Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-10-11, 13:23
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ha ha, Accepterar till fullo att du har din egen sikt. Men anser sjlv att du befinner dig i ett delirium. Du menar p allvar att d man angivit ett parti "demokrat" eller "republikan" vid sin registrering spelar detta ingen roll. Sannolikheten att man har preseferens fr det parti man registrerat sig fr r stor, detta d partiet pbrjar informationsleverans till personen ifrga, ofta vill partiet att man engagerar sig med drrknackning och flyers etc. nskar man ingen information eller att inte engagera sig r det ju enklare att klicka i "undecided". Notera att i antalet "undecided" gmmer sig ofta mnga Trump rster d det allts i vissa register finns kopplingar mellan vem man registrerat sig fr (Dem eller Rep) ex vis krkortsregistret i vissa stater. Bar sruvet.

Trump vann Pennsylvania 2016
I r har Trump allts 165.000 frre rster att fajtas emot i Pennsylvania d Republikanerna har registrerat ca 72.000 fler personer n Demokraterna sedan 2017. Demokraterna har dessutom tappat ca 91.000 pers. S allt annat samma s lget r bttre n 2016 ej smre.

...Detta r enkel matematik och alla br acceptera detta faktum. Drefter som jag ptalat har vi ett "scenario 2" dr man kan ha sina egna teser och ider (ex att Republikaner inte kommer rsta i PA, eller att svarta rster tillfaller Trump i strre utstrckning n 2016 - 12% svarta i PA, eller latinos r mer bengna att rsta Trump n 2016.. - 6% latinos i PA) eller att Biden fr vita hemmafruars rst i strre utstrckning, det r dock inget varken du eller jag vet. Vi kan dock gra ett antagande baserat p historia + det vi hrt, lst eller sett. Scenario 2.

Jag undrar om du inte r en framtida kandidat fr "Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne" aka Nobelpriset i Ekonomi. Inte bara r dina statistiska analyser p tvrs med alla traditionella experter, det r ocks i konflikt med alla opinionsinstitut och bettingbolag som i nutid presenterat prognoser fr det amerikanska presidentvalet. Du och bara du, har den strre kunskapen. Det r stort nr en Flashback aktivist slr hela den etablerade vetenskapen p fingrarna. Det kommer definitivt att noteras av nobelkommittn. Grattis i frskott!
2020-10-11, 13:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Inte bara r dina statistiska analyser p tvrs med alla traditionella experter, det r ocks i konflikt med alla opinionsinstitut och bettingbolag som i nutid presenterat prognoser fr det amerikanska presidentvalet

Du menar allts exakt likadant som frra valet nr Trump sopade banan med crooked Hillary?
Haha jvla idiot.
2020-10-11, 13:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Florida voter registration "past and present"

Det har lnge varit ett demokratiskt vertag i Florida, men vad har hnt sedan 2008. Nedan ser du antal fler demokratiska rster per Presidentval.

2008
Demokraterna: +694.147 registrerade
Resultat: Obama vinner med 236.134 rster

2012
Demokraterna: +558.272 registrerade
Resultat: Obama vinner med 74.309 rster

2016
Demokraterna: +330.428 registrerade
Resultat: Trump vinner med 112.991 rster

2020
Demokraterna: +136.294 registrerade
Resultat: ...Trump vinner med ??

Det r denna typ av redovisad officiell statistik som skapar vad jag anser mer kta svar n om man ringer 400 pers och fr vlja vilka man ringer sjlv..

Du menar att nyregistrerade i USA fr Democrats minskar fr varje val?
Hur ser det ut fr GOP? Presentera dessa siffror tack!
2020-10-11, 13:34
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Du menar allts exakt likadant som frra valet nr Trump sopade banan med crooked Hillary?
Haha jvla idiot.

Nej d jag menar att Nixter r ett riktigt geni, ett av dom f, och att han p allvar kommer att vara aktuell fr Nobelpriset i ekonomi efter det att Trump vunnit valet den 3.e november. r du av en avvikande uppfattning?
2020-10-11, 13:35
Medlem
Bergakungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
Finns det ngonting verhuvudtaget som talar till vr Trumps frdel i valet?

Mer allmnt; Trump r sittande president, "ger" administrationen, har majoritet i senaten och r en (relativt Biden) skicklig demagog. an kan exploatera traditionella politiska USA-frgor som personlig frihet, isolationism och rida p sin (frmenta) skicklighet som frhandlare och affrsmssighet, bde i ekonomiska och utrikespolitiska frgor. Fr en stor grupp "obildade amerikaner; rednecks; WT" (eller vad man nu vill kalla dem, litet pejorativt sdr) rcker detta lngt. Han r ocks duktig p att skapa dlig stmning gentemot sin konkurrent. Effektiviteten av detta varier, ngra av hans beteenden kan bli kontraproduktiva. Crooked Hillary (d) och Sleepy Joe (nu) gr hem hos mnga, men hur lngt och hur lnge?

