Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2020-09-30, 23:54
  #1
Medlem
Rasande-Roses avatar
Hehej hallå flashback.
Jag har funderat över det här med utseendet, jag är en man i 30-årsåldern och har ett utseende som i princip slutade "utvecklas" efter gymnasiet. Jag har fortfarande det där typiska tonårsaktiga ansiktsdragen, och medan det ju alltid är roligt att få komplimanger för att man ser ung ut, så märker jag av problem med att intressera/attrahera jämnåriga eller äldre kvinnor. OK av äldre damerna på jobbet får man ju ett kindnyp ibland för de tycker att man ser ut som deras son, men medan jag har lätt för 'tjejer', alltså väldigt unga kvinnor på typ 18-24, så är damerna i mer jämn ålder desto mer ointresserade. Samtidigt så ser jag andra män i min ålder med äldre utseenden och "manligare drag", typ större ansikte, kraftigare käklinje, nyplöjda åkrar i pannan osv. får den ena kvinnan efter den andra.

Hur ser ni lite äldre tjejer på killar med lite pojkaktiga utseenden, är det avtändande som bara den?

Tjejer tjänar väl alltid på att se unga ut kan jag tänka mig, men märker av att det inte nödvändigtvis är till fördel som man. Är det rent avgörande attraktionsdrag att ha "karaktär" i ansiktet, typ utpräglade drag med lite revor, tydlig skäggväxt osv?
__________________
Senast redigerad av Rasande-Rose 2020-09-30 kl. 23:56.
Citera
2020-10-01, 00:10
  #2
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Hehej hallå flashback.
Jag har funderat över det här med utseendet, jag är en man i 30-årsåldern och har ett utseende som i princip slutade "utvecklas" efter gymnasiet. Jag har fortfarande det där typiska tonårsaktiga ansiktsdragen, och medan det ju alltid är roligt att få komplimanger för att man ser ung ut, så märker jag av problem med att intressera/attrahera jämnåriga eller äldre kvinnor. OK av äldre damerna på jobbet får man ju ett kindnyp ibland för de tycker att man ser ut som deras son, men medan jag har lätt för 'tjejer', alltså väldigt unga kvinnor på typ 18-24, så är damerna i mer jämn ålder desto mer ointresserade. Samtidigt så ser jag andra män i min ålder med äldre utseenden och "manligare drag", typ större ansikte, kraftigare käklinje, nyplöjda åkrar i pannan osv. får den ena kvinnan efter den andra.

Hur ser ni lite äldre tjejer på killar med lite pojkaktiga utseenden, är det avtändande som bara den?

Tjejer tjänar väl alltid på att se unga ut kan jag tänka mig, men märker av att det inte nödvändigtvis är till fördel som man. Är det rent avgörande attraktionsdrag att ha "karaktär" i ansiktet, typ utpräglade drag med lite revor, tydlig skäggväxt osv?


Enligt min smak, så beror det till viss del på om en man ser pojkaktig ut, eller om han ser ut som en ung man. Lite svårt att förklara hur det ser ut för mig, men pojkaktig för mig är att man ser ut som 13-14, och som en ung man om man ser ut att vara åtminstone 20-25, ungefär färdigutvecklad och myndig man.

Jag som snart 50 själv, kanske för gammal för din fråga, attraheras lättare av yngre män i 30-års åldern, än av jämnåriga män. Så för mig personligen är det inte avtändande, men svårt att veta på bara din beskrivning.

Och vet inte hur andra kvinnor tänker?
Och tänker du på "förströelse" eller seriös relation med din fråga?
Citera
2020-10-01, 00:20
  #3
Medlem
Idiotsveriges avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Findusofelix
Enligt min smak, så beror det till viss del på om en man ser pojkaktig ut, eller om han ser ut som en ung man. Lite svårt att förklara hur det ser ut för mig, men pojkaktig för mig är att man ser ut som 13-14, och som en ung man om man ser ut att vara åtminstone 20-25, ungefär färdigutvecklad och myndig man.

Jag som snart 50 själv, kanske för gammal för din fråga, attraheras lättare av yngre män i 30-års åldern, än av jämnåriga män. Så för mig personligen är det inte avtändande, men svårt att veta på bara din beskrivning.

Och vet inte hur andra kvinnor tänker?
Och tänker du på "förströelse" eller seriös relation med din fråga?

Bra svar, alla är olika. Vissa tjejer vill ha äldre mognare män, andra vill ha lammkött.
Citera
2020-10-01, 03:18
  #4
Medlem
philophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Hehej hallå flashback.
Jag har funderat över det här med utseendet, jag är en man i 30-årsåldern och har ett utseende som i princip slutade "utvecklas" efter gymnasiet. Jag har fortfarande det där typiska tonårsaktiga ansiktsdragen, och medan det ju alltid är roligt att få komplimanger för att man ser ung ut, så märker jag av problem med att intressera/attrahera jämnåriga eller äldre kvinnor. OK av äldre damerna på jobbet får man ju ett kindnyp ibland för de tycker att man ser ut som deras son, men medan jag har lätt för 'tjejer', alltså väldigt unga kvinnor på typ 18-24, så är damerna i mer jämn ålder desto mer ointresserade. Samtidigt så ser jag andra män i min ålder med äldre utseenden och "manligare drag", typ större ansikte, kraftigare käklinje, nyplöjda åkrar i pannan osv. får den ena kvinnan efter den andra.

Hur ser ni lite äldre tjejer på killar med lite pojkaktiga utseenden, är det avtändande som bara den?

Tjejer tjänar väl alltid på att se unga ut kan jag tänka mig, men märker av att det inte nödvändigtvis är till fördel som man. Är det rent avgörande attraktionsdrag att ha "karaktär" i ansiktet, typ utpräglade drag med lite revor, tydlig skäggväxt osv?
Mognad, personlighet, intellekt och så vidare sitter inte på utsidan - tvärtom.
För mig personligen finns inget "avgörande" i hur killen ser ut. Jag värderar helt andra saker än specifikt utseende vid första kontakt.
Citera
2020-10-01, 04:28
  #5
Medlem
kulturstrategs avatar
Det stämmer det du skriver. Ser också ung ut och är i din ålder. Har man ett pojkaktigt utseende slutar man vara attraktiv för jämnåriga eller äldre när man slutar gymnasiet.
Att ha ett babyface är bara en fördel om man är hebefil. Det är inte jag.
Citera
2020-10-01, 06:29
  #6
Medlem
karamazows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av philophobia
Mognad, personlighet, intellekt och så vidare sitter inte på utsidan - tvärtom.
För mig personligen finns inget "avgörande" i hur killen ser ut. Jag värderar helt andra saker än specifikt utseende vid första kontakt.

Även om jag förstår/vet/är fullt medveten om att personligheten med allt vad den innebär spelar stor roll(även för män)börjar det bli en aning tjatigt att höra det där från forumkvinnor om och om och om igen. Upprepar man det för många gånger blir undertexten att det studsar tillbaka på någon som inte vill erkänna att det yttre aldrig spelar någon roll. Vilket det trots allt gör för de kvinnor som har balls nog att erkänna och lägga fram att de faktiskt känner sig fysiskt attraktiva i spegeln och i de olika rummen och att de även värderar mäns dito. Allt låter lite intellektuellt snyggare och mer korrekt om man skippar den biten än att brösta upp sig och säga att "japp, jag har både aura, brains, tits and ass".

