2020-10-25, 12:51
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest

I tillegg har AEH sreie p hytten p Biri, og den m jo ogs vre verd en god del millioner.
Hun fr en bil og et gavebelp p 200.000,- kroner (1993).

[/i]

Feil. AE str som eier av hyttetomten ved siden av hytten. Jeg har alle dokumenter her.
Og nei, den hytten der er ikke verdt flere millioner.
Citera
2020-10-25, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Leiligheter i et rekkehus, kostet nok mere 700.000 den gang, ikke 200.000.
Forvrig var pengene lst til hun var fylt 67 r. Legg merke til at pengene ikke dukker opp i hennes formue i skattelistene. S det vil si at de sto p en konto som TH disponerte.

Jeg var markedet for kjpe bolig. Jeg var p visninger, bl.a. i Lrenskog. Prisen du refererer til, 700000 kr, er i nrheten av prisene fr krakket. Prisene etter krakket var utrolig lave, til gjengjeld var det hy rente.
Du mener alts at prisen p et rekkehus i Lrenskog, var verdt halvparten av et smbruk i en nabokommune? Et smbruk som i dag antas ha en salgsverdi p mellom 12 og 15 millioner kroner? Salgssummen var i 1992 1.6 millioner kr.
Senast redigerad av Hellsculls 2020-10-25 kl. 13:29.
Citera
2020-10-25, 13:30
Medlem
Uhyre interessant lesning i dette detaljerte innlegget fra Loxxa, tdligere i trden her p FB.
Opplysning om plassering her p Fb, se i bunnen av dette innlegget her.
Hvor har det blitt av denne diskusjonen ?
N er alt lst opp i en lock-on p at TH er skurken og frem og tilbake og vice versa.

Det reiser seg en rekke ubesvarte sprsml med hvem, hva, hvor disse bryske steuropeerne var ( er ) og hvilket involvement de hadde ( har ) i saken ). Ikke minst hvor de har tatt veien i etterhnd.
[b]Og sist, men ikke minst : Hvor i all verden er Anne Elsabeth blitt av ?

Helt tyst har det blitt om dette og de som forsker f det opp p agendaen igjen blir ganske raskt klubbet p plass og indoktorinert tilbake p rett spor som tydeligvis vil ha det til at dette er et home-run. Politiet mener at TH str bak og DA ER DET SNN. Basta.
Her i trden er det TH og alibi og 09:14 - tidspunktet, samt ektepakten som gjelder, alt annet er tydeligvis tull. Dette ogs i trd med politiets standpunkt.
Snakk om tunnelsyn.
Man har kjrt seg inn p et spor og der str man. Kommer ikke hverken fram eller tilbake.
Det er selvsagt lettere prve finne noe p ektemannen enn begynne nste opp i utenlanske miljer / kriminelle.
Mye enklere. Snille nordmenn som ikke tar igjen i nevneverdig grad.

Det er fremsatt teorier om at dette kan vre en utpressings-sak som de innvolverte ikke kommenterer. Av penbare rsaker.
Stor(e) utenlandsk(e) aktr(er) som disponerer ressurser av alle slag og som delvis har myndigheter i de respektive land i sin hule hnd.
Det er mye som foregr p alle plan ute i den store verden uten at vi ndvendigvis er informert om det her i vrt lille land. Og nr man er med og leker med disse guttene og et eller annet skjrer seg, s kan mye ubehagelig skje.
Uansett kan det vre slik, og de har et skikkelig "balletak" p TH og han tr ikke g videre med det i redsel for at de da vil ekspedere hans kone.
Det har gtt lang tid , men hun kan faktisk fortsatt vre i live, holdes i en av denne utenlandske aktrens bygningsmasse, med kjpt og betalt personell som tar seg av alt , fra mat og forndenheter, daglig mosjon, til doktorbesk og medisinering.
Man kan iallfall hpe p at det kan vre slik, og at hun en dag blir flyet opp til Skandinavia igjen.
Med eller uten bind for ynene.
Nr TH fr omgjort p en beslutning eller en investering, eller annet som ikke har falt i god jord.

Les dette innlegget fra LOXXA :side 117 Fb, innlegg # 1396, datert 29.01.2019
Citera
2020-10-25, 13:33
Medlem
Citat:
Dele p en bulkete gammel Citroen slik andre milliardr-ektepar gjr . Det har jeg faktisk aldri hrt om. De fleste i dag har to biler. Bilen til TH sto jo p Futurum, s hvordan skulle de kunne dele den? Hvor har du forresten ifra at de brukte dele p bilen? Link?

Det var vel noe om en nabokone som pleide sitte p med AEH, og det var vel ogs noe om at TH sa det var uavklart om de skulle kjre sammen, eller i hver din bil til hytta den dagen.

Jeg uttaler meg n bare p generelt grunnlag, ikke kjenner jeg familien og ikke kjenner jeg omrdet.

Jeg vet derimot om mange kvinner, yngre som eldre som bare kjrer bil i lokalmiljet, og det bare til nd. Det er ogs menn som er likedan, kan bare kjre til byen om de vet hvor de skal parkere. Andelen av snne ker med alderen, men det er mange nok yngre ogs.
Citera
2020-10-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
I Lrenskog fikk man i 1993 et helt grei grei leilighet for 200 000kr., for eksempel p Finstadjordet.De samme leilighetene selges i dag for over 3 millioner kr. Etter boligkrakket p slutten av 80-tallet, var boligprisene veldige lave, og det tok tid fr prisene begynte stige. Jeg vil tro S4 var verdt mellom 1 og 1.5 millioner kr i det aktuelle tidsrommet. Dagens verdi er trolig et sted mellom 12 og 15 millioner kr.
En venn av meg kjpte et smbruk i en kommune nord for Oslo. Dette var i 1992, og han betalte 1.6 millioner kr. Han har ikke utfrt mer enn ndvendig vedlikehold, men mener dagens verdi er mellom 12 og 15 millioner kr. Folk m se ting i sammenheng.
Problemet er at hun skulle f 200.000, den samme summen, ikke fr hun var 67. 💸👵🏻
Hun skulle ikke f pengene fr, og heller ikke er det nevnt at hun skulle f verdistigning av investering av pengene. S poengtere at 200.000 i 1993 var mye penger, er ikke et argument.
Hvis pengene ikke dukker opp i hennes skattelister som nettopp nevnt, s vil det si at TH investerte de 200.000 i 1993 for seg selv, og skapte seg selv en win win situasjon. I kontrakten str det svart p hvitt at hun ikke skulle f pengene fr hun var 67 r, og hun skulle bare f 200.000. Dette har ikke noe med gave gjre. Det har kun med tapte pensjonspoeng gjre.
Senast redigerad av Ittno 2020-10-25 kl. 14:11.
Citera
2020-10-25, 13:41
Medlem
Citat:
Rb.no Hvis noen har abonnement og vil legge ut her:

Politiet om Tom Hagen: har et okonomisk emosjonelt og sosialt motiv

Innholdet i Tom Hagens notatbker, en ektepakt fra 1987 og det som skal ha vrt et turbulent samliv er blant opplysningene som er med p ....

https://www.rb.no/politiet-om-tom-ha...s/5-43-1436731

Men det r ju ocks spekulationer och slutledning enligt en speciell modell, den enda modell polisen har?
Hade andra spr underskts lika noga hade kanske andra spekulationer sttt att lsa om.
Senast redigerad av Moschata 2020-10-25 kl. 14:01.
Citera
2020-10-25, 13:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Problemet er at hun skulle f 200.000, den samme summen, ikke fr hun var 67. 💸👵🏻
Hun skulle ikke f pengene fr, og heller ikke er det nevnt at hun skulle f verdistigning av investering av pengene. S poengtere at 200.000 i 1993 var mye penger, er ikke et argument.

Det r skillnad p om hon skulle f vrdestegringen eller inte.
Det r fel att som ngon hr pst att hon inte skulle ftt det.

Vi vet heller inte s mycket om vad TH betalat fr barnen och AEH under barnens uppvxtr.
Lkare, tandlkare, kostnader fr studier p olika niver, klder mm.
Citera
2020-10-25, 13:46
Medlem
Legokatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Politiet sitter alts p datalogger som viser at AEH bde skte informasjon om skilmisse og skte p boligannonser.

At nre forbindelser i tillegg har fortalt at AEH virket bekymret den siste tiden fr forsvinningen, kan tyde p at hun hadde ekstra mye tenke p. Beslutninger om strre veivalg skaper ofte tyngre tankeprosesser som naturlig nok vil gi seg utslag hos den som gjennomgr dette. Alle avveininger og vurderinger rundt fremgangsmte, tidspunkt, konsekvenser, familien osv. Mye tenke p.

