Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Det r en sak som frvnar mig i detta presidentval.
De som stttar Biden har en ofta hvlig ton vilket brukar frknippas med en mera konservativ uppfostran.
De som stttar Trump lter som vrsta vnsterpatrasket, bde hr p FB och i USA.
Ngon som har en intressant analys eller har jag fel?
Vi har ju en allmn tendens i samhllet att tonen hrdnar. Och vrldens mktigaste president r ju ett tydligt exempel p respektlshet och kaxighet. Den sidan har rtt oavsett vad som sgs, fakta betyder inget och de svarar inte p frgor.
Trump sprider ideligen felaktiga pstenden, men eftersom han r den som anklagar alla andra fr fake news, s tror hans anhngare p honom. Underskningar visar att han ideligen har fel, men han fortstter upprepa samma sak. Jag tycker att han undergrver synen p fakta och sanning och det r det allvarligaste med honom.
Media borde syna honom mer och lgga fram hans felaktigheter ordentligt, det r en stor brist att de inte gr det. De hnar Trump, men lter honom hllas eftersom han gr hem hos folk.
Det fr mig att tnka p Hitler d och d.
Tyvrr r det vldigt svrt att bemta sdana hr mnniskor p ett bra stt, de r ju oemottagliga, de kr sitt race och skiter i andra. Jag har sett det p nra hll, vi glider undan starka auktoriteter, trots att de har fel och vi ogillar dem.