Citat:
Ursprungligen postat av
Wr4p
Sitter med min PS3 som inte vill starta lngre, sist gng den visade ngot p TVn s stod det ngot om att den inte stngts av korrekt. Rtt person har ftt sig en tillsgelse fr detta. Men nu vgrar den ens starta och visa denna infon.
Vad som hnder nr jag trycker p power knappen r att lampan blir grn, flktarna gr igng, och efter ngon sekund vergr lampan till orange fr att sedan pipa 3 ggr, blinka rtt och flktarna stngs av, lampan fortstter blinka rtt tills man trycker p power, d den piper och byter till att lampan lyser med ett fast rtt sken, inga flktar startar.
Det gr inte starta upp den i felskert lge, d samma sak hnder om jag hller inne knappen eller inte.
Finns det ngon som vet om det bara r att hiva den, eller om det p ngot stt gr att terstlla hrddisken och prova frn "factory default"?
Lste ngonstans att man mste kpa till hrdvara fr att komma t innehllet p PS disken via en PC, eller finns det program som kan lsa detta?
Att lampan blir orange eller gul kallas fr YLOD - Yellow light of death. Samma sak som med xbox 360 'red light of death' S, din PS3 r trasig och du br skicka in den p lagning alternativt kpa en ny.