Risken finns ju att du börjar försöka spela fram en "lösning" när trycker framöver blir för stort när du både jobbar och jobbar extra! Och du kan du hamna i en trippel skitsits! Så att du ens funderar på att börja spela igen gör dig extremt korkad! Att du ens formulerar det för dig själv som "lägga spelandet PÅ IS"
Om du fortsätter göra likadant som du alltid har gjort så kommer du att få samma resultat som du alltid fått!
Det kan bli riktigt tungt 1 år; men om du får in ett bra löneunderlag i 1 år så kan Lendos/bankens algoritm generera fram ett samlat lån till dig, förhoppningsvis till lägre ränta. Det kan bli så bra så att du slipper extrajobbet, givet att du landar ett välbetalt jobb. Då har du iallafall någon form av normalt liv med helgen fri, med fru och barn.
Ta ansvar över ditt liv nu! DU har satt dig själv i skiten, nu får DU ta dig ur! Lycka till.
Citat:
Ursprungligen postat av
h.a.m.a.d
Tankarna snurrar, någon gång måste ett beslut fattas.Jag har skulder upp till 893 000 kr. (Medlåntagare på ett lån, det kommer inte att släppas om de en dag blir tvunget)
Inkomst - 420.000kr (2019)
Jag går runt tack vare bidrag från CSN just nu, men i vår är det slut på pluggandet. Jag söker extra jobb, hittar jag ett och lyckas jobba upp lönen 5-7k i månaden kan jag överleva annars backar jag ca 5-7k i månaden istället. Detta kommer äta upp mig. Jag har 2barn, och en sambo som också börjar få mycket utgifter.
Jag har sett och tolkat de som att man kan ansöka om skuldsanering hos kronofogden utan att släppa allting innan, lånet med medlåntagare togs i Maj, resten är över ett år gamla. Är det till en nackdel att jag tar emot CSN lån nu? Jag pluggar och jobbar samtidigt.
Att hamna hos kronofogden skulle påverka mitt liv i negativ riktning åt så många håll, jag har aldrig haft en sen betalning innan.
Det handlar om både spelmissbruk och överkonsumtion. Spelandet har jag lagt på is, men dock inget jag sökt hjälp för.
Snälla, har ni någon bra tanke så hjälp mig.