2020-12-19, 14:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hellsculls
Du svarer ikke p mine sprsml:
P hvilken mte er det suspekt at TH har utklipp fra saken om drapet p gatekjkkenet?
Hvorfor er dette inkriminerende for TH?
VG skriver flgende: "Etter at Tom Hagen ble pgrepet i slutten av april har politiet gjennomfrt flere ransakinger i huset hans i Lrenskog. Der skal de iflge VGs opplysninger ha funnet artikler fra blant annet disse kriminalsakene".
Jeg tror artiklene er tatt vare p etter forsvinningen. Hvis du mener at avisene har ligget i S4 i rene fr forsvinningen, ber jeg deg forklare hvorfor du kan pst dette.

Dette kommer du ikke til f svar p
Citera
2020-12-19, 14:25
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Avisartikler om ulste drapsaker hjemme hos TH.

Fler virkelig med TH. Disse har han selvflgelig tatt vare p i et forsk p lse saken selv nr politiet ikke klarer det.

Om jeg var i hans situasjon ville jeg helt sikkert ha holdt p slik selv, ogs med de lange mailiene til politiet. Jeg hadde ikke slappet av et sekund, men skt og skt etter svar, akkurat slik TH driver med.
Feil, avisutklippene stammer fra fr AE forsvant.
Du tror vel ikke han har ftt tak i gamle papirutgaver av aviser i etterkant, fra mediehusenes arkiver eller noe? Det blir ekstremt skt.
Citera
2020-12-19, 14:26
Medlem
Forvrig er det vel en viss forskjell p krimsaker som blir lst og ulste krimgter.
At interessen ligger utelukkende p det ulste kan kanskje fortelle noe om fokuset.
Citera
2020-12-19, 14:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Feil, avisutklippene stammer fra fr AE forsvant.
Du tror vel ikke han har ftt tak i gamle papirutgaver av aviser i etterkant, fra mediehusenes arkiver eller noe? Det blir ekstremt skt.

Er sikker p at han har samlet inn dette fra forskjellige kanter, venner , familie osv.
TH er en systematiker.

Det som kom frem i media i dag, stryrker TH uskyld.
Citera
2020-12-19, 14:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Forvrig er det vel en viss forskjell p krimsaker som blir lst og ulste krimgter.
At interessen ligger utelukkende p det ulste kan kanskje fortelle noe om fokuset.

Hva fokuserer media mest p egentlig? Lste eller ulste saker? Tenker du at dette kan ha en logisk forklaring?
Citera
2020-12-19, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Om AEH ville ut av forholdet eller ikke, vet ikke jeg. Hun ble n i hvert fall vrende i nesten 50 r, om det n var aldri s turbulent eller ikke. Selvsagt kan man se at muligheten for "lre" hva man br eller ikke br gjre i drapssaker, kan vre en grunn til samle disse artiklene. Men s har vi politiets konklusjon om at dette er nye planlagt. Hvorfor fjernet ikke da TH disse papirene fr han dro politiet inn i plottet? Glemte han det bare? Sammen med andre inkriminerende dokumenter som "hevnlistene" som du kaller det, ekteskapskontraktene, notatbkene, evt. andre ting som kunne underbygge en mistanke mot ham selv?

Helt ulogisk at en s systematisk person skulle la noe snt ligge pent og tilgjengelig dersom det faktisk var benyttet som et ledd i en drapsplanleggingen.
Citera
2020-12-19, 14:33
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er ikke et spesielt sammentreff hvis det ikke er utelukkende drapssaker, og da hadde man ogs forventet at det dekket hele landet og til og med utlandet.

Krim diskuterer man n hovedsaklig med venner som interesserer seg for det samme.
Vi blir neppe enige. Jeg synes det er et merkelig sammentreff, og det synes nok folk flest. Jeg forstr godt at politiet nsker svar.

Selvflgelig beviser det ikke noe. P samme mte kan man si at nr Peter Madsen hadde skt p halshuggingsvideoer dagen fr Kim Wall ble drept s beviser det ikke at han drepte henne. Men det ser unektelig ganske mrkt ut.

Den dagen man kan legge andre bevis p bordet, som f.eks at man knekker kryptosporet, s kan en slik fascinasjon for ulste drap fyes til det samlede bevisbildet.
Citera
2020-12-19, 14:34
Medlem
Citat:
Hvorfor la det st uprvd? Er jo vanlig i andre saker.

Fordi han er realistisk.
Citera
2020-12-19, 14:34
Medlem
Citat:
Vi blir neppe enige. Jeg synes det er et merkelig sammentreff, og det synes nok folk flest. Jeg forstr godt at politiet nsker svar.

Selvflgelig beviser det ikke noe. P samme mte kan man si at nr Peter Madsen hadde skt p halshuggingsvideoer dagen fr Kim Wall ble drept s beviser det ikke at han drepte henne. Men det ser unektelig ganske mrkt ut.

Den dagen man kan legge andre bevis p bordet, som f.eks at man knekker kryptosporet, s kan en slik fascinasjon for ulste drap fyes til det samlede bevisbildet.

Nei folk flest synes ikke det. Peter Madsen var en helt penbar case, det er ikke dette.
Citera
2020-12-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Hva fokuserer media mest p egentlig? Lste eller ulste saker? Tenker du at dette kan ha en logisk forklaring?

Media dekker bredt. Hva man velger samle p er en annen sak.

Interessen for ulste krimgter, ikke-sporbar kryptovaluta er jo begge pfallende tema fr en forsvinning.
Citera
2020-12-19, 14:37
Medlem
Citat:
Media dekker bredt. Hva man velger samle p er en annen sak.

Interessen for ulste krimgter, ikke-sporbar kryptovaluta er jo begge pfallende tema fr en forsvinning.

Nei, det er ikke det. Media i dag dekker det som gir klikk, det er det som er fakta.

Politiet har vel selvflgelig kartlagt kontakten (det anser jeg som en selvflge) mellom TH og kryptoduden, da br det vel ogs vre penbart hvem som har vrt initiativtaker til kontakten hver eneste gang de har mttes og hatt dialog. Har de mttes i pne fellesomrder p THs jobb, eller hjemme hos TH? Hvor tenker du at et slikt opplegg passer seg diskutere og planlegge kanskje?
Citera
2020-12-19, 14:39
Medlem
Citat:

Vel, er n litt mer sammenheng mellom videoer om halshugging og parteringsmord, enn forsvinningen av en rikmannsfrue og drapene i artiklene funnet hos Hagen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in