Flashback bygger pepparkakshus!
2020-10-03, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det har i hvert fall hvert en av de strste forskjellene slik jeg forstr det. Kornblomst har vrt en forkjemper for at TH har vrt alene, at drapet har skjedd p nattestid (?) og at AE har vrt gjemt i SV4, feks stpt inn i kjelleren. Noen av disse teoriene har hun kanskje endret oppfatning av underveis. Jeg tror det var vrt en fingert kidnapping men ekte drap/bortfring fra boligen. Jeg tror at det har vrt flere om ugjerningen.

Jeg fikk helt gsehud n. Jeg er s glad for at AEH ikke er blitt funnet i huset eller p tomten. Det ville ha vrt det aller mest grusomme jeg kan tenke meg.
Citera
2020-10-03, 22:16
Medlem
Citat:
Tror jeg ikke. Politiet etterforsket fra dag 1 hvem som risset i bilen til forretningspartneren, s vedkommende trengte nok ikke anmelde det egenhendig. Ser ikke bort fra at flere har blitt truet i denne saken.

Tror ikke det er eks-svogern det er snakk om n, han kan ikke regnes som et "sentralt vitne" i saken. Han beskriver noe han opplevde for flere tir siden, og er kun et "karaktervitne"
Citera
2020-10-03, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Tror ikke det er eks-svogern det er snakk om n, han kan ikke regnes som et "sentralt vitne" i saken. Han beskriver noe han opplevde for flere tir siden, og er kun et "karaktervitne"

Et viktig vitne som sdan.
Citera
2020-10-03, 22:20
Medlem
Citat:
Tror du har misforsttt. Det er en slektning som er siktet. Artikkelen sier ikke at vitnet som ble truet er en slektning.

Vedkommende som ble truet kan jo vre en venninne av AE. En som kjenner henne veldig godt
Citera
2020-10-03, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stomperud

Mulig, men vil ikke vre avgjrende. Vitnemlet beviser ikke at TH str bak drapet p AEH.
Citera
2020-10-03, 22:22
Medlem
Citat:
Mulig, men vil ikke vre avgjrende. Vitnemlet beviser ikke at TH str bak drapet p AEH.

Det forteller iallefall noe om TH og ekteskapet.
Citera
2020-10-03, 22:24
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hi-star
Vedkommende som ble truet kan jo vre en venninne av AE. En som kjenner henne veldig godt
Det er nok svrt mange sentrale vitner i denne saken, s det finnes mange muligheter for hvem det kan vre. Eneste vi vet med sikkerhet er at vedkommende sitter p inkriminerende opplysninger som kan skade TH.
Citera
2020-10-03, 22:25
Medlem
Citat:
Ja, det ble sagt her at det vitnet er et viktig vitne for politiet: https://www.tv2.no/nyheter/11687330/
Vitnet har forklart seg om ekteskapelige problemer.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-03 kl. 22:30.
Citera
2020-10-03, 22:25
Medlem
brukerinnes avatar
Citat:
Det har i hvert fall hvert en av de strste forskjellene slik jeg forstr det. Kornblomst har vrt en forkjemper for at TH har vrt alene, at drapet har skjedd p nattestid (?) og at AE har vrt gjemt i SV4, feks stpt inn i kjelleren. Noen av disse teoriene har hun kanskje endret oppfatning av underveis. Jeg tror det var vrt en fingert kidnapping men ekte drap/bortfring fra boligen. Jeg tror at det har vrt flere om ugjerningen. Og jeg tror at samtalene/livstegnene p morgenen var ekte.

Er helt p linje med deg. Har fulgt med siden trdstart, og tror ikke p alt for mye staging. Det vil i seg selv utgjre en fare for bli avslrt. Har dessuten vanskelig for tro p at regnskapsansvarlig gir falsk forklaring. Hettemannen er suspekt og bilen ved fiskebryggen er klart mistenelig. Greier heller ikke legge helt fra meg bilen som kjrte over plenen. Futurummennene ser ut til vre ute av saken.
Citera
2020-10-03, 22:26
Medlem
Citat:
Det forteller i allefall noe om TH og ekteskapet.

Det "sentrale vitnet" kan vre personen som ikke kunne gi VE alibi. Denne mannen kan ogs beskrives som "forretningspartner" av TH, og vre den som ogs fikk risset inn "vr stille" i bilen.
Citera
2020-10-03, 22:30
Medlem
Tenkte som de fleste at det kunne vre VE som truet han som skulle gi alibi 31.10, men det viste seg vre 01.11. Men bde denne personen og svogeren har vitnet og media har skrevet om det. Gir det da mening true et vitne som allerede har vitnet og alle vet om det?
Jeg tenker at personen som er truet er noen som har holdt tilbake informasjon og vet mer enn den sier eller har forklart seg feil. Alts for eksempel MB siden hun er et sentralt vitne, eller noen andre som har vitnet om et alibi p jobb eller noe.
Samtidig er det utrolig hy risiko true noen da man framstr som skyldig ovenfor denne personen og politiet om den som blir truet gr til de som her. Derfor synes jeg det er noe muffens her.. Tror ikke VE eller andre hadde truet noen om det kunne sltt tilbake p han som skyldig.
Tenker ogs at denne personen som har truet har gjort dette for sitt eget vedkommende og st det stiller denne personen i drlig lys skyldig eller ikke skyldig.

Fra NRK:
Iflge Aanslkken fremstr anmeldelsen mot klienten hans som oppkonstruert, men sier at han av hensyn til den pgende etterforskning ikke nsker svare p ytterligere detaljer.

Og hva kan menes med oppkonstruert? Er det overdrivelse? Noen som liker drama?

Det kommer ogs frem:
Jeg kan bekrefte at min klient er blitt siktet i saken. Han erkjenner ikke straffskyld etter siktelsen, sier han.
Etter siktelsen alts. Han nekter ikke for ha snakket med vedkommende, s her handler det nok om forstelse for det som ble sagt.
Tror dette kan vre alt fra overdrivelse og ingenting, til vre avslrende. Vi m nesten avvente se hva som skjer videre.
Citera
2020-10-03, 22:31
Medlem
Citat:
Det "sentrale vitnet" kan vre personen som ikke kunne gi VE alibi. Denne mannen kan ogs beskrives som "forretningspartner" av TH, og vre den som ogs fikk risset inn "vr stille" i bilen.

Mulig, men vedkommende er forelpig ikke siktet for hrverket p bilene.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in