2020-10-15, 10:41
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Missat att det fortfarande r ett pandemilnge eller r du en av de som tror att Covid-19 r fejk?
Vad r din pong? Biden har en enorm skerhetsapparat omkring sig. Han skulle kunna ka runt i rymddrkt som han gr in och ur nr han ska tala till folket om han la manken till. Vill han vinna valet eller inte? Trump har valt rtt bra approach nu efter att ha schabblat p sig viruset nu kan lalla runt hur som helst.

Man ser redan nu hur liberalmedierna har lagt sig till med samma sjlvgoda skra ton som frra gngen. Blir det dessutom ingen mer debatt s kan Trump bara terg till att kampanja destruktivt dr han varvar tre ladurallyn om dan med depraverande utspel som han gjorde frra gngen p slutet medan. Jag har svrt att tro att Biden ska kunna nja sig med korta intervjuer p CNN och MSNBC varvat med kndisendorsements.
2020-10-15, 10:43
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Haha, ovanstende var riktigt roliga fantasier. Drmde du detta i natt?

Det r s att mnga Dems r s rdda fr COVID-19 att de sprejar handsprit p valsedeln som de sedan skickar in som postrst. Nr postrsten vl kommit fram fr registrering r den olsbar och drmed ogiltigfrklarad.

En liten mini-klla p detta, vad som helst, vore ju p sin plats

Citat:
Ursprungligen postat av DaEzz
Har du ngon klla?

Jag vet givetvis inte om det r sant.

Utan bara ngot som Tim Pool nmnde fr ngra dagar sedan p sin podcast.

Hans uttalande togs upp ven i AA-podcasten.

Det skulle i s fall frklara varfr inte Biden-fansen inte syns alls, trots att Biden leder i mtningarna. Jag ser ingen annan vettig frklaring till hur Biden annars kan leda i mtningarna om inte det handlar om att de r inlsta med sina masker i sina hem.
2020-10-15, 10:46
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av davidladde
https://www.expressen.se/nyheter/sto...mp-knappar-in/

Kmpa Trump Kmpa!!!

Tror att valrrelsen kommer gynna Trump. Han r mer energisk.

Kom igen!!!!!!!!!!!!!!

Det r s meningslst att jmfra enskilda mtningar, som Expressen gr hr. Det r bara fr att generera klick p "Trump knappar in". Oavsett om tycker att Trump r bra, eller Trump r ond, s genererar den rubriken ett klick.

Enskilda mtningar kan hoppa +/- 5 procentenheter minst. Jag tror definitivt inte att Biden har haft ngot 17% vertag. Och den mtning som nu visar att Biden "tappar" och sger 11% vertag r fortfarande ngot ver snittet. S det r siffror utan vrde.

FiveThreeEight.com visar sanningen mycket bttre. Dr ser man att Biden sedan frsta debatten har gjort ett stort ryck, upp frn 7.0% till 10.6% ledning, men senaste dagarna har kningen avstannat och Biden har mjligtvis fallit tillbaka ngra tiondelar.
2020-10-15, 10:48
Medlem
Sen spelar det vl ingen roll heller Biden kan ju vinna antalet vljare med 6-7% och Trump nd valet om han vinner dom viktiga delstaterna.
2020-10-15, 10:51
Medlem
Under samma underskningsperioder skiljer ganska mycket p impopularitetssiffrorna om vi plockar ut Trumpfientliga Ipsos och Yougov. Ipsos hller mttliga disapproval 52% medan Yougov saftar p med 57%. Underskningsperiod fram till den 13 oktober.

Bda anti-TRUMPNA instituten hller 42% job approval i sina mtningar.

Rasmussen ligger under samma tid p 47% job approval och 51% disapproval.

Rasmussen kan ha rtt men med hjlp av utvecklad magknsla hller jag en approvalsiffra p 45% som mycket trovrdig och Trump r inte utrknad p ngot stt.

Entusiasmen fr Biden r pfallande lg och partiet verkar splittrat.
2020-10-15, 10:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Absolut tvrtom. En president som hackar ngns dator och sedan frsker sprida detta olovligt inhmtade och sedan bedrgligt manipulerade material via sociala ntverk mste sjlvklart stoppas. Inte s konstigt att clownen flippar nr han inte fr manipulera. Men Twitter och FB gr helt rtt som stnger av bedragarna.

h, om russiagate fick spridas med sina bevisade osanningar i alla media verallt s har man ju satt ribban. D hade man ju ingen fakta alls, det hr r ju tminstone ngot som gr att ta p. Jag antar att du hatar Assange och Wikileaks ocks. De flesta mnniskor har inga problem med att skurkar exponeras, bara skurkarna ogillar det. Hej skurk!
2020-10-15, 10:56
Medlem
smoerreboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unggoy
Historien om deras misslyckande frra gngen r ngot verdriven. Nationella mtningar stmde bra och de flesta stater likas. Men de stater man hade fel i lyckades falla precis rtt fr Trump. Biden har kampanjat en hel del i viktiga swingstater och kommer skert fortstta gra det de sista veckorna ven om han inte hller ngra stora rallys.

