2020-10-26, 21:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SuperViting
Du verkar inte helt klipsk. Kan man marschera fr BLM r man inte rdd fr coronavirus och borde sledes ven kunna g p Bidens rallies. Varfr sker det inte? Att Demokraterna stdjer Black Lives Matter ska inte behva ppekas.

https://s.abcnews.com/images/US/pelo...ed_3x2_992.jpg

Du mste spela dum?
Det r lite skillnad p valmte och olagliga demonstrationer. Skulle de mot frmodan inte vara olagliga s r det fr att kejsaren motarbetar alla former av restriktioner.
2020-10-26, 22:01
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snullerux
Som Hillary gjorde, "jag har vunnit" och sedan fick hon spelet nr Trump vann.
Hon gormar fortfarande om det. Det verkar som att skringsskpet exploderade bortom rddning, hon har fortfarande inte accepterat att hon aldrig kommer att bli president.
2020-10-26, 22:02
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tok-Frans
Hur tror du Bidens supportrar kommer uppfra sig om Trump vinner eller om Joe blir hktad?

Varfr skulle Joe bli hktad?

Men det r klart, Trump r ju p god vg att frvandla USA till en sorts demokratur... Hans idoler r ju de som styr i Ryssland, Brasilien, Kina, Nordkorea.

S d vore det kanske helt p sin plats att hkta sin motstndare som leder ver honom en vecka fre valet. Kanske Trump har lagt till Belarus p sin lista ver idoler?
2020-10-26, 22:02
Medlem
RickRozays avatar
Hade grna sett att Trumpin vinner igen, men efter att ha lyssnat p kvllens avsnitt av Ben Shapiro inser jag hur annorlunda syn hgern i USA har p coronasjukan.

Dom har 80 TUSEN nya fall varje dag. Trump vgrar och stnga ner, uppmanar knapp till munskydd.
Det ser ut som att det kan bli 200 tusen dda till som Biden var inne p.

Hade det varit vanliga tider skulle Trump kunna klara sig, men jag tvivlar p det i o m pandemin.

Jvla synd.
2020-10-26, 22:03
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Siffrorna kommer ju frn GOP,

Jag tycker det r intressant, ungefr som nr du saktar in nr du ser en trafikolycka, att du inte ens frstr varfr Republikanerna vljer data som passar dem.
2020-10-26, 22:03
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rufos
I Oktober 2016 hade Clinton 12% ledning i sammanvgda mtningar. S.k Poll of polls.

Man fr riktiga djvu-knslor av att se dig och andra TDS-drar vara s jvla bombskra p Sleepy Joe. Det ska bli roligt att bevittna all grt och besvikelse p valnatten. Minst lika roligt som frra gngen.

Kan du vara vnlig att lnka till detta. Det har jag aldrig sett frut. Jag tror du svalt en myt.
Enligt de poll of polls jag jmfrt knappade Trump in vldsamt under oktober. P slutet var han bara runt 3% efter. Sedan vann han med knappast mjliga marginal. Vrre n s var inte felmarginalen.
Men media och Hillary tog ut segern i frskott. Klokt nog r alla mer frsiktiga den h gngen.
2020-10-26, 22:07
Medlem
von Hindenburgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Nej. Det som jmfrdes var AfS och Trump rallies. Det str ganska klart i inlggen.

Var inte s autistisk. Sirup frstod precis vad det handlade om.
2020-10-26, 22:07
Medlem
Tok-Franss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Men det r klart, Trump r ju p god vg att frvandla USA till en sorts demokratur... Hans idoler r ju de som styr i Ryssland, Brasilien, Kina, Nordkorea.

S d vore det kanske helt p sin plats att hkta sin motstndare som leder ver honom en vecka fre valet. Kanske Trump har lagt till Belarus p sin lista ver idoler?

Sluta! Jag vet att vi hoppas p olika saker, men att Joe kan bli hktad r ett rimligt antagande.
Sedan varfr han blir det kan vi lmna drhn.
Jag undrar hur du tror att Bidens supportrar skulle agera vid eventuell valfrlust eller hktning.
2020-10-26, 22:08
Medlem
SuperVitings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen

Just hr vore det kldsamt att minnas hur techbolagen frsker styra presidentvalet till Bidens frdel genom att strypa det fria ordet online. Ungefr som det fungerar i t.ex. Kina.

Men vi vet dock att du inte har ett enda hederligt ben i din kropp s det r inte ett dugg frvnande att du beskyller Trump fr detta.
2020-10-26, 22:10
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Slottsherre
Kan du vara vnlig att lnka till detta. Det har jag aldrig sett frut. Jag tror du svalt en myt.
Enligt de poll of polls jag jmfrt knappade Trump in vldsamt under oktober. P slutet var han bara runt 3% efter. Sedan vann han med knappast mjliga marginal. Vrre n s var inte felmarginalen.
Men media och Hillary tog ut segern i frskott. Klokt nog r alla mer frsiktiga den h gngen.

Du har helt rtt. Det har blivit en sorts "myt", detta att Clinton ledde mer 2016. Det r helt felaktigt.

I brjan/mitten av oktober 2016 var Clintons ledning som strst, ca 5-6%. Ca 2 veckor fre valet brjade Trump ta in, och p valdagen var Clintons ledning 2-3% nation wide. Och hon fick faktiskt 2% fler av rsterna. S mtningarna var i princip spot on. Trump vann valet genom att han med extremt liten marginal knep de viktiga swingstaterna. Han hade helt enkelt osannolik tur.

Nu leder allts Biden med 9.5% nation wide, och med stabila 5-7% i de flesta swing states. Om bara folk gr och rstar s vinner Biden. Det r kassaskpsskert.

Det finns ocks siffror som visar p att demokraterna r aningen mer engagerade n republikanerna att rsta, s det knns ocks bra.
2020-10-26, 22:11
Medlem
https://www.google.se/amp/s/fivethir...d-clinton/amp/

Hr har ni en artikel frn 538 skriven precis innan valet 2016 dr det klart skriver att Trump endast r ett normalt polling error frn att vinna.

Stmmer inte riktigt verens med den bilden trumpsters frker banka in
2020-10-26, 22:14
Medlem
0rganets avatar
Wow Joe! kommer beska Iowa nsta vecka!! (donald tog denna med 10% enh.)
Denna vecka r de frvntade Georgia, Florida och Wisconsin.

Citat:
News: @JoeBiden announces he's heading to Iowa in the final week of the campaign, a state he hasn't visited since the primaries. This week he's also packing his schedule with trips to Georgia, Florida and Wisconsin.
https://twitter.com/MariannaNBCNews/...307004426?s=20

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in