2020-10-10, 12:16
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Hehe, den kommentaren forteller nok.
Fr litt flelsen av at du sitter p innbytterbenken og kun hopper inn p banen for ishockey-tackle meg.
Fr du ikke spille?

Som du vet har jeg sette mye p den hypotesen din angende TH/alle barna. Har gtt "all inn" med lupe og analysert.

Hvis "hytteturen er avlyst" var kode-sprk. Da er det merkelig at TH forklarte i avhr at hytteturen ikke var avlyst - at han hadde avtalt med AEH ringe henne etter ca 1 time.

Jeg mener dette tyder mer p at GM og AEH (gjennom oppskrift fra GG) skaper splid i TH's forklaring, samtidig som hun gir barna alibi.

Hva tror du?
Senast redigerad av Legokatt 2020-10-10 kl. 12:42.
Citera
2020-10-10, 12:18
Medlem
Britisk ekspert er koblet inn for granske trusselbrevet, skriver TV2.

Vedkommende skal vre en av de lingvistene i verden som har mest erfaring med analysere tekster. Politiet har hatt mter med ham denne uken. De skal blant annet underske brevskriverens nasjonalitet.

I TV2-artikkelen fremkommer ogs et intervju med en norsk sprkprofessor. Han mener den som str bak trusselbrevet ikke har brukt noe oversettelsesprogram og innehar norskkunnskaper.
Ved bruk av Google translate ville det vrt frre feil og en annen type feil, mens ved bruk av ordbok ville det vrt mange flere grammatiske feil, feil oppbygde setninger og byningsfeil, sier han
TV2 skriver ogs at politiet har ftt et titalls tips om hettemannen og at alle tipsene er sjekket ut.

https://www.tv2.no/nyheter/11699678/
Citera
2020-10-10, 12:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MsBulldog
Denne artikkelen som Minnimus har linket til tidligere synes jeg peker mot GHH. Han var jo p besk et par dager fr forsvinningen. DNA fantes antakelig og hvem vet hva GHH og TH snakket om? https://www.nettavisen.no/nyheter/ma...423961120.html
De fleste som nevnes her inne og i media i forbindelse med AEH`s tragiske skjebne er i lomma p TH p en eller annen mte. Jeg har vekslet mellom VE, RU, GHH og TEH! Mageflelsen min sier TEH, men logikken sier GHH:

Jeg tror det er snakk om VE i den artiklen.

Jeg syntes ogs det er merkelig at GHH var s fort ute i media og sa det han gjorde.

Men det er ogs mulig at han var redd for at noen skulle tro han hadde noe med det gjre. Han sa jo ogs nr TH ble arrestert, at han fryktet at det kunne skje.
https://www.vg.no/i/MRGnRJ
Jeg tror ikke han har noen rolle, det er lurere ikke si noe som helst, slik som VE. Mange andre forretningspartnere har vrt i media. Ikke 1 ord fra VE.

RU er nok involvert siden politiet har valgt sikte han. De vet mer enn oss.

TEH tror jeg mulig er involvert ved dekke for faren men ikke direkte i selve handlingen.
Citera
2020-10-10, 12:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Amerikanske skattemyndigheter (IRS) har stort fokus p dette og har satt inn betydelige ressurser p spore Monero-transaksjoner. Er nok noen i Lrenskog-saken som blir svette av hva som kan komme frem.

Ja og utviklingen gr fremover hele tiden. De kommer til lse krypto sporet en gang. Hvem vet hva som skjer om 10 r, 20 r, 50 r?
Denne saken blir aldri glemt.
Citera
2020-10-10, 12:31
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Fatter ikke hvor du har disse absurditetene dine fra.

N hadde de angivelige kidnapperne i utgangspunktet satt opp krav til lsepengebetalingen som det ville ta minst ni uker gjennomfre.

Det er ikke politiet som har drept AEH. Det er ikke politiet som er fienden her. Men morderen. Den som drepte AEH. Og mest sannsynlig er TH drapsmannen.
Jeg sende Monero fr om 7 dager.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sli...abben/72547744

Polisen frskte bortfrklara det med att dom gjorde ett misstag. Men det r helt omjligt att gra ett snt misstag.
Citera
2020-10-10, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReedMe
Jeg sende Monero fr om 7 dager.
https://www.dagbladet.no/nyheter/sli...abben/72547744

Polisen frskte bortfrklara det med att dom gjorde ett misstag. Men det r helt omjligt att gra ett snt misstag.

