Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-15, 17:40
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Om man s har 110% bevis s r det en konspiration enligt Trumphatarna.
Om Trump dremot r allt sant oavsett hur stolliga teorierna r. Dom r mentalsjuka p riktigt.

Skyll detta p sociala medier och media som medvetet radikaliserar folk till olika flockar dr man vgrar erknna om ngon gjort fel inom politik.

Samma i svensk politik faktiskt. Vi blir mer och mer uppdelade i lag och kognitiv dissonans frekommer ofta. Man vill inte exempelvis se konsekvenserna invandring har p samhllet utan man sger att de r synd om dessa istllet t.ex. fakta finns verallt men man vgrar tro p det. Ideologisk besatthet.

Tyvrr r detta otroligt pfrestande p ett samhlle och r en brjan p interna konflikter inom landet.
2020-10-15, 17:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Eftersom Biden inte stmmer NYP betyder det att allt de skrivit om Biden och Burisma r 100%sant.

Man mrker att Pro-Trumpers blir mer och mer desperata. Desperata p grnsen till psykos.

Totalt innestngda i sin bubbla
- "det r helt sjlvklart" att alla phitt och lgner om Biden r sanna
- Trump leder "egentligen" i de flesta swingstates

Totalt frnekelse.
2020-10-15, 17:49
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Nu hoppar jag in i konversationen. Det r nog ingen strre hemlighet var Twitter-toppen har sina sympatier. Det tror jag nog att du ocks kan hlla med om.

Twitters initiala beslut att blocka anvndare som spred NYP artikeln var nog ven ett stt att ge igen fr en artikel som NYP skrev 2018 dr de kldde av Twitter och avsljade deras starka band till demokraterna.

Att Twitter/Google och de andra Big Tech fretagen r ledda av personer med starka sympatier gentemot demokraterna r ett obestridligt faktum. Det finns ju t.o.m. inspelade samtal dr de i Google-toppen beklagade sig ver Trump nr han vann valet.

Med tanke p vilken makt Big Tech sitter p, s r det oroande att de sitter och har en stark lutning t ett hll. I det hr fallet rkar de vara t vnster, men det skulle vara lika illa om de hade haft en lika stark hgerlutning. Det r en farlig utveckling fr en sund demokrati. Tycker du inte sjlv det?

Om vi tar Jack Dorsey som exempel, medgrundaren till Twitter. Han r en registrerad demokratisk vljare. Han har donerat pengar till demokraterna. Han har ven donerat miljontals kronor till ACLU. Vi fr heller inte glmma att han reste med USA:s utrikesdepartement till bl.a. Iran och Ryssland under Obama administrationen. Twitters styrelseordfrande Omid Kordestani och ekonomichefen Ned Segal r ven de demokrater och anti-Trumpare.

Sedan ska vi inte heller glmma att investmentbolaget The Vanguard Group (Twitters strste aktiegare) har mycket starka band till Kina, vilket givetvis inte gr saken bttre.

Tack fr en vlgrundad argumentation byggd p fakta. r medveten om merparten av det du skriver.
Jag argumenterade emot att man kunde stta ett likhetstecken mellan Twitter och det Demokratiska partiet. Jag r medveten om att det finns nra band mellan fretrdare fr dessa bde organisationer men anser att det ocks finns enormt stora skillnader. Twitter r ett privat fretag som svarar mot sina gare i frsta hand. Om det Demokratiska partiet p ett eller annat stt skulle agera p ett stt som missgynnade Twitter, s skulle ocks Twitter, omedelbart markera mot detta. Ett kommersiellt fretag kan aldrig ha s nra band med politiken att det riskerade att vara en nackdel fr dem.
2020-10-15, 17:50
Medlem
Nixters avatar
Biden har haft mten med George Soros.
Nu brjar detta bli intressant.
https://charliekirk.com/news/why-did...ail-to-hunter/
2020-10-15, 17:53
Medlem
Svarta-Skatans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Jag mr bra, jag gr mot vinst, och en hel massa pengar d jag tryckte en en ansenlig summa p Biden nr oddset var 2,00 p Svenska Spel. Jag mr drfr prima! Men jag brjar bli direkt orolig fr dig. Du kommer att vakna upp den 4/11 med en baksmlla du frmodligen inte kan bota, allvarlig depression och och knsla av att vara precis den stora frlorare som de redan visste att du var, men hoppades att du kunde projicera p ngon annan.

Dessutom fr jag se bsta mjliga president svras in fr mbetet och bana vgen fr en ny demokratisk politik i USA. Den orange clownen r borta fr alltid och fr gna resten av sin lderdom t att frsvara sig i domstolar.

Det finns tv typer av mnniskor p denna jord, de som r fdda till ledare (som Biden exempelvis) och de som r fdda att ledas. Du r ett s tydligt exempel p det sistnmnda. En mycket liten mnniska helt utan egna kvaliter.

#evictionnotice2020

Haha dr avsljade du dig att du bara driver i trden. Jag har full frstelse att man kan fredra Biden framfr Trump men alla som har gon att se med ser ju en senildement gammal ldring som r jvligt olustig mot smflickor.

Knner en amerikan som r demokrat och han kommer att hlla fr nsan nr han rstar, han tycker att Biden r vidrig men ogillar Trump s mycket s han hade hellre rstat p Saddam Husseins lik n lagt sin rst p Trump. Och det verkar han inte vara ensam om.
2020-10-15, 18:02
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smuts-Allan
Hej Nixter. Jag har inte dragit ngon slutsats s jag kan omjligt ha dragit fel slutsats.

Jag tar ngra frgor

1) Vad fr du siffran 650000 ifrn?

2) Vilka historiska fakta om undecideds?

3) Vore det inte mer relevant med historiska data om unaffiliateds n undecideds?

Hej Allan

Du svarade s hr:

"Du fr det att lta som att det r ett race mellan registrerade demokrater och registrerade republikaner. 40% av registrerade vljare r unaffiliated, det vill sga varken registrerade republikaner eller demokrater.

2016 rstade fler unaffiliated p Trump n Clinton. Frgan r om fler unaffiliated rstar p Trump n Biden denna gng.

Relativa kningar i voter registration r en fis i rymden jmfrt med svngningar i hur unaffiliated rstar."

Mitt svar: Din konklusion baseras p att de berkningar jag presenterat skulle exkludera unaffiliated, det gr de ej. De r inkluderade med den historiska data som finns frn valet 2008, 2012, 2016. Worst och Best scenario (fr Trump). Samma gller siffran 650.000 (som tidigare var 600.000) som baseras p de tidigare valen, antalet registrerade rster i respektive parti samt unaffiliated vid tillfllena, givetvis har 2016 mer tyngd i alla dessa avvgningar och vldigt mycket kan lsas ur detta val ensamt.

Notera att Trump vann 2016 med 45.000 rster i Florida, sedan dess har "gapet" mellan Republikaner och Demokrater krympt hgst vsentligt till ett netto p 348.000. Allt annat samma skulle Trump vinna strre idag, Trump har 90-95% support bland republikaner s det r svrt att se var hans tapp bland dessa r. Team Biden mste nu p tv veckor n 650.000 registrerade rsters vervikt dr merparten av dem dessutom gr ut p valdagen och rstar Biden fr att ha en matematisk chans att vinna, annars gr Florida till Trump.. Hller det fr (helt) osannolikt, men ok, lite drama vill vi ju ha det r val!
2020-10-15, 18:04
Avstngd
Nu brjar ven Expressen vakna.
https://www.expressen.se/kronikorer/...-donald-trump/

Citat:
Siffrorna som talar fr Donald Trump

Det ser onekligen tufft ut fr president Donald Trump.
Men det finns annat n opinionsmtningar infr det amerikanska presidentvalet.
Fr ja, det finns siffror som ven talar fr Trump.

llt r dock inte mrker fr president Trump. Han r ju till att brja med en sittande president och det brukar rcka ganska lngt.

Och nr Gallup nyligen frgade amerikanerna om de har det bttre i dag n fr fyra r sedan, s svarade 56 procent ja p frgan. Trots covid-19 och ver 200 000 dda amerikaner. Trots de ekonomiska problem det stllt till med.

Men de skattesnkningar Trump och kongressen klubbade igenom har gett amerikanska lntagare mer pengar i plnboken. De goda siffrorna p brsen r goda nyheter ven fr amerikanska pensionssparare.

Trump vcker som bekant starka knslor i USA. Bde negativa. Och positiva. De som gillar honom, gillar honom verkligen.

Trump har sitt starkaste std bland vita vljare utan hgskoleutbildning. Mnga dr knner att de slutligen ftt en president som talar deras sprk, delar deras prioriteringar i livet.

Valdeltagande bland den gruppen 2016 var 57,3 procent. Det finns potential fr Trump att locka in nya vljare i r.

Ett stt att mta entusiasmen infr valet r att se p hur mnga nya vljare som registrerat sig fr respektive parti i nyckeldelstaterna dr valet 2020 kommer att avgras. Delstater som Florida, Pennsylvania, North Carolina.

David Wasserman p The Cook Political Report har gjort just det. Och ja, det r positivare lsning fr Trump n fr Biden.

I Florida har sedan primrvalen i mars, enligt Wasserman, 195 652 nya republikaner registrerat sig, mot 98 362 demokrater. I Pennsylvania r marginalen n strre, 135 619 republikaner mot 57 985 demokrater. Det r bara i Arizona som demokraterna slr republikanerna.

Det har varit ett dilemma fr demokraterna frn brjan i denna valkamp att Joe Biden inte vcker lika mycket entusiasm och energi p den demokratiska sidan, som Trump gr p den republikanska.
2020-10-15, 18:11
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
Kan du vara snll och frklara fr mig vad det r man aldrig lr sig av valet 2016?

Det ska vl inte vara s svrt att skriva ner det med ord?

Du fr inga svar fr Andrimner har helt enkelt inga svar att ge. Personen i frga r helt tom p fakta och kan inte ens st upp fr sina egna argument. Hen r drfr ocks ett utmrkt exempel p Trumps krnvljare, outbildad vita rednecks huvudsakligen boende i trailerparks.

#evictionnotice2020
2020-10-15, 18:18
Medlem
TonyBergmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Biden har haft mten med George Soros.
Nu brjar detta bli intressant.
https://charliekirk.com/news/why-did...ail-to-hunter/

nnu mer som pekar mot en Biden seger allts.
2020-10-15, 18:23
Medlem
Haddock93s avatar
https://youtu.be/UgNWKIXvHp8

Tim Pool med uppdatering.

Tydligen har twitter brjat censurera hemsidor frn regeringen.

Cant make this shit up.
2020-10-15, 18:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman

Jag tror att folk inte vill hra s mycket om det dr medan de sjlva behver omsorg frn presidentens sida. Det r dags att Trump visar en knsla infr sitt folk.
2020-10-15, 18:24
Medlem
Haddock93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman

Jag tycker att Demokraternas och deras allierade inom big tech/medias agerande de senaste veckorna pekar p desperation.

Jag tror inte p en Biden seger, litar inte p underskningar, vi sg hur fel de var 2016.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in