• 1
  • 2
2020-10-05, 19:02
Medlem
h.a.m.a.ds avatar
Tankarna snurrar, någon gång måste ett beslut fattas.Jag har skulder upp till 893 000 kr. (Medlåntagare på ett lån, det kommer inte att släppas om de en dag blir tvunget)
Inkomst - 420.000kr (2019)
Jag går runt tack vare bidrag från CSN just nu, men i vår är det slut på pluggandet. Jag söker extra jobb, hittar jag ett och lyckas jobba upp lönen 5-7k i månaden kan jag överleva annars backar jag ca 5-7k i månaden istället. Detta kommer äta upp mig. Jag har 2barn, och en sambo som också börjar få mycket utgifter.
Jag har sett och tolkat de som att man kan ansöka om skuldsanering hos kronofogden utan att släppa allting innan, lånet med medlåntagare togs i Maj, resten är över ett år gamla. Är det till en nackdel att jag tar emot CSN lån nu? Jag pluggar och jobbar samtidigt.
Att hamna hos kronofogden skulle påverka mitt liv i negativ riktning åt så många håll, jag har aldrig haft en sen betalning innan.
Det handlar om både spelmissbruk och överkonsumtion. Spelandet har jag lagt på is, men dock inget jag sökt hjälp för.
Snälla, har ni någon bra tanke så hjälp mig.
Citera
2020-10-05, 19:12
Medlem
hydrols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h.a.m.a.d
Tankarna snurrar, någon gång måste ett beslut fattas.Jag har skulder upp till 893 000 kr. (Medlåntagare på ett lån, det kommer inte att släppas om de en dag blir tvunget)
Jag går runt tack vare bidrag från CSN just nu, men i vår är det slut på pluggandet. Jag söker extra jobb, hittar jag ett och lyckas jobba upp lönen 5-7k i månaden kan jag överleva annars backar jag ca 5-7k i månaden istället. Detta kommer äta upp mig. Jag har 2barn, och en sambo som också börjar få mycket utgifter.

1. Jag har sett och tolkat de som att man kan ansöka om skuldsanering hos kronofogden utan att släppa allting innan, lånet med medlåntagare togs i Maj, resten är över ett år gamla.

2. Är det till en nackdel att jag tar emot CSN lån nu? Jag pluggar och jobbar samtidigt.