2020-10-09, 11:40
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Stackars Trumpen, vad hnder!? Nu fick du ju inte ens Nobels Fredspris, det som du redan hade rknat hem och hade gjort plats fr i prisskpet i Mar-a-Lago.

Och s kom de dr ljugande media och nedrans judarna och stal det mitt framfr nsan p dig. Usch!
2020-10-09, 11:42
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skilly
Makals okunskap s klart. Till skillnad frn experterna hr p Flashback.

Det finns lttillgnglig statistisk information om vljarsympatier bland svl nya vljare (dvs unga vljare som var fr unga fr att delta i val frra gngen, etc), samt om sympatier hos de som inte brytt sig/orkat/hunnit delta i tidigare valomgng. Stater dr dessa vljare fr mest utslag p resultatet r stater med same day voter registration (unga tenderar att registrera sig sent), dr partitillhrighet inte anges vid registrering och dr Trump vann med minst marginal, t.ex stater som Michigan och Wisconsin.

25 dagar kvar till clownen ker ut.

Hrligt med lite feedback.

1. S om jag tolkar dig rtt kommer fler unga rsta denna gng n frra gngen ? Sjlv tror jag inte detta i mnga Universitet stater r det tvrtom, frre.

2. Om jag tolkar dig rtt vet du ocks vilka Swingstates detta gller, dr man "planerar" att registrera sig Demokratiskt men nnu inte gjort detta (syns ju inte i nn statistik).

Frgan var ju inte om du hade en tes, utan hard facts.
Vilka swingstater ser ett kat frsprng fr Demokraterna ? i Sndags var sista dagen att registrera sig i Alaska och Rhode Island, nu i Mndags var sista dagen att registrera sig i bland annat: Arizona, Florida, Georgia, Hawaii, Indiana, Kentucky, Mississippi, Ohio, South Carolina, Tennessee och Texas.

Notera: Just Florida r ju win or lose fr Trump s hr br Biden bullat upp med en stor mngd studenter nu i mndags fr att gra nn skillnad mot 2016. Vi har ju till frra veckan sett fler Republikaner registrera sig i Florida n Demokrater, dvs man har knappat in p antalet registrerade jmf 2016, vilket gr att Biden mste konvertera fler Republikaner n Killary.
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 12:03.
2020-10-09, 11:56
Avstngd
zergrushs avatar
Man fr pminna sig om att detta ska frestlla personen som "leder" USA, och inte en Southpark-sketch eller parodi:
https://twitter.com/atrupar/status/1314384992085123085
Citat:
Ursprungligen postat av Förenta Staternas president
"California is gonna have to ration water. You wanna know why? Because they send millions of gallons of water out to sea, out to the Pacific. Because they want to take care of certain little tiny fish, that aren't doing very well without water."

Denna surrealistiska monolog frn nr han ringer in till hovlakejen Hannity, fr att yra osammanhngande och blir bitvis tvungen att mute:a samtalet fr att han bryter ut i ganska osunda och grova hostattacker.
Citat:
Trump won't tell Hannity if he's had a negative coronavirus test. He just ignores the question and starts ranting.
https://www.thedailybeast.com/trump-...saturday-rally
Citat:
Coughing Through Hannity Interview, Trump Says He Wants to Do Saturday Rally
"Det r inte tillrckligt mnga som blivit smittade n!" Fr se nr han kommer ner frn den hr trippen han r p...
https://twitter.com/josh_wingrove/st...84577552912384
Citat:
Trump essentially confirms he's still on dexamethasone, a steroid. That steroid is typically associated with more severe cases, actually risks suppressing an immune response and comes with a risk of physical and psychological side-effects.
2020-10-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zergrush
Man fr pminna sig om att detta ska frestlla personen som "leder" USA, och inte en Southpark-sketch eller parodi:

Denna surrealistiska monolog frn nr han ringer in till hovlakejen Hannity, fr att yra osammanhngande och blir bitvis tvungen att mute:a samtalet fr att han bryter ut i ganska osunda och grova hostattacker.

https://www.thedailybeast.com/trump-...saturday-rally

"Det r inte tillrckligt mnga som blivit smittade n!" Fr se nr han kommer ner frn den hr trippen han r p...
https://twitter.com/josh_wingrove/st...84577552912384

Om 20 r kommer dagens barn i USA g in p Youtube och bli frvnade ver vilken idiot Trump var.
2020-10-09, 13:01
Medlem
Skillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nixter
Hrligt med lite feedback.

