Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-10-16, 09:34
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av squeaky
Rudy Giulianis egna dotter medger ppet att hon kommer att rsta p Biden/Harris

Det kommer nog en taskig stmning vid middagsbordet hr framver.

Tror nog att Rudi inte gr ngon strre affr av det hela. Det r mest din sida som fr mentalt sammanbrott p mnniskor med avvikande mening. Hon borde dock inte g ut officiellt med det hela. Vem bryr sig vad hon tycker? Vad har hon presterat fr att folk skall respektera hennes sikter? Dremot r det mnga som lyssnar p Rudi av uppenbara skl.
2020-10-16, 09:43
Medlem
Surtrutens avatar
Det r en sak som frvnar mig i detta presidentval.

De som stttar Biden har en ofta hvlig ton vilket brukar frknippas med en mera konservativ uppfostran.

De som stttar Trump lter som vrsta vnsterpatrasket, bde hr p FB och i USA.

Ngon som har en intressant analys eller har jag fel?
2020-10-16, 09:52
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Andrimner
Fattar inte varfr alla i denna trd slsar s mycket tid p spekulationer om resultatet. Vi vet frn 2016 att det r meningslst. Vnta tills valet r ver sen kan vi snacka.

Det finns ju dom som hvdar att spekulationer och snedvridna polls r ett medveten strategi att dlja ett omfattande fusk genom att kraftigt verdriva den ena partens popularitet. Det r lite som att kratta manegen fr ett massivt fusk eller fr att kunna driva p ett ifrgasttande av ett valresultat. Demokraterna vill kunna anvnda denna missinformation t bgge hll. Dom vill kunna rttfrdiga det som kommer efter valet. Sedan har du dom hr inne som spinner vidare p detta naturligtvis helt omedvetna i dom flesta fall bakgrunden eller motivet bakom hela processen.
2020-10-16, 09:52
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Verkar som pengarna rasar in till Biden.
https://edition.cnn.com/2020/10/14/p...ing/index.html

Fr vi se om Trumpen lyckas fixa mer. Men han skulle vl kra in en 100 mille av egna pengar enligt vad han satt och skrvlade om fr ett tag sedan.
Blir vl att ringa Deutsche, Putin eller Aziz s han kan f lite fickpengar igen.

De 100 Miljonerna har efterfrgats av hans administration. Dom behvs, hans kampanjledare brjar bli desperat d Trump hller p att tappa ALLA Swing States, det behvs fylla p i kampanjkassan. Men det pengar som Trumpen utlovade sjlv saknas fortfarande. Det verkar nstan som om han sjlv insett att det inte r vrt att investera i en kommande vinst i Presidentvalet. ROI skulle vara lika med noll frmodligen.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 09:53
Medlem
Beethovanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

De som stttar Biden har en ofta hvlig ton vilket brukar frknippas med en mera konservativ uppfostran.

Jag uppfattar det som att det finns gott om patrask i bda lger, tycker folk generellt r mycket mer otrevliga kring detta val n vad det varit tidigare. Mycket mindre respekt fr andras sikter och liknande. De med hvlig ton r snarare sm undantag.

Men s har vi att gra med tv rtt vrdelsa kandidater. Det spelar kanske egentligen mindre roll vem som vinner, folket frlorar.
2020-10-16, 10:07
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Finns inga nyheter den senaste veckan som ftt lika stor uppmrksamhet som Biden-skandalen. Det r ett levande lik, till skillnad frn Russia-Hoax.

Det gr ont, jag vet.

Ja, nyheten lever hos konspirationsteoretiker och Trumps tangentbordskrigare. Inga serisa medier har tagit upp nyheten. Den lever hos de redan vertygade, men hos folk i gemen i USA, de som lgger sin rst den 3/11, eller i frtidsrstningarna, s r detta en dd nyhet, det var den redan nr Firma Murdoch & Giuliani frskte ge "sista hjlpen" till sin kamrat Trump genom att slppa ut denna hstskit.

#evictionnotice2020
2020-10-16, 10:13
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Surtruten

Vi har ju en allmn tendens i samhllet att tonen hrdnar. Och vrldens mktigaste president r ju ett tydligt exempel p respektlshet och kaxighet. Den sidan har rtt oavsett vad som sgs, fakta betyder inget och de svarar inte p frgor.

