2020-12-19, 14:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Dette tror jeg du har rett i. Han som TH truet med ..drepe sakte, men sikkert. visste neppe hvor utrygg han i virkeligheten var. Avisartiklene og notatene vitner om en sykelig hevngjerrig mann.

Ja, han var nok ikke klar over hvor farlig han levde.
Det er ikke noe tvil om at TH er en meget psykisk syk mann. Skremmende det som kommer fram.
Som en annen skreiv, man fr assosiasjoner om film der GM har et hemmelig rom i kjelleren der det henger avisutklipp p veggen, og der hodet er merket med en rd ring rundt. Mrkt rom, men med en spotlight som lyser opp denne tavlen med avisutklipp.
Citera
2020-12-19, 14:12
Medlem
Fr forsvinningen kan det se ut til at TH har hatt en spesiell interesse for ulste krimsaker.
Samtidig har TH i forkant av forsvinningen hatt interesse for kryptovaluta hvor Monero blant annet har vrt tema.

Etter forsvinningen har TH pekt p at lsningen m ligge lokalt.
Men funn av avisartikler kan tyde p at TH hadde fokus p lokale krimsaker allerede fr forsvinningen.
Citera
2020-12-19, 14:12
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 1899Osten
Strange speculation. The notes on the 1993 marriage dispute date back to the last eight years, as VG reported, and therefore not until 2012 at the earliest. The articles on the two murders are believed to date back to 2006. There are at least six years of life in between. It is not known when the lists of people came from, if I see this correctly.

Is that evidenced by anything?

Hvis du forstr norsk, s kanskje du kan skrive p norsk ogs?
Citera
2020-12-19, 14:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Nettversjonen omtaler det samme med samme tittel "avisartikler"...
Forvrig forutsetter TT at avisartiklene er samlet etter forsvinningen.

Du svarer ikke p mine sprsml:
P hvilken mte er det suspekt at TH har utklipp fra saken om drapet p gatekjkkenet?
Hvorfor er dette inkriminerende for TH?
VG skriver flgende: "Etter at Tom Hagen ble pgrepet i slutten av april har politiet gjennomfrt flere ransakinger i huset hans i Lrenskog. Der skal de iflge VGs opplysninger ha funnet artikler fra blant annet disse kriminalsakene".
Jeg tror artiklene er tatt vare p etter forsvinningen. Hvis du mener at avisene har ligget i S4 i rene fr forsvinningen, ber jeg deg forklare hvorfor du kan pst dette.
Citera
2020-12-19, 14:16
Medlem
Avisartikler om ulste drapsaker hjemme hos TH.

Fler virkelig med TH. Disse har han selvflgelig tatt vare p i et forsk p lse saken selv nr politiet ikke klarer det.

Om jeg var i hans situasjon ville jeg helt sikkert ha holdt p slik selv, ogs med de lange mailiene til politiet. Jeg hadde ikke slappet av et sekund, men skt og skt etter svar, akkurat slik TH driver med.
Citera
2020-12-19, 14:17
Medlem
Citat:
Fr forsvinningen kan det se ut til at TH har hatt en spesiell interesse for ulste krimsaker.
Samtidig har TH i forkant av forsvinningen hatt interesse for kryptovaluta hvor Monero blant annet har vrt tema.

Etter forsvinningen har TH pekt p at lsningen m ligge lokalt.
Men funn av avisartikler kan tyde p at TH hadde fokus p lokale krimsaker allerede fr forsvinningen.

Det sentrale er NR fr forsvinningen han fattet interesse for BITCOIN (ordet du bevisst ikke skriver). Alle hadde interesse for bitcoin i 2017 og starten av 2018, pga den strste stigningen siden tulipanboblen p 1600-tallet, og det var i alle aviser.
Citera
2020-12-19, 14:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Avisartikler om ulste drapsaker hjemme hos TH.

Fler virkelig med TH. Disse har han selvflgelig tatt vare p i et forsk p lse saken selv nr politiet ikke klarer det.

Om jeg var i hans situasjon ville jeg helt sikkert ha holdt p slik selv, ogs med de lange mailiene til politiet. Jeg hadde ikke slappet av et sekund, men skt og skt etter svar, akkurat slik TH driver med.

Hvis han har skt og skt etter svar, hvorfor benyttet han ikke muligheten til komme med en appell til angivelig motpart i NRK-intervjuet? Da kunne han jo ha talt direkte til dem og bedt om et svar.
Citera
2020-12-19, 14:21
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Er det mer spesielt enn ha bokmerker om krim, wiki, forum og mer til? Det er jo helt normalt samle p informasjon, og for den eldre garde er det normalt ha det fysisk. Det er jo bare snakk om vaner.
Ja, det er et spesielt sammentreff i lys av drapet p AE. Srlig dersom folk i kretsen rundt TH vitner om at han aldri har vrt penlyst interessert i ulste mord.
Hvis s er tilfelle s br han definitivt g i avhr og redegjre for hvorfor han har samlet dette materialet. Det kommer neppe til skje, for SH er en smart mann og skjnner nok at TH i avhr utgjr en risiko.
Citera
2020-12-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fenvatnet
Dere TT har lite g p som m ta ting ut av sin sammenheng, for kunne sl ned p det.
Dere overser blankt at AE ville ut av forholdet, og alt rundt det. Disse avisutklippene kan jo ses i sammenheng med hevnlistene som ble funnet i bkene. Han hadde lister over personer. Straffeliste eller hva man skal kalle det. Og da er kanskje logisk at han hadde disse utklippene for kunne minnes om hva som skal til for ikke bli tatt. F.eks. om man brenner et lik, s blir det ikke noe dna osv osv.
Det var nok ikke bare AE som levde farlig.
Om AEH ville ut av forholdet eller ikke, vet ikke jeg. Hun ble n i hvert fall vrende i nesten 50 r, om det n var aldri s turbulent eller ikke. Selvsagt kan man se at muligheten for "lre" hva man br eller ikke br gjre i drapssaker, kan vre en grunn til samle disse artiklene. Men s har vi politiets konklusjon om at dette er nye planlagt. Hvorfor fjernet ikke da TH disse papirene fr han dro politiet inn i plottet? Glemte han det bare? Sammen med andre inkriminerende dokumenter som "hevnlistene" som du kaller det, ekteskapskontraktene, notatbkene, evt. andre ting som kunne underbygge en mistanke mot ham selv?
Citera
2020-12-19, 14:23
Medlem
Citat:
Hvis han har skt og skt etter svar, hvorfor benyttet han ikke muligheten til komme med en appell til angivelig motpart i NRK-intervjuet? Da kunne han jo ha talt direkte til dem og bedt om et svar.

Akkurat som om det ville ha hjulpet ?
Citera
2020-12-19, 14:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nvaf
Akkurat som om det ville ha hjulpet ?

Hvorfor la det st uprvd? Er jo vanlig i andre saker.
Citera
2020-12-19, 14:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, det er et spesielt sammentreff i lys av drapet p AE. Srlig dersom folk i kretsen rundt TH vitner om at han aldri har vrt penlyst interessert i ulste mord.
Hvis s er tilfelle s br han definitivt g i avhr og redegjre for hvorfor han har samlet dette materialet. Det kommer neppe til skje, for SH er en smart mann og skjnner nok at TH i avhr utgjr en risiko.

Det er ikke et spesielt sammentreff hvis det ikke er utelukkende drapssaker, og da hadde man ogs forventet at det dekket hele landet og til og med utlandet.

Krim diskuterer man n hovedsaklig med venner som interesserer seg for det samme.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in