Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag vet bara att FiveThirtyEight hade grundligt fel 2016 och att jag finner det mrkligt att man anvnder dem som statistisk mttstock nu. Jag tror att du har s mycket investerat i att Biden vinner s att du inte r kapabel till en kvalificerad gissning oavsett underlag. Hr r min hllning fr gonblicket. Jag tittar alltid p trender och det hr r vad jag ser:
Och terigen s r det fascinerande och rent ut sagt sorgligt att Demokraterna endast lyckats f fram Biden som motkandidat till Trump. n mer tragiskt r att folk tror att det r han som ska terstlla allt.
Fr det frsta, man ska inte vara s himla snabb p att anta saker. Fr det andra s gr jag bedmningen (vilket inte snappades upp) att du baserar ditt tyckande p data som man inte kan trnga till botten med...likafullt lgger du helt okritiskt ut sna mtningar; baserar din vrldsbild efter det, typ, bara fr att kort drefter lmna ett spr av lnkar som frklarar varfr modellerna inte var s galna som du pstr. *gsp*
Allt beror vl p hur man (Demokraterna) tror att valet kommer spelas ut och styr sin kampanjstrategi i den riktningen. Detta har som jag ser det blivit ett karaktrsval mer n ngot annat (vilket r sjlvklart och jag sa tidigt (pre-corona)). Och i post-sannings eran s vet jag faktiskt inte om man hade kunnat vlja en lmpligare kandidat n Biden. Det betyder inte att jag gillar honom. Han r en ldring, dock en pragmatisk sdan...vilket de flesta gillar, fr han erknner bl a sina misstag, inkluderar andra, och tnjuter ett rttvisepatos som Trump bara kan drmma om. (Jag behver inte vara srskilt emotionellt investerad fr att komma fram till detta, bara mer inlyssnande skulle jag tro.)