• 1
  • 2
2020-10-10, 15:56
Medlem
Undrar hur stor risken är med att hyresvärden kontrollerar att ett anställningsavtal är riktigt eller inte.

Både arbetsgivarens nummer och mail brukar vanligtvis stå på avtalet Så det vore lätt att kolla upp för dem.

Men brukar de vanligtvis göra det?
Citera
2020-10-10, 16:00
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
Både arbetsgivarens nummer och mail brukar vanligtvis stå på avtalet Så det vore lätt att kolla upp för dem.

Eh, nej... Jag anser mig vara hyfsat gammal och har aldrig haft min arbetsgivare nämnd i något avtal överhuvudtaget. Möjligtvis har jag berättat vart jag jobbar och vem min arbetsgivare är men fan att jag skulle acceptera att det skulle stå i något avtal.
Citera
2020-10-10, 16:07
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
De kollar ofta. Bytt lägenheter. Men om det är ditt alternativ, chansa.
Citera
2020-10-10, 16:08
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Eh, nej... Jag anser mig vara hyfsat gammal och har aldrig haft min arbetsgivare nämnd i något avtal överhuvudtaget. Möjligtvis har jag berättat vart jag jobbar och vem min arbetsgivare är men fan att jag skulle acceptera att det skulle stå i något avtal.

Du har inte varit i den svängen?!
Citera
2020-10-10, 16:09
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Undrar hur stor risken är med att hyresvärden kontrollerar att ett anställningsavtal är riktigt eller inte.

Citat:
Ursprungligen postat av Fabriksbyggnad
De kollar ofta. Bytt lägenheter. Men om det är ditt alternativ, chansa.

Konstigt jag har aldrig varit med om att visa upp intyg så länge hyran kommer in så är dom nöjda.
Citera
2020-10-10, 16:10
Medlem
Roidberts avatar
Har du frågat dina föräldrar om de kan ställa upp som borgenärer? Det krävdes för att jag skulle få hyra en etta för strax under 4000:-/månaden (i Göteborg), trots att jag aldrig har haft några skulder och vid det laget hade arbetat i flera år med en snittinkomst på 22-23.000:- efter skatt. Hade sökt lägenhet i över ett år utan resultat och det tog mindre än en månad att få lägenhet när mamma och pappa kom till undsättning
Citera
2020-10-10, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Har du frågat dina föräldrar om de kan ställa upp som borgenärer? Det krävdes för att jag skulle få hyra en etta för strax under 4000:-/månaden (i Göteborg), trots att jag aldrig har haft några skulder och vid det laget hade arbetat i flera år med en snittinkomst på 22-23.000:- efter skatt. Hade sökt lägenhet i över ett år utan resultat och det tog mindre än en månad att få lägenhet när mamma och pappa kom till undsättning
Borgensmän, inte borgenärer. Det är en viss skillnad.
Citera
2020-10-10, 16:18
Medlem
Fabriksbyggnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jbswebeck
Konstigt jag har aldrig varit med om att visa upp intyg så länge hyran kommer in så är dom nöjda.
Dom kan ju inte veta i förskott. Och naturligtvis vill de slippa kommande besvär.
Citera
2020-10-10, 16:23
Medlem
Sillsvins avatar
Citat:
Du har inte varit i den svängen?!

Nej, jag har inte varit i "svängen" att arbetsgivare nämnts i avtal. Skulle tycka att det vore riktigt obehagligt.
Citera
2020-10-10, 16:23
Medlem
jbswebecks avatar
Citat:
Dom kan ju inte veta i förskott. Och naturligtvis vill de slippa kommande besvär.

Kollar dom inte hur mycket man skattar? Tänkte om man är egen eller typ daytrader så kan man tjäna massor men sakna intyg.
Citera
2020-10-10, 16:25
Medlem
Citat:

Gör en hemsida för nått skitbolag. Skriv en polares telefonnummer som chef för bolaget...

Fixa resten, bingo bongo bango done.
Citera
2020-10-10, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sillsvin
Det är väl så att TS syftar på anställningsavtalet och inte hyresavtalet. Och där står förstås arbetsgivarens kontaktuppgifter.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in