approval och 48% disapproval. Det r starka siffror fr Trump.

Men vad r egentligen sanning? Jag vill veta och inte sitta hr och spekulera. Hur som helst r det mjligt att Trump vinner ngot p skjutningarna mot polis men det rr sig bara om sm frflyttningar enligt min bedmning.
2020-09-24, 17:53
Medlem
Tarstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Men vad r egentligen sanning? Jag vill veta och inte sitta hr och spekulera. Hur som helst r det mjligt att Trump vinner ngot p skjutningarna mot polis men det rr sig bara om sm frflyttningar enligt min bedmning.
Ska man g efter frra valet s ledde Hillary nda till sista veckan. North Carolina vnde sista dagarna om jag minns rtt.
Trump hade sina rallys i ett enormt tempo nra valet d frstod iaf jag att han skulle vinna.

Det hr valet verkar Bidens ledning vara fr stor men vi fr vl se helt enkelt.
Pongen r att ska man g efter frra valet s r pollsen inte att lita p.

Jag tror ocks att Hillary faktorn inte ska underskattas.
Om man tar Arkansas som Trump vann enkelt men nu r Biden bara ngra f procent ifrn senast jag sg. Som skert alla vet var Bill Guvernr dr.
Senast redigerad av Tarstan 2020-09-24 kl. 17:56.
2020-09-24, 18:26
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Hur gr det fr Harris-Biden kampanjen? Hur mnga rstar egentligen p kamelen och inte den demente gubben?
2020-09-24, 18:59
Medlem
JetSocietys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan

Jag tror ocks att Hillary faktorn inte ska underskattas.
Om man tar Arkansas som Trump vann enkelt men nu r Biden bara ngra f procent ifrn senast jag sg. Som skert alla vet var Bill Guvernr dr.

Hillary faktorn tror jag bara r en lgn vnsterhjonen kr med fr att dom innerst inne vet att Biden r smre n henne.

"Surt sa rven" kallas vl det idiomatiska uttryck som beskriver situationen.

Hon var uppskattad innan valet nr hon tog fighten med Trump, Biden tror han skall vinna genom att gmma sig i bunkern och drifrn lipa utan att vga debattera.

Nr sedan Hillary frlorade kastade vnstern henne under bussen.

Bda har skumraskaffrer bakom sig, Hillary med mailen och Biden med Ukraina.
Bda har std frn Kina.

Hillary hade ngra misstnkta cp-ryck som dokumenterades men frutom det var hon vass i diskussion och att uttrycka sig.

Joe Biden har uppenbara problem att uttrycka sig och r sliskig mot barn och kvinnor.

Jag kan inte se vad Joe Biden skulle gra bttre n vad Hillary gjorde, s efter valfrlusten lr han ka under bussen precis som Hilary.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in