2020-10-28, 15:50
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Betrffande valet (I periferin)

Humor p hg niv i senatens utfrgning just nu av big tech snubbarna frn Twitter, Google och Facebook.
Man fick avbryta efter typ 20 minuter p.g.a. man inte fick ngon kontakt med Zuckerberg. Blev han blockad av de sina egna? Eller sitter han i sitt frlovade land Israel och har problem med uppkopplingen?

Vi har allts en av vrldens mktigaste gubbar inom techvrlden som var ofrmgen att koppla upp sig gentemot senaten och deras frhr. Vilken djvla sopa.

Och de andra mupparna. Jack Dorsey frn twitter dyker upp med Jihadskgg och nsring, vilken djvla pajas.
Sedan har vi currymannen, Indiern Sundar Pichai. Har han ens ett uppehllstillstnd?

Vi fr hoppas att Kommunisterna fr svettas lite, men givetvis kommer ingenting att hnda.

I grdagens radiointervju med Rudy Guiliani s berttade han att Trump kommer sl till stenhrt mot Tech jttarna efter att valet r ver. Det r ju helt klart att "russia collusion" egentligen r "big tech collusion", detta kommer inte vara ngon till gagn ur demokratisk aspekt i framtiden.

Hr intervjun med Rudy hr: https://wabcradio.com/podcast/rudy-giuliani/
2020-10-28, 15:50
Medlem
ErikAnderzohns avatar
Ngra ur Big Tech maffian utfrgas nu och det har stllts bra frgor hittills :

Mark Zuckerberg, others testify at Senate tech hearing

En del bakgrundsinfo och artiklar kan ni f om ni fljer all klickbara lnkar som brjar hr (FB) Presidentvalet 2020
2020-10-28, 15:51
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
OT: Demokrati r verhuvudtaget ett stt att kra ver en befolkning. Demokrati finns fr att lura mnniskor att de har ett inflytande som de inte har, men det hller grytan kokande p rtt niv, och den kokar inte ver. Jag r fr att sunda mnniskor stter sig upp mot detta nr det behvs. Hade det varit upp till dig hade USA fortfarande varit en brittisk koloni.

OnT: Demokraternas ambition att avvpna USA r en anledning till att de kommer att frlora valet. Naturligtvis r jag fr en bevpnad befolkning i en s pass ociviliserad och farlig region av vrlden som USA. Detta r faktiskt valets viktigaste frga. Ska laglydiga amerikanska medborgare f frsvara sig mot BLM's och ANTIFA's plundrings- och skvlingsvgor eller ska de knbja fr packet?

Du str fr BLM, ANTIFA, upplopp, plundring och Defund the Police.

Jag str fr ordning och reda. (Jag tror faktiskt att denna frga fr avgra var jag str i valet mellan Biden och Trump.)

#Trump2020
Bra att du har en tro p vilken frga som gller
Problemet igen du har fel det handlar mer om hur han handskats med viruset det r vad som r p agendan, Dem enda som har andra frgor och skiter i viruset r dem som rstar p Trump!
2020-10-28, 15:54
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
I grdagens radiointervju med Rudy Guiliani s berttade han att Trump kommer sl till stenhrt mot Tech jttarna efter att valet r ver. Det r ju helt klart att "russia collusion" egentligen r "big tech collusion", detta kommer inte vara ngon till gagn ur demokratisk aspekt i framtiden.

Hr intervjun med Rudy hr: https://wabcradio.com/podcast/rudy-giuliani/

Det r naturligtvis ytterst tvunget. Dessa globala bolag har ett enormt inflytande ver vrlden, och blandar sig ven i det amerikanska presidentvalet p ett helt hutlst vis.

Detta r synd fr de hade kunnat vara en god kraft i vrlden om de frhllit sig neutrala.
2020-10-28, 15:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Davy
Jo, jag vet.

Min pong var mera att allt r inte s svart och vitt i denna frga.

Aha okej, nej det r det ju inte. Det r en balansgng som gr att man kommer att falla av ibland och f ta tag med nya tag och korrigera fr vilken ny fakta som kommer fram och hur man kan lsa problem och hlla igng restauranger och annat.

Dr har ju Trump missat mycket. Han har i mina gon inte ens frskt att ha en sdan diskussion. Han kan ju inte ha alla svaren men en offentlig diskussion hade kunnat hjlpa mycket fr att f folk att fundera ut vad de kan gra fr att minska smittspridningen men nd f ekonomin i landet att fungera.

Som en tidigare i trden skrev s trodde nog Trump att smittan skulle frsvinna innan sommaren och han satsade d p att folk skulle se ekonomin som den viktigaste frgan. Han kunde inte ta in signalerna trots att han hade all mjlighet att f hjlp att samla in info. Men han hade ju plockat bort det Obamas administration hade i form av ett upplgg hur agera vid en pandemi. Och ven lst upp gruppen som jobbat med att dela info med resten av vrlden i form av tester, skyddsutrustning, och info om virusstammar och allt den vgen.
2020-10-28, 15:59
Medlem
sebastian_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RussellHammond
Cook Political Report hade den som "Likely R" fr 4 r sedan. Dvs 70-90% sannolik vinst.
Nu i tossup. Jag hller ju Trump som favorit i Texas, s vet inte varfr du tycker att det r tjat. Det r jmnare dr i r.

Och du svarade ven p ett inlgg av mig tidigare:
Utan Florida fr Trump r det extremt svrt. Glm inte bort att staterna r korrelerade med varandra. Dvs om Trump frlorar Florida, med hg andel latinos samt vita ldre - s r det troligt att samma trend gller ven i Arizona.
Det finns korrelation ven i Midwest. PA + WI + MI r lika varandra demografiskt och rstar lika.
Det hr glmmer mnga bort och brjar med att sitta och rkna hur man kan komma till 270 (Trump kan frlora Iowa och nd vinna!!) Det r matematiskt korrekt men det blir en mrklig analys. Att inse att i ett scenario dr Trump frlorar Florida s frlorar han troligtvis *mer* n bara Florida. Fattar du?
Att de har en liknande vljarbas betyder sjlvklart inte att utfallen blir detsamma. Latinos r inte en homogen grupp och ldre vita r inte heller det. ven om Floridas Kubaner, Venezulaner och Vatos i LA var samma sak. och de vita ldre var nerflyttade frn exakt samma stater s r USA gigantiskt stort och de olika staterna pverkas olika av politiken.

Din analys r mrklig d det i praktiken innebr att om man vinner Iowa s vinner man valet. D tar man PA+WI+MI Minnesota och Nevada p kpet. Sjlvklart finns det skillnader mellan staterna och det r ngra procent som kommer skilja dem t.
2020-10-28, 15:59
Citat:
Ursprungligen postat av DjPutte
Bra att du har en tro p vilken frga som gller
Problemet igen du har fel det handlar mer om hur han handskats med viruset det r vad som r p agendan, Dem enda som har andra frgor och skiter i viruset r dem som rstar p Trump!

Du menar den relativt harmlsa influensan covid som mlats upp som ett hot mot hela vrlden fast den inte har mycket strre ddlighet n en vanlig influensa?

Hller helt med Trump om att samhllena mste ppnas upp, men att det br gras med eftertanke och att alla strngt br beordras att bra ansiktsmask. Frsk tnk rationellt, en stor del av Asiens nya medelklass har redan kastats tillbaka i fattigdom, var ska det sluta om vi fortstter stnga ner?

Nej Trump har helt rtt om att ppna upp, men har tyvrr varit irrationell angende ansiktsmasker.

#Trump2020
Senast redigerad av Sinestro 2020-10-28 kl. 16:01.
2020-10-28, 16:04
Medlem
Det r gtt att se att bet365 nu brjar snka oddset fr Trump, och hja oddset fr Biden. Det finns en anledning till att man gr s. Och det beror inte p att man r sker p att Trump kommer frlora. Precis som i frra valet.
2020-10-28, 16:05
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Det r naturligtvis ytterst tvunget. Dessa globala bolag har ett enormt inflytande ver vrlden, och blandar sig ven i det amerikanska presidentvalet p ett helt hutlst vis.

Detta r synd fr de hade kunnat vara en god kraft i vrlden om de frhllit sig neutrala.

Det jag hrde som var en ganska intressant vinkel var att man kommer ta bort Section 320 fr dessa jttar, men behlla det fr sm bolag, s fram till att de r stora och har rejlt inflytande fr de agera bredare och med mindre ansvar fr vad de publicerar n nr de blivit stra som Google mfl. Detta r ju ocks mer rttvist d section 320 byggt mnga av bolagen och om man lagstiftar fel fr motsatt effekt, dvs de stora r de enda som verlever, nu kommer de f sund konkurrens frn ngon som har mer mjligheter n jtten.

Detta kan bli riktigt bra. I den fria vrlden.
2020-10-28, 16:05
Medlem
Davys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IQ-145
Betrffande valet (I periferin)

Humor p hg niv i senatens utfrgning just nu av big tech snubbarna frn Twitter, Google och Facebook.
Man fick avbryta efter typ 20 minuter p.g.a. man inte fick ngon kontakt med Zuckerberg. Blev han blockad av de sina egna? Eller sitter han i sitt frlovade land Israel och har problem med uppkopplingen?

Vi har allts en av vrldens mktigaste gubbar inom techvrlden som var ofrmgen att koppla upp sig gentemot senaten och deras frhr. Vilken djvla sopa.

Och de andra mupparna. Jack Dorsey frn twitter dyker upp med Jihadskgg och nsring, vilken djvla pajas.
Sedan har vi currymannen, Indiern Sundar Pichai. Har han ens ett uppehllstillstnd?

Vi fr hoppas att Kommunisterna fr svettas lite, men givetvis kommer ingenting att hnda.

Klockren analys.

Tyvrr ger dom politikerna.
2020-10-28, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sebastian_
Att de har en liknande vljarbas betyder sjlvklart inte att utfallen blir detsamma. Latinos r inte en homogen grupp och ldre vita r inte heller det. ven om Floridas Kubaner, Venezulaner och Vatos i LA var samma sak. och de vita ldre var nerflyttade frn exakt samma stater s r USA gigantiskt stort och de olika staterna pverkas olika av politiken.

Din analys r mrklig d det i praktiken innebr att om man vinner Iowa s vinner man valet. D tar man PA+WI+MI Minnesota och Nevada p kpet. Sjlvklart finns det skillnader mellan staterna och det r ngra procent som kommer skilja dem t.

Du verkar inte riktigt vara ombord p vad det r jag sger. Sjlvklart finns det procentuella skillnader mellan stater. Min analys r till fr att upplysa om vad vi kan utrna fr information av valet som helhet, i enskilda stater.

Jag sger inte att de r homogena grupper. Lt mig stlla frgan shr:
Tror du att om Trump vinner 80% av vita ldre mn (65+) i Florida, finns det ngon stat dr Biden vinner 80% av vita ldre mn?

Naturligtvis inte. Sdan stor skillnad existerar inte. Grupprstandet i USA r en av dom mer fascinerande aspekterna i valet eftersom det gr att bygga modeller p ett helt annat stt n i europeiska lnder.
Det behver inte bli samma utfall sklart i WI+PA+MI, men att en stat skulle vara jttestarkt t ena hllet, och en annan t det andra r helt enkelt inte frenligt med en rimlig analys. S kommer det inte att bli.

Samma sak i "the sunbelt" dr Floridas resultat kan komma att sga ngot om Arizona's'. Du tror vl inte att Trump vinner med 10% i Florida och frlorar med 20% i Arizona? Bara fr att dra ngra siffror ur rven. Ditt svar borde vara nej. Och anledningen till att svaret r nej r fr att demografin ser ut som den gr. Drfr r ocks Florida superviktigt fr Trump, eftersom det 1. utan den gr det att n upp till 270 extremt svrt, och detta p grund av att andra stater som liknar Florida kommer att g ungefr samma vg.

Man kan konstruera hejvilt p hur mnga olika stt som helst fr att f kandidat X att n upp till 270. Biden vinner Alabama, sger vi. (Fr att de mindre begvade lsarna skall frst, det r ett hypotetiskt exempel) Vad tror du har hnt i Georgia isfall? Om en Biden-vinst i Alabama inte skulle sga oss ngonting om nrliggande stater med liknande demografi skulle man inte kunna gra nn som helst analys. Alla stater r en tossup?
Senast redigerad av RussellHammond 2020-10-28 kl. 16:11.
2020-10-28, 16:13
Medlem
Sqrbankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Helge.Palmcrantz
Din sort brukar ofta vara aktiva p hemsidor dr det rstas. Men det r klart att du kan vara undantaget.

"Din sort"?

Vet inte riktigt vad detta utvecklades till men jag tnker absolut inte bli ovn med dig - dig eller ngon annan fr den delen heller - bara fr att jag tycker Trumps rallyn r ytterst mrkliga spektakel.

Skyr mjuktotalitarismen som brer ut sig i vst likt pesten jag med och skulle drfr aldrig rsta p Biden om jag var en amerikansk medborgare. Att just Trump blev mannen som kom att kanalisera detta sunda missnje mot elndet tycker jag dock r synd ur vissa aspekter.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in