2020-10-27, 23:21
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Det r ganska intressant att kolla p en stat som West Virginia. Givetvis kommer den att g kassaskpsskert till Trump.

Men 2016 vann Trump med ofattbara 42.1 procentenheters marginal.
Idag visar sammanvgningen av mtningarna i staten p en Trump-ledning med 23 procentenheter.

Ca var 5:e rstande i den delstaten har allts gtt ifrn Trump till demokraterna.
2020-10-27, 23:22
Medlem
Tom.Of.Finlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
En som inte registrerar parti slipper ju kontakter frn partiet. Tnker du rsta demokratiskt i r tnker du exempelvis normalt ej beska en rstlokal, den r infesterad av Corona och livsfarlig. Att oberoende Demokrater skulle agera annorlunda hller jag fr osannolikt. Trump borde dessutom ha fler dolda vljare osv, men allt detta lter jag vara osagt.

Jag utgr dock frn hur (och nr) Republikaner respektive Demokratiska vljare rstar historiskt fyra val bakt, detta applicerat p Oberoende vljare. Ganska korrekt tror jag. Dessutom r Trump vinsten i Florida s stor att skillnaden min-max inte r ett freml fr att kunna frndra utgngen i Florida.

Mer spnnande nu r ju PA, denna stat r en av fyra som kan ge Trump segern i valet. Han r nu ytterst nr dr. Fracking-fadsen frn Biden under debatten skapade kaos.

Hur ligger Trump till i PA?
2020-10-27, 23:23
Medlem
IQ-145s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Finns de som har en starkare koppling till det land de fds i n det som deras frldrar kommer ifrn dock

Absolut, det frekommer. Tyvrr knappast frn de som jag pratade om.
2020-10-27, 23:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tom.Of.Finland
Folk tycker dom har bttre levnadsstandard under Trump n under O'bomba.

Kinas fel.
BLM's fel.

Men du fr inte glmma att det var en ekonomisk storkris nr Obama/Biden tog ver. S folk fick det verkligen bttre. Och bttre och s fortsatte det till Trump sumpade i att frska stvja smittspridningen s att s mnga som mjligt kan arbeta och fortstta att konsumera. Och att inte tra p sjukvrden och sjukvrdspersonalen s mycket fr det kostar ocks.

S frgan r om folk har Biden i gott minne att Obama och Biden vnde ekonomin till ngot bra?
2020-10-27, 23:24
Medlem
0rganets avatar
Citat:
KLIPP OSANNING

Kinas fel.
BLM's fel.

S det r sttet "Donald fixa de problemen HAN skapat?"?

Tycker det r ett lamt stt att fixa att Donald hade det VRSTA massmordet i USA sedan 9/11.

Eller statsskulden..

Eller arbetslsheten.. (tips kolla upp FoxCon fabriken som Donald lovordade och om jag kommer ihg rtt grvde spadtag med bossen fr foxconn)

Eller massdemonstrationerna mot rasismen..

Men om du tycker det funka s tror du skert p att man kan skylla allt p judarna..

Lite kul att JOe! tar upp vad som behver tgrdas istllet fr som Donald "det r CHIjjNA"

2020-10-27, 23:26
Medlem
Citat:

Pennsylvania r ju den "mste-stat" fr Trump dr han ligger smst till, ligger efter med 5.3 procentenheter.

Frlorar Trump Pennsylvania s finns det ingen som helst vg till 270. Det r drfr han kampanjar som en galning dr. Frra gngen knep han Pennsylvania med 0.7%.
2020-10-27, 23:32
Medlem
Jag vill n en gng pongtera hur jmnt det just nu r i North Carolina. IPSOS har en ledning fr China-Joe med 49% mot 48% fr Trump, tyvrr lite lng underskningsperiod, 21--27 oktober.

Survey USA har slppt en OU, som visar 48% fr Biden och 48% fr Trump, underskningsperiod 23--26 oktober.

Jag har ven sett en underskning som ger Biden en klar ledning i denna stat, men inget bryter den upptgende trenden fr Trump. Jag har ju sagt att p onsdag kan vi lttare bedma utvecklingen men vi fr kanske vnta nda till fredag fr att n skerhet i vra bedmningar.
2020-10-27, 23:33
Medlem
Nixters avatar
Citat:

Om vi utgr frn vnsterpolls leder Biden i snitt med 2.6% i de fem senaste pollsen i PA -- utan att rkna Trafalgar som noterar Trump vinst.

...2.6% fr Biden r ddlge, i vnsterpolls.
2020-10-27, 23:34
Medlem
Generalanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Tar du bort hela New York City av 2016 rs valresultat i New York s vinner fortfarande Clinton New York. Vilket jag inte frstr varfr man skulle vilja gra. Men det brjade med att du pstod att Texas r rdare n vad New York r bltt, vilket inte stmmer.
Korrekt, men i utstrkning s r New York inte alls en lika bl stat som det Kalifornien eller Illinois r. Som jag redan har skrivit en 3-4 ggr nu, s avgrs valen i New York i NYC, och NYC och omrden kring har tillsammans ver 10 miljoner invnare - ngt som utgr mer n hlften av invnarna i staten New York. Men gr man ver alla distrikt, stder s ser man att skillnaden mellan demokrater/republikaner inte r s stor i New York, om vi bortser frn NYC frsts. Det r en enorm skillnad mellan New York och andra bla stater som Kalifornien eller Illinois, och gr man samma utrkning i Texas s innser man att Texas r en rdare stat n vad Texas r bl. Kort o gott
2020-10-27, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Pennsylvania r ju den "mste-stat" fr Trump dr han ligger smst till, ligger efter med 5.3 procentenheter.

Frlorar Trump Pennsylvania s finns det ingen som helst vg till 270. Det r drfr han kampanjar som en galning dr. Frra gngen knep han Pennsylvania med 0.7%.

Sammanvgt ligger han efter med 3,8% enligt RealClearPolitics men trenden verkar upptgende, SVAGT upptgende fr Trump.

Jag tror vi fr vnta till fredag med att gra en skrare bedmning.
2020-10-27, 23:36
Medlem
IQ-145s avatar
Jag upprepar. Fr er som brukar dra till med siffror frn t.ex. Florida. Var placerar ni alla s.k. No Party Affiliation rster? Var hamnar de? (de r ju inte direkt obetydliga.)

Ifall man inte vet var dessa rster hamnar s r ju spekulationerna ganska verfldiga med tanke p hur jmnt det brukar vara i Florida.
2020-10-27, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Om vi utgr frn vnsterpolls leder Biden i snitt med 2.6% i de fem senaste pollsen i PA -- utan att rkna Trafalgar som noterar Trump vinst.

...2.6% fr Biden r ddlge, i vnsterpolls.

Du borde snppa upp dig ett steg fr att bli riktigt bidragande hr i trden. Du r lite biased.

Igr och idag har det kommit 8 polls frn Pennsylvania.

Trump leder i en, med 2%. I vriga r det 5-8% ledning fr Biden. Sammantaget r det nu 5.3% ledning fr Biden.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in