Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-15, 16:45
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Du kan starta hr: https://dos.myflorida.com/elections/...nty-and-party/

oJ. D leder bara med ftal registrerade.
Gammal data dock!
2020-10-15, 16:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hej Allan, Tack fr din konstruktiva frgestllning. Den har relevans.
Dock drar du fel slutsats. Om "gapet" minskat mellan demokrater och republikaner sedan valet 2016 mste allts Biden antingen se till att sina egna rstar i hgre utstrckning n 2016 eller konvertera republikaner alt undecided som tnkt rsta republikanskt i en hgre utstrcknng n vad historik visart.

Flo-Rida. Som det ser ut just nu mste allts Demokraterna ha 650.000 registrerade rsters vervikt i gapet fr att kunna ha en matematisk chans, detta rknar givetvis in undecided med historiska fakta, siffran 650.000 har kat frn 600.000 fr ett par tre veckor sedan.

Demokraternas rstvervikt r enligt den senaste rapporteringen 384.000 pers, dr de kat med 22.000 pers sedan senaste mtningen (titta i min historik). Nr man inte denna niv 650.000 r man enligt "alla utan bias" som rknar p detta inte i lge av att kunna sl Republikanerna.

Hej Nixter. Jag har inte dragit ngon slutsats s jag kan omjligt ha dragit fel slutsats.

Jag tar ngra frgor

1) Vad fr du siffran 650000 ifrn?

2) Vilka historiska fakta om undecideds?

3) Vore det inte mer relevant med historiska data om unaffiliateds n undecideds?
2020-10-15, 16:46
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Ha ha ha. Fortstt tro p dina konspirationsteorier men helst av allt br du ta dina mediciner. Din TDS blir vrre och vrre.

Jag mr bra, jag gr mot vinst, och en hel massa pengar d jag tryckte en en ansenlig summa p Biden nr oddset var 2,00 p Svenska Spel. Jag mr drfr prima! Men jag brjar bli direkt orolig fr dig. Du kommer att vakna upp den 4/11 med en baksmlla du frmodligen inte kan bota, allvarlig depression och och knsla av att vara precis den stora frlorare som de redan visste att du var, men hoppades att du kunde projicera p ngon annan.

Dessutom fr jag se bsta mjliga president svras in fr mbetet och bana vgen fr en ny demokratisk politik i USA. Den orange clownen r borta fr alltid och fr gna resten av sin lderdom t att frsvara sig i domstolar.

Det finns tv typer av mnniskor p denna jord, de som r fdda till ledare (som Biden exempelvis) och de som r fdda att ledas. Du r ett s tydligt exempel p det sistnmnda. En mycket liten mnniska helt utan egna kvaliter.

#evictionnotice2020
2020-10-15, 16:47
Medlem
Slottsherres avatar
Jag nskade verkligen aldrig att Trump skulle d av Coronan -
men kunde fanskapet inte tappa rsten tminstone.
Det r nstan ogreppbart vad mycket skit han pratar p sina rallyn just nu
2020-10-15, 16:53
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Om du nu pstr att Trump konspirerade med ryssar s r du fr alltid diskvalificerad frn internet.

Jag debatterar inte fr att Trump konspirerade, jag svarar imbecillen Andrimner, p att Ryssland utsatte det amerikanska Presidentvalet fr en pverkanskampanj i syfte att hjlpa Trump, huruvida han sjlv var inblandad eller ej har jag inte berrt.

Andrimners kommentar:
Citat:
S du vill prata konspirationsteorier? Vi kan ju brja med det faktum att Trumphatarna och samtliga stora medier i 4 r spridit konspirationsteorier om att Ryssarna hjlpte Trump vinna".

#evictionnotice2020
2020-10-15, 17:01
Medlem
Rasmussen Reports kom med en uppdatering nu och perioden omfattar tiden 11 okt---14 okt. Stllningen r ofrndrad, d v s job approval 47% och disapproval 51%.

D antar jag att Morning Consult kommer med en ny OU snart utan att consultera Trump-fansen.

Jag vet inte hur Trump skall kunna f upp sina siffror. Kanske om arbetslshetsiffrorna kommer fre valet och att ekonomin terhmtar sig bttre.

Att febrilt kra med "pedofil-gate", "Ukraina-gate" eller "Seal team-gate" biter inte p Joe Biden.
2020-10-15, 17:07
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Nu fr du allt frklara varfr Twitter skulle vara en del av det Demokratiska partiet. Jag vill att du i detalj belyser gandefrhllanden, styrelsesammansttning och verkstllande ledning i ett sammanhang dr du binder dessa obestritt till det Demokratiska Partiet.

