Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-09-30, 11:08
  #37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av insexnyckeln
Det verkar vara dessa "all polymer batteries" som du pratar om. Jag hoppas verkligen batteritekniken utvecklas lika mycket som du verkar göra. Men utgående från vad jag kunde läsa mig till i artikeln är det är alldeles för tidigt att ropa hej. Några tycker dock uppenbarligen att det var tillräckligt lovande i och med att $74 miljoner investerats.

Oavsett är det många år innan någon ny batteriteknik som denna kommer användas i stor skala, i alla fall i bilar. Därmed är biobränslen, som är trådens ämne, fortfarande relevant ett bra tag till.

Alla ni elbilsfantaser kan läsa denna länk:
https://www.thegwpf.org/how-green-ar...eid=641fe1adfb
Citera
2020-09-30, 11:17
  #38
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av deliciousdelux
Så, inga källor att förvänta sig. Allt var bara svammel. Så förutsägbart.

Jävla pajas.

Han har ju redan angett källor, vad mer vill du ha?

Vet du vad? jag tror du är jävligt sur för du äger en elbil och känner dig kränkt för du har gått på en blåsning.
Citera
2020-09-30, 11:19
  #39
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hippili
Jag är riktigt glad att jag inte tankar diesel. Höj inblandningen med jox i diesel så blir det ännu mer alger och skurna dieselpumpar så det blir för dyrt att laga, bra av dom för folk skrotar redan sina bilar på grund av det. Jag såg en som släpa in en riktigt fin merca som var 13 år gammal på skroten i går. Vad felet var? Alger och kommer inte ihåg vad har sa att verkstaden sa för pris men allt som är i kontakt med diesel måste bytas men det var ingen idé, för samma problem kommer igen sa stackarn. Jag sa att det är så miljö tänket är med det tramset, man ska ha en bil som inte startar och ska till återvinning hejja sverige!

Så här blir det när man låter kvinnor styra den politiska agendan, de styrs av känslor och inte förnuft och Sverige har passerat bäst före datum sen länge på den punkten.
Citera
2020-09-30, 11:22
  #40
Medlem
Prodelins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Dessutom betala för laddning i hemmet med 2-3 kronor milen istället för 20-25 kronor milen för biobränslen framöver.

Är det ett svårt val?

Du går på den klassiska myten som alla gör som är naiva? tror du på allvar du ska få betala dina 2-3 kr för din el i framtiden? tror du verkligen det så är du korkad, när intäkterna från fossilbränslen minskar till staten så kommer man höja skatten för el något avsevärt och det kommer inte bara drabba elbilar utan även hushåll och allt som använder el idag.

Dvs så kommer elbilarna skapa att allting blir dyrare.
Citera
2020-09-30, 11:46
  #41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Han har ju redan angett källor, vad mer vill du ha?

Vet du vad? jag tror du är jävligt sur för du äger en elbil och känner dig kränkt för du har gått på en blåsning.

Inga källor på sitt svammel, bara HELT irrelevanta.

Källa:
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Anna_Book

Har aldrig ägt en bil och kommer förmodligen aldrig äga en. Bor man centralt i en storstad så är hyrbil det mest ekonomiska och elbilar har jag aldrig sett till uthyrning.

Tror gör man i kyrkan, nu gör du bara bort dig.
Citera
2020-09-30, 12:00
  #42
Medlem
[quote=deliciousdelux|73090461]Inga källor på sitt svammel, bara HELT irrelevanta.

Jag kan bara tycka synd om dig. Du verkar vara ett stort barn i en vuxen kropp. Precis som ett barn har du en underutvecklad hjärna som inte klarar av att läsa innantill!
Patetiskt är bara förnamnet!
Citera
2020-09-30, 12:10
  #43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MadameQ
Inga källor på sitt svammel, bara HELT irrelevanta.

//dd (MQ kan ju inte citera på ett korrekt vis)

Jag kan bara tycka synd om dig. Du verkar vara ett stort barn i en vuxen kropp. Precis som ett barn har du en underutvecklad hjärna som inte klarar av att läsa innantill!
Patetiskt är bara förnamnet!

