Citat:
Ursprungligen postat av
Wr4p
Sitter med min PS3 som inte vill starta längre, sist gång den visade något på TVn så stod det något om att den inte stängts av korrekt. Rätt person har fått sig en tillsägelse för detta. Men nu vägrar den ens starta och visa denna infon.
Vad som händer när jag trycker på power knappen är att lampan blir grön, fläktarna går igång, och efter någon sekund övergår lampan till orange för att sedan pipa 3 ggr, blinka rött och fläktarna stängs av, lampan fortsätter blinka rött tills man trycker på power, då den piper och byter till att lampan lyser med ett fast rött sken, inga fläktar startar.
Det går inte starta upp den i felsäkert läge, då samma sak händer om jag håller inne knappen eller inte.
Finns det någon som vet om det bara är att hiva den, eller om det på något sätt går att återställa hårddisken och prova från "factory default"?
Läste någonstans att man måste köpa till hårdvara för att komma åt innehållet på PS disken via en PC, eller finns det program som kan lösa detta?
Att lampan blir orange eller gul kallas för YLOD - Yellow light of death. Samma sak som med xbox 360 'red light of death' Så, din PS3 är trasig och du bör skicka in den på lagning alternativt köpa en ny.