Ser fram emot detta!

#evictionnotice2020

Nu hoppar jag in i konversationen. Det r nog ingen strre hemlighet var Twitter-toppen har sina sympatier. Det tror jag nog att du ocks kan hlla med om.

Twitters initiala beslut att blocka anvndare som spred NYP artikeln var nog ven ett stt att ge igen fr en artikel som NYP skrev 2018 dr de kldde av Twitter och avsljade deras starka band till demokraterna.

Att Twitter/Google och de andra Big Tech fretagen r ledda av personer med starka sympatier gentemot demokraterna r ett obestridligt faktum. Det finns ju t.o.m. inspelade samtal dr de i Google-toppen beklagade sig ver Trump nr han vann valet.

Med tanke p vilken makt Big Tech sitter p, s r det oroande att de sitter och har en stark lutning t ett hll. I det hr fallet rkar de vara t vnster, men det skulle vara lika illa om de hade haft en lika stark hgerlutning. Det r en farlig utveckling fr en sund demokrati. Tycker du inte sjlv det?

Om vi tar Jack Dorsey som exempel, medgrundaren till Twitter. Han r en registrerad demokratisk vljare. Han har donerat pengar till demokraterna. Han har ven donerat miljontals kronor till ACLU. Vi fr heller inte glmma att han reste med USA:s utrikesdepartement till bl.a. Iran och Ryssland under Obama administrationen. Twitters styrelseordfrande Omid Kordestani och ekonomichefen Ned Segal r ven de demokrater och anti-Trumpare.

Sedan ska vi inte heller glmma att investmentbolaget The Vanguard Group (Twitters strste aktiegare) har mycket starka band till Kina, vilket givetvis inte gr saken bttre.
2020-10-15, 17:26
Medlem
TextTvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av muck12
Det kan hnda att det inte var preciis 3 veckor innan valet, jag vgar inte svra p exakt tidpunkt d det trots allt r 4 r sedan. Vad jag r helt sker p att jag i runda slngar 10-dubblade mina pengar. Har ingen anledning att ljuga om det. Varfr skulle det tjna ngot till?

Ngon annan i trden som minns oddsen frra valet som kan bekrfta detta?

4 veckor innan valet stod Trump i 5,6 ggr pengarna. https://betting.betfair.com/politics...81016-171.html

Oddset var lgre 3 veckor innan. Men efter valstugorna hade stngt och ngra av de frsta resultaten kom ut under valnatten steg Trumps odds till 13 ggr pengarna.
2020-10-15, 17:32
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Om du stller frgan vad det r fr skillnad p NYP och NYT s r du fr alltid diskvalificerad fr denna, och liknande trdar.

#evictionnotice2020
Eftersom Biden inte stmmer NYP betyder det att allt de skrivit om Biden och Burisma r 100%sant.
2020-10-15, 17:33
Medlem
Haddock93s avatar
https://video.parler.com/8v/xu/8vxuUxpzqMxg.mp4

Rudy Giuliani med ytterligare bevis mot Biden.

Ett meddelande som hans son skickade till hans syster verkar det som. Visar p korruption, lyssna p vad han sger.
2020-10-15, 17:35
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Eftersom Biden inte stmmer NYP betyder det att allt de skrivit om Biden och Burisma r 100%sant.

Klart det r sant, det har alla insatta vetat lnge.

Tyvrr r vi i den tiden d tribal politics styr och dr folk vgrar erknna att sitt eget lag gjort fel. Man frnekar bevis och fakta frn bde vnster och hger. Kognitiv dissonans.

Dock mste sgas att vnstern (om man nu kan kalla demokraterna fr det) alltid kommer med anonyma kllor dvs ytterst tveksamt att det ens hnt, till skillnad frn riktiga bevis.
Senast redigerad av Haddock93 2020-10-15 kl. 17:37.
2020-10-15, 17:36
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Haddock93
https://video.parler.com/8v/xu/8vxuUxpzqMxg.mp4

Rudy Giuliani med ytterligare bevis mot Biden.

Ett meddelande som hans son skickade till hans syster verkar det som. Visar p korruption, lyssna p vad han sger.
Om man s har 110% bevis s r det en konspiration enligt Trumphatarna.
Om Trump dremot r allt sant oavsett hur stolliga teorierna r. Dom r mentalsjuka p riktigt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in