2011-02-17, 12:18
Moderator
Falukropps avatar
Detta r trden fr Playstation 3-support. Hr diskuterar vi tekniska problem med vra PS3or. Det kan vara allt mellan smsaker som hur man kopplar in PS3:an till TV:n, eller mer avancerade grejer som hrd- och mjukvarufel. Har du problem med din PS3:a s har du hursomhelst kommit rtt.

Om inlgget du tnkt skriva inte riktigt passar in hr, s finns det andra officiella PS3-relaterade trdar som mhnda passar bttre:

Playstation 3 - Jailbreak, customfirmware, spelbackuper och homebrew
Playstation 3 - Playstation Network (PSN) och ntverksspelande
Playstation 3 - Allmn diskussion

//mod
Senast redigerad av Falukropp 2011-02-17 kl. 12:47.
Citera
2011-02-18, 18:21
Medlem
ReMiiXs avatar
Lurad av Sony/Wesellcd?!

Hej!

Idag fick jag tillbaka mitt PS3 frn Wesellcd vilket dom skickade vidare till Tyskland. (Sony) Kommer hem och kopplar in skitet och fr upp " A Serious error has occurred. Conttact technical support for assistance." aka red screen of death.

Nu r det s att jag hade ett annat problem med mitt PS3 fr ngra mndader sedan, ang bildspelet. Fick betala ver 1500:- fr att f ett NYTT, men fick tbx exakt samma konsol! Sjukt ljligt.. Inte nog med att jag fick samma konsol, s r den snder?

Vad tycker ni att jag skall gra?

Fr mer info om tidigare problem med konsolen:

Citat:
Har sedan en tid tillbaka haft en hd-ready tv i hushllet, Finlux FLD785LM , och i och med detta inkp plockade jag ven p mig en hdmikabel fr att kunna nyttja min ps3a fullt ut bildmssigt. Tyvrr blev jag besviken fr sen dess har jag upplevt att bilden "laggar" i bestmda omrden p skrmen. Detta irritationsfenomen har hllit sig kvar trots anvndning av andra hdmikablar i olika prissegment och tvapparater. Problemet uppstr ven oberoende om jag spelar ett spel som MW2 p skiva eller Skate 3 Demo som lagras p hrddisken. Har inte heller ngon dynamisk instllning eller ngot annat lull lull som sger sig gra bilden bttre.

Har ngon annan ngot liknade problem?
Vet ngon vad som kan vara roten till detta problem och hur man kan fixa de
Citera
2011-02-18, 18:23
Medlem
Bagilles avatar
Ring dem?
Citera
2011-02-18, 18:28
Medlem
Slitet-Golvs avatar
Jag tycker att du ska ta kontakt igen.
Citera
2011-02-18, 18:28
Medlem
ReMiiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bagille
Ring dem?
Dom har ett tysk nr, samt att det r stngt..
Citera
2011-02-18, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Dom har ett tysk nr, samt att det r stngt..
vet inte riktigt jag har kpt lite dvd skivor dr har alldrig haft nt problem men do har det ju i sverige me det mste ju i alla fall en epost
Citera
2011-02-18, 23:24
Medlem
ReMiiXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blom97
vet inte riktigt jag har kpt lite dvd skivor dr har alldrig haft nt problem men do har det ju i sverige me det mste ju i alla fall en epost
Jag skickade ett meddelande till dom nyss, hoppas det lser sig bara.

Hursomhelst, knns vldigt trkigt att f tillbaka en defekt PS3 frn sony, vldigt dligt still av dom.
Citera
2011-02-19, 10:46
Medlem
Micke67s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ReMiiX
Jag skickade ett meddelande till dom nyss, hoppas det lser sig bara.

Hursomhelst, knns vldigt trkigt att f tillbaka en defekt PS3 frn sony, vldigt dligt still av dom.
Jag kpte mitt ps3 av mediamarkt efter nstan 3 r fick den rlod, lmnade tillbaks den fick vnta ca 3 veckor, fick en lagad tillbaks som hade flktproblem , lmnade tillbaks den fick vnta ca 3 veckor igen fick terigen en ny lagad, den fick jag terigen rlod p efter 2 veckors spelande, lmnade tillbaka den ocks var galen nu, fick d NTLIGEN en ny urtagen ur kartong s nu ntligen, sitter jag med en slim 120 gb dock blir jag ju av med kortlsarna,2 usb och ps2 kompetativen. s bara p att tjata p de.
Citera
2011-02-19, 12:23
Medlem
flytta sparad data mellan olika ps3

kan jag flytta sparad data frn mitt ps3 via en usb-sticka och sedan lgga in det p min polares ps3? har ett sparat co-op som vi skulle vilja fortstta med hos honom. men orkar inte dra med hela konsollen fr det.
Citera
2011-02-19, 18:12
Medlem
Tja!

Har problem med systemuppdateringen p mitt ps3. Jag skulle gra en vanlig rutin-systemuppdatering men p ntt stt s har den hngt sig vid 99%. Lt det st p ett tag men efter ett tag s trttnade jag och stngde av systemet FAST det str "stng inte av systemet". Satte p konsolen igen i hopp om att f komma till menyn men ack nej, nr jag satte p konsolen s startade den direkt p uppdaterinen fn 0% och fortsatte upp till 99% och hngde sig dr...
Har upprepat detta kanske 3-4 ggr men samma sak hnder. Har ingen aning om varfr den "hnger sig" just p 99% eller vad felet kan bero p.
Finns det ngon som har haft samma problem eller som har ngn lsning p detta? Vill inte lmna in den p lagning fr d kan man lika grna kpa en ny pga det ckligt hga pris dem tar fr att laga den!

Tack!

/Jesper
Citera
2011-02-19, 18:56
Medlem
Micke67s avatar
Testa och hmta hem det p usb, och installera det den vgen.
Citera
2011-02-19, 19:15
Medlem
tursams avatar
Behver lite hjlp! Satt och spelade Black ops p mitt ps3, sen satt jag vid datorn en stund medan ps3t va igng. Sen skulle jag spela en runda online igen p black ops och nr jag ansluter s str det strax dr p med ojmna mellanrum s str det "En annan anvndare med samma online-id har loggat in. Du har loggats ut."
Detta sker efter en slumpmssig tid. r det ngon annan jvel som sitter och loggar in p min anvndare d? Eller vad r det som hnder? Tackar fr svar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in