2020-10-12, 09:43
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Jag tror faktiskt Trump har r en enande faktor fr demokraterna fr s hr enade har nog inte partiet varit p lnge. "Jag rstar egentligen inte fr Biden, jag rstar mot Trump" hrs ju allt oftare i vljarleden t.om av republikaner som aldrig tidigare rstat demokratiskt.
Tnk om Trump lagt sin energi p att ena dom splittrade republikanerna i stllet. D hade det nog sett lite annorlunda ut i pollsen ven om Biden troligen lett racet nd. Men hade Trump vrdat sprket och upptrtt som en ansvarsfull statsman s kanske han t.om haft ledningen i racet.

Jag tror du har helt rtt. Den finns ingenting som r s enade som en yttre fiende. Det hr blir en variant av "Min fiendes fiende r min vn.
2020-10-12, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Mtfelet p gapet var 4,4 procentenheter i bde Pennsylvania och Michigan p valdagen. I mitt tycke r det ett gigantiskt mtfel, vet inte var du lgger ribban. Nu har vi Michigan p +8 och Pennsylvania p +7,3. r mtfelet lika stort nu som d r Bidens ledning i realiteten halverad i de staterna mot vad pollsen visar. Just sayin.

Jag tror att vissa stater trendar p samma stt, eftersom de har likartad struktur och samma frgor r viktiga i dessa stater. Blir det fel i en stat, blir det fel i alla likartade stater.

Du har rtt, felet p 538 var strre n jag mindes RCP var dock nrmare. Dock s ndrar det fortfarande inte faktum att ven om vi utgr frn att pollsters har lrt sig noll och intet frn frra gngen och har precis lika fel i den hr regionen som 2016 s mste ligger Trump FORTFARANDE efter. Just sayin.

Du har rtt i att vissa stater trendar tillsammans. Stater rr sig inte helt enhetligt nationellt det r inte vad jag hvdar men de r heller inte helt frikopplade frn varandra, Problemet fr dig r att det finns ingen riktig bevisbar trend hgerut i rostbltet. Hur gick det fr republikanerna dr 2018?

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Trump har ett trackrecord, ja. Han har bevisat att han inte r rdd fr att utmana etablissemanget och g mot strmmen. Biden o Harris kommer lgga sig p rygg fr klimatrrelsen, Kina, EU osv. Det gick inte hem 2016, tror inte det gr hem 2020 heller.

...Och nu snackar vi inte polls lngre utan bara vad du tycker. Mnga kanske inte uplever att "g mot strmmen" r en lika nskvrd egenskap 2020 som 2016 eller att ha en miljpolitik verhuvudtaget inte r detsamma som att "lgga sig p rygg fr miljrrelsen". Vi har alla vra egna glasgon dina sger nog inte s mycket mer n ngon annans om hur det kommer g i valet.

Biden har ocks ett trackreckord som Obamas VP. Det anser du frmodligen r helt horribelt men Obama r en mer populr president n Trump just nu i alla fall...
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-12 kl. 09:52.
2020-10-12, 09:49
Medlem
Undrar om det r brottsligt att snda fejkad politisk valreklam. Tnker d p att republikanerna anvnd ett uttalande som Anthony Fauci gjort i ett helt annat sammanhang men som i valreklamen ser ut som att Fauci hyllar Trumps agerande under coronakrisen. Visserligen mste det ju sl negativ mot republikanerna d dom flesta vet att reklamen innehller bluff och bg men nd. Fr man verkligen agera s utan att personen man hnvisar till, som hr d Fauci, har givit sitt medgivande. Frutom att reklamen d innehller rent ljug s kan det ju skada Fauci p flera plan.
2020-10-12, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Jag menar dumma att de r ej kapabel till att gra rtt. Exempel posta ett brev korrekt.

Nu r det ju inte s att det r lika enkelt att postrsta som att skicka ett vykort till farmor. Det finns en hel del instruktioner som mste fljas och gr man ngot fel kan det resultera i en ogiltig rst. Reglerna ser dessutom olika ut i olika stater.

Sedan har vi ett parti (R) som vid varje tillflle som ges arbetar med att gra processen kring rstande s krnglig som mjligt.

Citat:
Tror det r D som frlorar p posta fel.
D drar ju till sig mentalt trasigt folk.
En klockren analys enbart baserad p fakta frn Flashbacks mest opartiska politiska kommentator!
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-12 kl. 10:03.
2020-10-12, 10:02
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten
Inget om detta i lnken, men Trixter brukar ju sllan ha ngra fakta bakom sina pstenden.
Det kanske finns ngot annat filmklipp som r bttre, om nu ett filmklipp frn en journalist verkligen r fakta.

Anevrysm r fr vrigt i sig inte farliga, men det kner Trixter skert till.

Nej som vanligt s trixar Trixter med sanningen.

Vad som dremot finns i lnken runt 3-4 minuter r en ny lgn frn Trump dr han hvdar dels hvdar att det prognostiserade antalet dda fr av Covid i USA var ver 2,2 miljoner och nr man nu hller det p lite drygt 200 000 s har man bland det lgsta ddstalen i vrlden.

Detta fljs direkt av att Trump ocks pstr att man haft den snabbaste terhmtningen i vrlden fr ekonomin. Detta stmmer ju inte heller. Bland annat Sverige har ju slagit USA med hstlngder.
2020-10-12, 10:05
Medlem
hjaelploskilles avatar
Republikaner gnar sig t valfusk genom falska postboxar

https://www.ocregister.com/2020/10/1...ons-officials/

Citat:
In a photo posted to social media last week, a young man wearing a mask with Orange County congressional candidate Michelle Steels name on it is holding a mail ballot and giving a thumbs up next to a box about the size of a file cabinet labeled Official ballot drop off box.

The post, from Jordan Tygh, a regional field director for the California Republican Party, encouraged people to message him for convenient locations to drop their own ballots.

The problem is the drop box in the photo is not official and it could be against the law.
2020-10-12, 10:07
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det pekar dock mot att Trump riskerar att tappa ldres rster pga hanteringen av covid, s vi fr se det kan vara s att mtningarna vervger t Trumps hll denna gng.

Men oavsett vad s vet vi inget fren det hela r klart

Det stmmer nog. Florida :

The University of North Florida Public Opinion Research Lab released a poll of likely voters last week, which showed President Trump leading among seniors against Democratic nominee Joe Biden, but by a substantially smaller margin than he had in 2016 against then-rival Hillary Clinton

https://www.foxnews.com/politics/pol...down-from-2016
2020-10-12, 10:11
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy

En klockren analys enbart baserad p fakta frn Flashbacks mest opartiska politiska kommentator!

Jag baserar det p sosse-vljare. Dummare folk fr man leta efter.
2020-10-12, 10:19
Medlem
Citat:
Jag baserar det p sosse-vljare. Dummare folk fr man leta efter.

jamen ds. Vi kan nu fastsl att demokrater skickar in felaktiga postrster till en hgre grad n republikaner. Detta understtt av den starka bevisningen att Tom.of.Finland tyker att svenska sossar r dumma.
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-12 kl. 10:21.
2020-10-12, 10:21
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
jamen ds. Vi kan nu fastsl att demokrater skickar in felaktiga postrster till en hgre grad n republikaner. Detta understtt av den starka bevsningen att Tom.of.Finland tyker att svenska sossar r dumma.

Japp. Vnstervljare r normalt dummare n hgervljare.
2020-10-12, 10:37
Medlem
S hr ser det ut just nu

14 procent chans fr Trump och 86 procent fr Biden.

https://projects.fivethirtyeight.com...tion-forecast/

Dem har 69 procent chans att f majoritet i Senaten

https://projects.fivethirtyeight.com...tion-forecast/

95 procent chans att Dem fr majoritet i representanthuset

https://projects.fivethirtyeight.com...orecast/house/

Chansen r ungefr fr en Biden landslide, som fr en Trump seger.

Det finns alltid en chans fr en negativ Oktober fr Biden. Med informationen ovan skulle jag aldrig spela p Trump med dagens odds hos spelbolagen. Kanske spela p Biden. Bolagen ger bra Odds.

PS Vid frra valet s gav 538 samma chans som Trumps egna kampanj cirka 30 procent. 14 procent r cirka 1/6 och alla vet att man kan sl ett p en 6sidig trning. S Trump har en chans att vinna.
2020-10-12, 10:39
Medlem
Skillys avatar
22 dagar kvar till clownen ker.

Och oddsen p vinst fr clownen fortstter stiga.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in