2020-10-12, 06:57
Medlem
badbollen3s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Ekonomin r den viktigaste frgan fr amerikanerna. Det som blir avgrande tror jag r huruvida folket gr och rstar.

Postrsterna blir aldrig tillrckligt mnga, det avgrs i vallokalerna.

Nationellt nej, men de kan bli direkt avgrande i Swing states / toss ups om det blir jmt dr. Trump vann ju bara med 100k rster totalt i Wisconsin,Michigan och Pennsylvania. andra sidan s var inte Crooked Hillary s pass dum att hon gick ut och sa att hon ville ta bort 2A, frbjuda frackking och andra saker som folket inte vill. Jag str fast vid att jag tror p en Trump seger, pollsen har fel.
2020-10-12, 07:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Enligt senaste pollsen verkar faktiskt Biden utka sin ledning trots att det oftast bruka var tvrtom fr den ledande sidan i slutet av en valrrelse.
Kanske visar det p vljarnas hrda dom ver Trumps katastrofala agerande och uttalande om viruset kombinerat med att han fett frlorade frsta viktiga debatten med Biden

Nej, det r fel och medvetet fel.

Att lyssna p dig r som att lyssna p vilken journalist som helst vars uppdrag i 4 r har varit att ljuga om presidenten fr att smutskasta honom.

Det finns inget "katastrofalt agerande" frn presidenten ifrga om Corona. Trump har gjort vad han kan gra i egenskap av president. Drnst gller vad delstaterna hittat p att gra eller inte gra. Det r sanningen. Frsk att hlla dig till sanningen!

"Vljarnas hrda dom". Vilket tidnings-trams till retorik. "Vljarna" vet exakt hur den amerikanska politikerkren r, vad det r fr typer och Trump kommer utifrn. Det gr inte Joe Biden.
2020-10-12, 07:26
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
1 - - -
En snabb jmfrelse av polls p 538 2016 vs. 2020 visar med all klarhet att det inte r samma sak denna gng:

https://www.reddit.com/r/fivethirtye..._2020_polling/

Bidens ledning r strre och stabilare och det finns frre undecideds som kan svnga fr Trump.
Det dr visar ingenting. Kolla t ex 538 fr Wisconsin valdagen 2016: Clinton 49,9% Trump 44,3%. Faktiskt utfall: Clinton 46,45%, Trump 47,22%. 538 visade allts ett gap p +5,3%-enheter fr C, nr utfallet blev - 0,8%-enheter fr Clinton. Ett bevisligt jttefel p 6,1%-enheter p samma dag. Det dr r inget fel som uppstod p valdagen - det fanns i underliggande data hela tiden.

Nu har 538 Biden upp med +7,2-procentenheter i Wisconsin. r gapfelet lika stort denna gng skulle det faktiska gapet vara +1,1 fr Biden. r det betryggande?

Edit: Sg att jag rknade fel. De uppskattade gapet till +5,6 fr Clinton, inte 5,3. nnu strre fel allts n jag sa frst. Applicerat p detta val skulle Biden ledning krympa till +0,8.
Senast redigerad av Zurfarn08 2020-10-12 kl. 07:31.
2020-10-12, 07:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Har du en lnk ?

Ca 3:30 in I intervjun

https://youtu.be/mKiqooUdbJY
2020-10-12, 07:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Skriv p svenska fr fan!

Sure thing, bro!

Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Det dr visar ingenting. Kolla t ex 538 fr Wisconsin valdagen 2016: Clinton 49,9% Trump 44,3%. Faktiskt utfall: Clinton 46,45%, Trump 47,22%. 538 visade allts ett gap p +5,3%-enheter fr C, nr utfallet blev - 0,8%-enheter fr Clinton. Ett bevisligt jttefel p 6,1%-enheter p samma dag. Det dr r inget fel som uppstod p valdagen - det fanns i underliggande data hela tiden.

Nu har 538 Biden upp med +7,2-procentenheter i Wisconsin. r gapfelet lika stort denna gng skulle det faktiska gapet vara +1,1 fr Biden. r det betryggande?

Edit: Sg att jag rknade fel. De uppskattade gapet till +5,6 fr Clinton, inte 5,3. nnu strre fel allts n jag sa frst. Applicerat p detta val skulle Biden ledning krympa till +0,8.

Jag snackar nationella siffror, hur bevisar resultatet i en enskild stat ngot verhuvudtaget om dessa? Nationellt stmde sifforna vldigt bra frra gngen och om vi leker med tanken att de gr det ven denna gng ser det mrkt ut fr Trump. Torskar han med sdana siffror nationellt blir det svrt att snubbla ver mllinjen som han gjorde frra gngen i tillrckligt mnga swingstates.

Wisconsin var som jag har sagt mnga gnger den enskilda stat dr polls hade mest fel. Du fr ju givetvis tro att denna gng kommer ALLA stater (och de nationella siffrorna) vara lika fel som Wisconsin 2016. r dem de s har Trump en bra chans att vinna. Om polls kan ha fel med ver 5% och man nd vinner knns det rtt bra ja. Bttre n att vara i motsatt sits.
Senast redigerad av Unggoy 2020-10-12 kl. 08:06.
2020-10-12, 08:10
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Sure thing, bro!

Jag snackar nationella siffror, hur bevisar reultatet i en enskild stat ngot verhuvudtaget om dessa? Nationellt stmde sifforna vldigt bra frra gngen och om vi leker med tanken att de gr det ven denna gng ser det mrkt ut fr Trump. Torskar han med sdana siffror nationellt blir det svrt att snubbla ver mllinjen som han gjorde frra gngen i tillrckligt mnga swingstates.