At AEH i samme periode fortalte nre venninner om ulike ting fra ekteskapet, for eksempel om skuffelse rundt bryllupsdagen, kan vre et signal og hennes mte varsle p.

Nr beslutningen om tre ut av ekteskapet var tatt og ble kjent, ville hun kunne vise til de eksemplene hun allerede hadde gitt underveis og ftt forstelse. De ville forklart hvorfor hun gjorde som hun gjorde.
Jeg tenker at enhver hypotese om denne saken burde ta hensyn til disse opplysningene. For finne forklaringen p denne gten kan ikke tema skilsmisse feies under teppet.

Hypoteser som omhandler "ekte kidnapping" mener jeg blir for usannsynlig p flere omrder. Det blir f.eks for tilfeldig at AEH skulle bli kidnappet rett etter snakk om ekteskapsproblemer / sk om skilsmisse. I tillegg br man ta med i beregningen ektepakt / seperasjonspapirer / eventuelt familieforhold

(Men det blir selvflgelig opp til enhver tro hva man vil)

Slik jeg ser p det s str saken veier p:

-TH/medhjelper(e) utfrte dette
(men jeg fr ikke brikkene til passe med en slik hypotese)

eller

- GM manipulerte AEH med p et plott mot ektemann (brikkene passer)

( fortelle om ekteskapsproblemer / kommunisere skilsmisse i tiden fr = "Gone Girl"-plott)
Citera
2020-10-25, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rips
Det var vel noe om en nabokone som pleide sitte p med AEH, og det var vel ogs noe om at TH sa det var uavklart om de skulle kjre sammen, eller i hver din bil til hytta den dagen.

Jeg uttaler meg n bare p generelt grunnlag, ikke kjenner jeg familien og ikke kjenner jeg omrdet.

Jeg vet derimot om mange kvinner, yngre som eldre som bare kjrer bil i lokalmiljet, og det bare til nd. Det er ogs menn som er likedan, kan bare kjre til byen om de vet hvor de skal parkere. Andelen av snne ker med alderen, men det er mange nok yngre ogs.

Kan ju varit s att AEH hade avtal med ngon granne (nabo) om att dela naboens bil fr att handla mat osv.
Citera
2020-10-25, 13:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Det r skillnad p om hon skulle f vrdestegringen eller inte.
Det r fel att som ngon hr pst att hon inte skulle ftt det.

Vi vet heller inte s mycket om vad TH betalat fr barnen och AEH under barnens uppvxtr.
Lkare, tandlkare, kostnader fr studier p olika niver, klder mm.
Kun det ene barnet har utdannelse, og utdannelse i Norge er ikke det samme som semesteravgiften p Harvard. Svrt f utdannelser i Norge som koster noe. Lege for barn i Norge er bortimot gratis. Skoletannlege i Norge er gratis. At han betaler barnas klr er vel ikke regne som genersitet?
Citera
2020-10-25, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Girig och grinig och ...
Han r vl bara gammaldags kan jag tnka, menar att var och en ordnar sin egen ekonomi.
Han vill inte ha pengar inblandade i privata relationer.
Ger han till AEH skall han ge till barnen ocks.
Till slut ... blir det mer och mer om pengar ...
Det handlar om privata mnskliga relationer, inte om affrsbekanta.
Det r min tolkning tills vidare, av TH:s instllning.

