Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Mtfelet p gapet var 4,4 procentenheter i bde Pennsylvania och Michigan p valdagen. I mitt tycke r det ett gigantiskt mtfel, vet inte var du lgger ribban. Nu har vi Michigan p +8 och Pennsylvania p +7,3. r mtfelet lika stort nu som d r Bidens ledning i realiteten halverad i de staterna mot vad pollsen visar. Just sayin.
Jag tror att vissa stater trendar p samma stt, eftersom de har likartad struktur och samma frgor r viktiga i dessa stater. Blir det fel i en stat, blir det fel i alla likartade stater.
Du har rtt, felet p 538 var strre n jag mindes RCP var dock nrmare. Dock s ndrar det fortfarande inte faktum att ven om vi utgr frn att pollsters har lrt sig noll och intet frn frra gngen och har precis lika fel i den hr regionen som 2016 s mste ligger Trump FORTFARANDE efter. Just sayin.
Du har rtt i att vissa stater trendar tillsammans. Stater rr sig inte helt enhetligt nationellt det r inte vad jag hvdar men de r heller inte helt frikopplade frn varandra, Problemet fr dig r att det finns ingen riktig bevisbar trend hgerut i rostbltet. Hur gick det fr republikanerna dr 2018?
Citat:
Ursprungligen postat av
Zurfarn08
Trump har ett trackrecord, ja. Han har bevisat att han inte r rdd fr att utmana etablissemanget och g mot strmmen. Biden o Harris kommer lgga sig p rygg fr klimatrrelsen, Kina, EU osv. Det gick inte hem 2016, tror inte det gr hem 2020 heller.
...Och nu snackar vi inte polls lngre utan bara vad du tycker. Mnga kanske inte uplever att "g mot strmmen" r en lika nskvrd egenskap 2020 som 2016 eller att ha en miljpolitik verhuvudtaget inte r detsamma som att "lgga sig p rygg fr miljrrelsen". Vi har alla vra egna glasgon dina sger nog inte s mycket mer n ngon annans om hur det kommer g i valet.
Biden har ocks ett trackreckord som Obamas VP. Det anser du frmodligen r helt horribelt men Obama r en mer populr president n Trump just nu i alla fall...