Wisconsin var som jag har sagt mnga gnger den enskilda stat dr polls hade mest fel. Du fr ju givetvis tro att denna gng kommer ALLA stater (och de nationella siffrorna) vara lika fel som Wisconsin 2016. r dem de s har Trump en bra chans att vinna. Om polls kan ha fel med ver 5% och man nd vinner knns det rtt bra ja. Bttre n att vara i motsatt sits.
Hur bevisar nationella rster ngot, nr man vljer via electoral collage? Det enda som r intressant r enskilda stater. Det fanns ett gigantiskt mtfel frra gngen, bestende i att pollsen verskattade de svarta rsterna fr Dems och underskattade de vita non-collage educated men's rster fr Trump. Samma mtfel kan mycket vl freligga den hr gngen. Biden r ingen Obama.
2020-10-12, 08:16
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Varfr finns det folk som r dumma?

Menar du dumma som i att de inte har rtt mngd kunskap?

Det finns faktiskt en hel trd om det och det r fr att skolorna i USA har nedmonterats genom ren av folk med en ideologisk vilja till det
2020-10-12, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Calm down man! Ja, det finns en video frn Juni 2017 i Wilmington, Delaware, dr Biden sger att han har hriga ben. Kanske inte ett av hans bsta uttalande.

Men vad har det med "pedofili" att gra. Jag kan erknna, jag har hriga ben ocks. r jag drmed en pedofil?

Du utelmnar ju medvetet att ha sa att barn brukade stryka hans ben nr han hade kortbyxor p sig. Det kan vara bara ett totalt hjrnslpp, men det gr ju knappast saken bttre. Vem vill ha en president som yrar p det viset. Nr man rknar in allt, som tex klippet dr han tafsar Sessions barnbarn p brstet och Sessions slr undan hans hand, s r Biden extremt Creepy. "Hairy legs" blir ju bara vidrigt i sammanhanget.
2020-10-12, 08:17
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Hur bevisar nationella rster ngot, nr man vljer via electoral collage? Det enda som r intressant r enskilda stater. Det fanns ett gigantiskt mtfel frra gngen, bestende i att pollsen verskattade de svarta rsterna fr Dems och underskattade de vita non-collage educated men's rster fr Trump. Samma mtfel kan mycket vl freligga den hr gngen. Biden r ingen Obama.

Det pekar dock mot att Trump riskerar att tappa ldres rster pga hanteringen av covid, s vi fr se det kan vara s att mtningarna vervger t Trumps hll denna gng.

Men oavsett vad s vet vi inget fren det hela r klart
2020-10-12, 08:19
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mertillen
Nej, det r fel och medvetet fel.

Att lyssna p dig r som att lyssna p vilken journalist som helst vars uppdrag i 4 r har varit att ljuga om presidenten fr att smutskasta honom.

Det finns inget "katastrofalt agerande" frn presidenten ifrga om Corona. Trump har gjort vad han kan gra i egenskap av president. Drnst gller vad delstaterna hittat p att gra eller inte gra. Det r sanningen. Frsk att hlla dig till sanningen!

"Vljarnas hrda dom". Vilket tidnings-trams till retorik. "Vljarna" vet exakt hur den amerikanska politikerkren r, vad det r fr typer och Trump kommer utifrn. Det gr inte Joe Biden.

Jag hller med dig, "Det finns inget "katastrofalt agerande" frn presidenten ifrga om Corona". Fr det finns inget agerande verhuvudtaget med hnvisning till Coronan. D kan de ju inte heller finnas ngot katastrofalt agerande. Du har en pong.
2020-10-12, 08:30
Medlem
Citat:

Drfr att USA:s olika stater inte rstar i ett vakuum? Man kan ju som Trump bevisat vinna EC ven om man fr klart frre rster nationellt men ju strre skillnaden i den nationella omrstningen blir desto mindre blir marginalerna fr att man ska lyckas med detta. Nr vi brjar snacka norr om en vinst av 5% nationellt som det verkar som Biden har en god chans att f, s fr du konstruera ganska osannolika scenarion dr Biden kar rejlt i redan skra bla stater samtidigt som Trump lyckas plocka de viktiga swingstaterna med sm marginaler igen och tappar lite marginaler i skra rda stater. Det r inte omjligt, bara vldigt vldigt osannolikt. Det r en rejl skillnad fr republikanerna om de torskar nationellt med 2% eller om de torskar med 5-10%.

Det fanns inte ett "gigantiskt mtfel" frra gngen. Wisconsin var precis som du visat tokfel men i andra stater var felen betydligt mindre och helt inom felmarginal. Du verkar ju inte tro att polls r fake, bara att de har fel. Tror du allts att polls denna gng kommer ha lika fel som i Wisconsin ett flertal stater? Det krvs det fr att Trump ska vinna.

Sant att Biden inte r Obama, men han r ven ingen Hillary Clinton och Trump r inte samma Trump som 2016.
2020-10-12, 08:30
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Det pekar dock mot att Trump riskerar att tappa ldres rster pga hanteringen av covid, s vi fr se det kan vara s att mtningarna vervger t Trumps hll denna gng.

Men oavsett vad s vet vi inget fren det hela r klart
Tror inte dw ldre r sugna p Kamala Harris. Trump kommer hamra in att det r hon som tar ver om Biden blir sjuk eller dr.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in