1. Lär dig att citera.
2. Lär dig källhänvisa med relevanta källor.
3. Stäng av dig från internet ett tag, att göra bort sig så publikt kan inte vara sunt för ett svagt sinne.
__________________
Senast redigerad av deliciousdelux 2020-09-30 kl. 12:12.
Citera
2020-09-30, 13:04
  #44
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Så här blir det när man låter kvinnor styra den politiska agendan, de styrs av känslor och inte förnuft och Sverige har passerat bäst före datum sen länge på den punkten.
Precis man blir så trött
Citera
2020-09-30, 13:23
  #45
Medlem
hippilis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du går på den klassiska myten som alla gör som är naiva? tror du på allvar du ska få betala dina 2-3 kr för din el i framtiden? tror du verkligen det så är du korkad, när intäkterna från fossilbränslen minskar till staten så kommer man höja skatten för el något avsevärt och det kommer inte bara drabba elbilar utan även hushåll och allt som använder el idag.

Dvs så kommer elbilarna skapa att allting blir dyrare.
Äntligen. Trådens vettigaste inlägg. Det är ju så det kommer att bli.
pengarna ska bara in till staten det finns inget som ska vara billigt. Förr slängde folk ut sina oljepannor för det var billigt med pellets vad gjorde om åt det
jo dom höjde priset sen var det billigt med fjärrvärme vad gjorde dom åt det jo dom höjde priset.
folk skulle tanka E85 för det var billigt vad gjorde dom åt det jo dom höjde priset. Folk skulle tanka diesel vad gjorde dom åt det jo dom höjde priset. Nu skulle folk ha el bil för man ska åka billigt ja vad kommer dom att göra åt det? Inte faen kommer det bli billigt det fattar vem som helst som lärt sej tänka mer än en gång det handlar om att lura kalsongerna av folk som är så lättlurade och inte förstår att elpriset kommer bli extremt högt och en fordonskatt som blir som en bensinbil.
blev ännu tröttare på folk nu tack för mej nu måste jag avreagera med såga ved grrr
Citera
2020-09-30, 15:14
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Det är inte Musks fel eller Teslas fel att Cybertryck inte kan säljas i Europa. Det är våra lagar som finns här. En Cybertruck är helt enkelt för stor för Europa. Ja alltså, det tycker ju inte köparna, men de som skapar lagarna tycker det.
Var har du fått det ifrån?

Fordonet ifråga är tänkt att byggas av skottsäkert kallvalsat stål med skarpa veck, vilket inte rimmar väl med trafiksäkerheten för fotgängare, cyklister och andra inblandade! Det går ju an i USA, där storbolag har köpt och betalat för regleringarna, men inte i EU.
Citera
2020-09-30, 18:01
  #47
Medlem
BAB7s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MadameQ
Här är en länk du kan läsa!
https://www.expressen.se/motor/bilny...kom-inte-fram/

Ja, okej nu förstår jag.

Problemet ligger i att startbatteriet, alltså det vanliga 12-volts batteriet inte klarar belastningen av kupevärme, lampor, elbakruta osv vid den typen av körning, dvs korta sträckor i kallt klimat.
När startbatteriet är för svagt, eller på annat vis påverkat och inte kan leverera full kraft, så stängs systemet ner av säkerhetsskäl för att inte andra saker ska gå sönder eller skadas, bla motor, driftsbatteri, växelriktare etc. För att varna om detta tänds en varningslampa, beroende på vilken defekt som kan föreligga kan fyra olika varningslampor tändas:
- elmotor defekt
- batteriladdning ej möjlig
- elektrisk störning- varning
- check electric system

Då något av detta inträffar blir bilen okörbar och måste bärgas till verkstad.

Då startbatteriet är en viktig del på elbilar, måste detta bytas regelbundet, Renault föreskriver byta av 12-volts batteriet vart tredje år.
Citera
2020-09-30, 19:00
  #48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Prodelin
Du går på den klassiska myten som alla gör som är naiva? tror du på allvar du ska få betala dina 2-3 kr för din el i framtiden? tror du verkligen det så är du korkad, när intäkterna från fossilbränslen minskar till staten så kommer man höja skatten för el något avsevärt och det kommer inte bara drabba elbilar utan även hushåll och allt som använder el idag.

Dvs så kommer elbilarna skapa att allting blir dyrare.

Elpriset är redan väldigt högt i Sverige jämfört med andra länder. Att straffa alla elkunder i Sverige med högre elpris trots att de inte ens äger en elbil tror jag inte blir möjligt eller åtminstone inte smart alls.

Mer troligt är någon annan lösning som inte drabbar 80 åriga Anna som vill koka ett par ägg till frukosten, men inte har någon elbil.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in