Citat:
Ursprungligen postat av
Slottsherre
Kan du vara vnlig att lnka till detta. Det har jag aldrig sett frut. Jag tror du svalt en myt.
Enligt de poll of polls jag jmfrt knappade Trump in vldsamt under oktober. P slutet var han bara runt 3% efter. Sedan vann han med knappast mjliga marginal. Vrre n s var inte felmarginalen.
Men media och Hillary tog ut segern i frskott. Klokt nog r alla mer frsiktiga den h gngen.
Du har helt rtt. Det har blivit en sorts "myt", detta att Clinton ledde mer 2016. Det r helt felaktigt.
I brjan/mitten av oktober 2016 var Clintons ledning som strst, ca 5-6%. Ca 2 veckor fre valet brjade Trump ta in, och p valdagen var Clintons ledning 2-3% nation wide. Och hon fick faktiskt 2% fler av rsterna. S mtningarna var i princip spot on. Trump vann valet genom att han med extremt liten marginal knep de viktiga swingstaterna. Han hade helt enkelt osannolik tur.
Nu leder allts Biden med 9.5% nation wide, och med stabila 5-7% i de flesta swing states. Om bara folk gr och rstar s vinner Biden. Det r kassaskpsskert.
Det finns ocks siffror som visar p att demokraterna r aningen mer engagerade n republikanerna att rsta, s det knns ocks bra.