2020-10-26, 00:09
Medlem
stone_sleepers avatar
Hr i trden (och i Trumphatande medier) rder en alternativ verklighet nr det gller Covid. Man vill f folk att tro att Trump har gjort det katastrofalt dligt och att USA r s otroligt mer drabbad n andra... Ett desperat frsk fr att f folk att rsta p Biden.

Europa har sammanlagt ver 250 000 dda i Covid.
Vi har just nu ver 100 000 nya fall i Europa varje dag.

Europa har just nu flest nya fall i vrlden, vi r terigen Covids epicentrum.

Distribution of COVID-19 cases worldwide, as of 25 October 2020:
https://www.ecdc.europa.eu/sites/def...?itok=naAhn4KI
2020-10-26, 00:11
Medlem
Tnkte citera ngra argument fr varfr Trump kan vinna frn en utmrkt artikel.
Citat:
Trumps remarkable advantage over Biden in the area of voter registration is one of the great untold stories of this election. In some battleground states, the margin of difference between Trump and Biden in voter registration is more than enough to tilt the election the presidents way, assuming these new voters actually cast their ballots.
Citat:
The Democrats zealous support for mail-in voting could well come back to haunt them...And the results from a spate of recent state and local elections suggests that a relatively high percentage of ballots may be invalidated due to mismatched names and addresses and other errors.
Citat:
Trump still enjoys a 45-46 percent favorability rating from the national electorate, which is consistent with the rate that incumbents en route to re-election typically earn. Jimmy Carter in 1980 and George H.W. Bush in 1992 had fallen into the low 30s.
https://amgreatness.com/2020/10/24/t...rove-decisive/
2020-10-26, 00:23
Medlem
Seemves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KaktusFlaktus
Ted Cruz r en bra gissning. Jag utesluter det inte. Dremot riskerar republikanerna en splittring efter Trump. Elefant, sna, lejon.

Splittringen kan ske inom bgge partierna och hade nog kunnat gra USA gott. Dock r det en garanterad frlust ett par val framver fr den sida som delar p sig frst och om inte motparten delar p sig d ocks, lr vi oavsett komma tillbaka till tv ledande partier.

Avtar inte polariseringen efter det att Trump gjort sitt s tror jag nstan mer p en geografisk splittring i frsta hand faktiskt. I vrsta fall vntar kriget.
Senast redigerad av Seemve 2020-10-26 kl. 00:27.
2020-10-26, 00:23
Medlem
KaktusFlaktuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Saltkatt
Jpp. Nr Trump, frr eller senare, ker ut str det nog en hel del folk i farstun redo att frska styra GOP t ett lite mer sansat hll.

Vad som r sansat fr dig r inte samma sak fr alla andra, och det ska inte minst alla barn gldjas t.
2020-10-26, 00:28
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Tnkte citera ngra argument fr varfr Trump kan vinna frn en utmrkt artikel.
Trump still enjoys a 45-46 percent favorability rating from the national electorate, which is consistent with the rate that incumbents en route to re-election typically earn. Jimmy Carter in 1980 and George H.W. Bush in 1992 had fallen into the low 30s.

https://amgreatness.com/2020/10/24/t...rove-decisive/

Tja ingen klla ges till "45-46 percent favorability rating from the national electorate"
D Donald ligger p 42% och samma klla ger:

Bush yngre: +5,8% enheter hgre n Donald vid samma dag.
Obama: +5,7% enheter hgre n Donald.

2020-10-26, 00:29
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsraelWatch
Haha nsta Rasmussen-troll till raknig.
DU fr jttegrna visa dessa Rasmussen polls som slog rtt i Rostbltet (PA,MI,WI). FInns inga polls dr verhuvudtaget. De slog varken rtt eller fel eftersom de inte gjordes polls ifrn dem i rostbltet.
Trafalgar spikade endast Pennsylvania.

Resten hade de fel p.
Bullshit. Den nationella mtningen frn Rasmussen som kom ut i brjan av november 2016, tillsa att Trump var favorit till att vinna Michigan, Pennsylvania och Florida - och Rasmussen var som sagt den enda kllan som spdde detta.
2020-10-26, 00:30
Medlem
0rganets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Bullshit. Den nationella mtningen frn Rasmussen som kom ut i brjan av november 2016, tillsa att Trump var favorit till att vinna Michigan, Pennsylvania och Florida - och Rasmussen var som sagt den enda kllan som spdde detta.
Rasmussen var extremt dlig valet 2018..
2020-10-26, 00:35
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dic-tator
Dallas morning news har nu genomfrt den strsta pollen i Texas och den visar att Biden leder med +3 vilket r inom felmarginalen.
Allts r Trump-Biden tied i Texas...Texas...Texas... frstr ni hur illa det r om man r tied i Texas?

I detta avseende r Biden i en unik position. Valdeltagandet har stigit uppt i de strsta lnen i Texas i flera r, och i hela Texas har demokraterna vunnit fler rster n republikanerna. Som stndigt haft fallande siffror. I ett parti som GOP dr medlemmarna r ldre vita mn s framstr de som dinosaurier eftersom Texas r den delstat med strst andel inflyttande mnniskor frn hela vrlden.
Jag antar att en hel del demokrater lmnar Berkely california och nu drar till Austin Texas istllet. Vilket gldjer mig.

Det gr att valdeltagandet i tre Counties nu r viktigt: Dallas, Travis och Harris. Dessa tre kommer avgra valet fr Joe Biden.

I takt med att 55 miljoner amerikaner redan har frtidsrstat s vgar jag pst att Texas delstatssenat kommer bli bl. Texas representanthus kommer att bli bl. Texas presidentval kommer att bli bl

Och hela sekten Trump kommer att se sin ledare g under i detta stundande val.

Jaha..? Du har inte koll p vilka det r som ger Dallas Morning News va? Det r vlknt att DMN r den mest liberala tidningen i Texas.

Jag har mnga kontakter i Texas, och r det en sak som r 100 procent skert vid detta presidentval s r det att Trump kommer att ta hem Tx.
Senast redigerad av Generalandersson 2020-10-26 kl. 00:38.
2020-10-26, 00:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Internetkrigaren1
Om det r ens jmnt i Texas r ett sjukt dligt omen. Jag tippar p slakt, landslide fr Biden. Frmst p grund av Corona.

Om det var omvnda frhllandet d, sg att Joe Biden vore president detta ret under corona, d skulle allts Trump ha vunnit klart som utmanare p grund av corona.

Ingen klarar att frutse vad som hnder i en pandemi. Nu kar det ven i Europa.

Ja jag vet inte hur jmnt det r i Texas. Jag avvaktar och ser i nsta vecka.

Survey Monkey r nog inte det mest tillfrlitliga institutet, dom som jag drog fram hr.
2020-10-26, 00:36
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0rganet
Rasmussen var extremt dlig valet 2018..
Yep, men det ndrar inte det faktum att Rasmussen var bland de tre skraste kllorna i 2016.

Dock s frlitar inte jag mig p OU - oberoende av var de n kommer frn.
2020-10-26, 00:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Survey Monkey r en applikation fr att skapa hemsidor.

Men sk s ser du att det ocks r ett opinionsinstitut. Det r kanske med samma namn. Dom spottar ut underskningar i parti och minut.
2020-10-26, 00:39
Medlem
Saltkatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Generalandersson
Jag har mnga kontakter i Texas

Wow, tungt vgande argument!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem