2020-10-21, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Jo, det tror jeg faktisk. Lnn er vel en hvelig gammel dame n, og hvis hun klarte hre TH, s tror jeg ogs at en evt avlytter kunne hre han.

Det som er rart, er jo at TH sa i avhr at han ringte AE for at de skulle planlegge hytteturen. Men hvorfor planla de ikke dagen fr, eller dagen fr det igjen, nr de var hjemme og snn. Hres merkelig skulle ta det p telefon. Hva var det som var s viktig? Hvor mange bokser med joikakake eller lapskaus de skulle ha med?
Det som er enda rarere er jo at Anne sendte meldig til datteren om at turen var avlyst.
S her er det noe som ikke stemmer.
Ringte TH bare for skaffe seg alibi? Vi har jo bare THs ord p at grunnen til han ringte var for snakke om hytteturen.
Jeg synes det er veldig rart at TH som er veldig opptatt av jobben sin vil bruke arbeidstiden p avtale en tur p hytten. Det var vel ikke noe spesielt p gang, store innkjp eller noe. Hun handlet sikkert maten. Hun ville visst lage noe godt.
Avlysningen tror jeg TH sto for. Hun avlyser neppe p hans vegne.
Hun sa til MB at de skulle p hytten.
Etterp sa TH at han heller ville ta mte i Lillehammer. S drar han.
Da sender hun sms til datter og tilbyr sitte barnevakt fordi turen er avlyst.
Hun ringer snnen som hun har ftt beskjed om. Men han refererte at hun skulle p hyttetur.
Da spr jeg meg: hvorfor sa han det. Fler meg sikker p at hun sa det samme til han som til datter. Turen er avlyst. Snakket han med henne. Gikk oppringningen fra hennes mobil til telefonsvarer og hun leste inn melding til han. Tar det 90 minutter? Alts, lyger snnen. Han klarte ikke gjengi samtalen.
Citera
2020-10-21, 20:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LH07
m vre skadet uten legetilsyn i s fall. Har dessverre ingen tro p hun lever.

Det r ju teoretiskt mjligt att AEH r i livet ...
Citera
2020-10-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det r ju teoretiskt mjligt att AEH r i livet ...

Nei.
Citera
2020-10-21, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Jeg synes det er veldig rart at TH som er veldig opptatt av jobben sin vil bruke arbeidstiden p avtale en tur p hytten. Det var vel ikke noe spesielt p gang, store innkjp eller noe. Hun handlet sikkert maten. Hun ville visst lage noe godt.
Avlysningen tror jeg TH sto for. Hun avlyser neppe p hans vegne.
Hun sa til MB at de skulle p hytten.
Etterp sa TH at han heller ville ta mte i Lillehammer. S drar han.
Da sender hun sms til datter og tilbyr sitte barnevakt fordi turen er avlyst.
Hun ringer snnen som hun har ftt beskjed om. Men han refererte at hun skulle p hyttetur.
Da spr jeg meg: hvorfor sa han det. Fler meg sikker p at hun sa det samme til han som til datter. Turen er avlyst. Snakket han med henne. Gikk oppringningen fra hennes mobil til telefonsvarer og hun leste inn melding til han. Tar det 90 minutter? Alts, lyger snnen. Han klarte ikke gjengi samtalen.
Jeg leste at AE formidlet i telefonsamtalen med snnen at hun skulle sitte barnevakt. (Og alts ikke noe om at hun skulle til hytten den dagen). (Men jeg leste tidligere noe om at telefonsamtalen med snnen dreide seg om bl.a. hytteturen). Fetad: Se sitat her:
Citat:
Ursprungligen postat av Hunterrr
Fant en artikkel som beskriver litt om de samtalene p morgenen:

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...te-til-soennen

Om samtalen med lnningsansvarlig:
Klokken 08.45 snakket hun med den ansatte ved Futurum. Samtalen varte i dryt ti minutter og den ansatte har forklart seg til politiet om innholdet:
Iflge den ansatte fremsto alt som normalt. Anne-Elisabeth virket vel og vedkommende mener at hun sannsynligvis hrte Tom Hagen i bakgrunnen av samtalen, fr VG opplyst.
Lnn, timelister, og teaterstykket The Book of Mormon, som Anne-Elisabeth og ektemannen hadde sett med et vennepar kvelden fr, var ogs tema.
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.
Anne-Elisabeth Hagen jobbet ogs ved Futurum og var p jobb enkelte dager i mnedene helt frem til forsvinningsdagen. I den aktuelle samtalen med den ansatte skal Anne-Elisabeth ha vrt tvilende til om hun kom p jobb den dagen.

