Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-09-05, 13:40
Medlem
CommonSenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimrulz
Hej! kul att hitta denna trd! nu r r det s att jag har problem med att ljudet kommer genom hdmin men inte bilden. Jag har tryckt ner start knappen i 10~sek och d pep det.men hnde inte s mycket mer. Nr jag frsker gra samma sak igen nu med att hlla inne start knappen s startas inte ps3t om utan bara stngs av sen har jag bara ljud men ingen bild nr jag vl startat upp det igen.
Hjlp till detta uppskattas mycket!

Tack p frhand.

Kolla s inte hdmi sladden r glapp, har hnt mig p ps4 att jag haft ljudmen ingen bild. Tydligen va min hdmi sladd glapp
Citera
2017-09-05, 13:54
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slimrulz
Jag har tryckt ner start knappen i 10~sek och d pep det.men hnde inte s mycket mer.
Om du frsker komma in i felskert lge s gr du fel, hr r en video p hur du gr: https://www.youtube.com/watch?v=vRMqeI0hXeM

Testa att koppla in med den andra kabeln till TV'n och kolla i instllningarna fr skrmen s har jag fr mig du kan ndra dr till hdmi ...kr du med senaste systemversionen?
Citera
2017-12-27, 16:43
Medlem
Lyckas inte f Ps3an att ansluta till ntverket, kommer stndigt till felmeddelandet "Utbytet av nyckelinformationen verskred tidsgrnsen. WPA-nyckeln som du angav kanske inte r korrekt".
100% sker p lsenordet (ven testat x-antal ggr).
Ntverket funkar i vrigt kanon med allt annat.
Inte srskilt haj p ntverk i sig men lst mig till att PS3 inte fungerar till "N" s satt det till "B/G" endast.
Har ett 2.4Ghz och ett 5Ghz, konsolen hittar endast 2.4 s utgr frn att det inte r kompatibelt med 5 (vilket jag anvnder till allt annat.

Tips p hur jag kan lsa detta?
Citera
2017-12-28, 10:43
Medlem
swebarbs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Twelvee
Lyckas inte f Ps3an att ansluta till ntverket, kommer stndigt till felmeddelandet "Utbytet av nyckelinformationen verskred tidsgrnsen. WPA-nyckeln som du angav kanske inte r korrekt".
100% sker p lsenordet (ven testat x-antal ggr).
Ntverket funkar i vrigt kanon med allt annat.
Inte srskilt haj p ntverk i sig men lst mig till att PS3 inte fungerar till "N" s satt det till "B/G" endast.
Har ett 2.4Ghz och ett 5Ghz, konsolen hittar endast 2.4 s utgr frn att det inte r kompatibelt med 5 (vilket jag anvnder till allt annat.

Tips p hur jag kan lsa detta?

testa byt till WAP bara d? om inte det funka testa utan lsenord en gng.
Citera
2018-03-08, 13:48
Medlem
Familjens PS3 ger dlig bild, flimmer av rutmster och prickmnster. I alla lgen, spel, psn-butik, netflix. Konsolen r ca 3 r gammal.

Har testat olika tv och sladdar. Letat i instllningarna. Men blir inte klok.

Ngon som haft nt liknande som lst det?
Citera
2018-05-05, 08:19
Medlem
ag har ett mycket mrkligt problem

jag har en ps3 super slim cech 4004c med firmware 4.53 och cobra ode 4,20 qsv (firmware 2.20) och det brjar klicka p ljud frn hdd och fryser efter 3-5mins s jag googlade om det och folk sa att hdd var Nra att d s tog jag en annan 500gb hdd som jag vet fungerar och formaterar den och terstller ps3 med 4,53 och det brjar brja klicka igen vilket gr att jag tycker att det r ngot som hnder hr.

ngon har ngon aning om vad som r felet?
Citera
2018-06-14, 16:37
Medlem
Helt pltsligt s slutade hdmi fungera till ps3"t mitt s tv hittar inte ntt s svrt bild.. Hjlp
Citera
2019-08-29, 15:27
Medlem
schvanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kvarnens
Familjens PS3 ger dlig bild, flimmer av rutmster och prickmnster. I alla lgen, spel, psn-butik, netflix. Konsolen r ca 3 r gammal.

Har testat olika tv och sladdar. Letat i instllningarna. Men blir inte klok.

Ngon som haft nt liknande som lst det?

Har du kollat outputen i sjlva konsolen, ofta kan det vara den som r trasig
Citera
2020-07-15, 15:16
Medlem
Sitter med min PS3 som inte vill starta lngre, sist gng den visade ngot p TVn s stod det ngot om att den inte stngts av korrekt. Rtt person har ftt sig en tillsgelse fr detta. Men nu vgrar den ens starta och visa denna infon.

Vad som hnder nr jag trycker p power knappen r att lampan blir grn, flktarna gr igng, och efter ngon sekund vergr lampan till orange fr att sedan pipa 3 ggr, blinka rtt och flktarna stngs av, lampan fortstter blinka rtt tills man trycker p power, d den piper och byter till att lampan lyser med ett fast rtt sken, inga flktar startar.

Det gr inte starta upp den i felskert lge, d samma sak hnder om jag hller inne knappen eller inte.
Finns det ngon som vet om det bara r att hiva den, eller om det p ngot stt gr att terstlla hrddisken och prova frn "factory default"?
Lste ngonstans att man mste kpa till hrdvara fr att komma t innehllet p PS disken via en PC, eller finns det program som kan lsa detta?
Citera
2020-10-26, 04:10
Medlem
kuddenchristos avatar
Det laggar varje gng jag tittar p Youtube p min PS3. ven nr klippen r helt frdigladdade. Vad kan det hr bero p? Allt annat verkar fungera som det ska (spel, Netflix, DVD, BD, etcetera).
Citera
2020-10-26, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wr4p
Sitter med min PS3 som inte vill starta lngre, sist gng den visade ngot p TVn s stod det ngot om att den inte stngts av korrekt. Rtt person har ftt sig en tillsgelse fr detta. Men nu vgrar den ens starta och visa denna infon.

Vad som hnder nr jag trycker p power knappen r att lampan blir grn, flktarna gr igng, och efter ngon sekund vergr lampan till orange fr att sedan pipa 3 ggr, blinka rtt och flktarna stngs av, lampan fortstter blinka rtt tills man trycker p power, d den piper och byter till att lampan lyser med ett fast rtt sken, inga flktar startar.

Det gr inte starta upp den i felskert lge, d samma sak hnder om jag hller inne knappen eller inte.
Finns det ngon som vet om det bara r att hiva den, eller om det p ngot stt gr att terstlla hrddisken och prova frn "factory default"?
Lste ngonstans att man mste kpa till hrdvara fr att komma t innehllet p PS disken via en PC, eller finns det program som kan lsa detta?
Att lampan blir orange eller gul kallas fr YLOD - Yellow light of death. Samma sak som med xbox 360 'red light of death' S, din PS3 r trasig och du br skicka in den p lagning alternativt kpa en ny.
Citera
2020-10-27, 12:06
Medlem
frank_pes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kuddenchristo
Det laggar varje gng jag tittar p Youtube p min PS3. ven nr klippen r helt frdigladdade. Vad kan det hr bero p? Allt annat verkar fungera som det ska (spel, Netflix, DVD, BD, etcetera).
Har ditt PS3 senaste systemprogramvara version 4.86?
Youtube behver kanske ocks uppdateras? https://youtu.be/68V88852UO0
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in