Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-08, 08:40
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Kul att du vaknat nu. Hoppas du sov gott utan ngra mardrmmar om vad som komma skall. Du som alla i Trumpsekten vet nu vart det kommer att barka och det r ju inte i den riktning
ni nskar. Det vore ju frskrckligt om du sov oroligt och vakande upp i panik i ett hav av vta lakan.

Du stller frgor men har ingen frmga att behandla eller bedma svaren. Det finns inget Kausalitet mellan antal nya rstberttigade och resultaten i opinionsunderskningarna, det r bara ni i det orange laget som vill tro det.

Hoppas din dag inte r frstrd, det skall visst vara svrt att sitta hemma hela dagarna, srskilt som det pgtt lnge.
terigen upprepar du sjlvklara fakta utan att kunna gra ngon analys av den grundlggande frgan. Tror du allvar att jag tror att det finns en koppling mellan pollsen och nyregistreringar av rstande?

Jag frklarar s att ett barn frstr:

Att registrera sig som rstande r en aktiv handling, en visad "intent" att rsta i detta val. Den som registrerar sig har ju i alla fall brytt sig om att skaffa sig mjligheten att rsta. Om nu fler voters nyregistreras fr republikanerna, s kan det tolkas som att entusiasmen fr att g och rsta r hgre bland republikaner. Entusiasmen finns d allts i de grupper som dessa nyregistrerade voters umgs i, och dr finns ju ven tidigare registrerade republikanska voters. Det skulle kunna tolkas som ett tecken p strre entusiasm totalt fr Republikanerna. Det str ju d i bjrt kontrast mot vad pollsen visar, dr Biden leder med +10%.

Den analytiska hjrnan funderar d ver vad diskrepensen beror p. Dit hr inte du. S kom med ngon "smart fakta", som att pollsen och rstregistreringen r oberoende av varandra.
2020-10-08, 08:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Tittar man p de som listade som Swing states 2016 s leder Biden i samtliga!

Handen p hjrtat, tror du p detta? Serist nyfiken nu.
2020-10-08, 08:51
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Att registrera sig som rstande r en aktiv handling, en visad "intent" att rsta i detta val. Den som registrerar sig har ju i alla fall brytt sig om att skaffa sig mjligheten att rsta. Om nu fler voters nyregistreras fr republikanerna, s kan det tolkas som att entusiasmen fr att g och rsta r hgre bland republikaner.

Allt det dr kan du se p FiveThreeEight.

Varje poll redovisar antingen Likely Voters, Registered Voters eller Voters. Det gr mjligtvis att sknja att Trump har ngon procentenhet bttre siffror hos Registered Voters men det r knappt.

Glm inte att ca 5% av de rstande redan har lagt sin rst. S Bidens ledning hller nu sakta men skert p att lsas in. Det r nog drfr som Trump blir mer och mer desperat fr varje dag som gr. Det rcker inte med att f till en "October surprise" i slutet av oktober och d pltsligt skutta i opinionen. Det r fr sent.
2020-10-08, 08:53
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QplusNPC
Handen p hjrtat, tror du p detta? Serist nyfiken nu.

Handen p hjrtat Ja. Serist.

Hr r ngra svar som du klippa ut och vlja mellan:
- "r du helt sjuk i huvudet, detta r ju judemedia som skter detta!"
- "Haha, du r bra lttlurad, titta bara p hur folk viftar med Trumpflaggor!"
2020-10-08, 08:58
Medlem
Citat:

Det var intressanta enktalternativ, det r vl s det r med polls ocks. Det r bara lite mer sofistikerat trickseri och drfr fr du ju inte riktigt reda p verkligheten. Bttre att uppriktigt vilja veta vad andra tycker.
Senast redigerad av QplusNPC 2020-10-08 kl. 09:02.
2020-10-08, 09:00
Medlem
Citat:
Nu vet du vl inte hur stor Trumpbasen r och inte heller vet du hur stor entusiasmen r? Dessutom sjer du att Dem r mer entusiastiska att rsta i r, vet du detta? Det vi vet r att Dem r splittrade och derltna, s det r svrt att se hur entusiasmen skulle vara strre den hr gngen. Om du inte menar MSM, dr hller jag med om att entusiasmen r hg, den har ju gtt i taket.

S jag vet inte ngot om Trumps bas men du vet om demokraternas? vi har bestmt blivit lite postmoderna, vad kan vi egentligen veta? Ja demokrater r mer "splittrade" om du med detta menar att det finns en strre bredd i partiet n vad det gr inom republikanerna inom Trump. Alla r inte helslda p Biden men nstan universiellt verkar de som att de r vldigt slda p att rsta ut Trump.

Jag skiter fullstndigt i vad media mainstream eller annan tycker ska hnda. Dremot tror jag p polls, demografiska frndringar och prognoser. De r inte magi och kommer aldrig ha rtt till 100% men tro det eller ej kolla till exempel 538 eller RCP de hade inte s jkla fel 2016 och de kommer frmodligen inte ha mycket mer fel i r.