Frra gngen tvlade dock Trump mot en allmnt sett ltt impopulr motkandidat (fru Clinton...) samtidigt som han aldrig prvats i administrationen, utan kunde rida p sitt goda namn och rykte som "doer" och ngon som skulle rtta till allt som varit fel.

Denna gngen r konkurrenten en klassisk politiker, man och utan de blottor som Hillary Clinton skapat genom att skta jobbet (eller tminstone email-lagringen) som utrikesminister enligt egna beslut.

Personligen TROR jag dessutom att konceptet att fru Clinton eftertrder herr Clinton kan ha pmint mer n en vljare om att presidentmbetet inte rvs, och detta belastar inte Biden.

S, visst talar ngot fr Trump.
2020-10-11, 13:35
Bannlyst
Hej. Om vi tnker oss att trump vinner i r och fr 4 r till, kan han d stlla upp i valet 2024 och 2028 som vice president och sen Mike Pence som president? Men att det d r Trump som i realiteten r presidenten men ej p pappret? Kan man runda av konstitutionen p det sttet?
2020-10-11, 13:54
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashenbacken1
Hej. Om vi tnker oss att trump vinner i r och fr 4 r till, kan han d stlla upp i valet 2024 och 2028 som vice president och sen Mike Pence som president? Men att det d r Trump som i realiteten r presidenten men ej p pappret? Kan man runda av konstitutionen p det sttet?

Max 8 r som president i USA.
Han kan stlla upp i 4 r som vice president, men jag tror att han skulle inte vilja gra det. Det r liksom vise president, inte Trump's sak. Antingen r han VD eller icke-anstlld.

Sedan tror jag ocks att Trump vill g i pension. Om han blir VP s kommer han vara ver 80 r nr hans period r slut.
2020-10-11, 14:12
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du menar att nyregistrerade i USA fr Democrats minskar fr varje val?
Hur ser det ut fr GOP? Presentera dessa siffror tack!

Denna siffra som anges r skillnaden mellan blocken. Som minskar, Demokraterna r dock strst.

Antalet registrerade r mig veterligen ca 5-5.5miljoner per parti.
2020-10-11, 14:14
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Denna siffra som anges r skillnaden mellan blocken. Som minskar, Demokraterna r dock strst.

Antalet registrerade r mig veterligen ca 5-5.5miljoner per parti.

Du fr presentera mer nogrann statistik om folk ska ta dig serist.
2020-10-11, 14:16
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag undrar om du inte r en framtida kandidat fr "Sveriges Riksbanks pris i ekonomisk vetenskap till Alfred Nobels minne" aka Nobelpriset i Ekonomi. Inte bara r dina statistiska analyser p tvrs med alla traditionella experter, det r ocks i konflikt med alla opinionsinstitut och bettingbolag som i nutid presenterat prognoser fr det amerikanska presidentvalet. Du och bara du, har den strre kunskapen. Det r stort nr en Flashback aktivist slr hela den etablerade vetenskapen p fingrarna. Det kommer definitivt att noteras av nobelkommittn. Grattis i frskott!

Som jag frstr det kommer du allts nominera Flashback till Sveriges Riksbanks Pris. Vore ju riktigt roligt.

PS. Det r lngt mnga fler n bara lilla jag som tnker i dessa banor, dock har du helt rtt i att de inte fr komma till tals i Globalisternas mediakanaler och drfr inte syns eller hrs i utstrckningen dina polls dr man frgat hela 500pers i ett demokratiskt distrikt om de tycker Biden knns snll.
2020-10-11, 14:20
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Du fr presentera mer nogrann statistik om folk ska ta dig serist.

Varfr det ? Detta r ner p person exakt skillnad mellan blocken sedan 2008.

Trump vinner Florida med strre marginal n 2016.

Vill man sjlv rkna kan man gra det hr:
https://dos.myflorida.com/elections/...nty-and-party/
Senast redigerad av Nixter 2020-10-11 kl. 14:23.
2020-10-11, 14:31
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Varfr det ? Detta r ner p person exakt skillnad mellan blocken sedan 2008.

Trump vinner Florida med strre marginal n 2016.

Vill man sjlv rkna kan man gra det hr:
https://dos.myflorida.com/elections/...nty-and-party/

Jass?
D har ju strre registreringsmarginal n R.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in