2020-10-12, 08:36
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tror inte dw ldre r sugna p Kamala Harris. Trump kommer hamra in att det r hon som tar ver om Biden blir sjuk eller dr.

Jag tror de ldre mnniskorna vill leva, och inte d frtida, d rstar dom p Biden/Harris. Att rsta p Trump/Pence vore ju som att skriva p sig egen ddsdom, det vet dom nu. Mnga av deras vnner har dtt i Covid. Dom vill inte sjlva st p tur.
2020-10-12, 08:45
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ekonomin r den viktigaste frgan fr amerikanerna. Det som blir avgrande tror jag r huruvida folket gr och rstar.

Postrsterna blir aldrig tillrckligt mnga, det avgrs i vallokalerna.
2016 var det cirka 40 % sk. postrster (Early, Absentee, and Mail Votin) s nog pverkar dessa valet en hel del.
I 16 stater var andelen "postrster" ver 50 %.

Kollar man p swingstates 2020 s hade dessa (nedan) mer n 50 % "postrster" i valet 2016;
Arizona, 75 %
Colorado, 94 %
Florida, 68 %
Georgia 58 %
North Carolina, 65 %
2020-10-12, 08:47
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Tror inte dw ldre r sugna p Kamala Harris. Trump kommer hamra in att det r hon som tar ver om Biden blir sjuk eller dr.

Tror inte de r sugna p ngon av dem om jag ska vara rlig.

Trump har varit sin egna sabotr detta valr speciellt d han kr p taktiken att han r den som r utomstende och det oprvade kortet trots 4 r som president.
2020-10-12, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Pollsen har gtt t fel hll fr Trump n s lnge i oktober ja. Biden har kat sin ledning i snitt bde p 538 och RCP med 2-3% nationellt.

Det knns som att Trumps kampaj har drivits som om det var 2016 och han r utmanare. Allt har gtt ut p att smutskasta Biden och skrmma folk om hur hemskt allt blir om Biden vinner. Det funkar mindre bra om man sjlv r incumbent och landet r i den position som det r nu. Tror inte ngra negativa nyheter om Biden kommer ha ngon strre effekt p opinionen lngre.

Det Trump skulle behva gra r att f igenom ekonomisk stimulans och ta Covid p strre allvar. Men precis som du sger handlar som vanligt med den hr typen av ledare mer om att projicera styrka n att faktiskt ta tag i saker och ting och visa att man r stark med handling.

snabb jmfrelse av polls p 538 2016 vs. 2020 visar med all klarhet att det inte r samma sak denna gng:

https://www.reddit.com/r/fivethirtye..._2020_polling/

Bidens ledning r strre och stabilare och det finns frre undecideds som kan svnga fr Trump.
Jag tror faktiskt Trump har r en enande faktor fr demokraterna fr s hr enade har nog inte partiet varit p lnge. "Jag rstar egentligen inte fr Biden, jag rstar mot Trump" hrs ju allt oftare i vljarleden t.om av republikaner som aldrig tidigare rstat demokratiskt.
Tnk om Trump lagt sin energi p att ena dom splittrade republikanerna i stllet. D hade det nog sett lite annorlunda ut i pollsen ven om Biden troligen lett racet nd. Men hade Trump vrdat sprket och upptrtt som en ansvarsfull statsman s kanske han t.om haft ledningen i racet.
2020-10-12, 09:04
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
En av USAs skarpaste journalister Maria Bartimoro gr ut idag och presenterar att Biden nyligen haft tv stycken brain aneurysm. Drav hans nya lngsamma stil.

A brain aneurysm (AN-yoo-riz-um) is a bulge or ballooning in a blood vessel in the brain. It often looks like a berry hanging on a stem. A brain aneurysm can leak or rupture, causing bleeding into the brain (hemorrhagic stroke).

Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har du en lnk ?

Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Ca 3:30 in I intervjun

https://youtu.be/mKiqooUdbJY
Inget om detta i lnken, men Trixter brukar ju sllan ha ngra fakta bakom sina pstenden.
Det kanske finns ngot annat filmklipp som r bttre, om nu ett filmklipp frn en journalist verkligen r fakta.

Anevrysm r fr vrigt i sig inte farliga, men det kner Trixter skert till.
Senast redigerad av Surtruten 2020-10-12 kl. 09:16.
2020-10-12, 09:10
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Drfr att USA:s olika stater inte rstar i ett vakuum? Man kan ju som Trump bevisat vinna EC ven om man fr klart frre rster nationellt men ju strre skillnaden i den nationella omrstningen blir desto mindre blir marginalerna fr att man ska lyckas med detta. Nr vi brjar snacka norr om en vinst av 5% nationellt som det verkar som Biden har en god chans att f, s fr du konstruera ganska osannolika scenarion dr Biden kar rejlt i redan skra bla stater samtidigt som Trump lyckas plocka de viktiga swingstaterna med sm marginaler igen och tappar lite marginaler i skra rda stater. Det r inte omjligt, bara vldigt vldigt osannolikt. Det r en rejl skillnad fr republikanerna om de torskar nationellt med 2% eller om de torskar med 5-10%.

Det fanns inte ett "gigantiskt mtfel" frra gngen. Wisconsin var precis som du visat tokfel men i andra stater var felen betydligt mindre och helt inom felmarginal. Du verkar ju inte tro att polls r fake, bara att de har fel. Tror du allts att polls denna gng kommer ha lika fel som i Wisconsin ett flertal stater? Det krvs det fr att Trump ska vinna.