EDIT: Det är ingen man här inne som internaliserar att de existerar enbart som personlighetspinups för de kvinnor de möter i verkliga livet eller i skrift - möjligtvis för vissa som någon form av dekompensation.
__________________
Senast redigerad av karamazow 2020-10-01 kl. 06:45.
Citera
2020-10-01, 08:52
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rasande-Rose
Hehej hallå flashback.
Jag har funderat över det här med utseendet, jag är en man i 30-årsåldern och har ett utseende som i princip slutade "utvecklas" efter gymnasiet. Jag har fortfarande det där typiska tonårsaktiga ansiktsdragen, och medan det ju alltid är roligt att få komplimanger för att man ser ung ut, så märker jag av problem med att intressera/attrahera jämnåriga eller äldre kvinnor. OK av äldre damerna på jobbet får man ju ett kindnyp ibland för de tycker att man ser ut som deras son, men medan jag har lätt för 'tjejer', alltså väldigt unga kvinnor på typ 18-24, så är damerna i mer jämn ålder desto mer ointresserade. Samtidigt så ser jag andra män i min ålder med äldre utseenden och "manligare drag", typ större ansikte, kraftigare käklinje, nyplöjda åkrar i pannan osv. får den ena kvinnan efter den andra.

Hur ser ni lite äldre tjejer på killar med lite pojkaktiga utseenden, är det avtändande som bara den?

Tjejer tjänar väl alltid på att se unga ut kan jag tänka mig, men märker av att det inte nödvändigtvis är till fördel som man. Är det rent avgörande attraktionsdrag att ha "karaktär" i ansiktet, typ utpräglade drag med lite revor, tydlig skäggväxt osv?

Svårt att säga utan att veta hur du ser ut. Min utseendemässiga attraktion till män har alltid följt min egen ålder plus några år.

Sen om någon ser väldigt ung ut skulle jag nog mest bara förutsätta att han var ung och då brukar inte mitt intresse väckas eftersom jag inte är intresserad av yngre killar.

Men det är ju inte så att någon som ser ung ut inte också kan se väldigt bra ut. Det är inte nyplöjda åkrar i pannan som gör det eller inte.
Citera
2020-10-01, 09:23
  #8
Medlem
philophobias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamazow
Även om jag förstår/vet/är fullt medveten om att personligheten med allt vad den innebär spelar stor roll(även för män)börjar det bli en aning tjatigt att höra det där från forumkvinnor om och om och om igen. Upprepar man det för många gånger blir undertexten att det studsar tillbaka på någon som inte vill erkänna att det yttre aldrig spelar någon roll. Vilket det trots allt gör för de kvinnor som har balls nog att erkänna och lägga fram att de faktiskt känner sig fysiskt attraktiva i spegeln och i de olika rummen och att de även värderar mäns dito. Allt låter lite intellektuellt snyggare och mer korrekt om man skippar den biten än att brösta upp sig och säga att "japp, jag har både aura, brains, tits and ass".

EDIT: Det är ingen man här inne som internaliserar att de existerar enbart som personlighetspinups för de kvinnor de möter i verkliga livet eller i skrift - möjligtvis för vissa som någon form av dekompensation.
Det kanske beror på hur man träffas? Nu använder inte jag Tinder, men bara det tycks ju vara en ytlig köttmarknad där både tjejer och killar använder sig av ett poängsystem baserat på hur du ser ut. När jag var yngre baserade jag ofta min "attraktion" hos det motsatta könet på utseendet.
Idag gör jag inte det, absolut finns det saker som rent utseendemässigt attraherar mer än andra saker, men beter en person sig som ett praktfullt svin mot mig/sin omgivning skiter jag fullständigt hur han ser ut - du blir automatiskt ful i mina ögon ändå och ingen jag vill spendera min tid/energi på.
Därför värdesätter jag andra egenskaper mer än specifikt utseende, vis av erfarenhet från yngre år helt enkelt.
__________________
Senast redigerad av philophobia 2020-10-01 kl. 09:27.
Citera
2020-10-01, 09:44
  #9
Medlem
Demetrioss avatar
Det ironiska är att män lika som kvinnor har sina "bästa år" som ligger inom ganska kort tidsspann.
Är man under 20 så upplevs man oftast som pojkvasker bland jämnåriga tjejer.
Men om man blir över 30 börjar han oftare och oftare kallas för gubbjävel av de och samma 20+åriga tjejer.