Jeg tror det kan vre slik: TH hadde en vanskelig oppvekst. Han mtte tidlig arbeide for pengene. Faren ble utsatt for en arbeidsulykke under skogsarbeide. Naboene samlet inn penger for at familien skulle greie seg. TH ble "besatt" av konomisk trygghet. Han kunne etterhvert kjpe alt han pekte p. Men dette var hverken noe han nsket, eller hadde noe behov for. Han investerte,og formuen vokste. Mlet var ikke ke formuen for ke det personlige forbruket. Det han kanskje nsket vise, var at fattiggutten fra Hadeland, fikk til noe, vise at han fikk til veldig mye, til tross for et drlig utgangspunkt.
O*av Th*n var i mange r en Norges rikeste. Han har i llikhet med TH, startet med to tomme hender. I flere intervjuer har jeg lest at han hadde med matpakke til kontoret. Ingvar Kamprad var vel ogs ogs i samme kategori.
Vi har i de siste rene sett nyrike som flasher "rikdommen". De poserer foran biler i millionklassen. Flere av disse, blant annet en "dekkbaron", er n bankerott.
TH og AEH valgte leve et nkternt liv, og mye tyder p at de ikke var opptatt av materielle goder. Dette bli n brukt mot TH. Han fremstilles som "gjerrig". Jeg synes ikke at ektepakten er gustig for AEH. Men det kan forklares ut fra ting det har blitt spekulert om tidligere i trden. Dette er ikke bekreftet, men noen har skrevet om bl.a. utroskap og rusmisbruk. TH er en mann av sin tid. Man skal ikke langt tilbake i tid for huske uttalelser som: " Vi skal skilles. Jeg eier huset. Jeg har gjennom ekteskapet bidratt med 90% av inntektene. Kona var "hemmafru", og passet barna og holdt hjemmet i orden". Dagens generasjon unge voksne kjenner kanskje ikke til dette, og har et annet forhold til konomi
En god del klager over hye bensinpriser, samtidig som man kjper mat og drikke p bensinstasjoner. Jeg ser mange eldre har med seg breposer nr de skal handle i butikken. Dette skyldes ikke drlig konomi, men utslag av nysomhet. De kan sitte med hus verdt flere millioner.
Citera
2020-10-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
I Lrenskog fikk man i 1993 et helt grei grei leilighet for 200 000kr., for eksempel p Finstadjordet.De samme leilighetene selges i dag for over 3 millioner kr. Etter boligkrakket p slutten av 80-tallet, var boligprisene veldige lave, og det tok tid fr prisene begynte stige. Jeg vil tro S4 var verdt mellom 1 og 1.5 millioner kr i det aktuelle tidsrommet. Dagens verdi er trolig et sted mellom 12 og 15 millioner kr.
En venn av meg kjpte et smbruk i en kommune nord for Oslo. Dette var i 1992, og han betalte 1.6 millioner kr. Han har ikke utfrt mer enn ndvendig vedlikehold, men mener dagens verdi er mellom 12 og 15 millioner kr. Folk m se ting i sammenheng.
Det stemmer! Den leiligheten du bruker som eksempel er sikkert liten, men jeg kjpte hus i 1995, s dette kan nok stemme. Prisene varierte selvsagt ift hvor hen i landet.

Ang ektepakten - vet du om gavebelpet p 200.000,- kroner ble satt p hyrentekonto i 1993, slik at verdien idag er hyere?

Jeg har allerede skrevet at nr det gjelder THs sreie p huset, s mener jeg at det var urimelig, men at dette ikke gir grunnlag til tilsidesette ektepakten i sin helhet.
I tillegg har hun tatt et strre ansvar for barna og hjemmet, i lpet av et langvarig ekteskap, som gjorde at det var realistisk at hun fikk et vederlag p noen titalls-millioner.

Tatt i betraktning at hun hadde sreie p hytten p Biri (som TH betalte rehabiliteringen av), som m vre verd mange millioner, s ville AEH blitt en svrt bemidlet dame ved en eventuell skilsmisse.

Men alt dette er jo egentlig uvesentlig, uavhengi om TH var gjerrig eller raus, s kan han likevel ha drept AEH - eller omvendt.

Det kreves beviser for dmme noen for drap.
Hvis TH er en skyldig psykopatisk drapsmann, s gir han blaffen i rykter, han nyter situasjonen hvis politiet ikke klarer bevise at han er skyldig. Og blir politiet s desperat, at de gjr feil (f.eks. ulovlige etterforskningsmetoder, lekkasjer m.m.), s nyter han enda mer.

De eneste som rammes av sladder uten bevis, i tilfellet TH er en skyldig psykopatisk drapsmann, er AEH, Hagen-barna, barnebarna og vrig familie - for noen er uansett uskyldig. Det er de uskyldige som skammer seg.

Det virker som om noen trster seg med, at "hvis TH ikke blir dmt, s m han leve i skammen", fordi indisierekken er lang og offentliggjort. Men det er omvendt!
For en psykopatisk drapsmann s er det en seier, og tanken p at han har kommet unna med det alle vet, er et klimaks.

Trster politiet seg med offentlig skam? Er politiet desperat?
Senast redigerad av Havhest 2020-10-25 kl. 15:28.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in