1. S om jag tolkar dig rtt kommer fler unga rsta denna gng n frra gngen ? Sjlv tror jag inte detta i mnga Universitet stater r det tvrtom, frre.

2. Om jag tolkar dig rtt vet du ocks vilka Swingstates detta gller, dr man "planerar" att registrera sig Demokratiskt men nnu inte gjort detta (syns ju inte i nn statistik).

Frgan var ju inte om du hade en tes, utan hard facts.
Vilka swingstater ser ett kat frsprng fr Demokraterna ? i Sndags var sista dagen i Alaska och Rhode Island, nu i Mndags var sista dagen att registrera sig i bland annat: Arizona, Florida, Georgia, Hawaii, Indiana, Kentucky, Mississippi, Ohio, South Carolina, Tennessee och Texas.

Notera: Just Florida r ju win or lose fr Trump s hr br Biden bullat upp med en stor mngd studenter nu i mndags fr att gra nn skillnad mot 2016. Vi har ju till frra veckan sett fler Republikaner registrera sig i Florida n Demokrater, dvs man har knappat in p antalet registrerade jmf 2016, vilket gr att Biden mste konvertera fler Republikaner n Killary.

Facts? LOL. Har du sdana? Kan du t.ex redogra fr frdelningen gllande partitillhrighet bland gallrade i registren? Och du vet vl att ca 25% registrerar sig utan partitillhrighet? Samt att s mnga som 15-20% r potentiella swingers? Du lser in p tok fr mycket i siffrorna fr registrerad partitillhrighet. Och du tolkar mig definitivt fel om du tror att jag vet resultatet p frhand.

Men, som jag skrev i frra inlgget, majoriteten unga vljare rstar bltt enligt tillgnglig statistik. Och registrerar sig sent.

Du har dremot rtt i att GOP ftt fler att registrera sin partitillhrighet, n demokrater, sedan 2016. ca 150.000 fler totalt sett. Men det betyder inte s mycket bland 13.6 miljoner vljare. Valdeltagandet bland Demokrater fller avgrandet i Florida. Eftersom valdeltagandet traditionellt r hgre i GOPs led, n i Demokraternas.

Har du ngra andra siffror p var valdeltagandet verkar att hamna i Broward och Dade t.ex?

Tror att du kommer att frvnas ver valdeltagandet bland unga vljare, som rstar p demokraterna.

Men detta r bara min tes s klart. Jag r ju ingen expert med hrda fakta, som du.
2020-10-09, 13:04
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Stackars Trumpen, vad hnder!? Nu fick du ju inte ens Nobels Fredspris, det som du redan hade rknat hem och hade gjort plats fr i prisskpet i Mar-a-Lago.

Och s kom de dr ljugande media och nedrans judarna och stal det mitt framfr nsan p dig. Usch!

Donald Trump fredspris nomineringarna var vl fr 2021, och inte det hr ret.
2020-10-09, 13:12
Avstngd
zergrushs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av babymamacita
Om 20 r kommer dagens barn i USA g in p Youtube och bli frvnade ver vilken idiot Trump var.
Han r hg som ett hus just nu.
https://twitter.com/radleybalko/stat...02912232235008
Citat:
Trump just called into Hannity and accused the governor of Virginia of executing a baby.
Not of supporting abortion. He accused him of personally executing a baby.

Och befolkningen brjar bli ganska s trtt p den pinsamma cirkus den hr speedpundaren gr landet till...
https://twitter.com/SJohnsdottire/st...33259523235843
Citat:
He is sick and dangerously out of control. I really hope some people get together tomorrow and discuss a bipartisan 25th amendment.
Senast redigerad av zergrush 2020-10-09 kl. 13:21.
2020-10-09, 13:21
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Bergakungen
Risken finns nog att hans vljarbas (den du beskriver) kommer att avst frn att rsta om Trump blir som "vilken Demokratisk mes som helst".

Det vi inte inser r att ett bra valdeltagande i USA r runt 50 %. Givetvis r den gruppen volatil, och litet frenklat skulle man kunna gissa att ett antal potentiella rstare (frra gngen) dels valde den spnnande Trump i stllet fr soffan och att ett antal demokrater lade sig p soffan drfr att fru Clinton var just fru Clinton. Nu kan detta vara verspelat, Biden r tminstone OK och Trump r inte riktigt den friska flkt han slde frra gngen.

r det s att detta inses av Trump (det finns ju ngot som pekar p det) r han ju inte den som ger upp. Att s FUD om valet, rstrkningen och motstndarna r sjlvklart, att ta striden om avgivna rster till hgsta domstolen ligger nra till hands fr Trump, som ofta anvnder den strategin i sina affrer.