Ja det bar nok ingen feil/ misstag. De ville se om det fantes en motpart. Som svarte.
Citera
2020-10-10, 12:48
Medlem
For politiet er det viktig f svar p flgende sprsml:
Er det en nordmann eller en utlending som har skrevet brevet?
Kan det vre ord og uttrykk i brevet som p andre mter kan bidra til identifisere forfatteren?
Fetad: Politiet br ogs tenke p at trusselbrevforfatteren kan ha plantet ord og uttrykk og skrivefeil m.m. fra en annen (uskyldig) persons tekster. Med tanke p dette: Hvis politiet mener kunne identifisere forfatteren ut fra slike detaljer (og hvis den personen som de mener kunne identifisere er uskyldig) br ogs etterforske hvem som har eller kan ha lest vedkommendes tekster og som kan ha plantet vedkommendes ord og uttrykk og skrivefeil m.m. i trusselbrevet.
Citera
2020-10-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frokendektektiv
Ja det bar nok ingen feil/ misstag. De ville se om det fantes en motpart. Som svarte.
Hvis det var slik, hvorfor valgte politiet ikke vre pne om det og hvorfor ly de eventuelt til familien om at det skjedde ved en feil?

Hvordan og nr fikk familien vite at den bitcoinmeldingen (2. november) hadde blitt sendt av politiet?
Citera
2020-10-10, 12:52
Medlem
Det skalte politiet er amatrer, selv etter at gale-muslimen Haris er ute av saken. Er det over et visst antall ord i brevet (vil ikke si tallet haha) s kan brevskriver identifiseres med 98% sikkerhet, om man har noe sammenligne med. S var i utgangepunktet en kjempebommert skrive et s langt trusselbrev. Og enda en megabommert av Hagen skrive masse brev til politiet som de kan sammenligne med, om han har skrevet trusselbrevet. Man m mao konkludere med at Hagen ikke har skrevet trusselbrevet. Er ogs elementer i brevet som tyder p at det ikke kan vre skrevet av en 70-ring.
Citera
2020-10-10, 12:55
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Legokatt
Tror dette forumet har gtt litt til hode p deg. Folk ser p saken ulikt. S enkelt er det.

Noen tviholder p at TH er skyldig og tror at de som har andre hypoteser enn TH=skyldig har egen agenda eller er en del av et team.. jeg tipper det ikke er slik

Jeg lager hypoteser og har sett p de fleste. Nr jeg fant filmen Gone Girl s passet brikkene inn. GM kan ha lurt AEH med p et plott mot TH og deretter gtt bak ryggen p henne - Hettemannen gr tilbake med trusselbrev til S4.

At jeg tror mest p denne hypotesen er fordi det passer inn med puslespilbrikkene.
(Hettemannen, trusselbrev, ektepakt, et mulig vanskelig ekteskap / familieforhold, hendelser fr forsvinningen, osv osv)

Du har kommet med hypoteser tidligere som du har presentert som en hypotese der alt sammen passer, men der alt i virkeligheten faller p sin egen urimelighet. At du skriver her i forumet at alt passer inn, blir bare tomme ord.
Mener du at en GM skal ha hentet AE i S4, og s kjrt til Ishallen, og s har han gtt tilbake til S4 til fots med brevet, mens AE satt i bilen der og ventet?
Og hvem skulle denne personen vre? Hva heter han? Skybert?
Citera
2020-10-10, 12:56
Medlem
Citat:
Jeg tror det er snakk om VE i den artiklen.

Jeg syntes ogs det er merkelig at GHH var s fort ute i media og sa det han gjorde.

Men det er ogs mulig at han var redd for at noen skulle tro han hadde noe med det gjre. Han sa jo ogs nr TH ble arrestert, at han fryktet at det kunne skje.
https://www.vg.no/i/MRGnRJ
Jeg tror ikke han har noen rolle, det er lurere ikke si noe som helst, slik som VE. Mange andre forretningspartnere har vrt i media. Ikke 1 ord fra VE.

RU er nok involvert siden politiet har valgt sikte han. De vet mer enn oss.

TEH tror jeg mulig er involvert ved dekke for faren men ikke direkte i selve handlingen.

Det har vrt min teori ogs, og RU har garantert en rolle i dette. Det er mange uttalelser fra politiet og/eller formuleringer i pressen jeg stusser over. For det frste har jeg vanskelig for tro at Hettemann1 ikke er identifisert av politiet. Er mannen norsk s burde tipsene fra publikum og politiets etterforskere avklare identitet noks raskt. Men det er taust fra alle kanter. Kanskje politiet kjente igjen Hettemann med en gang, men er intr i opplysninger fra publikum som kan gi flere detaljer? Jeg leste en artikkel der printeren ble nevnt. Politiet hadde sporet denne til en liten bedrift som nektet gi ut opplysninger. . Det stod ingenting om hva politiet gjorde med saken, men vi fr hpe de har sjekket
denne printeren ut eller inn i saken. Sjekker ut fra FB noen timer, det er lrdag og mine to bulldoger gir blanke f... i Hagen, men elsker skog. Ut p tur osv. God lrdag!
Citera
2020-10-10, 12:57
Medlem
ReedMes avatar
Citat:
Ja, polisen hade kanske hoppats p att GM skulle skriva "Tack!" tillbaka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in