2020-10-29, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VitruvianskeMannen
Pollsen kommer ttt nu! Florida har hunnit publicera 3 nya poll idag:
+5 Biden
+4 Biden
+5 Biden

Genomsnitt: 4.6% ledning fr Biden i Florida.

Analys: Bidens ledning nationellt ligger i genomsnitt p 9.0% i nulget.
Clinton vann nationellt med 2.1% 2016
Trump vann Florida med 1.2% 2016
Dem var allts 3.3% smre i Florida n nationellt, 2016.

Baserat p nationell ledning p 9.0% nu, s skulle Florida isfall ligga p 5.7% om det var samma skillnad mellan nationellt och delstaten. Stmmer ganska vl med dessa 4.6% vi ser idag. Jag har svrt att se Florida som en toss-up state.
Kommer en Monmouth poll fr Florida om ett par timmar ocks. A+ betyg. Det hade riktigt bra siffror fr Biden i Georgia igr (+4 i deras high-turnout modell) s fr hoppas deras Florida mtning ocks har goda nyheter!
2020-10-29, 16:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bubbelvatten
Ja, allts jag tnker att bettingbolagens odds sger mer n folks tolkningar av olika OU.

Ja, satte en slant p Donald fr ngra mnader sen s hade grna sett oddsen brja sjunka ytterligare lite nu

Jag bettade p Trump vid 2.75. Vilket odds har du?

Torskar Trump s kommer jag f ta nudlar och potatis i en mnad! Men om han vinner s blir det ny jacka och skor. Kommer inte vga titta p valvakan eftersom jag troligtvis kommer avlida i hjrtinfarkt d. r valvakan natten mot tisdag eller onsdag, natten mot onsdag va?

Jaa, jag r mer intresserad av oddset. Det r ju typ bttre att flja rstrkningen p oddsen n via TV. Mindre hjrtinfarkt.
Senast redigerad av Ollebolle1g 2020-10-29 kl. 16:56.
2020-10-29, 16:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sirup
In the US, the complicated way medical care is paid for leaves some insured people wondering how they will afford their covid-19 bills, Jessica Wapner finds.

Shes hardly alone in that feeling. Donna Talla, who lives in Springfield, Virginia, says that shes about $150 000 in debt for the medical care she received after contracting covid-19 back in March,

https://www.bmj.com/content/370/bmj.m3097

Trump LOVADE att ALLA skulle f samma vrd gratis som han hade. Hur gr det med det?

Sjukhuset skickar ut en rkning som staten betalar? Det r s fr att frskringsbolag ska betala fr frskrade personer, medans ofrskrade personer betalar staten fr. Tror det r ngot snt.

Hr har du klla p det: https://www.npr.org/sections/health-...=1603987427605

https://sv.wikipedia.org/wiki/CARES_Act
Senast redigerad av Ollebolle1g 2020-10-29 kl. 17:07.
2020-10-29, 17:03
Medlem
Skillys avatar
Hahaha

Nu brjar GOP fna sig rejlt.

Twitter plockade ner NY Posts tweet om Hunter frra veckan och nu har GOP ftt tokspel.

Ted Cruz flippade och frskte stlla Twitters VD till svars infr senaten nyligen. Det snackas om att man ska stta dit Facebook, Google och Twitter efter valet och nyss p FOX: Mediafusket har kostat republikanerna trillioner dollar.

Brjar man inse att man kommer frlora kanske? Och att GOP r stenkrda fr vldigt lng tid om man torskar nu?

Lt mig gissa hur urskterna kommer lta..

Trump lurad p presidentposten fr att:

- Fusk med postrster
- Fusk frn media
- Fusk med ..... bla bla.
2020-10-29, 17:04
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g
Sjukhuset skickar ut en rkning som staten betalar?

Hr har du klla p det: https://www.npr.org/sections/health-...=1603987427605

staterna har inte rd att betala det, det finns nmligen inte i deras budget utan det mste ske p federal niv och dr har inte senaten klubbat igenom ngot
2020-10-29, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
staterna har inte rd att betala det, det finns nmligen inte i deras budget utan det mste ske p federal niv och dr har inte senaten klubbat igenom ngot

2020-10-29, 17:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern

Nr jag skriver staten menar jag den amerikanska staten, allts p federal niv - inte delstat.
2020-10-29, 17:17
Medlem
kangaroozzicknesss avatar
Min slutliga gissning blir att Trump frlorar bde Florida och Pennsylvania och Ohio och Arizona. Tror att elektorsrsterna blir 361 - 177 till Biden. terkommer till inlgget p onsdag
2020-10-29, 17:18
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ollebolle1g

Dock s mste senaten rsta igenom nya stdpaket vid varje tillflle, Moscow Mitch samt 19 eller 20 andra republikaner vill bara ha ett stdpaket som ligger p max 500 miljoner dollar och att delar av dessa ska vara ronmrkta till fretag, Trump och Demokraterna vill bda ha stdpaket p minst 1,5 miljarder dollar, demokraterna vill ha ett lite strre stdpaket n vad Trump vill men de vill bda samma sak (hjlpa amerikaner att inte bli vrkta).

Senaten r fr vrigt "stngd" nu fram tills efter valdagen, man valde att prioritera att skynda in en ny domare ver ett stdpaket t det amerikanska folket, s om ngon ska ha skulden om Trump frlorar s br det till en ganska stor del hamna hos Moscow Mitch.
Senast redigerad av Ondahamstern 2020-10-29 kl. 17:25.
2020-10-29, 17:20
Medlem
DjPuttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kangaroozzickness
Min slutliga gissning blir att Trump frlorar bde Florida och Pennsylvania och Ohio och Arizona. Tror att elektorsrsterna blir 361 - 177 till Biden. terkommer till inlgget p onsdag
Ngonstans dr kommer slutresultatet ligga till frdel Biden, Det kommer inte ndras s mycket siffrorna kanske +-10-20 annars s ligger det stabilt!
2020-10-29, 17:22
Medlem
Davys avatar
Pollsen r s dliga nu att det r skrattretande. Men det r ju big business fr dom.

Det spretar dels alldeles fr mycket, samt vissa som r helt omjliga.

Men det r ju skit samma, fr efter valet kommer folk vara helt galna. Oavsett vem som vinner.

Men visst, Sleepy vinner Texas jmnt och sen PA med +5. Popular med +10. Dom slnger ut sig det hr nu, sen om Trump vinner kan de bara hvda att Trump spurtade starkt.

Kommer vara mktigt imponerad om det stmmer.
2020-10-29, 17:27
Medlem
Davys avatar
Om pollsen stmmer, hur kommer det sig d att det gr s jvla bra fr Trump i Florida nu med pre voting? Det stmmer liksom inte.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in