Sant att Biden inte r Obama, men han r ven ingen Hillary Clinton och Trump r inte samma Trump som 2016.
Mtfelet p gapet var 4,4 procentenheter i bde Pennsylvania och Michigan p valdagen. I mitt tycke r det ett gigantiskt mtfel, vet inte var du lgger ribban. Nu har vi Michigan p +8 och Pennsylvania p +7,3. r mtfelet lika stort nu som d r Bidens ledning i realiteten halverad i de staterna mot vad pollsen visar. Just sayin.

Jag tror att vissa stater trendar p samma stt, eftersom de har likartad struktur och samma frgor r viktiga i dessa stater. Blir det fel i en stat, blir det fel i alla likartade stater.

Trump har ett trackrecord, ja. Han har bevisat att han inte r rdd fr att utmana etablissemanget och g mot strmmen. Biden o Harris kommer lgga sig p rygg fr klimatrrelsen, Kina, EU osv. Det gick inte hem 2016, tror inte det gr hem 2020 heller.
2020-10-12, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jag tror faktiskt Trump har r en enande faktor fr demokraterna fr s hr enade har nog inte partiet varit p lnge. "Jag rstar egentligen inte fr Biden, jag rstar mot Trump" hrs ju allt oftare i vljarleden t.om av republikaner som aldrig tidigare rstat demokratiskt.

Jo, Biden r en mellanmjlkskandidat. Tillrcklig trygg och konservativ fr att centerdemokrater och moderata republikaner knner sig trygga att rsta p honom. Samtidigt ger han precis tillrckligt mycket till mer progressiva oh unga i form av miljpolitik och valreformer fr att de ska vara vrt fr dem att rsta p honom ver Trump i alla fall. Att d g all in p att utmla honom som en radikal superfarlig vnstermarxistkommunistglobalist gr ju hem bland folk p FB och kanske bland Trumps trognaste men de flesta amerikaner ser att det inte stmmer srskilt bra p vem Biden r.

Men det dr att rsta fr Biden eller emot Trump r en vldigt frenklad bild av verkligheten. Lste en post av en centerdemokrat p Reddit. Han sa att Biden var hans frstaval och han hade rstat p Biden i primrvalet men sa nd att "givetvis rstar jag mer mot Trump, ven om jag faktiskt gillar Biden". S det behver inte vara 100% det kan vara 60/40% ocks.

Citat:
Tnk om Trump lagt sin energi p att ena dom splittrade republikanerna i stllet. D hade det nog sett lite annorlunda ut i pollsen ven om Biden troligen lett racet nd. Men hade Trump vrdat sprket och upptrtt som en ansvarsfull statsman s kanske han t.om haft ledningen i racet.

Trump var bra som underdog som slog mot etablissemanget. Nu kr han typ samma kampanj fasst han har suttit p presidentposten i fyra r. Frvirrat, mist sagt. Men Trump har ingen plattform fr nsta period och drfr r det enda han kan gra att attackera sin motstndare. Det har inte funkat n men snart s kanske....
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-12 kl. 09:26.
2020-10-12, 09:18
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Menar du dumma som i att de inte har rtt mngd kunskap?

Det finns faktiskt en hel trd om det och det r fr att skolorna i USA har nedmonterats genom ren av folk med en ideologisk vilja till det

Jag menar dumma att de r ej kapabel till att gra rtt. Exempel posta ett brev korrekt.
2020-10-12, 09:23
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Trump var bra som underdog som slog mot etablissemanget. Nu kr han typ samma kampanj fasst han har suttit p presidentposten i fyra r. Frvirrat, mist sagt. Men Trump har ingen plattform fr nsta period och drfr r det enda han kan gra att attackera sin motstndare. Det har inte funkat n men snart s kanske....
Ian och Bert gjorde samma resa med Ny Demokrati som Trump nu gr. NyD fick upp mot sju procent i riksdagsvalet 1991 och fick en vgmstarroll, men 1994 fick de bara drygt en procent.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Ny_demokrati_(Sverige)
Senast redigerad av Surtruten 2020-10-12 kl. 09:31.
2020-10-12, 09:34
Medlem
whogivesafucks avatar
Verkar inte som man har koll p speciellt mycket i W H.
https://www.politico.com/news/2020/1...e-house-428533

En hnsgrd har bttre organisation tydligen.
2020-10-12, 09:36
Medlem
Surtrutens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag menar dumma att de r ej kapabel till att gra rtt. Exempel posta ett brev korrekt.
Nr man ska regga sig infr valet och om man ska "postrsta" s mste man ju klara av ungefr denna niv. Kan man inte pst ett brev korrekt s fr man svrt att lyckas rsta.

r det Demokraterna eller Republikanerna som vinner eller frlorar p detta tror du?
2020-10-12, 09:43
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Nr man ska regga sig infr valet och om man ska "postrsta" s mste man ju klara av ungefr denna niv. Kan man inte pst ett brev korrekt s fr man svrt att lyckas rsta.

r det Demokraterna eller Republikanerna som vinner eller frlorar p detta tror du?

Tror det r D som frlorar p posta fel.
D drar ju till sig mentalt trasigt folk.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in