2020-10-27, 21:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Teorien din er absurd.
Derimot, om langbuksene p gjestetoalettet skulle vre de samme hun hadde p i teateret, peker DNA-funnet fra Tom Hagen mot at AEH ble drept fr hun tok av seg teaterklrne.
I din teori her, m du jo tro at TH er uintelligent ettersom du spekulerer i at TH har lagt igjen spor som peker mot han selv.
Citera
2020-10-27, 21:53
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Men jeg skjnner ikke hvorfor AE`s klr mtte ligge igjen nr de faket en kidnapping, det henger jo ikke p greip.

Noen som har en god forklaring p dette?

Politiets teori er at AE ble fraktet bort naken, dd.
Her ser vi nok dette som oppleves som det todelte sstedet igjen. Offeret er drept, og nr planen er kvitte seg med kroppen s er det smarteste la alle personlige eiendeler vre igjen. Alt som kan bidra til identifisering, ring, klr. Om det var en reell kidnapping s er det logiske at offeret tas med i det vedkommende gr og str i. Jeg har ikke noen bedre forklaring p dette spriket i logikk enn at det er forskjellige personer som har sttt for henholdsvis drapet og kidnappingsrigget. Eventuelt at drapet ikke var planlagt skje i huset, og at en viss panikk og improvisasjon oppsto. Politiet virker ganske sikre p at det er flere personer involvert her, og man tror at angrepet startet oppe i 2. etg. Jeg tror AE forskte flykte og falt ned trappen, ble hardt skadet og at GM fikk panikk og drepte der og da. Jeg tror det var meningen at hun skulle tas med i live i frste omgang, og at dette skjedde med THs viten og vilje.
Citera
2020-10-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
1) Ja, om TH = GM hade han vl lagt klderna p annat stlle eller brnt upp dem / kastat lngt bort - och lagt fram andra klder p annat stlle, utan spr.
...
2) Frresten, angende en eventuell tredje (hemlig) man som AEH kan tnkas haft en hemlig relation med, skulle vara GM, s kan han ha anvnt TH:s skor / tofflor, s att han slapp lmna fotspr efter sig ..
1) Enig med deg.
2) Ja det kan hende. Eller kanskje en slik eventuell mann gikk uten sko inne i S4 p forsvinningsdagen (og eventuelt ogs p andre dager hvis han var p besk hos AE).
Citera
2020-10-27, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Teorien din er absurd.

Den ville innebre at en ukjent GM, en kidnapper, visste at AEH brukte disse langbuksene i teateret kvelden fr, at GM lette igjennom huset til han fant langbuksene der AEH hadde tatt de av seg, og flyttet de til gjestetoalettet, angivelig for kaste mistanke p TH. Og da attptil hadde plantet noe DNA fra Tom Hagen i knehasene p de samme langbuksene. Og alt dette, uten at denne ukjente GM har lagt igjen ett eneste biologisk spor av seg selv.

Derimot, om langbuksene p gjestetoalettet skulle vre de samme hun hadde p i teateret, peker DNA-funnet fra Tom Hagen mot at AEH ble drept fr hun tok av seg teaterklrne.

Og n vil du sikkert foresl at AEH ble overstadig beruset, og sovnet i en stol, og hennes snille og omsorgsfulle ektemake lftet henne fra stolen og over p en sofa, og dermed kom til etterlate egen DNA i knehasene hennes, og da hun vknet p sofaen i syvtiden s ravet hun rundt omkring med iPhonen sin, og telefonerte og sendte sms'er, og til slutt ramlet hun ned trappen og uheldigvis slo seg ihjel rundt 09:30, akkurat da ukjente kidnappere kom inn i huset, og de tenkte de mtte ta av henne langbuksene og legge de p gjestetoalettet, fr de la igjen trusselbrevet og tok henne med seg og forsvant i lse luften. Alle sammen.

Men det r vl tnkbart att TH vek ihop AEH:s klder p kvllen om hon var trtt och bara
ville sova. P s stt kan TH:s DNA ha hamnat p hennes klder. Nr man p enkelt stt viker ihop lngbyxor tar man oftast ena handen vid knvecken och den andra vid linningen och viker.