De finns skert ett par stater dr Bidens ledning i procent r ngot lgre n vad Clintons var just nu. Men Bidens ledning har varit mycket stabilare n Clintons. P valdagen var Clintons nationella ledning bara ca 3% s liten har Bidens ledning aldrig varit och jag tvivlar starkt att den krymper s pass mycket p de f veckor som r kvar. Dessutom s r Biden omkring eller till och med ngot ver 50% i mnga underskningar. De betyder att det enligt alla underskningar som gjorts finns betydligt frre oskra vljare kvar denna gng som kan bestmma sig i sista stunden.

Fr att summera det hela: r Bidens seger sker? Nej, sker kan man aldrig vara, men hans situation r starkare n Clintons och inga av de skandaler man frskt kasta p honom verkar n s lnge haft ngon effekt.
jag utgick ifrn delstatsmtningarna d jag tycker nationella mtningar i USA r helt meningslst

Klart orovckande fr team biden om de har dokumenterat fler oskra nu. Trump kommer lgga i en helt annan vxel nu
2020-10-15, 10:58
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Kunskapsniv 0 som vanligt med Herr Sirap.

P Trumps rallies kommer ca 25% som aldrig rstat fr. Dvs p en publik om 22.000 drar han in ca 5-6000pers i rster per rally. So what sger Ni, brja rkna. Med 5 rallies i Florida genererar detta ca 50% av antalet rster han vann Florida med 2016.. detta r skillnaden mina damer och herrar.

Lgg drtill att detta r TV snda tal och han ligger p primetime p TV, Youtube och andra platser. Det brukar brkas om hur mycket pengar Bloomberg och andra skjuter till Biden fr att synas och hras. Kan notera att det inte rcker lngt i jmfrelse. Detta vill dock inte vnstern hr frst.

Ngot ytterligare som vnstern inte frstr r att postrster ger Demokraterna en kortare period av rally & rstning. D alla Demokrater frvntas postrsta och detta skall ske under en viss tid gr det att Republikanerna kan kampanja nda in i kaklet, med folk som gr och rstar, medan Dems har postrstande som tidsbarrir. I vartfall mentalt. Detta var en av huvudorsakerna till Trumps terhmtning i Oktober 2016 och med nuvarande resultat av inkommande postrster verkar detta kunna ge exakt samma resultat 2020.

Trump arbetar mao in segern..

IDAG RALLY NORTH CAROLINA !!

Nu kommer du ju med nya helt ostyrkta pstenden. Ju lngre efter Trump kommer i mtningarna, ju fler fantasier kommer ifrn dig. Vad har du fr klla p att Trump lockar till sig 5000-6000 nya personer till varje rally som dessutom alla 5000-6000 kommer att g och lgga sin rst p honom p valdagen?

Ditt fall kommer att bli hrt och lngt p valdagen, jag hoppas du har ngon som kan ta emot dig!

#evictionnotice2020
Senast redigerad av Skallmeja-Zorro 2020-10-15 kl. 11:17.
2020-10-15, 11:01
Medlem
humanlifes avatar
Enligt den hr prognosen har Biden 290 elektorsrster, mer n tillrckligt allts.

Trump har 163 och behver allts 107 till. Det ser ju ganska omjligt ut, det r nog bara fulspel och fusk som kan hjlpa Trump. Eller stjlpa nnu mer.

https://www.270towin.com/maps/consen...l-map-forecast
2020-10-15, 11:07
Medlem
TextTvs avatar
En sak r sker i alla fall, Trump dominerar Biden p Youtube nr man jmfr views och likes samt livepublik p deras respektive rallies. Svrt att sga hur mycket detta betyder dock d Youtube har mycket mer manliga n kvinnliga anvndare.

Jag har dock haft stor framgng nr jag anvnt mig av denna metod fr att hitta vinnare nr jag bettat p Eurovision song contest
2020-10-15, 11:08
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Rasmussen kan ha rtt men med hjlp av utvecklad magknsla hller jag en approvalsiffra p 45% som mycket trovrdig och Trump r inte utrknad p ngot stt.

Du borde slja din magknsla till de stora intressenterna i USA. Du kan tjna miljoner, eller kanske till och med miljarder. Det r fantastiskt att anvndaren ShariaInstructor kan sitta p ett internetforum i Sverige och pricka in Trumpens std p enskilda procentenheter bara genom "knsla", bttre n ngon mtning kan gra!
2020-10-15, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Du borde slja din magknsla till de stora intressenterna i USA. Du kan tjna miljoner, eller kanske till och med miljarder. Det r fantastiskt att anvndaren ShariaInstructor kan sitta p ett internetforum i Sverige och pricka in Trumpens std p enskilda procentenheter bara genom "knsla", bttre n ngon mtning kan gra!

Men jag utesluter inte att Rasmussen Reports r det institut som mter bst, dom kanske har kunnat lgga in rtt variabler.

Knslan r ocks att Joe Biden leder men att det r lngt ifrn avgjort. Det r ju ganska mycket negativa nyheter omkring Biden just nu och det verkar tillta.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in