Citat:
Ursprungligen postat av
arbetet
Jag vet bara att FiveThirtyEight hade grundligt fel 2016 och att jag finner det märkligt att man använder dem som statistisk måttstock nu. Jag tror att du har så mycket investerat i att Biden vinner så att du inte är kapabel till en kvalificerad gissning oavsett underlag. Här är min hållning för ögonblicket. Jag tittar alltid på trender och det här är vad jag ser:
Och återigen så är det fascinerande och rent ut sagt sorgligt att Demokraterna endast lyckats få fram Biden som motkandidat till Trump. Än mer tragiskt är att folk tror att det är han som ska återställa allt.
För det första, man ska inte vara så himla snabb på att anta saker. För det andra så gör jag bedömningen (vilket inte snappades upp) att du baserar ditt tyckande på data som man inte kan tränga till botten med...likafullt lägger du helt okritiskt ut såna mätningar; baserar din världsbild efter det, typ, bara för att kort därefter lämna ett spår av länkar som förklarar varför modellerna inte var så galna som du påstår. *gäsp*
Allt beror väl på hur man (Demokraterna) tror att valet kommer spelas ut och styr sin kampanjstrategi i den riktningen. Detta har som jag ser det blivit ett karaktärsval mer än något annat (vilket är självklart och jag sa tidigt (pre-corona)). Och i post-sannings eran så vet jag faktiskt inte om man hade kunnat välja en lämpligare kandidat än Biden. Det betyder inte att jag gillar honom. Han är en åldring, dock en pragmatisk sådan...vilket de flesta gillar, för han erkänner bl a sina misstag, inkluderar andra, och åtnjuter ett rättvisepatos som Trump bara kan drömma om. (Jag behöver inte vara särskilt emotionellt investerad för att komma fram till detta, bara mer inlyssnande skulle jag tro.)