Men att instigera upplopp, uppror och olagliga maktvertaganden kommer han ingenstans med. Spass hedervrd och stabil r alla exekutiva delar av rttsapparaten, polisen och frsvaret. Trump r kanske att anse som bananrepublikpresident men USA r inte en bananrepublik.

Han kan hoppa jmfota och bli helt illrd (inte orange) i ansiktet hur mycket som helst nr han (om han, osvuret r alltid bst) fr foten som president, men frsker han serist fulspel efter ett slutresultat kommer det inte att fungera.

Bra analys och jag hller i stort sett med. Men: Trump och hans mer eller mindre inofficiella kompisar dealar i chockterapi, gaslighting, att bryta ner tron p samhllets stadga, ibland att underblsa knslor nra panik. Det r drfr han vill ha kriser och kaos ute i landet, de r anvndbara fr hans syften.

USA r kanske inte en bananrepublik n, men Trump jobbar metodiskt p att f landet och dess politiska system i den riktningen.
Senast redigerad av HepCat-X 2020-10-09 kl. 13:38.
2020-10-09, 13:37
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Det gr inte bra nu fr Trumpen. Kanske vrsta dagen p mnga r.

1. terigen frbigs han med hnvisning till Nobels Fredspris. I stllet gr det till en av hans vrsta antagonister, FN (han har hotat med att sluta vara med och finansiera FN och deras programverksamhet samt slnga ut dom frn USA) och dessutom deras Livsmedelsprogram. Detta med motiveringen:

""Fr dess frsk att bekmpa svlt, fr dess arbete med att frbttra villkor fr fred i konfliktomrden, och fr att de r en drivande kraft i frsken att frhindra anvndandet av svlt som vapen i krig och konflikter"

2. Hgerextrema Milisgruppen "Wolverine Watchmen" avsljas i sina planer p att kidnappa och stlla infr rtta, Michigans Demokratiska guvernr Gretchen Whitmer, fr de strnga coronatgrder hon vidtog under pandemin i vras. Just den typ av grupper som Trumpen vgrade ta avstnd ifrn.

3. Dessutom har abortmotstndaren, Donald "Judas" Trump tryckt i sig aborterade foster fr att bli fri frn Coronan.

NYT mfl. rapporterar " Den cocktail av antikroppar som president Donald Trump behandlats med innehller celler framtagna med hjlp av fostervvnad som i sin tur kommer frn aborterade foster".

Den numera invigde Kannibalen Trumps, uttalande:

"Jag kte in till sjukhuset fr en vecka sen. Jag var vldigt sjuk, men jag tog den hr medicinen och det var otroligt. Jag kunde gtt ut drifrn dagen efter, det var otroligt.

Kan nu kanske ses i ett litet annat ljus.

Inte riktigt den come-backen han ville ha efter sitt sjukdomstillstnd.

Vi fr hoppas morgondagen blir bttre fr Herr President!
2020-10-09, 13:41
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av winningfeast
Donald Trump fredspris nomineringarna var vl fr 2021, och inte det hr ret.

Nix, det var fr detta r.
2020-10-09, 13:50
Medlem
winningfeasts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Nix, det var fr detta r.

Har du en klla p det, mig veterligen kom alla Trumps nomineringar nyligen och tas drfr inte beaktning till rets fredspris utan nsta r? Dock ska jag vara tydligt med att jag inte rknar med att Trump tar hem det, d det nstan endast sitter folk med motsatt syn till Trump i kommittn som inte ens bjuder in ett av Sveriges strsta riksdagspartier till nobelfesten eftersom att man har fel vrdegrund, s att dem skulle ge Trump fredspriset ter sig hgst otroligt.
2020-10-09, 13:52
Medlem
Skallmeja-Zorros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
Han har ftt klartecken frn lkaren frn lrdag. Han riskerar ingens liv.

Alla vet att Trump haft covid, s varfr skulle det vara dligt omdme att vara utan munskydd? Han kommer bara kontrastera i hlsa gentemot Biden.

"HitteP-Zurfarn" - Att han ftt klartecken frn sin lkare, Sean Conley, som redan har visat att han r villig att ljuga fr sin President. Knns inte srskilt betryggande.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in