• 1072
  • 1472
  • 1522
  • 1571
  • 1572
  • 1573
  • 1622
  • 1672
2020-10-27, 13:18
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NeoVain
Joe Biden har äntligen visat lite kraft och fokus i sitt tal i Pensylvanien.

https://youtu.be/wQN0stFPySU

Mycket imponerande person. Usas nästa president?

Ett hopklipp helt värdigt en Pro-Trumper som istället söker sig till personkulten Trump som har som enda agenda att håna och splittra landet. Och nedstiga till sina Nazi-rallies i Helikopter under tonerna av "Macho Man".
2020-10-27, 13:20
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Ett hopklipp helt värdigt en Pro-Trumper som istället söker sig till personkulten Trump som har som enda agenda att håna och splittra landet. Och nedstiga till sina Nazi-rallies i Helikopter under tonerna av "Macho Man".

Jag tolkar det som att du såg något du inte gillar i klippet?

Vad kan det vara tro?
2020-10-27, 13:22
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Jag tolkar det som att du såg något du inte gillar i klippet?

Vad kan det vara tro?

Det ohederliga och hånande sätt som det är hopklippt på? Kanske?

Jag kan ta random "Windmill speach" eller "Billions and Billions" eller andra galenheter som Trump säger och spela upp dem på repeat 0.5 ggr hastigheten. Blir det ett så mycket bättre val av det?
2020-10-27, 13:28
Medlem
humanlifes avatar
Ser ganska stabilt ut.

Nationella mätningar igår:
Biden 51%, Trump 44%
Biden 54%, Trump 42%
Biden 52%, Trump 43%
Biden 47%, Trump 48%
Biden 52%, Trump 45%

https://www.270towin.com/polls/lates...lection-polls/

En annan mätning 25/10:
Biden får 279 elektorer, Trump 163.
https://www.cbsnews.com/2020-us-elec...round-tracker/
2020-10-27, 13:30
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bottenslam
Detta är då ungefär på samma sätt som du och andra i klimatfrågor alltid attackerar författaren till en skeptisk artikel, istället för sakfrågorna artikeln diskuterar.

Tycker du att alla ska underkasta sig IPCC?

Din brist på självinsikt är sanslös.
Nej, vi skall inte underkasta oss, det är ju det jag skriver.
2020-10-27, 13:33
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Genomsnittet på bettingsajterna har för China-Joes del nu sjunkit till 64,2. Tendensen är att hans favoritskap minskar successivt.

Trump ligger fortfarande på runt 35.

...och 538 ligger i sina simuleringar på 87/12/1

För Biden/Trump/Oavgjort

Det verkar som utlandsvistelsen, som Trump lovade sina följare, nu blir permanent. Han får kanske ett kontor vägg i vägg med Putin i Kreml.

#evictionnotice2020
#byebyeneveragain
2020-10-27, 13:34
Medlem
humanlifes avatar
Citat:
Du anser alltså att Islam är farligt?
Jag håller med.
Nej, en religion är sällan farlig, däremot blir den farlig när man försöker tvinga den på andra. Vilket även kristna har gjort.
Citat:
Däremot kräver inte Trump underkastelse, bara att man inte ska vara dum i huvudet. Det är väl det där det blir svårt för dig att acceptera Trump som ledare. Demokraterna kräver ju nuförtiden att man ska vara dum i huvudet eftersom de erbjuder en senildement kandidat. Jag förstår att du känner dig mer hemma där, i slavägarpartiet. Du har hittat din ägare.
Att Trump vill ha Ja-sägare omkring sig finns det ju många bevis för. Hur många har han sparkat och hur många har vänt honom ryggen på grund av samarbetsproblem?
2020-10-27, 13:37
Medlem
NeoVains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av humanlife
Ser ganska stabilt ut.

Nationella mätningar igår:
Biden 51%, Trump 44%
Biden 54%, Trump 42%
Biden 52%, Trump 43%
Biden 47%, Trump 48%
Biden 52%, Trump 45%

https://www.270towin.com/polls/lates...lection-polls/

En annan mätning 25/10:
Biden får 279 elektorer, Trump 163.
https://www.cbsnews.com/2020-us-elec...round-tracker/

Såvida inte denna analys av läget flyger dig rakt över huvudet så kommer du förstå varför Trump kommer vinna. Stort.

https://youtu.be/5QoALB7ewQA
2020-10-27, 13:37
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ErikAnderzohn
Well, allt är ganska simpelt egentligen. Konsekvenstänket sammanfattas bra så här:

Damaged people damage people

Utmedefter denna insikt så handlar det sen bara om vad man behöver göra för att hindra att så sker. Svårfattligt? Jag skulle tro det efter att ha tragglat igenom dina inlägg. Nåväl, detta kan naturligtvis appliceras på kung Trump med...som du ser delar han ut den nya Kinaflunsan helt hämningslöst, vilket du kanske gillar, men som jag ser uppenbara problem med.

Så det löser man genom att slppa in miljontals damage people och ge dem gratis sjukvård?

Bra tänkt.

USA kan lika grna annektera Venezuela nu och få slut på lidandet.
2020-10-27, 13:46
Medlem
Slottsherres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Det ohederliga och hånande sätt som det är hopklippt på? Kanske?

Jag kan ta random "Windmill speach" eller "Billions and Billions" eller andra galenheter som Trump säger och spela upp dem på repeat 0.5 ggr hastigheten. Blir det ett så mycket bättre val av det?

Jag tycker det är ganska kul att Trump är så korkad att han gör dessa strategiska misstag.
Han håller på att förlora mängder av äldre väljare på grund av sitt arroganta och känslolösa sätt att hantera pandemin. Biden har framstått som mer empatisk och medkännande med de utsatta gamla.
Dessa seniorväljare behöver Trump vinna tillbaka i valspurten, så vad gör han. Hånar Biden för att han är äldre
2020-10-27, 13:53
Medlem
Citat:
Såvida inte denna analys av läget flyger dig rakt över huvudet så kommer du förstå varför Trump kommer vinna. Stort.

https://youtu.be/5QoALB7ewQA

Stort med 311 följare!
2020-10-27, 13:55
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av arbetet
Jag vet bara att FiveThirtyEight hade grundligt fel 2016 och att jag finner det märkligt att man använder dem som statistisk måttstock nu. Jag tror att du har så mycket investerat i att Biden vinner så att du inte är kapabel till en kvalificerad gissning oavsett underlag. Här är min hållning för ögonblicket. Jag tittar alltid på trender och det här är vad jag ser:

Och återigen så är det fascinerande och rent ut sagt sorgligt att Demokraterna endast lyckats få fram Biden som motkandidat till Trump. Än mer tragiskt är att folk tror att det är han som ska återställa allt.
För det första, man ska inte vara så himla snabb på att anta saker. För det andra så gör jag bedömningen (vilket inte snappades upp) att du baserar ditt tyckande på data som man inte kan tränga till botten med...likafullt lägger du helt okritiskt ut såna mätningar; baserar din världsbild efter det, typ, bara för att kort därefter lämna ett spår av länkar som förklarar varför modellerna inte var så galna som du påstår. *gäsp*

Allt beror väl på hur man (Demokraterna) tror att valet kommer spelas ut och styr sin kampanjstrategi i den riktningen. Detta har som jag ser det blivit ett karaktärsval mer än något annat (vilket är självklart och jag sa tidigt (pre-corona)). Och i post-sannings eran så vet jag faktiskt inte om man hade kunnat välja en lämpligare kandidat än Biden. Det betyder inte att jag gillar honom. Han är en åldring, dock en pragmatisk sådan...vilket de flesta gillar, för han erkänner bl a sina misstag, inkluderar andra, och åtnjuter ett rättvisepatos som Trump bara kan drömma om. (Jag behöver inte vara särskilt emotionellt investerad för att komma fram till detta, bara mer inlyssnande skulle jag tro.)
  • 1072
  • 1472
  • 1522
  • 1571
  • 1572
  • 1573
  • 1622
  • 1672

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto