• 5
  • 55
  • 95
  • 104
  • 105
  • 106
2017-09-05, 13:40
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimrulz
Hej! kul att hitta denna tråd! nu är är det så att jag har problem med att ljudet kommer genom hdmi´n men inte bilden. Jag har tryckt ner start knappen i 10~sek och då pep det.men hände inte så mycket mer. När jag försöker göra samma sak igen nu med att hålla inne start knappen så startas inte ps3´t om utan bara stängs av å sen har jag bara ljud men ingen bild när jag väl startat upp det igen.
Hjälp till detta uppskattas mycket!

Tack på förhand.

Kolla så inte hdmi sladden är glapp, har hänt mig på ps4 att jag haft ljudmen ingen bild. Tydligen va min hdmi sladd glapp
Citera
2017-09-05, 13:54
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimrulz
Jag har tryckt ner start knappen i 10~sek och då pep det.men hände inte så mycket mer.
Om du försöker komma in i felsäkert läge så gör du fel, här är en video på hur du gör: https://www.youtube.com/watch?v=vRMqeI0hXeM

Testa att koppla in med den andra kabeln till TV'n och kolla i inställningarna för skärmen så har jag för mig du kan ändra där till hdmi ...kör du med senaste systemversionen?
Citera
2017-12-27, 16:43
Medlem
Lyckas inte få Ps3an att ansluta till nätverket, kommer ständigt till felmeddelandet "Utbytet av nyckelinformationen överskred tidsgränsen. WPA-nyckeln som du angav kanske inte är korrekt".
100% säker på lösenordet (även testat x-antal ggr).
Nätverket funkar i övrigt kanon med allt annat.
Inte särskilt haj på nätverk i sig men läst mig till att PS3 inte fungerar till "N" så satt det till "B/G" endast.
Har ett 2.4Ghz och ett 5Ghz, konsolen hittar endast 2.4 så utgår från att det inte är kompatibelt med 5 (vilket jag använder till allt annat.

Tips på hur jag kan lösa detta?
Citera
2017-12-28, 10:43
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee
Lyckas inte få Ps3an att ansluta till nätverket, kommer ständigt till felmeddelandet "Utbytet av nyckelinformationen överskred tidsgränsen. WPA-nyckeln som du angav kanske inte är korrekt".
100% säker på lösenordet (även testat x-antal ggr).
Nätverket funkar i övrigt kanon med allt annat.
Inte särskilt haj på nätverk i sig men läst mig till att PS3 inte fungerar till "N" så satt det till "B/G" endast.
Har ett 2.4Ghz och ett 5Ghz, konsolen hittar endast 2.4 så utgår från att det inte är kompatibelt med 5 (vilket jag använder till allt annat.

Tips på hur jag kan lösa detta?

testa byt till WAP bara då? om inte det funka testa utan lösenord en gång.
Citera
2018-03-08, 13:48
Medlem
Familjens PS3 ger dålig bild, flimmer av rutmöster och prickmönster. I alla lägen, spel, psn-butik, netflix. Konsolen är ca 3 år gammal.

Har testat olika tv och sladdar. Letat i inställningarna. Men blir inte klok.

Någon som haft nåt liknande som löst det?
Citera
2018-05-05, 08:19
Medlem
ag har ett mycket märkligt problem

jag har en ps3 super slim cech 4004c med firmware 4.53 och cobra ode 4,20 qsv (firmware 2.20) och det börjar klicka på ljud från hdd och fryser efter 3-5mins så jag googlade om det och folk sa att hdd var Nära att dö så tog jag en annan 500gb hdd som jag vet fungerar och formaterar den och återställer ps3 med 4,53 och det börjar börja klicka igen vilket gör att jag tycker att det är något som händer här.

någon har någon aning om vad som är felet?
Citera
2018-06-14, 16:37
Medlem
Helt plötsligt så slutade hdmi fungera till ps3"t mitt så tv hittar inte nått så svårt bild.. Hjääälp
Citera
2019-08-29, 15:27
Medlem
schvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnens
Familjens PS3 ger dålig bild, flimmer av rutmöster och prickmönster. I alla lägen, spel, psn-butik, netflix. Konsolen är ca 3 år gammal.

Har testat olika tv och sladdar. Letat i inställningarna. Men blir inte klok.

Någon som haft nåt liknande som löst det?

Har du kollat outputen i själva konsolen, ofta kan det vara den som är trasig
Citera
2020-07-15, 15:16
Medlem
Sitter med min PS3 som inte vill starta längre, sist gång den visade något på TVn så stod det något om att den inte stängts av korrekt. Rätt person har fått sig en tillsägelse för detta. Men nu vägrar den ens starta och visa denna infon.

Vad som händer när jag trycker på power knappen är att lampan blir grön, fläktarna går igång, och efter någon sekund övergår lampan till orange för att sedan pipa 3 ggr, blinka rött och fläktarna stängs av, lampan fortsätter blinka rött tills man trycker på power, då den piper och byter till att lampan lyser med ett fast rött sken, inga fläktar startar.

Det går inte starta upp den i felsäkert läge, då samma sak händer om jag håller inne knappen eller inte.
Finns det någon som vet om det bara är att hiva den, eller om det på något sätt går att återställa hårddisken och prova från "factory default"?
Läste någonstans att man måste köpa till hårdvara för att komma åt innehållet på PS disken via en PC, eller finns det program som kan lösa detta?
Citera
2020-10-26, 04:10
Medlem
kuddenchristos avatar
Det laggar varje gång jag tittar på Youtube på min PS3. Även när klippen är helt färdigladdade. Vad kan det här bero på? Allt annat verkar fungera som det ska (spel, Netflix, DVD, BD, etcetera).
Citera
2020-10-26, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Sitter med min PS3 som inte vill starta längre, sist gång den visade något på TVn så stod det något om att den inte stängts av korrekt. Rätt person har fått sig en tillsägelse för detta. Men nu vägrar den ens starta och visa denna infon.

Vad som händer när jag trycker på power knappen är att lampan blir grön, fläktarna går igång, och efter någon sekund övergår lampan till orange för att sedan pipa 3 ggr, blinka rött och fläktarna stängs av, lampan fortsätter blinka rött tills man trycker på power, då den piper och byter till att lampan lyser med ett fast rött sken, inga fläktar startar.

Det går inte starta upp den i felsäkert läge, då samma sak händer om jag håller inne knappen eller inte.
Finns det någon som vet om det bara är att hiva den, eller om det på något sätt går att återställa hårddisken och prova från "factory default"?
Läste någonstans att man måste köpa till hårdvara för att komma åt innehållet på PS disken via en PC, eller finns det program som kan lösa detta?
Att lampan blir orange eller gul kallas för YLOD - Yellow light of death. Samma sak som med xbox 360 'red light of death' Så, din PS3 är trasig och du bör skicka in den på lagning alternativt köpa en ny.
Citera
2020-10-27, 12:06
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Det laggar varje gång jag tittar på Youtube på min PS3. Även när klippen är helt färdigladdade. Vad kan det här bero på? Allt annat verkar fungera som det ska (spel, Netflix, DVD, BD, etcetera).
Har ditt PS3 senaste systemprogramvara version 4.86?
Youtube behöver kanske också uppdateras? https://youtu.be/68V88852UO0
Citera
  • 5
  • 55
  • 95
  • 104
  • 105
  • 106

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto