2020-10-09, 07:30
Medlem
VitruvianskeMannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zurfarn08
S sista mnaden infr valet kommer vi f se en pigg Trump, utan munskydd, som kan rra sig som vanligt bland folk. Hur kommer det att kontrasterna mot en ldre, synbart skrare Biden bakom munskydd som hller folk p flera meters avstnd?

Med tanke p att Trump allts ska brja kampanja nr han fortfarande r sjuk och potentiellt smittsam s kommer det bara pminna folk om Trumps fasansfullt oansvariga beteende.

Och siffrorna ker nnu mer ner i papperskorgen
2020-10-09, 07:41
Medlem
Citat:
S sista mnaden infr valet kommer vi f se en pigg Trump, utan munskydd, som kan rra sig som vanligt bland folk. Hur kommer det att kontrasterna mot en ldre, synbart skrare Biden bakom munskydd som hller folk p flera meters avstnd?
Trrump utan munskydd visar p ett mycket dligt omdme enligt vljarna s Biden lr behlla munskyddet p d det gr bde politisk nytta men ven visar p gott omdme. Givetvis ett ytterst litet men nd viktigt agerande av en enskild men offentlig medborgare att axla sin ansvarsdel mot den kade spridningen av viruset i USA. Inte helt fel nu i valtider.
2020-10-09, 08:04
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Med tanke p att Trump allts ska brja kampanja nr han fortfarande r sjuk och potentiellt smittsam s kommer det bara pminna folk om Trumps fasansfullt oansvariga beteende.

Han har ftt klartecken frn lkaren frn lrdag. Han riskerar ingens liv.
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Trrump utan munskydd visar p ett mycket dligt omdme enligt vljarna s Biden lr behlla munskyddet p d det gr bde politisk nytta men ven visar p gott omdme. Givetvis ett ytterst litet men nd viktigt agerande av en enskild men offentlig medborgare att axla sin ansvarsdel mot den kade spridningen av viruset i USA. Inte helt fel nu i valtider.
Alla vet att Trump haft covid, s varfr skulle det vara dligt omdme att vara utan munskydd? Han kommer bara kontrastera i hlsa gentemot Biden.
2020-10-09, 08:09
Medlem
Zurfarn08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av used66
googla p hans namn, om du orkar. karln har haft rtt vinnare i alla val sedan 80 talet.
Jag vet mycket vl vem han r. Men jag hittar ingen klla p att han sptt en demokratisk valseger 2020, som du pstod. Det var det jag bad om klla p.
2020-10-09, 08:45
Medlem
Nixters avatar
Citat:
Jag kollade upp skningarna p "Ivanka hot pictures" och de var mnga fler n skningarna p "Pelosi hot pictures". Det mste betyda att Republikanerna r mycket populrare n Demokraterna, eller hur!

Vet ej vad ditt nakenskande p Pelosi betyder fr valrrelsen, Dock s r mina noterade 'metrics' ganska enkla skbegrepp som nyttjas av redan registrerade rstande, ingen knappar detta fr skojs skull utan det finns en tanke frn bda sidor, mao bra skbegrepp att spra p. Alla med ett uns logik hller med om detta.

Google Metrics anger tydligt r att det r vsentligt fler skningar dr Demokrater vill vet hur man rstar Republikanskt n tvrtom. Alla kan tolka in detta som dom vill, tyckte det var en intressant observation d Bidens ledning bara kar i OU s visar dessa skningar p det motsatta.

Min tolkning: D antalet nyregistrerade i Swingstates inte r till ngon strre frdel fr endera parti (dock en "lttare" frdel fr Republikanerna som jag visat i Arizona, NC, Florida) s innebr detta att vi drmed ser liknande valutgng 2016 med tillgg att det ser ut som en rejl vervikt fr switch till Republikanerna vs switch till Demokraterna.

Four more years!
Senast redigerad av Nixter 2020-10-09 kl. 08:48.
2020-10-09, 09:06
Medlem
Citat:

Varfr skulle det vara oansvarigt nr han ftt klartecken frn sin doktor?
2020-10-09, 09:35
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarstan
Min gissning r att de kommer infra massor med olika lagar. Hmndbegret r stort.
Det kommer inte bli ett bttre USA.

Jag tror det kommer bli vrre med massor med lagar om vervakning, sikter och allt mjligt.
USA kommer g mer mot Ryssland under demokraterna ironiskt nog i motsatt enligt vad mnga verkar tycka (om Trump).

Jag hoppas jag fr fel fr att det ser ut som att de kommer att vinna.

Det r svrt att avgra, det vi mste komma ihg r att bde Harris och Biden r corp-democrats, de hatar inte allt som Trump gjorde, skattelttnaderna r en av dessa saker, visst de har planer p att hja skatter fr de rikaste men flera av de r ven fr att de ska betala mer i skatt just fr att de faktiskt har pengarna fr det.

Dremot s lr vi f se hur ICE lr bli utredd, speciellt nu efter att det har kommit fram att man har kastrerat kvinnor lngs med grnsen.
2020-10-09, 09:37
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
S sista mnaden infr valet kommer vi f se en pigg Trump, utan munskydd, som kan rra sig som vanligt bland folk. Hur kommer det att kontrastera mot en ldre, synbart skrare Biden bakom munskydd som hller folk p flera meters avstnd?

Du menar de kommande 3 veckorna?

Fr valdagen r om 3 veckor och 4 dagar, Trump har fr vrigt dragit tillbaka sin reklam i 6 olika swinstates och fokuserar hrt p Texas just nu s jag vet inte hur man ska lsa det men om du menar att han ska vara energisk nog fr att kunna lsa det s fr vi vl se om du har rtt.
2020-10-09, 09:39
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Han har ftt klartecken frn lkaren frn lrdag. Han riskerar ingens liv.

Samma lkare som har erknt att han ljg tidigare om situationen?

Jag skulle vara vldigt skeptisk till vad som sgs frn Vita Huset, men ven om han r friskfrklarad s r det s mnga i Vita Huset som r smittade nu att han utstter sig sjlv fr en risk att bli tersmittad.
2020-10-09, 09:40
Medlem
whogivesafucks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Black-Ivan
Varfr skulle det vara oansvarigt nr han ftt klartecken frn sin doktor?

Som president mste han ju hlla skenet uppe betydligt hgre n vi vanliga ddliga.
Hade han varit en vanlig svenne hade han garanterat inte blivit friskskriven. Dessutom r det vl inte hans lkare som bestmmer.
Rcker att Trump sger att han r frisk s fr han ett intyg att han r det (hur r det med lkaretiken dr tro)

The macho man fixar inte att vara i stillhet en enda sekund. Fan en tung ADHD varning dr.
2020-10-09, 10:09
Medlem
Bergakungens avatar
Det r vl alldeles uppenbart att Trump INTE kan vara passiv i nulget. Dremot r det ju inte ltt att avgra om det r produktivt att kampanja utan att acceptera begrnsningar och "agera ansvarsfullt", men fr personligheter av Trumps karaktr(*) r mlet att att vinna valet helt verordnat att "upptrda ansvarsfullt" eller "riskera klander fr att inte ta Covid p allvar". Fr hans vljare r detta snarare svaghetstecken n meriter.

(*) Det r naturligtvis likadant med Biden. Att agera frsiktigt, upptrda stdat och kontrastera mot "stolletrump" r hans strategi. Den bygger inte p att han r rdd att bli sjuk. Hade han ftt en deal likt "Du fr presidentposten direkt, om du vgar slicka p Trumps mattallrik" hade han inte tvekat. Det ligger inte i personligheten fr de hr personerna att "vara rdda".
2020-10-09, 10:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av whogivesafuck
Som president mste han ju hlla skenet uppe betydligt hgre n vi vanliga ddliga.
Hade han varit en vanlig svenne hade han garanterat inte blivit friskskriven. Dessutom r det vl inte hans lkare som bestmmer.
Rcker att Trump sger att han r frisk s fr han ett intyg att han r det (hur r det med lkaretiken dr tro)

The macho man fixar inte att vara i stillhet en enda sekund. Fan en tung ADHD varning dr.
Det du kr med nu r ju enbart konspirationsteorier. Skrp dig!

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in