Det spelar således ingen roll hur man ser ut om man raggar på "fel" tjejer (utanför hans målgrupp).
Citera
2020-10-01, 10:12
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Det ironiska är att män lika som kvinnor har sina "bästa år" som ligger inom ganska kort tidsspann.
Är man under 20 så upplevs man oftast som pojkvasker bland jämnåriga tjejer.
Men om man blir över 30 börjar han oftare och oftare kallas för gubbjävel av de och samma 20+åriga tjejer.

Det spelar således ingen roll hur man ser ut om man raggar på "fel" tjejer (utanför hans målgrupp).
Nej det beror helt och hållet på hur du ser ut. Dina bästa år handlar mestadels till genetik och hur du själv lever ditt liv.
Träning, kost hälsa är i princip ett måste i dagsläget. Du kan ha dina bästa år 30+ också beroende på din livsstil, och haft dina sämsta i 20 års åldern. Och vice versa.

Tänk själv en 35 åring som tränar 5 gånger i veckan, och trycker testosteron exempelvis. I jämförelse med en 35 åring som inte är aktiv alls, ej mån om sig på samma sätt, och tjock. Kommer båda bli kallad gubbjävel? Nej de kommer inte behandlas på samma sätt. Precis som två 20 åringar hade haft samma scenario.
Citera
2020-10-01, 12:32
  #11
Medlem
Rasande-Roses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demetrios
Det ironiska är att män lika som kvinnor har sina "bästa år" som ligger inom ganska kort tidsspann.
Är man under 20 så upplevs man oftast som pojkvasker bland jämnåriga tjejer.
Men om man blir över 30 börjar han oftare och oftare kallas för gubbjävel av de och samma 20+åriga tjejer.

Det spelar således ingen roll hur man ser ut om man raggar på "fel" tjejer (utanför hans målgrupp).

Jag har alltid upplevt det som att vi män har mycket längre "bästa" år än vad tjejer har.
Man ser ju ofta tjejer runt 25 år som har 30-åriga eller äldre pojkvänner. Vad gäller kvinnor tycker jag i alla fall att de börjar bli ganska "dull" vid 34-35.
Citera
2020-10-01, 12:45
  #12
Medlem
Findusofelixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av karamazow
Även om jag förstår/vet/är fullt medveten om att personligheten med allt vad den innebär spelar stor roll(även för män)börjar det bli en aning tjatigt att höra det där från forumkvinnor om och om och om igen. Upprepar man det för många gånger blir undertexten att det studsar tillbaka på någon som inte vill erkänna att det yttre aldrig spelar någon roll. Vilket det trots allt gör för de kvinnor som har balls nog att erkänna och lägga fram att de faktiskt känner sig fysiskt attraktiva i spegeln och i de olika rummen och att de även värderar mäns dito. Allt låter lite intellektuellt snyggare och mer korrekt om man skippar den biten än att brösta upp sig och säga att "japp, jag har både aura, brains, tits and ass".

EDIT: Det är ingen man här inne som internaliserar att de existerar enbart som personlighetspinups för de kvinnor de möter i verkliga livet eller i skrift - möjligtvis för vissa som någon form av dekompensation.


Ska vi ljuga i stället då?

Då personlighet och utstrålning gör en stor del av om jag attraheras av en man eller inte, även om utseendet är det som man först ser. Skulle jag bara ser en bild och inte ha någon som helst annan info går jag såklart på utseendet, men jag befinner mig inte på något sånt ställe, då jag inte vill värdera folk efter bara utseende. Jag vet själv att det kan vara missvisande.

Men ser jag en toksnygg man, som inte verkar vara någon för mig trevlig typ, så vill jag liksom inte ta reda på nåt mera om han visar sig vara en otrevlig typ så fort han öppnar munnen eller till sitt sätt.

Alla kvinnor värderar inte olika saker på samma sätt, så en del går mycket på utseendet, en del mera på personlighet även om utseendet väger in osv.

Men till TS fråga, det behöver inte vara till nackdel att se ung ut som man, det beror på vilka kvinnor han vill attrahera. Men det generella svaret torde vara, att det är individuellt vad man tilltalas av, så för mig är inte ett ungdomligt utseende hos en man något negativt om mannen i övrigt verkar schysst.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in