Om 0914 samtalen med snnen:
Det var sin egen snn hun ringte denne morgenen. Samtalen varte i 92 sekunder.
VG fr opplyst at snnen har forklart seg om samtalen i flere avhr.
Han har fortalt politiet at han ble vekket av at moren ringte. Han hadde hatt en drlig natt og var derfor ikke spesielt pratsom, forklarte han.
I de to frste avhrene var snnen uklar om innholdet i samtalen. Han sier at han var lei seg for at han var sur og grinete, siden det i ettertid har vist seg vre det antatt siste sikre livstegnet fra moren.
Ti dager etter forsvinningen var snnen i nok et avhr. Da forklarte han at de snakket om lnnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere p dagen.
P den tiden var ogs snnen ansatt hos faren og jobbet ved Futurum nringspark i Lrenskog.
Bakgrunnen for at de to snakket om lnn var at Anne-Elisabeth tidligere p morgenen hadde snakket med en ansatt p Futurum med ansvar for lnnskjringer, som skulle kjres denne dagen, iflge VGs opplysninger.
Senast redigerad av z-z-z 2020-10-21 kl. 21:04.
Citera
2020-10-21, 20:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
N er det lenge siden jeg har fulgt nye nok med p denne trden, men m ta opp igjen noen teorier fra tidligere.

1)
Ved flge denne linken https://www.nrk.no/norge/denne-bilen...ant-1.15209701 ser dere en video verst i saken som har vrt diskutert en del her inne idag.
Det jeg lurer p er: str det virkelig ingenting i saken NRK har skrevet om det lyset som opplyser bilene nrmest i bildeutsnittet? Det er jo tydelig at det er en bil eller et transportmiddel (antagelig) som str og blinker tilbake til venstre for selve kameraet.
Hva tenker dere om dette?
I videoen av mannen med hette som ikke har meldt seg ser vi at han tar til venstre rett fr denne parkeringsplassen. Kan det vre den mannen som setter seg i en bil og s blinker med lysene p den over til den andre siden?

2)
Mannen med hette som ikke har meldt seg for politiet, han er jo fanget opp av overvkningskameraer gende fra nrheten av Futurum-omrdet og nesten helt fram til Hagen-huset. Er det virkelig slik at ingen tror denne er TH selv? Kan det vre en annen person som har forsikret seg om at TH har ankommet Futurum for s g hele veien til den parkeringsplassen nevnt i punkt 1 her, og s varsle en bil p den andre siden om at kysten er klar?

Dette er svrt analoge mter gi beskjeder p, men i vr digitale tid er det naturlig velge for noen som har tenkt beg en forbrytelse.

Jeg har forvrig lite eller ingen tro p at TH mangler digital kompetanse. Han har vrt en forretningsmann hele livet som er utdannet ingenir i bunnen, alts m han ha hatt befatning med svrt mange teknologiske grensesnitt og duppedingser. Noe annet er bare spryt og en beleilig unnskyldning han selv fant p og fortalte politiet nesten med en gang han hadde kontaktet dem den 31. oktober 2018.

Tydelig blinking der ja.
Hverdags digital kompetanse er ikke vanskelig. Kan vr vrient huske rekkeflge p knapper, men knappene er lett se og forst. Grnn telefon rd telefon. Konvolutt er mail. Skrivemaskin er utskrift. Diskett er lagre.
Citera
2020-10-21, 21:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Jeg leste at AE formidlet i telefonsamtalen med snnen at hun skulle sitte barnevakt. (Og alts ikke noe om at hun skulle til hytten den dagen). Se sitat her:
'

Det stemmer. Samtalen handlet om lnn, haloween og barnevakt. Ingen ting om hytteturen slik Mattagg hevder. Og samtalene varte i 92 sekunder. Ikke 90 minutter slik Mattagg hevder.
Citera
2020-10-21, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
'

Det stemmer. Samtalen handlet om lnn, haloween og barnevakt. Ingen ting om hytteturen slik Mattagg hevder. Og samtalene varte i 92 sekunder. Ikke 90 minutter slik Mattagg hevder.
Fetad: Jo, men i en annen avisartikkel str det noe som kan tolkes p flere mter, og jeg vet ikke hva som er korrekt informasjon:

"Samtalen ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell, iflge TV 2 opplysninger."
https://www.tv2.no/nyheter/11467233/

Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Ja AE snakket om hytteturen i den samtalen:

Samtalen 8.45-8.56: Den ansatte ville snakke med henne om timelister og lnnsutbetaling.

I tillegg til jobbrelaterte ting snakket de to om at ekteparet Hagen vurderte reise til hytta p Kvitfjell senere p dagen.

Tema i samtalen med lnningsansvarlig:
Lnn, timelister, og teaterstykket The Book of Mormon, som Anne-Elisabeth og ektemannen hadde sett med et vennepar kvelden fr, var ogs tema.
I tillegg fortalte Anne-Elisabeth Hagen om at hun og ektemannen muligens skulle til Kvitfjell senere samme dag.

9.10-sms:
Denne turen avlyste hun overfor et familiemedlem i en tekstmelding 14 minutter etter telefonsamtalen, klokken 09.10.

9.14-samtalen med snnen:
Ti dager etter forsvinningen var snnen i nok et avhr. Da forklarte han at de snakket om lnnsutbetalinger og at det var Halloween. I tillegg dreide deler av samtalen seg om at Anne-Elisabeth skulle sitte barnevakt senere p dagen.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...te-til-soennen

Hadde ikke AE mottatt eller lest sms fra datter om at de hadde ordnet barnevakt fr hun ringte til snnen, ettersom AE snakket med snnen om at hun skulle sitte barnevakt?

Samtalen ble avsluttet 09.16 og handlet blant annet om den mulige turen til Kvitfjell, iflge TV 2 opplysninger.

Det er et mysterium at AE avlyste hytteturen i sms kl 9.10 og at hun snakket i tlf kl 9.14 med snnen om den mulige hytteturen. (Er det media som har formulert dette feil? Eller er det vanlig kalle en avlyst hyttetur for en mulig hyttetur etter at den er avlyst?)
Citera
2020-10-21, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
'

Det stemmer. Samtalen handlet om lnn, haloween og barnevakt. Ingen ting om hytteturen slik mattagg hevder. Og samtalene varte i 92 sekunder. Ikke 90 minutter slik mattagg hevder.

Selvflgelig sekunder. Ikke hevder, men skrev feil
Jeg husker feil da. Men frst i tredje avhr husket han hva de snakket om, riktig? Lurte litt p hvorfor
Citera
2020-10-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mattagg
Selvflgelig sekunder. Ikke hevder, men skrev feil
Jeg husker feil da. Men frst i tredje avhr husket han hva de snakket om, riktig? Lurte litt p hvorfor
Som vi begge husket ha lest, har det tidligere vrt skrevet i en artikkel at samtalen med snnen handlet om bl.a. den mulige turen til Kvitfjell:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Citera
2020-10-21, 21:18
Medlem
[quote=z-z-z|73324713]Som vi begge husket ha lest, har det tidligere vrt skrevet i en artikkel at samtalen med snnen handlet om bl.a. den mulige turen til Kvitfjell:
(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31[/QUOTE

Ja den har nok jeg lest. Da vet vi ikke hvilken versjon som er rett
Citera
2020-10-21, 21:18
Medlem
Slettsnokens avatar
Interessant at vi n fr vite om enda en 6-hendelse og timesintervaller. Det gjr tidslinja om mulig enda styggere for THs vedkommende.

0756, 0856, 0906, 1006, 1306 - ingen tror vel fortsatt disse tidspunktene er tilfeldige?
Senast redigerad av Slettsnoken 2020-10-21 kl. 21:22.
Citera
2020-10-21, 21:22
Medlem
For tenke litt i samme sporet som Legokatt: Se et yeblikk bort fra det jeg skrev om "ureglementert" kjring i nabolaget.

Kan australieren ha hentet AEH?
Kan AEH har blitt "mellomlagret" et eller annet sted, og n nyter hun livet i en bungalow ved kysten utenfor Melbourne?
En del av planen kan vre at svigersnnen reiser frst, og s emigrer eldste datter og barna 2-3 r senere?
Kanskje hele seperasjonen er fake?
Frivillig forsvinning, staget som kidnapping. Kan ha vrt en strek i regningen at TH ble mistenkt.
Barna har sine ord i behold: Far er uskyldig!
Neida, dette er ikke sannsynlig, men hva er egentlig sannsynlig i denne saken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in