Vidare. En oknd GM frstr vl att lna Hagens skor inne i huset fr att slippa lmna egna spr.
Sprox-skorna d ...?
Om GM knner till huset s vet han hur han undviker att lmna spr tnker jag.
Citera
2020-10-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Her ser vi nok dette som oppleves som det todelte sstedet igjen. Offeret er drept, og nr planen er kvitte seg med kroppen s er det smarteste la alle personlige eiendeler vre igjen. Alt som kan bidra til identifisering, ring, klr. Om det var en reell kidnapping s er det logiske at offeret tas med i det vedkommende gr og str i. Jeg har ikke noen bedre forklaring p dette spriket i logikk enn at det er forskjellige personer som har sttt for henholdsvis drapet og kidnappingsrigget. Eventuelt at drapet ikke var planlagt skje i huset, og at en viss panikk og improvisasjon oppsto. Politiet virker ganske sikre p at det er flere personer involvert her, og man tror at angrepet startet oppe i 2. etg. Jeg tror AE forskte flykte og falt ned trappen, ble hardt skadet og at GM fikk panikk og drepte der og da. Jeg tror det var meningen at hun skulle tas med i live i frste omgang, og at dette skjedde med THs viten og vilje.

Jeg har tenkt det samme, men TH`s DNA p knehasene etter bring av en dd AE peker p at TH m ha vrt involvert i selve drapet.

Evt, s er AE fraktet vekk med klrne p og s er de brakt tilbake igjen.
Citera
2020-10-27, 21:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Hvordan ser teaterkveldklr ut? Er det en egen type klr?

Etter bilder vi har sett s kler AE seg i t-skjorte og skjrt nr hun er p fest. TH gr i dress og nystrket skjorte.
Citera
2020-10-27, 22:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sugar-Daddy
Men jeg skjnner ikke hvorfor AE`s klr mtte ligge igjen nr de faket en kidnapping, det henger jo ikke p greip.

Noen som har en god forklaring p dette?
Fjerne alle muligheter for at en tilintetgjrelse ikke skulle bli fullstendig. Et mantra.
Citera
2020-10-27, 22:04
Medlem
Men hvor er vaskebtta

Jeg kommer ikke bort fra denne x3 p s. Vitne nr 1: Plommerd x3 med stor prydende blank grill og grtt / stlfarget tanklokk. Ok, dette er en facelift 2017 mod, eller nyere. Eldre X3 har ikke denne grillen. Det gr tanklokket er dette x-drive lokket, og er svrt sjelden.

Hvis vi resonerer: plommerd x3, facelift 2017 eller nyere, med grtt x-drive lokk. Dette er en svrt sjelden kombinasjon, jeg tipper det er under 20 stk x3 som er levert slik i norge. Denne bilen finner BMV Norge lett som bare det, dersom de fr beskjed om finne den.

S lenge ikke politiet vet hvilken bil dette var, hvem satt i baksete, hvem kjrte og hva var formlet med turen, s er det meg komplett uforstelig at de ikke vil spore opp bilen. Det holder ikke si at de ikke ser den p veikamera, bomstasjoner osv osv.. Mulig det ikke har med saken gjre i det hele tatt, men s lenge de ikke vet..

Se bilde her, dette er sjelden: https://imgur.com/a/zUOERAw
Citera
2020-10-27, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av z-z-z
Nei. Det er ikke naturlig kle p seg teaterkveld-klr p morgenen. Ved eventuelt plante de klrne p gjestetoalettet kan GM ha nsket f det til se ut som at AE ble angrepet kvelden i forveien (fr hun rakk ta av seg teaterkveld-klrne).
Nu vet vi inte om det r teterklderna som lg innanfr ytterdrren och nedre toaletten utan bad. Troligen r det inte de klderna. Inte klr man av sig innanfr ytterdrren nr man kommer hem. Anvnder ej heller dessa klder dan drp. Att GM skulle leta upp dessa klder och lgga dem dr verkar otnkbart, och i s fall till vilken nytta.
Citera
2020-10-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ittno
Fjerne alle muligheter for at en tilintetgjrelse ikke skulle bli fullstendig. Et mantra.

Nei, klrne kan stappes i en sppelsekk og brennes opp s den holder ikke.
Citera
2020-10-27, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus

Jag sger inte att du fantiserar fritt ...men det skulle vara bra att veta hur du fr det till att TH var med p detta scenario.
Citera
2020-10-27, 22:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Men som vi knner TH och hans behov av integritet i allmnhet s tycker jag det liknar hans stil
att bara ta undan dem frn offentligheten - utan att det mste betyda ngot som har med skuld att gra. Det kan vara skrivet ngot i dem som TH uppfattar kan misstolkas eller ngot strikt privat
eller s hittar han dem inte.
Men noggrann som han r borde han veta var de finns, r ju tnkbart att han gmt dem.
Man kan frst att det vcker frgor hos polisen. P denna punkt borde han samarbeta.
Men hur har han sjlv frsvarat detta?

Jeg tror ikke at TH har glemt hvor han la dem. Jeg synes derimot at han evner tenke ut et sikkert gjemmested. Politiet har ikke klart knekke koden p hvordan han tenker om knallgode gjemmesteder.

Har vi hrt noe om hans forklaring? Kan ikke huske det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in