Trump sprider ideligen felaktiga pstenden, men eftersom han r den som anklagar alla andra fr fake news, s tror hans anhngare p honom. Underskningar visar att han ideligen har fel, men han fortstter upprepa samma sak. Jag tycker att han undergrver synen p fakta och sanning och det r det allvarligaste med honom.

Media borde syna honom mer och lgga fram hans felaktigheter ordentligt, det r en stor brist att de inte gr det. De hnar Trump, men lter honom hllas eftersom han gr hem hos folk.
Det fr mig att tnka p Hitler d och d.

Tyvrr r det vldigt svrt att bemta sdana hr mnniskor p ett bra stt, de r ju oemottagliga, de kr sitt race och skiter i andra. Jag har sett det p nra hll, vi glider undan starka auktoriteter, trots att de har fel och vi ogillar dem.
2020-10-16, 10:15
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro
Ja, nyheten lever hos konspirationsteoretiker och Trumps tangentbordskrigare. Inga serisa medier har tagit upp nyheten. Den lever hos de redan vertygade, men hos folk i gemen i USA, de som lgger sin rst den 3/11, eller i frtidsrstningarna, s r detta en dd nyhet, det var den redan nr Firma Murdoch & Giuliani frskte ge "sista hjlpen" till sin kamrat Trump genom att slppa ut denna hstskit.

#evictionnotice2020

Citerar mig sjlv frn frra sidan:

Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Absolut. Expressen krde tre nyheter om det och ven p lpet p Sky News i AU. Stendtt.
2020-10-16, 10:16
Medlem
JustZlatans avatar
Vem vinner valet enligt spelbolagen?

De som sa att Trump skulle vinna 2016 vad sger de infr detta val? Nu menar jag serisa bedmare.

Det var en engelsk tidning som tippade rtt bde i Brexit-valet och i USA-valet 2016. Vad sger de nu?
Senast redigerad av JustZlatan 2020-10-16 kl. 10:20.
2020-10-16, 10:18
Medlem
DRAVKCABs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skallmeja-Zorro

#evictionnotice2020

Vad r den med Bidens och deras involverande med Burisma och avskedandet av Shokin som du anser r en konspiration? Hur tycker du Bidens avstndstagande mot korruption och involverande med ett fretag som Burisma i Ukraina gr ihop? r det absolut ingenting hr som fr ngon liten varningsklocka att ringa??
2020-10-16, 10:22
Medlem
squeakys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DRAVKCAB
Tror nog att Rudi inte gr ngon strre affr av det hela. Det r mest din sida som fr mentalt sammanbrott p mnniskor med avvikande mening. Hon borde dock inte g ut officiellt med det hela. Vem bryr sig vad hon tycker? Vad har hon presterat fr att folk skall respektera hennes sikter? Dremot r det mnga som lyssnar p Rudi av uppenbara skl.

Citat:
Tror nog att Rudi inte gr ngon strre affr av det hela
Ptja, det r nog en aning pinsamt fr Rudy.

Citat:
Det r mest din sida som fr mentalt sammanbrott p mnniskor med avvikande mening
Nr kompis, vi skrattar mest.

Citat:
Hon borde dock inte g ut officiellt med det hela.
Nh? Hon har vl lika mycket rtt som alla andra att f sga sin sikt,eller?

Citat:
Dremot r det mnga som lyssnar p Rudi av uppenbara skl.
Det r nog mnga frn Trumpetens lger som lyssnar p Rudy men knappast ngon annan fr denne Rudy paddlar ju omkring med ryska spioner.
https://i.insider.com/5f5a60f3e6ff30...jpeg&auto=webp
2020-10-16, 10:30
Bannlyst
Marcus Oscarsson blir bara smre och smre. Det r helt galet hur han mer eller mindre blivit Bonniers knhund senaste 2 ren. Nu pratar han terigen om att "Trump inte kan ta avstnd till vitmaktrrelser" nr Trump gjort det genomgende under alla ren och ven gjorde det under NBC utfrgning i natt klart och tydligt och som visades i inslaget. nd stller den ena programledaren tillbaka frgan till Marcus och frgar "Varfr r det s svrt fr Trump att frdma viktmaktrrelsen".

Hur i helvete kan man vara s jvla efterblivna?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in