2020-12-19, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Helt ulogisk at en s systematisk person skulle la noe snt ligge pent og tilgjengelig dersom det faktisk var benyttet som et ledd i en drapsplanleggingen.
Ja, vil heller si det underbygger uskyld enn skyld.
Citera
2020-12-19, 14:49
Medlem
VG lcker om utredningen och ser detta som THs skuld. Att han samlat p ngra tidningsurklipp av hndelser i nromrdet ser jag inte s konstigt, I synnerhet nr han r s omodern att inte hitta dessa p sin dator.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/...m-uloeste-drap
Citera
2020-12-19, 14:55
Medlem
Brev fra datter :- "Jeg vet min far har jobbet dgnet rundt med forskjellige teorier " , skrev hun.

Ja, det har han og beviset p det kom i dag. Og med dette ogs beviset p hans uskyld.

Stakkars mann!, jeg hper som TH p at rettferdigheten seirer til slutt, at han en dag fr en slags oppreisning (selv om han ikke kan f tilbake kona) og jeg gleder meg til den dagen kommer at media, politiet og alle her inne som har forhndsdmt han m g i skammekroken.
Citera
2020-12-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jayce
Hvis han har skt og skt etter svar, hvorfor benyttet han ikke muligheten til komme med en appell til angivelig motpart i NRK-intervjuet? Da kunne han jo ha talt direkte til dem og bedt om et svar.
Der er jeg enig med deg. Synes ogs det er rart at hvis dette intervjuet ble gjennomgtt fr det ble publisert (vet ikke om det ble gjort, men gr ut i fra det), at ikke noen tipset Hagen om at han burde henvende seg til kidnapperne nr han frst valgte st fram p tv. Kanskje det ble gjort, men at Hagen av en eller annen uforstelig grunn, ikke nsket det.
Citera
2020-12-19, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Ja, det er et spesielt sammentreff i lys av drapet p AE. Srlig dersom folk i kretsen rundt TH vitner om at han aldri har vrt penlyst interessert i ulste mord.
Hvis s er tilfelle s br han definitivt g i avhr og redegjre for hvorfor han har samlet dette materialet. Det kommer neppe til skje, for SH er en smart mann og skjnner nok at TH i avhr utgjr en risiko.
Finns det ett stort intresse fr olsta krimfall? Ja titta bara hur mnga vi r i denna trden, men vi r inga mrdare fr det. S hr har polisen och VG presenterat ett spr mot TH som r helt vrdelst i fallet.
Citera
2020-12-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Der er jeg enig med deg. Synes ogs det er rart at hvis dette intervjuet ble gjennomgtt fr det ble publisert (vet ikke om det ble gjort, men gr ut i fra det), at ikke noen tipset Hagen om at han burde henvende seg til kidnapperne nr han frst valgte st fram p tv. Kanskje det ble gjort, men at Hagen av en eller annen uforstelig grunn, ikke nsket det.

Det er ikke noe som er mer eller mindre normalt i en slik situasjon, det finnes ogs nok av gjerningsmenn som har sttt frem grtende p TV og tryglet om at folk m st frem. Jeg tror TH skjnner hvilke type mennesker han har med gjre, mlet er f han til lide og det har de sannelig klart.
Citera
2020-12-19, 15:35
Medlem
For meg synes det helt penbart hvorfor TH samlet p utklipp fra ulste drapssaker. Det var for f ider til villedninger av politiet. For finne fellestrekk ved ulste saker som forsinket politiets arbeid. For finne ider til villspor som kunne peke mot tidligere ulste drap.

Langt tilbake i trden nevnte jeg selv rje-drapet (Wikipedia om drapet p Marit degaard (76) 23. oktober 2000) fordi det var noen fellestrekk ved sporene politiet jobbet etter; skosleavtykk etter drapsmannen, drapsvpenet var et kseskaft kjpt p Biltema og en delvis DNA-profil. (VG samleartikkel ulste drap Et kseskaft og et fotspor)

Det handlet alts om hvordan skape troverdige falske og villedende spor som politiet kunne trye seg med. Lenge.

En annen, og enda mer uhyggelig forklaring p avisutklippene, ville vre at TH selv har vrt involvert i enkelte av de ulste drapene.
Citera
2020-12-19, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FinnUrlig
Hvorfor endra han ikkje atferden sin d,hvis han var redd for bli forlatt?AEH virket som om hun var interessert i ham,ref. diverse brev hu har skrevet.Hu blei skuffa over hans manglende interesse.

Hon ville nog ha ett bra ktenskap med just honom ja .. men kanske upplevde att hon nd mste lmna honom av ngon orsak ..?
Inte s ltt att frst vad hon ville vid tiden fr frsvinningen...hon framstr som otydlig. Hon har ju bde vdjat till honom i skrivna meddelanden till hgtider ..
och ven framfrt klagoml till ngra bekanta. Kan ju varit tillflligt.
Att hon varit kr i honom tvivlar jag inte p.
Citera
2020-12-19, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Det kan vre slik du skriver - mitt poeng er at det ikke er opplyst hvem som passet valpen eller om den var alene.

Kanske ingen som tycker det r viktigt?
Citera
2020-12-19, 15:50
Medlem
Slettsnokens avatar
Det er en selvflgen at den som skal beg det perfekte drap setter seg inn i hva som skal til for f dette til. I de fleste ulste saker forteller politiet hva som er hovedutfordringen, og gjennom serier p kanaler som ID fr man gode oppskrifter p hva man IKKE m gjre.

En hovedregel er at man m vre snill mot kona i alle r fr man tar livet av henne.
Citera
2020-12-19, 15:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Feil, avisutklippene stammer fra fr AE forsvant.
Du tror vel ikke han har ftt tak i gamle papirutgaver av aviser i etterkant, fra mediehusenes arkiver eller noe? Det blir ekstremt skt.
Avisene er fra Strategi fasen. Villedningen er fra Taktikk fasen. Drapet er fra Gjennomfrings fasen.
Citera
2020-12-19, 16:15
Medlem
Minnimuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Vel, er n litt mer sammenheng mellom videoer om halshugging og parteringsmord, enn forsvinningen av en rikmannsfrue og drapene i artiklene funnet hos Hagen.
Poenget var funn av ting i hjemmet som ikke var destruert fr ugjerningen. I Madsens tilfelle skelogg, i Hagen saken avisutklipp og skilsmissepapirer.

Det ble beslaglagt artikler om drapssaker som har strre likhet, men VG nevner dem ikke (n). Kanskje presseetiske hensyn. Vet ikke.

Det var forvrig interessant se i dokumentaren om Wall saken hvor vanskelig det faktisk var f Madsen dmt for mord, pga bevisenes stilling. Det var stang inn. Ikke alle trodde han var skyldig heller, feks Leif GW mente vel han ikke hadde gjort det (?)
Senast redigerad av Minnimus 2020-12-19 kl. 16:18.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in