Citat:
Ursprungligen postat av
Skallmeja-Zorro
Nu fr du allt frklara varfr Twitter skulle vara en del av det Demokratiska partiet. Jag vill att du i detalj belyser gandefrhllanden, styrelsesammansttning och verkstllande ledning i ett sammanhang dr du binder dessa obestritt till det Demokratiska Partiet.
Ser fram emot detta!
#evictionnotice2020
Nu hoppar jag in i konversationen. Det r nog ingen strre hemlighet var Twitter-toppen har sina sympatier. Det tror jag nog att du ocks kan hlla med om.
Twitters initiala beslut att blocka anvndare som spred NYP artikeln var nog ven ett stt att ge igen fr en artikel som NYP skrev 2018 dr de kldde av Twitter och avsljade deras starka band till demokraterna.
Att Twitter/Google och de andra Big Tech fretagen r ledda av personer med starka sympatier gentemot demokraterna r ett obestridligt faktum. Det finns ju t.o.m. inspelade samtal dr de i Google-toppen beklagade sig ver Trump nr han vann valet.
Med tanke p vilken makt Big Tech sitter p, s r det oroande att de sitter och har en stark lutning t ett hll. I det hr fallet rkar de vara t vnster, men det skulle vara lika illa om de hade haft en lika stark hgerlutning. Det r en farlig utveckling fr en sund demokrati. Tycker du inte sjlv det?
Om vi tar Jack Dorsey som exempel, medgrundaren till Twitter. Han r en registrerad demokratisk vljare. Han har donerat pengar till demokraterna. Han har ven donerat miljontals kronor till ACLU. Vi fr heller inte glmma att han reste med USA:s utrikesdepartement till bl.a. Iran och Ryssland under Obama administrationen. Twitters styrelseordfrande Omid Kordestani och ekonomichefen Ned Segal r ven de demokrater och anti-Trumpare.
Sedan ska vi inte heller glmma att investmentbolaget The Vanguard Group (Twitters strste aktiegare) har mycket starka band till Kina, vilket givetvis inte gr saken bttre.