Citat:
Ursprungligen postat av
Smuts-Allan
Hej Nixter. Jag har inte dragit ngon slutsats s jag kan omjligt ha dragit fel slutsats.
Jag tar ngra frgor
1) Vad fr du siffran 650000 ifrn?
2) Vilka historiska fakta om undecideds?
3) Vore det inte mer relevant med historiska data om unaffiliateds n undecideds?
Hej Allan
Du svarade s hr:
"Du fr det att lta som att det r ett race mellan registrerade demokrater och registrerade republikaner. 40% av registrerade vljare r unaffiliated, det vill sga varken registrerade republikaner eller demokrater.
2016 rstade fler unaffiliated p Trump n Clinton. Frgan r om fler unaffiliated rstar p Trump n Biden denna gng.
Relativa kningar i voter registration r en fis i rymden jmfrt med svngningar i hur unaffiliated rstar."
Mitt svar: Din konklusion baseras p att de berkningar jag presenterat skulle exkludera unaffiliated, det gr de ej. De r inkluderade med den historiska data som finns frn valet 2008, 2012, 2016. Worst och Best scenario (fr Trump). Samma gller siffran 650.000 (som tidigare var 600.000) som baseras p de tidigare valen, antalet registrerade rster i respektive parti samt unaffiliated vid tillfllena, givetvis har 2016 mer tyngd i alla dessa avvgningar och vldigt mycket kan lsas ur detta val ensamt.
Notera att Trump vann 2016 med 45.000 rster i Florida, sedan dess har "gapet" mellan Republikaner och Demokrater krympt hgst vsentligt till ett netto p 348.000. Allt annat samma skulle Trump vinna strre idag, Trump har 90-95% support bland republikaner s det r svrt att se var hans tapp bland dessa r. Team Biden mste nu p tv veckor n 650.000 registrerade rsters vervikt dr merparten av dem dessutom gr ut p valdagen och rstar Biden fr att ha en matematisk chans att vinna, annars gr Florida till Trump.. Hller det fr (helt) osannolikt, men ok, lite drama vill vi ju ha det r val!