Citat:
Ursprungligen postat av Tubleros
ven dems r betydligt mer entusiastiska att rsta i r.

Klla p det?

Googla "voter enthusiasm 2020" och vlj vilken klla du sjlv upplever som minst "fake news". Alla prognoser verkar vara verrns om att valdeltagandet blir hgre 2020 och mngden frtidsrster stdjer detta. Det r inte republikaner i majoritet som driver denna Turnout. Det r Trump men inte p det sttet du kanske nskar.
2020-10-08, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
S jag vet inte ngot om Trumps bas men du vet om demokraternas? vi har bestmt blivit lite postmoderna, vad kan vi egentligen veta? Ja demokrater r mer "splittrade" om du med detta menar att det finns en strre bredd i partiet n vad det gr inom republikanerna inom Trump. Alla r inte helslda p Biden men nstan universiellt verkar de som att de r vldigt slda p att rsta ut Trump.

Jag skiter fullstndigt i vad media mainstream eller annan tycker ska hnda. Dremot tror jag p polls, demografiska frndringar och prognoser. De r inte magi och kommer aldrig ha rtt till 100% men tro det eller ej kolla till exempel 538 eller RCP de hade inte s jkla fel 2016 och de kommer frmodligen inte ha mycket mer fel i r.

Googla "voter enthusiasm 2020" och vlj vilken klla du sjlv upplever som minst "fake news". Alla prognoser verkar vara verrns om att valdeltagandet blir hgre 2020 och mngden frtidsrster stdjer detta. Det r inte republikaner i majoritet som driver denna Turnout. Det r Trump men inte p det sttet du kanske nskar.

Vi knner till walkaway-rrelsen, i ratal har grsrtterna lmnat Dem. Inte alla lmnar dock, men det r nog si och s med entusiasmen bland de som nnu inte har lmnat.

Du fr grna tro p prognoser och polls, be my guest.
2020-10-08, 09:09
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
terigen upprepar du sjlvklara fakta utan att kunna gra ngon analys av den grundlggande frgan. Tror du allvar att jag tror att det finns en koppling mellan pollsen och nyregistreringar av rstande?

Jag frklarar s att ett barn frstr:

Att registrera sig som rstande r en aktiv handling, en visad "intent" att rsta i detta val. Den som registrerar sig har ju i alla fall brytt sig om att skaffa sig mjligheten att rsta. Om nu fler voters nyregistreras fr republikanerna, s kan det tolkas som att entusiasmen fr att g och rsta r hgre bland republikaner. Entusiasmen finns d allts i de grupper som dessa nyregistrerade voters umgs i, och dr finns ju ven tidigare registrerade republikanska voters. Det skulle kunna tolkas som ett tecken p strre entusiasm totalt fr Republikanerna. Det str ju d i bjrt kontrast mot vad pollsen visar, dr Biden leder med +10%.

Den analytiska hjrnan funderar d ver vad diskrepensen beror p. Dit hr inte du. S kom med ngon "smart fakta", som att pollsen och rstregistreringen r oberoende av varandra.

Snlla "HitteP-Zurfarn", du fortstter att hitta p och dra slutsatser som det inte finns faktastd fr. Om du dessutom inte frstr att antalet nyregistrerade rstberttigande Ii detta fallet Republikaner) verhuvudtaget inte har ngot med ett opinionsresultat att gra.

Jag skall ge dig en annan, mycket trolig frklaring till varfr det i vissa utvalda delstater varit fler Republikaner n Demokrater som registrerat sig fr Presidentvalet. I dessa stater, som i de flesta stater, r det sedan tidigare en majoritet demokrater som r registrerade. Jag har inget egentligt std fr detta, det r mer n knsla, som utgr ifrn en rad knda beteende kring det amerikanska valsystemet samt de amerikanska invnarnas frhllande till detta.

Du drar dremot helt galna slutsatser och vill frska hitta ett samband mellan tv storheten mellan vilket det inte rder ngon kausalitet.

Sluta nu upp med att komma med pstenden du inte kan backa upp, sluta med andra ord upp att hitta p saker! Speciellt inom ett s komplex omrde att din lilla nnu outvecklade hjrna inte kan processa sdan information.

Edit: Jag frstr att du mste frklara "s att ett barn frstr", detta r ju ditt normala stt att uttrycka dig. Du klarar helt enkelt inte att diskutera p en hgre intellektuell niv. Drfr r det kanske dags att du koncentrerar dig p att diskutera med liksinnande, allts ni inom Team Orange.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-08 kl. 09:13.
2020-10-08, 09:16
Medlem
Citat:
Vi knner till walkaway-rrelsen, i ratal har grsrtterna lmnat Dem. Inte alla lmnar dock, men det r nog si och s med entusiasmen bland de som nnu inte har lmnat.

Du fr grna tro p prognoser och polls, be my guest.

Och du fr tro p anekdoter, be my guest. Jag menar jag kan skicka dig fyrtioelva youtube-klipp frn kanalen "republicans against Trump" med konservativa amerikaner som nu sger sig vara beredda att rsta p Biden fr att bli av med Trump men det bevisar ju ungefr lika mycket som att du hittat lite vittnesml frn walkaway om folk som sett ljuset och svalt det rda pillret.
2020-10-08, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Och du fr tro p anekdoter, be my guest. Jag menar jag kan skicka dig fyrtioelva youtube-klipp frn kanalen "republicans against Trump" med konservativa amerikaner som nu sger sig vara beredda att rsta p Biden fr att bli av med Trump men det bevisar ju ungefr lika mycket som att du hittat lite vittnesml frn walkaway om folk som sett ljuset och svalt det rda pillret.

S r det. Av det kan vi sluta oss till att vi fr veta frst efter valdagen. Sen fr vi se vad som hnder, dramat lr fortstta. Anklagelser om fusk frn bda hllen gr att ingen kommer att erknna sig besegrade. Det r dr vi snart r, the year 2020.
2020-10-08, 09:21
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Titta p denna bild, det r bilden av en sittande president som ker rakt ner i papperskorgen:

https://imgur.com/a/uL8uYNQ

Biden har nu den strsta ledningen han har haft hittills. Ja, jag vet "FiveThreeEight r fake och fel" kommer ni att skrika. Men faktum r att det r det bsta vi har. Det r en mycket sofistikerad sammanvgning och viktning frn alla olika mtningar som kommer in, och det r nu 10-20 st per dag.

Det "tjocka molnet" med prickar r var alla mtningarnas tonvikt ligger.

Tittar man p de som listade som Swing states 2016 s leder Biden i samtliga!
Colorado Biden +12.8%
Florida Biden +4.6%
Iowa Biden +0.9% (denna blir svr fr Biden)
Michigan Biden +7.6%
Minnesota Biden +8.8%
Nevada Biden +6.6%
New Hamshire Biden +9.8%
North Carolina Biden +2.5%
Ohio Biden +0.7% (denna blir svr fr Biden)
Pennsylvania Biden +6.9%
Virgina Biden +12.1%
Wisconsin Biden +6.9%

Om mtningarna r lika off som 2016 (vilket jag inte tror), s kan han dock ha svrt att knipa Iowa, Ohio och kanske North Carolina. Men i vriga r ledningen mer n betryggande.

Valdeltagandet antas ocks bli rekordstort i r, vilket ytterligare r knt fr att gynna den demokratiska kandidaten.

Detta r siffror som stds av alla andra tendenser i det amerikanska samhllet. Det r inte en svag bris som blser i denna riktning det r en orkan som f Katarina att verka som ett vindstilla tillstnd.

Detta stds ocks av (nstan alla) i nrtid gjorda mtningar p opinionen i sin helhet, hur den frsta debatten betygsattes, hur amerikanarna har stllt sig till Trumps egna Covid-smitta och hur han hanterat denna samt som det ocks visat sig hur bettingbolag ver hela vrlden stter sina odds fr Presidentvalet. Det finns helt enkelt ingen ljuspunkt fr Republikanerna, drfr klnger de fast vid obskyra och imaginra saker som, vem som i vissa delstater har flesta nyregistrerade rstberttigade.
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-08 kl. 09:36.
2020-10-08, 09:32
Medlem
Citat:
Allt det dr kan du se p FiveThreeEight.

Varje poll redovisar antingen Likely Voters, Registered Voters eller Voters. Det gr mjligtvis att sknja att Trump har ngon procentenhet bttre siffror hos Registered Voters men det r knappt.

Glm inte att ca 5% av de rstande redan har lagt sin rst. S Bidens ledning hller nu sakta men skert p att lsas in. Det r nog drfr som Trump blir mer och mer desperat fr varje dag som gr. Det rcker inte med att f till en "October surprise" i slutet av oktober och d pltsligt skutta i opinionen. Det r fr sent.

Konventionellt brukar ju republikanerna faktiskt ha bttre resultat nr man gr frn registered till likely eftersom de r mer plitliga rstare, just nu verkar det knappt vara ngon skillnad. Tror det r krt redan men jag vntar till mitten av oktober och ser om ngot verhuvudtaget positivt hnder fr Trump. Hans valkampanj har ju varit fullstndigt tragikomisk n s lnge.

Citat:

Ganska bra frkortning p de flesta Trumpfans analys. Verkar inte vara ngon ljusning p vg och ser siffrorna ut som de gr nu kommer det inte sluta bra fr Trump.

Kan han verraska och g bttre n OU sger i ngon/ngra stater? JA
Kan han vinna flera stater han ligger under med 6% eller mer i? Nej

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in