Citat:
Ursprungligen postat av
Skilly
Makals okunskap s klart. Till skillnad frn experterna hr p Flashback.
Det finns lttillgnglig statistisk information om vljarsympatier bland svl nya vljare (dvs unga vljare som var fr unga fr att delta i val frra gngen, etc), samt om sympatier hos de som inte brytt sig/orkat/hunnit delta i tidigare valomgng. Stater dr dessa vljare fr mest utslag p resultatet r stater med same day voter registration (unga tenderar att registrera sig sent), dr partitillhrighet inte anges vid registrering och dr Trump vann med minst marginal, t.ex stater som Michigan och Wisconsin.
25 dagar kvar till clownen ker ut.
Hrligt med lite feedback.
1. S om jag tolkar dig rtt kommer fler unga rsta denna gng n frra gngen ? Sjlv tror jag inte detta i mnga Universitet stater r det tvrtom, frre.
2. Om jag tolkar dig rtt vet du ocks vilka Swingstates detta gller, dr man "planerar" att registrera sig Demokratiskt men nnu inte gjort detta (syns ju inte i nn statistik).
Frgan var ju inte om du hade en tes, utan hard facts.
Vilka swingstater ser ett kat frsprng fr Demokraterna ? i Sndags var sista dagen att registrera sig i Alaska och Rhode Island, nu i Mndags var sista dagen att registrera sig i bland annat:
Arizona, Florida, Georgia, Hawaii, Indiana, Kentucky, Mississippi, Ohio, South Carolina, Tennessee och Texas.
Notera: Just
Florida r ju win or lose fr Trump s hr br Biden bullat upp med en stor mngd studenter nu i mndags fr att gra nn skillnad mot 2016. Vi har ju till frra veckan sett
fler Republikaner registrera sig i Florida n Demokrater, dvs man har knappat in p antalet registrerade jmf 2016, vilket gr att Biden mste konvertera fler Republikaner n Killary.